Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Heeft iemand ervaring met vliegen met Air France

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Heeft iemand ervaring met vliegen met Air France

Bericht door tcoppers »

Hallo allemaal,

ik ben sinds enige tijd bezig met een volgende reis naar de VS. :dance: Deze zal pas in 2009 zijn en meer details over deze reis zal ik later met jullie delen en verwacht dan ook jullie reacties. Maar het begint natuurlijk met de vlucht naar de USA. Ik ben wat aan het zoeken op internet naar vluchten richting San Francisco. Ik kan nu nog niet zoeken naar vluchten in 2009, maar ik neem dan maar even 2008 als referentie. September/Augustus om precies te zijn. Ik kom dan op een goedkope vlucht vanaf Duesseldorf via Parijs naar San Francisco. Ik hoef dan niet over te stappen in de VS en dus de douane en immigrations formaliteiten heb ik dus pas echt op de eindbestemming. Wat verder nog positief aan deze vlucht is dat die vroeg op de middag aankomt in SFO. Aankomst 12:30uur lokale tijd. Dan kan ik dus na het ophalen van de auto alvast een stukje rijden richting eerste bestemming van de reis, Yosemite.

Nu mijn vraag: heeft iemand van jullie ervaring met vliegen met AirFrance en overstappen op Parijs Charles de Gaulle (CDG) ?

Groetjes Theo
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Corry
Amerika-expert

Re: Heeft iemand ervaring met vliegen met AirFrance

Bericht door Corry »

Heb een paar keer Air France gevlogen. Niets mis mee en overstappen in Parijs ging ook makkelijk. Ben niet zo'n hele erge fan van de
Franse medemens(ik vind velen van hen nogal hautain-om maar een mooi frans woord te gebruiken)maar de vluchten zijn prima en natuurlijk nu al voor een groot gedeelte KLM.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Soof&George
Amerika-ontdekker

Bericht door Soof&George »

Ik heb twee keer met Air FRance gereisd, via Charles dG, geen problemen tegen gekomen, verliep allemaal goed. Herken wel idd dat de fransen nogal hautain :lol: overkomen.Verder niets mis mee.
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Mantoinette »

tcoppers schreef: Nu mijn vraag: heeft iemand van jullie ervaring met vliegen met AirFrance en overstappen op Parijs Charles de Gaulle (CDG) ?
Hallo Theo,
Wij zijn vorig jaar met Air France van Düsseldorf naar Parijs en vervolgens naar SFO gevlogen...Retour vanaf NY naar Parijs en ook weer naar Düsseldorf.
In het vliegtuig vonden wij het prima... alhoewel KLM klantvriendelijker was (in 2005).

De luchthaven in Parijs vonden we een ramp... het duurde allemaal oeverloos. Voordat we met de bus... jahaa met de bus (geland vanuit Düsseldorf)... naar de terminal werden gebracht kostte al heel veel tijd...en daarna moesten we opnieuw door de veiligheidscontrole. Hier stonden honderden mensen te wachten en waren maar 2 locaties geopend.... dikke stres dus....vooral als je ziet dat het vliegtuig naar SFO bijna gaat vertrekken...
Lees hier maar : http://www.asmas.nl/Amerika_2007/reisverslag_week1.html

Maar ja... het was op dat moment de goedkoopste vlucht die we konden krijgen.... Dus achteraf was het de stres wel waard.

Als we nog een keer met Air France zouden vliegen zouden we zeker kiezen voor ruimere overstaptijden.

groetjes,
MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij zijn in 2005 met Air France gegaan, en dit jaar opnieuw. Met de vlucht zelf is alles prima, ook iedereen hun eigen schermpjes enzo. (op de vliegtuigen waar wij op zaten toch)

Ik vond alleen cdg redelijk ingewikkeld, wij hadden maar 50 minuten om over te stappen, en de afstand viel wel best mee, maar het stond imho allemaal heel onduidelijk aangegeven.
Clint
Amerika-expert

Re: Heeft iemand ervaring met vliegen met Air France

Bericht door Clint »

Ik ben egen ervaringsdeskundige, maar ik heb vaker gehoord dat mensen CDG een verschrikkelijke luchthaven vinden. Weinig Engels, lange wachttijden en veel rompslomp.
Van Air France mag je natuurlijk gewoon precies hetzelfde verwachten van KLM, aangezien het 1 bedrijf is :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Hier wil ik mij graag bij aansluiten. Ik heb jaren in zuid frankrijk gewoond (vroegah), maar moet van Air France, en al helemaal van CdG niks hebben. Ik heb een periode gehad dat ik veel naar de VS vloog, over Parijs, en dat ze serieus -drie- keer op rij mijn bagage zijn kwijtgeraakt. De mensen daar vond ik voor Franse begrippen zelfs onvriendelijk, en de rijen zijn lang.
Wij hadden op een gegeven zo de pest in over CdG dat als we vanaf Nice ergens naar toe moesten, we liever eerst naar Frankfurt of Milan vlogen.
Ik raad het dus niet aan :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Nog even een vraag in dit al oudere topic over het Entertainment System (IFE). Wij vliegen met een A330-200 naar Seattle vanaf CDG. Kun je daar ook bij films een ondertiteling kiezen in het nederlands? Of is dit (nog) niet mogelijk?
Afbeelding
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

RuudB schreef:Nog even een vraag in dit al oudere topic over het Entertainment System (IFE). Wij vliegen met een A330-200 naar Seattle vanaf CDG. Kun je daar ook bij films een ondertiteling kiezen in het nederlands? Of is dit (nog) niet mogelijk?
De jongste editie van de AF IFE heeft dacht ik 9 talen ter beschikking, welke het exact zijn weet ik niet, maar het systeem is wel AVOD...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Service aan boord met een hoog "Allo allo" gehalte :wink:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Heel oud topic maar misschien weet iemand antwoord op mijn vraag: wij vliegen deze zomer met Air France naar Los Angeles. Is er Nederlandse ondertiteling bij de (kinder)films?
Iemand die dit weet? Via google kom ik er niet achter.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Gast

Bericht door Gast »

Eén keer van BOS naar CDG gevlogen. Prima vlucht, en heerlijk gegeten.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Er is geen Nederlandse ondertiteling in vliegtuigen die niet naar/van Nederland vliegen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer