Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Rocky Mountain High
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2022, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Rocky Mountain High »

Wij hebben de eerste keer voor de "betere" gekozen (Road Bear). Een en al ellende en zeer uitgeleefd.
De tweede keer gekozen voor El Monte. Betere wagen maar ook genoeg gebreken.
Dus... de volgende keer gaan we voor de goedkoopste: Cruise America. Dan zijn de verwachtingen wat lager en kan het alleen maar meevallen.
De "luxere" dingen als een tv of luifel hoeven voor ons niet. We hoorden trouwens van El Monte dat ze de luifels er niet meer aan laten monteren omdat het overgrote deel van de huurders er niet netjes mee omgaat en de wagens met een kapotte luifel inlevert.
Voor het verschil in prijs kunnen we weer andere leuke dingen doen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Volgens mij ook al eens eerder geschreven: je moet gewoon een beetje geluk hebben. 2 x C30 van CA gehad: waren beiden prima. Ja, geen luifel, geen tv en geen broodrooster. 1 x RB gehad: deze was met slide out en een luifel, dus dat was wel lekker. Maar verder rammelde deze ook gewoon :) Kortom, in de USA zou ik zo weer voor de voordeligste gaan. Overigens was de Road Bear bij ons 3 jaar geleden ivm wat akties goedkoper dan de Cruise America, dus ook daar moet je een beetje mazzel hebben dat je op het juiste moment toeslaat.
Inmiddels ook 2 x ervaring met Canadream. De SVC (voordeel: geen cab over, dus beter uitzicht in de bergen) en een TCA (Truck camper). Met name deze laatste rijdt super fijn (is immers een gewone luxe auto), maar qua ruimte natuurlijk beperkt (maar prima met 2).
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Precies mijn gedachten inderdaad; ik laat man deze reacties lezen ;-) Dank! Wat mij betreft gewoon weer de C30 van Cruise.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Jedinja »

Wat ik een voordeel aan roadbear vind is dat ze een oven in de camper hebben. En deze heeft bv een trappertje naar de ‘hoogslaper’, beddengoed schijnt ook fijner te zijn en heb de indruk dat het inventaris uitgebreider is. Als ik me niet vergis hebben ze ook altijd een luifel.
Voor ons in de meivakantie was RB zelfs de voordeligste optie. Ik heb allerlei routes bedacht en prijzen opgevraagd van de verschillende start- en inleverlocaties. Samen met de vliegtickets de totaalplaatjes vergeleken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Oven kan inderdaad handig zijn. Trappetje maakt ons niks uit, de pubers klimmen er zo wel op is de ervaring. Luifel ook nog nooit gemist. We kijken wel wat de prijzen straks doen; onze ervaring is dat in het hoogseizoen Cruise zeker 1500 euro goedkoper is. Daar kun je toch mooi de benzine (en meer!) van betalen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Ik weet niet of een oventje de doorslag zou geven voor mij. Ze werken nogal slecht en zijn eigenlijk niet geschikt voor meer dan het afbakken van een pizza. Wij hebben er een in onze motorhome maar we gebruiken hem vrijwel nooit.

Een luifel vindt ik juist wel een groot voordeel. In hete gebieden scheelt dat enorm in de temperatuur van het interieur en ook de koelkast werkt veel beter met een luifel als het heet is.
Ook als het regent is een luifel een uitkomst. We laten hem dan een halve meter of zo uitstaan. Dit voorkomt dat het bij de deur te modderig wordt en het is ook handig om zo een afdakje bij de deur te hebben als het hard regent.
Laatst gewijzigd door Big Al op 03 jan 2024, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Wij kiezen alleen maar camper met luifel. Word er niet blij van als het warm is en weinig schaduw.
Nu een El Monte voor komend voorjaar. En stiekem ook blij met tv.
Laptop aansluiten en eigen series op fatsoenlijk beeld kijken :wink:🤔
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan in het noorden en in Canada voor Canadream en verder naar het zuiden voor Cruise America. Die is tot nu toe altijd goed bevallen en is nu eenmaal het goedkoopst. De luifel missen we niet en de tv ook niet. Een oventje hebben we weleens los gekocht bij de Walmart. Een stuk voordeliger dan een duurdere camper :wink:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Wij hebben 3 camperreizen gemaakt door de USA en willen volgend jaar weer gaan; de pubers willen dan graag in een tentje; ik heb wel vaker op campings tentjes naast de camper gezien, maar kan ik ook ergens zien of dat mag? Wij boeken de meeste campings via www.recreation.gov.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@jill1234 even uit m'n hoofd. Dacht dat dat gewoon mag. Kon het ook zo snel niet vinden op de site. Volgens mij zolang je niet boven het maximale aantal personen per site zit.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Hoi Jill, ook even gezocht maar niet gevonden... raar eigenlijk dat er niks over staat :) . Maar inderdaad, vaak is er een tent-pad naast de RV plek. Let wel even op hoe groot die is met het kopen van een tentje, ze hebben verschillende afmetingen. Ik denk dus ook dat het gewoon mag zolang je met minder dan max aantal (doorgaans 6) personen bent...
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1549
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Dan ga ik er van uit dat het gewoon mag :-) Dank!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Houd er wel rekening mee dat tenten vaak alleen op het "tent pad" mogen staan (en niet op het gras). Vaak is zo'n "tent pad" bedekt met steenslag.

Wij doen er altijd een "tarp" onder zodat de vloer van de tent niet zo snel beschadigd en ook zodat je knieën er minder last van hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer