Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Heb je Google Translate geprobeerd om de site te vertalen? Het is niet 100% accuraat, maar wellicht voldoende.

https://translate.google.com/?sl=en&tl=nl&op=websites
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door deebee7 »

Txs maar ik kon gewoon de info nergens vinden. Na nog wat dieper graven wel gevonden en als ik het goed begrepen heb dan kan je bij bestcamper niet gratis annuleren en bij usa-reisen/drive usa wél. Dus dan wordt het deze laatste!
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Alle cookies e.d. verwijderen en je apparaat opnieuw opstarten helpt ook wel eens (i.i.g bij het zoeken naar tickets)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@deebee7 Als het goed is ligt het aan de camperverhuurder waar je gratis kunt annuleren. Cruise America dus en dat geldt voor zowel Bestcamper als usareisen. Ik heb van beide organisaties al gebruik gemaakt sinds corona. Even goed kijken bij Bestcamper staat meestal helemaal onderaan bij de voorwaarden. Beide organisaties zijn verder goed, dus ik zou voor de goedkoopste gaan.

Bestcamper: Stornierung:
Stornierung bis 46 Tage vor Reisebeginn: 5% des Rechnungsbetrages, jedoch mindestens 150 EUR - zzgl. EUR 500,- bei Einwegmieten

45 - 16 Tage vor Reisebeginn: 20% des Rechnungsbetrages, jedoch mindestens 600 EUR - zzgl. EUR 500,- bei Einwegmieten

15 - 8 Tage vor Reisebeginn: 30% des Rechnungsbetrages, jedoch mindestens 900 EUR - zzgl. EUR 800,- bei Einwegmieten

7 - 1 Tag vor Reisebeginn: 60% des Rechnungsbetrages, jedoch mindestens 1200 EUR - zzgl. EUR 1000,- bei Einwegmieten

ab 1 Tage vor Reisebeginn: 95% des Rechnungsbetrages

Keine Erstattung von ungenutzten Miettage

Storno-Special ab Buchungsdatum 01.09.2022: bis 61 Tage vor Reisebeginn: kostenfrei!
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door deebee7 »

Juist! Die laatste zin had ik dus overgelezen (of gewoon niet meer gelezen :oops: ) Dus dan wordt het wellicht bestcamper!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Corv schreef:
29 aug 2023, 16:57
Alle cookies e.d. verwijderen en je apparaat opnieuw opstarten helpt ook wel eens (i.i.g bij het zoeken naar tickets)
Klopt, al is het vaak eenvoudiger om een nieuwe sessie te beginnen in een "Incognito" (of "Private") browser-window. Soms wordt er echter ook naar het IP-adres gekeken. Tegenwoordig wordt er ook niet zo heel veel meer met "cookies" gedaan (vanwege de Europese cookie-wetgeving) en werkt men liever met "bakens" en "fingerprints" (computerconfiguratie zoals ISP-snelheid, Operating System, schermconfiguratie, etc). Die kunnen mensen veel nauwkeuriger volgen en ze kunnen al dat geblokkeer en wissen van "cookies" weerstaan. Nog nauwkeuriger zijn methodes als typpatronen - theoretisch is het mogelijk om mensen zo zelfs op andere computers te traceren met een redelijke mate van nauwkeurigheid.

Sommige bedrijven zetten druk op hun potentiële klanten door kunstmatig de prijzen te verhogen zodat ze zo snel mogelijk boeken "omdat de prijzen omhoog gaan".
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door deebee7 »

Voorlopig nog niet geboekt omdat ik merkte dat de bedden in de C30 van Cruise America max 1.72cm lang zijn (uitgezonderd dan het bed achteraan). Wij reizen met 2 tieners (groter dan 1.72cm)....dat wordt dus een probleem. Ze beiden op de cabover leggen van max 145cm breed lijkt me ook wel erg krap. Vraag me af hoe anderen dat doen die met tieners in een RV reizen?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

in de C30 kun je een tiener in de cabover laten slapen en de ander op de bank. Ik heb zelf (1.90m) ook een nacht op de bank geslapen omdat mijn man nogal fanatiek bomen aan het omzagen was ;). De bank kan je uitklappen. De zithoek gebruiken dat gaat inderdaad niet, daarvoor zijn de kinderen te groot.

En mijn man en ik hebben in 2019 ook met z'n tweeën in de cabover gelegen, dus dat gaat ook nog wel hoor. Weet alleen niet of ze dan gaan ruziën wie vooraan mag :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door deebee7 »

Ok dus dan is de bank langer dan dat ze vermelden op hun website? Beetje risicovol natuurlijk als je dan net een camper krijgt waar de bank kleiner is? Of zijn ze echt allemaal kopieën?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

In de C30 is de bank overal hetzelfde. In ieder geval de drie keren dat wij de C30 hadden.

Ik steek overal uit het bed met mijn voeten ook bij het bed achterin. En als je alleen op de slaapbank ligt dan kun je ook nog een beetje schuin gaan liggen. Ik weet niet hoe lang je kinderen zijn, maar de kortste zou je dan op die bank kunnen laten slapen. De dinette heeft een hard eind bij je kussen en bij je voeten (de rugleuningen van de dinette) daar kun je echt niet gemakkelijk liggen of een voet laten uitsteken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door deebee7 »

Ok super bedankt voor de toelichting. Komt wel goed dan. De jongste is de kortste dus die krijgt de bank dan :thumbup:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Ik ben 1.92 en dit is een bekend probleem voor mij. Oplossingen variëren van voeten laten uitsteken tot diagonaal slapen.

Overigens zijn de uitdagingen in het dagelijks leven voor lange mensen in de VS groter dan in NL. Het verschil is aanzienlijk.
nycave
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 01 okt 2022, 15:38
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nycave »

Wij hebben net in de c30 overnacht met 7 personen. Mijn ouders hebben in de cabine achterin geslapen. De dinette en slaapbank zijn kort maar man en ik beiden 182 hebben samen in de slaapbank geslapen. (ja het bed is korter maar er is slechts 10 cm achterkant waardoor je met je voeten over de rand kan). Dochter 1 (178) heeft in de dinette geslapen. Had er ruimte genoeg in maar is een zijslaper. Wel vond ze het bed wat hard maar met een dekbed erover sliep dat prima. In de alkoof erboven was ruimte zat. Daar sliepen 2 dochters van 180 cm lang. Zij hadden de meeste ruimte van allemaal.
2009 Australië
2012 Canada
2015 rondreis Florida
2017 Australië
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@Big Al er is nog een optie voor lange mensen :D vrienden hadden ( in hun eigen camper) aan het eind een soort opklapbare tafel op bed breedte en aan de bovenkant over de breedte een extra matrasje laten maken voor onder het kussen gedeelte.
Moet zeggen was lekker comfortabel die extra lengte.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

nycave schreef:
31 aug 2023, 22:12
Wij hebben net in de c30 overnacht met 7 personen. Mijn ouders hebben in de cabine achterin geslapen. De dinette en slaapbank zijn kort maar man en ik beiden 182 hebben samen in de slaapbank geslapen. (ja het bed is korter maar er is slechts 10 cm achterkant waardoor je met je voeten over de rand kan). Dochter 1 (178) heeft in de dinette geslapen. Had er ruimte genoeg in maar is een zijslaper. Wel vond ze het bed wat hard maar met een dekbed erover sliep dat prima. In de alkoof erboven was ruimte zat. Daar sliepen 2 dochters van 180 cm lang. Zij hadden de meeste ruimte van allemaal.
Respect voor jullie! Wij hebben nu 2x in een C30 gereisd en 1x in een C25, maar vonden het met 2 volwassenen en 2 pubers goed te doen, maar met 7 man? pfff, echt respect!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ribruijn »

Vraag: de reservering voor Yellowstone heeft het telkens over RV plaatsen van maximaal 20 feet. Doet men moeilijk als je met een C21 aankomt? Mijn gezonde Hollandse verstand zegt dat 21 voet versus 20 voet een non-discussie is. Maar dit zijn geen Hollanders maar Amerikanen… :D
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@ribruijn in Yellowstone zijn zeker grotere plekken te vinden dan 20 ft. Mag ik vragen op welke site je hebt gekeken??
En nee ze zullen niet echt moeilijk doen over 1 ft langer.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ribruijn »

Ik bedoelde: moet ik met een 21 foot camper een 20 of 30 foot plaats reserveren. Voor het geld maakte het niet uit, hoewel de meeste plekken van 30 foot al waren vergeven.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Wij boeken altijd de meest kleine plek die geschikt is voor onze camper. Zo blijven grotere plekken over voor mensen die dus een grotere camper hebben. In jullie geval mág je uiteraard gewoon een 30ft plek reserveren. In Yellowstone reserveer je trouwens niet op site-nummer, de plek wordt toegewezen als je er bent. Ook dien je de lengte bij je reservering te vermelden. Kies je een 30ft plek, dan dien je bij vehicle aan te geven of hij 20, 25 of 30 ft is... In jullie geval zou ik dan 25ft invullen...
ik neem aan dat je hier reserveert: https://secure.yellowstonenationalparkl ... ng/lodging
MatthioP
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jun 2023, 19:50

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MatthioP »

Ik weet niet of de vraag hier helemaal op zijn plaats is. We zijn bezig met campgrounds te boeken voor een camperreis van 23 juli tot 21 augustus 2024, een one way SF - SLC. Nu vragen we ons af of de geschatte prijs realistisch is en of we niets te duur doen. Momenteel komen we op een totale prijs van 5800euro per persoon, dit dan maal 3 want we zijn met 3 volwassenen.
We komen op 6605 in totaal voor de camper (Cruise America C25), we rekenen op 900 euro in totaal voor de brandstof, 1150 voor 1 vliegtuigticket, 190 pp voor hospitalisatieverzekering, 500 pp voor eten, 80 pp voor de national park permit, 200 pp voor diverse, 500 pp voor excurciekosten, plus de campgrounds (die prijzen staan vast).
De camper hebben we op verschillende sites gevolgd en usareizen.de was goedkoopste/beste en deze prijs is de laagste die we in enkele weken gezien hebben.

Is dit zowat een goede prijsberekening?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer