Vliegen met United Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Rob »

Als je aansluitende vlucht in één boeking is gemaakt wordt je door de airline overgeboekt naar de eerst volgende vlucht waar nog plaatsen over zijn.
Of dat gelijk de volgende vlucht is moet je natuurlijk even afwachten maar meestal gaan er meerdere vluchten per dag, op sommige bestemmingen gaat er bijna ieder uur een vlucht.
Elektrocute
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:41
Locatie: Antwerpen (maar liever KCMO)

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Elektrocute »

Oke bedankt, Rob! :)


Heeft iemand het eigenlijk al eens voorgehad dat er geen overstap staat aangegeven op je itinerary, maar dat je blijkbaar wel moet overstappen?

Ik heb een vlucht met officiele itinerary Brussel - Chicago - Boston, maar op de website van united staat dat ik in Washington DC ook moet overstappen.
Er staat geen uur van aankomst/vertrek in DC bij, het vluchtnummer is nog steeds dezelfde... Maakt het vliegtuig daar dan gewoon een stop en is dat dan hetzelfde vliegtuig en moet ik blijven zitten? Ik snap er echt niks van...
Of kan ik beter even bellen naar United? :?
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Coyote »

Dat is inderdaad vreemd.

Met welk vluchtnummer vertrek je vanuit Brussel? Is dat niet toevallig een vlucht naar Washington DC? Het lijkt er nu op dat je 2 tussenstops hebt. Misschien toch even bellen met United. Zij zullen je het vast kunnen vertellen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Elektrocute
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:41
Locatie: Antwerpen (maar liever KCMO)

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Elektrocute »

Coyote schreef:Dat is inderdaad vreemd.

Met welk vluchtnummer vertrek je vanuit Brussel? Is dat niet toevallig een vlucht naar Washington DC? Het lijkt er nu op dat je 2 tussenstops hebt. Misschien toch even bellen met United. Zij zullen je het vast kunnen vertellen.

Roland
Mijn vlucht nummer is UA951, voor de vlucht van Brussel naar Chicago.
United 0951
Depart: BRU 11:10 AM
Arrive: ORD 6:50 PM 1-stop
10h 58m
Plane change
Flight 1 : Lunch, Snack
Flight 2 : No Meal Service

Brussels, Belgium (BRU) Washington, DC (IAD) Boeing 777 Plane change in IAD
Washington, DC (IAD) Chicago, IL (ORD) Boeing 777

For at least one of your flights, you must change planes en route, even though your ticket may show only one flight number.


Zo staat het op de site als ik inlog op de united website om mijn itinerary te bekijken.
De volgende in het lijstje is gewoon die van Chicago naar Boston. :?

Weet iemand toevallig het nummer van United?
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door jerbia »

Wij vliegen in mei ook met de UA951 van Brussel naar Washington DC. Ik neem aan dat hetzelfde vluchtnummer dus daarna doorvliegt naar Chicago. Je hebt dus idd twee overstappen.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door sachasenne »

Wij hebben ook de UA951 van Bru naar Washington. Ik weet niets over een overstap? :dunno:
Groetjes,
Carine
Elektrocute
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:41
Locatie: Antwerpen (maar liever KCMO)

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Elektrocute »

Erg vreemd.
Bij de boeking stond er namelijk ook helemaal niks vermeld van een overstap in Washington... Ik zag het pas op de site van United zelf bij de itinerary. :?

Ik ga morgenvroeg even bellen naar United.

Margot
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Harry »

Ik zou zeker even bellen met United, kennelijk is de non-stop vlucht van Brussel naar Chicago voor aankomend seizoen vervallen, en wordt je omgeleid via Washington, maar ik zou zeker proberen om vanaf Washington meteen naar Boston te vliegen, United heeft vanaf Washington 6 non-stop vluchten per dag naar Boston, het lijkt mij dan onzinnig om vanaf Washington eerst naar Chicago te vliegen en daarna pas naar Boston, ik denk dat ze wel bereid zijn om dat op die manier te regelen.

@ Sachasenne, het gaat over de vlucht naar Chicago waarbij je een overstap hebt in Washington, Brussel-Washington is vooralsnog non-stop.(en blijft dat hopelijk ook)
Elektrocute
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:41
Locatie: Antwerpen (maar liever KCMO)

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Elektrocute »

Harry schreef:Ik zou zeker even bellen met United, kennelijk is de non-stop vlucht van Brussel naar Chicago voor aankomend seizoen vervallen, en wordt je omgeleid via Washington, maar ik zou zeker proberen om vanaf Washington meteen naar Boston te vliegen, United heeft vanaf Washington 6 non-stop vluchten per dag naar Boston, het lijkt mij dan onzinnig om vanaf Washington eerst naar Chicago te vliegen en daarna pas naar Boston, ik denk dat ze wel bereid zijn om dat op die manier te regelen.

@ Sachasenne, het gaat over de vlucht naar Chicago waarbij je een overstap hebt in Washington, Brussel-Washington is vooralsnog non-stop.(en blijft dat hopelijk ook)
Daar had ik ook al aan gedacht! Dat ga ik morgen zeker vragen.

Bedankt!
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door sachasenne »

Harry schreef:
@ Sachasenne, het gaat over de vlucht naar Chicago waarbij je een overstap hebt in Washington, Brussel-Washington is vooralsnog non-stop.(en blijft dat hopelijk ook)
Bedankt Harry !
Ben ik weer gerust ! :D
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
jerbia
Amerika-expert
Berichten: 4080
Lid geworden op: 11 okt 2006, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: vlakbij 's-Hertogenbosch

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door jerbia »

O sorry dat ik je ongerust heb gemaakt Carine! Ik bedoelde dat Margot dus twee overstappen heeft. Wij niet ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door sachasenne »

jerbia schreef:O sorry dat ik je ongerust heb gemaakt Carine! Ik bedoelde dat Margot dus twee overstappen heeft. Wij niet ;)
Ik was gewoon dom :roll:
Ik had het eerst wat beter moeten lezen. :wink:
Groetjes,
Carine
Elektrocute
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:41
Locatie: Antwerpen (maar liever KCMO)

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Elektrocute »

Oké, ik weet echt helemaal niks... :mrgreen:

Bel ik het best naar het algemene reservations center of naar het ticket center dat op de luchthaven is?

Bedankt!
Margot
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Coyote »

Gewoon naar het algemene reservations center. Ik heb echter goede ervaringen met United Airlines Amerika. Als ik dus iets wil regelen doe dat via het Amerikaanse nummer ipv het Nederlandse 020-nummer. Persoonlijk vind ik ze in Amerika iets klantgerichter.

Roland

Edit: zie dat je uit België komt, hoe behulpzaam ze daar zijn weet ik (nog) niet. :wink:
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Elektrocute
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:41
Locatie: Antwerpen (maar liever KCMO)

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Elektrocute »

Ik heb gebeld, en het is allemaal veel duidelijker nu :D

Ik heb wél een layover in DC en moet daar door customs en border control gaan. Kom aan om 14:48u en vertrek dan door naar Chicago om 17:30u
Heb dus genoeg tijd om langs border control te gaan, en niet enkel die miezerige 50 minuten in Chicago waarvan ik eerst dacht dat dat mijn layover zou zijn...

Waarom dat dan niet vermeld staat op mijn vluchtschema, weet ik absoluut niet. Maarja, het is opgelost!

Bedankt voor al de hulp!
Margot
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Harry »

Maar vlieg je dan nog steeds via Chicago naar Boston?, ik weet dat de routes vaak een beetje vreemd zijn, maar nu vlieg je eerst de verkeerde kant op, om vervolgens weer het hele stuk terug te vliegen. :stupid:
Elektrocute
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 05 mar 2006, 17:41
Locatie: Antwerpen (maar liever KCMO)

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Elektrocute »

Ja dat weet ik...
Mij maakt het op zich niet zo heel veel uit, ik denk dat dat een van de redenen is dat mijn ticket zo goedkoop was (277 euro retour)
Ik heb die extra vlucht via Chicago er aan die prijs best voor over.

Margot
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door MattRob »

Is inderdaad niet duur :mrgreen: ! En extra veel airmiles op deze manier :lol:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Ineke
Amerikakenner
Berichten: 951
Lid geworden op: 18 sep 2004, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Ineke »

Roland, zou je dat Amerikaanse nummer willen doorgeven?Ik kan nl alleen maar een 1-800 vinden en ik dacht dat je die vanuit hier niet kan bellen.

Alvast bedankt.

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door Rob »

Je kan een 1-800 # wel bellen vanuit NL maar dan is het geen gratis # volgens mij.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer