Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door markro »

Je kan ook eens een offerte vragen bij WRC-Reizen, zij verzorgen al heel lang camperreizen. Ook hebben zij soms aanbiedingen voor wegbrengcampers.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

Wij hebben al jaren gehuurd bij Travelhome. Kun je ook eens kijken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Dank allen!

Ik ben inmiddels offertes aan het aanvragen :)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door IngridUSA »

Voor de liefhebbers: camper aanbiedingen al voor 2023 bij Tioga: https://tiogatours.nl/onze-reizen/campe ... -109277005
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Mooie prijzen gevonden voor maart 2023 met de camper en kostenloos te annuleren tot 46 dagen voor vertrek!
Nu zijn we al vaker naar de VS geweest maar Florida heeft me tot nu toe niet zo getrokken, maar 22 nachten camperhuur kost nu bv € 1611 vanuit Miami. Best een goede deal ljkt me en misschien een goed moment om Florida te gaan ontdekken.

Zijn er hier medeforummers die met een camper een rondreis in Florida hebben gemaakt? Ik ben benieuwd of dat heel anders is dan in het Westen/Noorden? Maart zal wel hoogseizoen zijn en hoe makkelijk kun je daar dan op de bonnefooi rondtrekken?

En wat is de beste plaats om de camper op te pikken, Miami of Orlando (Tampa is wat duurder)? We houden trouwens niet van pretparken, dus ik denk dat Orlando in dat geval niet interessant genoeg is, maar wellicht wel beter gesitueerd om een rondreis te maken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Als je toch van plan bent om in maart te gaan, kan je ook eens kijken naar een wegbrengcamper. Is normaal ieder jaar rond 15 maart. Vanuit Middelbury Indiana (Roadbearrv/El Monte) of vanuit
Minneapolis (Cruise America). Meestal rond de €25,00 per dag voor een spiksplinternieuwe RV.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@Corv ja we hebben eerder een wegbrengcamper gedaan, dat is inderdaad een goedkope optie, maar die zijn nu nog niet te boeken voor 2023 :wink:
De huurkosten voor 2022 rijzen op dit moment de pan uit daarom lijkt het me handig om te boeken als de prijs laag is, ook al is het voor 2023, annuleren kan kosteloos mocht ik komend jaar een betere deal vinden.

Ik heb voor aankomend jaar april/mei een camper gehuurd voor rondje Phoenix voor ongeveer €1600, volledig kosteloos te annuleren t/m februari 2022. En tot nu toe niet goedkoper gezien.

Voor een evt. wegbrengspecial heb ik een route klaar liggen op de plank via Nashville, Memphis, New Orleans, Texas naar Denver of LV. En nog een route uitgewerkt vanuit Chicago richting Yellowstone. :thumbup:

Je ziet het corona heeft er toe geleid dat ik vele varianten heb voorbereid maar nou net niet voor Florida :roll:
Heb je ervaring met Florida? Is dat wat met een camper?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

@Elendan

Tot nu toe 2x wegbrengcamper naar LA gedaan. Laatste geboekte van Minneapolis naar Phoenix helaas geannuleerd wegens Covid. Dit jaar wel regelmatig aanbieding gehad om een RV naar Orlando te rijden voor $9,00 per dag, maar kwam er helaas niet van wegens rugproblemen. Weet nog dat onze laatste wegbreng reis al in juli geboekt werd, dus hou het in de gaten, je weet nooit! En hier liggen de routes ook klaar :thumbup:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

En blijkbaar behoren Roadbear en El Monte voortaan tot dezelfde company, Tourism Holding Limited.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Mies2301 »

Corv schreef:
29 aug 2021, 18:34
En blijkbaar behoren Roadbear en El Monte voortaan tot dezelfde company, Tourism Holding Limited.
Volgens mij is dat al sinds 2016-2017.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Pleank »

@Elendan Waar hebben jullie geboekt als ik vragen mag? Ik krijg via usareisen.de niet de annuleringsvoorwaarden die jij noemt.. Wel de gunstige tarieven voor maart 23 :wink:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@Pleank sorry ik heb je berichtje niet eerder gezien. Deze keer waren de voorwaarden van usareisen.de inderdaad niet goed daarom geboekt via bestcamper.de. Daar zijn de voorwaarden ideaal. :thumbup:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor volgend jaar juni (en september :wink: ) een camper geboekt bij USTravel.nl. We hebben regelmatig, naar tevredenheid bij Travelhome geboekt, maar deze keer waren de voorwaarden bij USTravel beter. Het contact is ook prettig, hoe het verder in de praktijk is, weten we natuurlijk nog niet.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Pleank »

Bedankt! Ik heb via bestcamper.de geboekt, die waren het goedkoopste. :thumbup: 12 dagen voor 918 euro inclusief onbeperkt aantal mijlen, 20-31 maart 2023 Las Vegas. San Diego en Phoenix waren veel duurder. Nu verder puzzelen aan een leuke route, en tegen die tijd maar zien of we daadwerkelijk vrij kunnen krijgen 2 weken.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@Pleank goed te horen dat je wat hebt gehad aan mijn tip. :thumbup: Alvast veel plezier met de voorbereidingen, ik ben ook al bezig... duurt nog wel even, maar dan heb je ook wat :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot annuleringsvoorwaarden voor camer huur.Verschilt dit veel tussen de verschillende aanbieders en wat is volgens jullie de beste organisatie als het gaat om annuleren (en dit zo kostenloos mogelijk te doen ;))
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Elendan schreef:
08 sep 2021, 11:33
@Pleank goed te horen dat je wat hebt gehad aan mijn tip. :thumbup: Alvast veel plezier met de voorbereidingen, ik ben ook al bezig... duurt nog wel even, maar dan heb je ook wat :wink:
Bestcamper en andere Duitse organisaties kunnen niet terugvallen op een garantie zoals de SGR. Weet je of dit ondervangen is op een of andere manier?
Claubo
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 okt 2019, 15:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Claubo »

Wij schrokken nogal van de prijzen van de camperhuur bij Roadbear voor komende zomer. 2 jaar terug was de prijs 3900 euro voor 2 weken hoogseizoen (eind juli/begin aug). Inclusief 2000 mijl, inventaris en vroegboekkkorting.
Nu zouden voor dezelfde periode 5100 euro betalen. We wilden destijds graag Roadbear omdat de campers daar vrij nieuw zijn.

Is deze prijsstijging iets wat jullie ook ervaren?
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Ik ben eigenlijk ook wel geschrokken van de stijging van de benzineprijzen. Anderhalve week geleden nog $2,79 per gallon, nu $3,25 bij hetzelfde station...
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Hans B »

Olieprijzen knallen omhoog, dus benzineprijzen gaan ook als een razende en dat met de winter op komst.

Wij reizen op dit moment met onze camper door het zuidwesten, beneden de $3,00 heb ik nog geen prijs gezien.
Momenteel in Farmington NM, ook nog eens vorst 's nachts.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer