Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Bericht door nieuwenoord »

Zojuist kreeg ik een mail van Aldie Vervaeke, branchmanager van Road Bear in San Francisco. We hebben hem vorig jaar uitgebreid en enthousiast over dit forum verteld en een sticker van het Alles Amerika-forum op de deur van Road Bear achtergelaten. Aldie blijkt dus mee te lezen hier en heeft me gevraagd wat meer uitleg te geven over de mogelijkheid van een early pickup.

Op het forum is vermeld dat het van de welwillendheid van het personeel af hangt of ze een early pickup willen verzorgen, maar Aldie heeft me gevraagd dit verder toe te lichten, omdat het zo eenvoudig niet ligt. Hij is al 10 jaar weg uit België en vindt het lastig om het in goed Nederlands te verwoorden, vandaar via mij nu.

De normale pickuptijden zijn tussen 12 en 13 uur 's middags. Vaak komen teruggebrachte campers pas op dezelfde morgen terug en dienen deze uiterlijk om 10.30 uur ingecheckt te worden. De tijd tussen 10.30 en de aankomst van de nieuwe huurders is hard nodig om deze campers te inspecteren en schoon te maken. Als er dus geen campers al klaar staan, is het gewoon niet mogelijk om mensen vroeg op pad te helpen. Daarnaast is het 's morgens vaak heel druk met mensen die campers komen terug brengen en moeten die allemaal worden ingecheckt. Er is dan geen personeel om mensen op weg te helpen die vertrekken met een camper. Kort gezegd: de ochtend is voor terugbrengers, de middag voor ophalers.

Daarnaast worden mensen die in hotels downtown moeten worden gehaald nooit voor de normale tijd opgehaald, omdat het spitsuur in de grote steden 'killing' kan zijn en dus een early pickup alleen mogelijk is als er én campers klaar staan én mensen opgehaald kunnen worden bij hotels in de buurt van het vliegveld.
Wil je vroeg op pad, dan kan je daar dus voor bellen, maar wees er op voorbereid dat het zeker niet altijd mogelijk is. Als er weinig mensen een camper komen terugbrengen en je camper staat al de dag van tevoren klaar, maak je een kans.

Aldie vroeg ook aandacht voor de tranfers van de shuttles naar het vliegveld. De uiterlijke terugbrengtijd is 10.30 uur als je met de shuttle naar het vliegveld wilt. Die tijd is nodig om alles af te handelen. Het gebeurt helaas ook dat er tegen 10.30 uur nog een aantal campers tegelijk binnen komt, zodat het shuttlebusje weleens wat later vertrekt. Mensen worden dan weleens boos, omdat ze moeten wachten, maar voor het bedrijf is het op dat moment even pure overmacht. Ze zorgen echt dat iedereen gemakkelijk zijn vlucht terug kan halen.

Aldie en zijn team doen er alles aan alles zo vlot mogelijk te laten verlopen tijdens het brengen en ophalen, maar soms moeten mensen toch even wachten. Prettig is natuurlijk wel dat hij alles in het Nederlands/Vlaams kan uitleggen!

Hij meldt overigens ook dat het een hele drukke zomer gaat worden, ze moeten nu al heel veel boekingsaanvragers teleurstellen ...
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 06 mar 2008, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Uitleg van Road Bear over Early Pickup campers

Bericht door Rob »

Monique, weet jij of Aldie alleen voor LA spreekt of voor alle verhuurstations.
Gelukkig gaan wij altijd in voor of na seizoen dan is het minder druk :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Aldie spreekt zeker voor San Francisco, daar is hij gevestigd. Maar ik ga er absoluut vanuit dat dit voor alle RB-stations hetzelfde is. Hij schrijft ook in zijn mail dat de standaardophaaltijden voor alles stations tussen 12 en 13 uur zijn.

Voor de fabriekscampers geldt dit natuurlijk niet :wink:
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Ha Monique, Bedankt voor de info.

Krijg je het te bellen nummer bij je reispapieren? Ik denk dat wij het wel gaan proberen. Gaan ook voor het seizoen uit dus misschien maken we een kans om vroeg op pad te gaan. Ik vind het ook nog niet zo'n ramp om tussen 12 en 13 uur opgehaald te worden als je het maar van te voren weet en niet vanaf 7 uur klaar moet zitten. Hoor je namelijk ook nog wel eens en met een beetje pech zit je dan 5 uur te wachten in je hotel zonder dat je nog iets kan zien van de stad.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Op je vouchers staat als het goed is het nummer van Road Bear in Los Angeles (hoofdkantoor). Staat het niet op de papieren, dan vind je het wel op de website van Road Bear.

Als je hen een paar dagen van tevoren belt, krijg je waarschijnlijk wel het nummer van de branchmanager van de vestiging waar je je camper kan halen. Als ze op kantoor al zien dat alles vol zit (zij zien de schema's van alle vestigingen) krijg je dat ook te horen. Je mag altijd bellen om te vragen hoe laat je opgehaald wordt, maar het gaat in eerste instantie altijd via Los Angeles.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hele goede en duidelijke uitleg Monique. Heel mooi dat jij dit zo even voor Aldie van RB op een rijtje zet. Ik denk dat voor heel veel mensen het e.e.a. nu veel duidelijker is.

Wij willen zelf graag vroeg de camper ophalen vanaf de fabriek. Zoals jij al zegt gelden deze regels daar natuurlijk niet, want terugbrengers zullen er niet zijn.

Ik hoop dat het volgende maand lukt om op tijd onze camper (en die van Rob en Annie) op te kunnen halen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Nog een aanvulling:

In San Francisco is de afstand van het vliegveld naar Road Bear bijna drie kwartier rijden, in Los Angeles is dat niet minder. In Las Vegas en Denver is het wat minder ver, in New York zelfs nog wat verder. Als ze mensen met de shuttle van 11 uur naar het vliegveld brengen, kunnen ze met hetzelfde busje weer mensen bij hun hotel ophalen. De ophaaltijd is dus ook heel praktisch voor hen.

Aldie heeft aangeboden om vragen over de campers en camperhuur via mij (kan enkele dagen duren) voor forumleden te beantwoorden. Vragen in dit topic gesteld worden aan hem doorgespeeld voor zover ze niet door forumleden beantwoord kunnen worden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef: Aldie heeft aangeboden om vragen over de campers en camperhuur via mij (kan enkele dagen duren) voor forumleden te beantwoorden. Vragen in dit topic gesteld worden aan hem doorgespeeld voor zover ze niet door forumleden beantwoord kunnen worden.
Dat gaat dan wel alleen over Road Bear camper verhuur voordat er allerlei andere vragen komen, daar is trouwens een sticky voor http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =10&t=1264
Misschien moeten we deze twee draadjes samen voegen, ik hoor het wel.
Rob
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik laat het aan jou als moderator over om het samen te voegen, wat mij betreft mag dat hoor. Goed plan, denk ik ...
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Inmiddels heb ik twee mails van Aldie ontvangen met uitgebreide uitleg over allerlei zaken rondom het ophalen van de camper, het aanmelden, het verzekeren e.d. Ik heb hem toestemming gevraagd ze gewoon volledig te plaatsen, het is zoveel informatie dat het beter is dan zaken eruit pikken, denk ik. Ik heb wat zaken rood gemaakt waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn voor iedereen die nu bij RB heeft gehuurd of gaat huren.

Aldie is Belg en ik lees met plezier zijn verhalen waarin hij consequent spreekt over 'woonwagens' in plaats van campers :wink:

Mail 1:
Tijdens mijn lunch heb ik efkes het forum bekeken en de reacties gelezen:

De standaardophaaltijden zijn inderdaad hetzelfde voor ieder station en het vroege ophalen is ook hetzelfde. Indien mogelijk halen ze vroeg op.
Ik wist niet dat de reisagent enkel het Los Angeles telefoonnummer vermeld. Het opbellen en regelen van de shuttle moet direkt via het betreffende kantoor gebeuren. In Los Angeles weten ze hoeveel woonwagens worden opgehaald en teruggebracht in elk station (dat weet ik hier ook) maar ze hebben geen idée hoe de shuttles geregeld zijn voor die dag, behalve voor Los Angeles zelf. Dat is iets dat ik altijd regel aangezien ik de planning maak voor welke family welke woonwagen krijgt.

De telefoonnummers voor elk station staan op onze nieuwe website vermeld en Los Angeles zou enkel moeten gebeld worden voor pick ups in Los Angeles. Het opbellen voor shuttle service moet de dag voor de pickup gebeuren ofwel de dag zelf voor 10u.

Ook is het aan te raden om altijd de speed pass of online incheck naar ons door te sturen met alle informatie, ook de naam van het hotel EN adres. Als enkel vermeld staat bv. Travelodge dan hebben we nog steeds geen idea waar aangezien er meer dan 10 Travelodge hotels rond de luchthaven en downtown zijn.

Als mensen bijvoorbeeld heel laat aankomen en ons de dag voor het ophalen niet meer kunnen opbellen kan het nog steeds gebeuren dat ik een vroege shuttle pick up doe. Dan stuur ik een fax naar de front desk van het hotel met informatie wanneer we ophalen. Dan krijgt de familie deze fax bij het inchecken. Ook kan het gebeuren dat ik de familie zelf opbel op de hotelkamer. Dit gebeurt vooral op zondag wanneer we gesloten zijn en niet bereikbaar zijn voor mensen die op maandag ophalen. Wat eigenlijk misschien goed om te vermelden is, is dat wanneer een rood lichtje op de telefoon van de hotelkamer aan het knipperen is wil dat zeggen dat er een bericht is. Ik heb het reeds heel veel meegemaakt dat ik mensen verschillende keren probeer te bereiken en berichtjes nalaat maar die ontvangen ze niet omdat ze geen idée hebben wat het rooie knipperende lichtje op de telefoon wil zeggen.

Mail 2:

Monique,

Ik heb zelf nog geen enkele van de nieuwe Coachmen RV’s gezien. Deze week was de eerste pick up week in Middlebury en op 19 maart worden de eerste Coachmen’s hier ingeleverd. Tot dan kan ik u geen foto’s van de Coachmen’s bezorgen.

Wat ik wel hier heb is de 31 voet Winnebago C-klasse. Voor de 31 voet C-klasse hebben we zowel Winnebago en Coachmen, net zoals de vorige jaren. Indien u wil kan ik enkele foto’s maken van de Winnebago C-klasse maar we kunnen nooit garanderen wie een Winnebago en wie een Coachmen 31voeter zal krijgen. Er kan niet gekozen worden. De binnenkant van de Winnebago is bijna precies hetzelfde als van de A-klasse. De binnenkant van de Coachmen is de foto die op de pagina staat die u als link naar Coachmen opgegeven heeft in het forum.
De 26 voet C-klasse zijn allemaal Coachmen, de 21 voet C-klasse zijn hoofdzakelijk Coachmen.

Nog iets ivm het vroege ophalen. Indien mensen in downtown SF verblijven en ze willen echt graag ‘s morgens ophalen, dan kunnen ze de BART nemen van downtown to South Hayward. Als ze ons dan vanaf het station opbellen kunnen we ze daar wel met de shuttle ophalen. Enkel natuurlijk indien we de woonwagen reeds beschikbaar hebben en het niet te druk is die morgen. De BART is heel goedkoop, $6.70 per persoon en er zijn 5 stations in downtown SF op Market Street. Een taxi van downtown naar Hayward kost gauw tussen de $100 en $130. Onze shuttle van downtown kost $35 + tax ($38.06), enkel de luchthaven hotels zijn gratis. Voordat dit gedaan wordt moeten wij natuurlijk eerst ervan op de hoogte gebracht worden zodat we kunnen zeggen als het mogelijk is of niet.

Ook iets dat waarschijnlijk de meeste mensen niet weten is hoe ons noodnummer werkt. Het 24u per dag, 7 dagen per week bereikbare noodnummer gaat niet naar een “speciaal bedrijf” dat wij inhuren. Wanneer dat nummer gebeld wordt tijdens kantoor uren wordt het met ons Los Angeles kantoor verbonden en spreekt u met iemand van Road Bear. Na kantoor uren wordt het noodnummer naar een van de manager’s gsm doorverbonden. Dus om de 5 weken is het noodnummer na kantooruren naar mijn gsm doorverbonden en ben ik 24u per dag van dienst voor de ganse week.

Het voordeel is dat wij de wagens heel goed kennen en beter kunnen helpen. Bedrijven die “roadside” doen kunnen enkel met pannes of platte banden helpen. Wij weten precies hoe de wagen werkt en de meeste telefoontjes die we krijgen kunnen we gewoon over de telefoon oplossen, het zijn meestal problemen zoals een zekering die uit is of iemand heeft vergeten dat de benzine tank tenminste een kwart vol moet zijn om de generator te kunnen gebruiken…

Wanneer er een probleem is dat niet onmiddelijk opgelost kan worden vragen wij waar de mensen momenteel zijn en zien we of er een RV repair place in de buurt is of al ser een onderweg naar de volgende bestemming is. Veel mensen verwachten dat wij ons eigen mechaniekers sturen maar dat is gewoon onmogelijk met de grote afstanden hier en de woonwagens die over het ganse land verspreid zijn.

Aangezien het noodnummer naar 1 persoon gaat na kantooruren kan het soms mogelijk zijn dat u die persoon niet onmiddelijk kan bereiken. Soms gebeurd het dat die persoon dat moment iemand anders aan het helpen is. Indien dat gebeurd is het beste om gewoon efkes later opnieuw te proberen. Om het even welk uur van de dag of nacht, er is iemand beschikbaar voor noodgevallen.

Het nadeel is dat wanneer wij “roadside” hebben voor een week dat na een 12-13uur werkdag tijdens de zomer wij ook nog ieder moment, om het even welk uur van de nacht uit ons bed kunnen gebeld worden wat helemaal niet erg is voor een noodgeval. Een belletje om 2u ‘s morgens om te vragen hoe de TV precies werkt is wel niet zo leuk. Daarom vragen we dat het nummer enkel gebruikt wordt voor noodgevallen na kantooruren.

Dan in verband met schade. Ik kan me niet herinnen of ik dat ergens op het allesamerika forum gelezen heb of dat het op een duits forum was maar er werd ergens geklaagd over hoe strikt wij zijn met schade.
Bij het ophalen wordt een schade rapport gemaakt. Bij het ophalen wordt ook heel duidelijk gezegd dat schade bij het terugbrengen, die niet op het schade rapport staat, de verantwoordelijkheid van de huurder is. Dat is nooit een probleem bij het ophalen, iedereen zegt natuurlijk, dat is logisch maar dan als er bij het terugbrengen schade is dan kunnen sommige mensen heel boos worden en zeggen dat de schade er reeds was bij het ophalen, zelfs als het niet op het schade rapport vermeld staat.

Ik ben altijd heel fair en vergelijk met het schade rapport van de vorige huurder. Als het ook niet op dat schade rapport staat is de huurder verantwoordelijk en daar zijn we wel heel streng in. Wij proberen de mooiste en beste vloot van alle verhuurbedrijven te hebben maar dan wordt ook wel alle schade aangerekend. Bv. Krassen van takken van bomen is schade, dat is niet normale slijtage van gebruik zoals veel mensen beweren.

Wij proberen alle schade zoveel mogelijk onmiddelijk te herstellen maar tijdens het hoogseizoen kan het gebeuren dat we maar enkele uren de tijd hebben om de woonwagen opnieuw klaar te krijgen voor verhuur zodat we de woonwagen moeten laten gaan met enkele krassen of een kleine deuk in de bumper of zo. Dit wil niet zeggen, zoals soms beweerd wordt, dat we schade aanrekenen en niet herstellen. Dit is omdat we niet altijd genoeg tijd of onderdelen hebben om onmiddellijk te herstellen. Wanneer onze woonwagens op het einde van het seizoen in de verkoop gaan zien ze er opnieuw gloednieuw uit met geen enkele kras of deukje erin.

Mail 3:

Note: ik had zelf aan Aldie gemaild dat wij schade die bij hen onder het eigen risico valt hebben verzekerd bij de camperverzekering via de Europeesche Verzekering, dit brengt ons eigen risico terug tot 250 euro, maakt de SLI overbodig en verzekert de zaken die bij RB uitgesloten zijn. Bij Jan Doets is een Zero Riskverzekering mogelijk. In dit topic loopt hier een hele discussie over.

De verzekering is eigenlijk een goed punt, daar is altijd veel verwarring mee en het is inderdaad goed om een extra verzekering af te sluiten:De VIP verzekering is altijd automatisch bij elke boeking inbegrepen. Dit is een verzekering voor de woonwagen zelf met een eigen risico van $750. Voor aansprakelijk is bij deze verzekering enkel het wettelijk minimum gedekt. Dat wettelijk minimum hier in California is $5000. Dit wil zeggen als u een ongeval heeft met een andere wagen dan is alle schade aan de woonwagen, om het even hoeveel het kost en u betaalt alleen $750. Nu de schade aan de andere wagen is iets anders. Met de VIP wordt enkel $5000 betaald en de huurder van de woonwagen moet alle kosten boven $5000 (aan de andere wagen) zelf betalen.

De SLI verzekering (Supplemental Liability Insurance) is een extra aansprakelijkheidsverzekering. Die kost $9 en daarvoor krijgt u een dekking van $1.000.000 in plaats van $5000. Dit zou ik zeker wel aanraden want $5000 is echt wel niet veel. Nu opgelet want sommige tour operators bieden zelf een SLI verzekering aan. Als u daarvoor betaald dan wil u onze SLI niet nemen anders betaald u twee maal voor hetzelfde.

Bepaalde schades zijn NIET verzekerd, verzekering zegt nalatigheid (negligent damage): Alle schade boven de voorruit, niet alleen vooraan maar ook op de zijkant en achteraan. Schade achteraan door achteruit rijden. Schade onder de wagen van off road driving. Banden en velgen zijn ook niet verzekerd en dan natuurlijk bv de luifel er af rijden, schade door met de slide-out uit te rijden…

Wat voor heel veel mensen verwarrend is: de voorruit is niet verzekerd voor barsten of sterretjes!!! Hier zijn er heel veel discussies over. Het is heel eenvoudig: het eigen risico voor de verzekering is $750 en een voorruit kost geen $750 dus valt het binnen het eigen risico. Misschien zijn voorruiten in europa gedekt door de verzekering maar hier in America niet en daar blijken heel veel mensen zich kwaad om te maken. Spijtig genoeg verschillen wetten van land tot land.

Tot zover deze uitgebreide informatie van Aldie.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Nuttig dit allemaal te lezen hier. Ik heb voor September ook een RV van RoadBear gereserveerd op te halen hier in Denver. Aangezien ik hier in Colorado woon neem ik aan dat het hele verzekeringsgebeuren voor mij iets anders ligt. Ik heb in iedergeval getracht de meeste riscos af te kopen. Ik ben benieuwd hoe jullie RV bevalt Monique, want wij hebben ook een 31 ft gehuurd. Ik neem aan dat ik dat wel hoor als jullie hier komen buurten :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Leuk Loek! Dan moeten we in elk geval zorgen dat we met de camper bij jullie komen of dat jullie op onze camping in Golden komen. We leveren namelijk op vrijdag 20 juni de camper in en hebben dan nog drie dagen een auto in Denver, ik had gedacht in het weekend bij jullie te belanden, met de auto dus. Maar vooruit, dat komt helemaal goed. We spreken we wel wat gezelligs af.

Wij hebben trouwens al drie keer een Road Bear gehad, een keer de 29-31 ft. C-klasse en twee keer de 30-32 ft. A-klasse. Welke heb jij precies gehuurd?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij hebben de 29-31 ft. C-klasse gereserveerd. Mijn zus en haar dochter komen naar Las Vegas in September en wij gaan hun daar ophalen en nemen dan een week om van daar naar Denver terug te rijden. Ik ben nu druk bezig een route uit te stipplelen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien is dit een hele leuke hulp Loek. Ik kreeg net de betaversie van de nieuwe TL Directory. Ik ben al een aantal jaren Gold Member op deze site, wat betekende dat ik de waarderingssystemen en detailinfo van campings kon zien. In de nieuwe versie moet je wel registreren, maar is het lidmaatschap gratis. Er is een mooie routeplanner aan toegevoegd en je kan tijdens het plannen van de route direct campings in de buurt zoeken. Het vergt even snuffelen op de site, maar het is leuk!
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

nieuwenoord schreef:Als mensen bijvoorbeeld heel laat aankomen en ons de dag voor het ophalen niet meer kunnen opbellen kan het nog steeds gebeuren dat ik een vroege shuttle pick up doe. Dan stuur ik een fax naar de front desk van het hotel met informatie wanneer we ophalen. Dan krijgt de familie deze fax bij het inchecken. Ook kan het gebeuren dat ik de familie zelf opbel op de hotelkamer. Dit gebeurt vooral op zondag wanneer we gesloten zijn en niet bereikbaar zijn voor mensen die op maandag ophalen. Wat eigenlijk misschien goed om te vermelden is, is dat wanneer een rood lichtje op de telefoon van de hotelkamer aan het knipperen is wil dat zeggen dat er een bericht is. Ik heb het reeds heel veel meegemaakt dat ik mensen verschillende keren probeer te bereiken en berichtjes nalaat maar die ontvangen ze niet omdat ze geen idée hebben wat het rooie knipperende lichtje op de telefoon wil zeggen.
Wij komen zaterdagmiddag 31 mei aan in SF en halen maandag 2 juni de camper op. Kunnen we ook zaterdag al bellen met Aldie om een pick-up time af te spreken?
Weten we direct of we vroeg opgehaald kunnen worden of 's ochtends nog wat kunnen zien.
Hopelijk kunnen jullie deze vraag beantwoorden.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, ik zou op zaterdag bellen. Als hij zijn planning rond heeft, kan hij meteen zeggen of het gaat lukken. Zo niet, dan laat hij op zondag een boodschap achter bij je hotel.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Ondanks de uitleg is het voor mij nog niet duidelijk wanneer wij kunnen bellen voor een early pick-up. Wij komen nl. op 4 juli in San Francisco aan (Independence Day), om ca. 13.00 uur. Camper gehuurd v.a. 5 juli.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Dan zou ik op 3 juli bellen, op 4 juli is Road Bear dicht.
ed97
Amerikafan

Bericht door ed97 »

Vraagje.
Heb van RB het "reservation form" gedownload.
Ergens in het midden van het formulier vraagt men een aantal "pounds" in te vullen.
Iemand enig idee wat men hiermee bedoelt?
Eddy
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bedoel je met het reservations form dat je via Road Bear rechtstreeks een camper wilt boeken? Dat lijkt me niet verstandig, het is veel voordeliger om via Nederlandse tussenpersonen (Tioga Tours, Jan Doets, Travelhomre, Arvy o.i.d.) een camper te huren. Ik heb het weleens vergeleken en het scheelde mij ruim 1000 dollar op een reis van 4 weken!

De vraag over het aantal pounds gaat over het 'tow-vehicle', een eventuele auto, aanhanger o.id. om achter de camper te hangen. Dit gaat alleen op voor Amerikanen, mensen uit Europa schijnen dit verzekeringstechnisch niet te mogen doen. Echt, niet rechstreeks boeken en dit formulier weg doen, dit is véél duurder. Het grote verschil zit hem in de verzekeringen, net als bij huurauto's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer