Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Wij hebben nog nooit een camping in een National park gereserveerd. We gaan altijd in het voorseizoen maart, april, mei. We hebben pas 1x meegemaakt dat een camping vol was, toen werden we doorverwezen naar een BLM regio waar je gewoon in de natuur kunt gaan staan, we vonden daar zelfs een mooie camping die goedkoper was en lekker rustig. Alleen zaterdag en zondag loop je het risico dat een populaire NP camping vol is. Wil je er persé in het weekend overnachten dan is het handig om te reserveren.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Wij doen volgend jaar voor het eerst een wegbrengspecial, eigenlijk wil ik niets boeken en kijken hoe ver we komen of misschien een paar dagen op voorhand boeken. Je weet ook nog niet wat voor camper je krijgt, vaak moet je opgeven hoe groot hij is en dat weet je pas als je hem krijgt. Ik hoop dat dit te doen is in maart/april.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Wij hebben vorig jaar met de weg breng Camper niks geboekt. Was ook nergens nodig.
Ons verslag
http://chicagonaarlasvegas2016.reislogger.nl
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Hoe zit het met het paasweekend? Hebben Amerikanen dan geen lang weekend of extra weekje vrij? en springbreak? Is toch ook in maart/april of loopt dat niet zo’n vaart op de campgrounds?
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Amerikanen vieren geen 2e paasdag en hebben dus alleen het weekend vrij. De weekenden zijn campgrounds altijd wat drukker in populaire parken maar wij hebben zelden problemen gehad om een plekje te vinden in maart /april. Een enkele keer was de camping vol maar konden we op een BLM campground in de buurt gaan staan.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Wat staat er op jullie boodschappenlijstje nadat je de camper hebt opgehaald? Nog special dingen waar je niet zo gauw aan denkt?
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Rob »

Deurmat om het zand en modder een beetje buiten de camper te houden, kan je vinden bij zowel Dollar Tree als Walmart.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Ik kwam deze tegen, altijd makkelijk :D
viewtopic.php?f=7&t=14743&hilit=Boodsch ... &start=160
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Zomer 2019 willen wij met ons gezin een camperreis door West -USA maken; het bekende rondje (zoals de voorbeeldroute hier op de site)
Ik ben erg benieuwd wat een dag of 20 camperhuur in juli kost; ik kan op deze site weinig info daarover vinden. De meesten reizen met de auto heb ik het idee (dat topic loopt een stuk harder)

Ik weet dat vroeg boeken loont maar heb geen idee hoeveel korting je krijgt bij vroeg boeken. Ik ben dus benieuwd wat de campergangers afgelopen jaren in het hoogseizoen betaald hebben; inclusief alle verzekeringen en afkoop eigen risico , mijlenpakket (3500km) etc.

Ben benieuwd!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

Wij waren voor een C30 van Cruise America in Las Vegas voor 18 dagen iets over de € 3000 kwijt in 2015.
Geboekt ergens in november, vertrek in augustus. De camper viel niet echt mee, het was een oudje maar je weet dat die kans er is als je bij Cruise boekt. Ik zou er geen duizenden euro's voor over hebben om een luxere te huren.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Dank je Michelly, van cruise Amerika heb ik inderdaad al vaker gelezen dat het niet de mooiste campers zijn. Een paar 100 euro meer betalen vind ik prima, duizenden euro's niet. Was het wel heel en schoon? Wat was er precies minder dan via El Monte of Road Bear? en wat zouden de drop off kosten zijn? Ik zou graag starten in Las Vegas en via de parken naar SF gaan en via highway 1 naar LA en daar inleveren. Dat scheelt het lange saaie stuk tussen LA en Las Vegas.
Ben benieuwd naar meer ervaringen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

Hier heb ik onze bevindingen beschreven. Ik zou een eventuele volgende keer best wel weer voor Cruise kiezen als de prijs heel veel scheelt. Voor een paar honderd euro inderdaad niet maar ik meen me te herinneren dat het nogal wat meer scheelde. We hebben destijds toch een prima vakantie gehad hoor :wink:
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Wij betalen voor half april en dan 34 nachten 3362 euro. Geboekt begin juni bij Tioga.
El Monte, c28.
Zal allicht goedkoper zijn dan in het hoogseizoen maar vroeg boeken loont echt. Wij kiezen juist niet voor Ctuise America deze keer omdat ik heel graag een luifel wil. En de Cruise rv's hebben die niet. Soms heb je die echt nodig...... luxe keuze dus :wink:
Prijs maakte paar 100 euro uit.
Van te voren campgrounds boeken in de State Parken loont ook zeker. Mooiere camping plaatsen en veel goedkoper als de commerciële campgrounds.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

In het voorseizoen zou ik daar ook voor gaan maar in het hoogseizoen is dat echt ontzettend duur.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Is toch een boel geld die camperhuur, gelukkig hebben we nog even.
Is er hier ook een topic over rv campings? En dan specifiek rv campings met zwembad? Willen af en toe zwembad voor de kinderen namelijk.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Volgens mij is er geen topic over, maar download even de Parky rv app. Hier staan alle soorten en maten campgrounds op :wink:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Dank je, doe ik!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Goede tip Marja, staat op mijn IPad :thumbup: even gekeken random en valt mij op hoeveel Walmarts er op staan, bij Nashville had de Walmart zelfs meer sterren dan verschillende campgrounds :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

@Galapogos, klopt het dat hier geen stateparks(campgrounds) bij staan? Ik zie ze zo gauw niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer