Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben dit jaar ongeveer 3500 mijl gereden. In onze planning stond een kleine 3200 mijl; dat waren alleen de rijdagen, en niet de ritten door de parken.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door EstherJ »

Marianne, dat valt dus best wel mee. Dankjewel voor het nakijken. :D Ik denk dat wij voor de zekerheid toch voor de 3500 mijl gaan.
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Allard »

EstherJ schreef:
20 dec 2019, 10:08
Maar het is inderdaad niet prettig om op elke kilometer die je gaat rijden te moeten letten. Wat de prijs is voor 500 mijl extra in de huur op te nemen, dat weet ik zo nog niet. Dat moet ik navragen.

1000 mijl speling is dus zeker voldoende?

Groet, Esther
Best Time RV las ik in je andere topic. Indien dat nog steeds van toepassing is kan je m.i. niet vanuit Denver starten. Wel vanuit SF en dan een drop-off in LV. Kosten vallen mee. $ 150. (+tax) Wij hebben een ander type van Best RV maar bij ons lag het kantelpunt bij 2500 mijl. Aangezien we dat heel waarschijnlijk wel gaan overtreffen hebben we een super all inclusive pakket genomen. Met unlimited mileage. Zodat je je onderweg niet af hoeft te vragen of je dat extra ritje nu wel of niet gaat doen i.v.m. de extra mijlen. Overigens maakt het m.i. niet veel uit in kosten of je de mijlen nu vooraf of achteraf betaald. $ 0,42 vooraf. $ 0,43 achteraf. Gezien jullie afstand zou ik zeker eens naar unlimited mileage gaan kijken.
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door EstherJ »

@Allard dankjewel voor je reactie. We gaan niet meer voor de Best Time camper, maar voor de Apollo Pioneer.
Toch besloten dat wat meer leefruimte toch wel fijn is. Zeker wat betreft de reacties op het forum dat het in september in de avond flink kan gaan afkoelen. Ik ga zeker even de opties bekijken wat betreft ongelimiteerd aantal mijlen.

Al met al blijven ook wij Nederlanders. Zoveel mogelijk krijgen voor zo min mogelijk geld :wink:
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Nick39 »

Hebben meer mensen problemen met het reserveren van kampeerplekken via recreation.gov?

Ik probeer zojuist een campsite te reserveren op Kalaloch via recreation.gov. Data die ik invoer zijn voor de nacht van woensdag 8 juli op donderdag 9 juli. Ik kan uit een aantal plekken kiezen maar zie, vlak voor ik wil reserveren, dat het reserveringsformulier opeens de nacht van 7 op 8 juli aangeeft. Ik heb het nu een aantal keren gecheckt en weet 100% zeker dat ik de juiste data invoer, maar steeds verschijnen op het reserveringsformulier de data van 7 op 8 juli. Heel vreemd. Iemand suggesties?

Update
Via Google vond ik de oplossing: het heeft te maken met de tijdzone van je pc. Die heb ik op Amerika gezet en daarna kunnen boeken op de juiste datum.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

Zie voor het tijdzoneprobleem ook viewtopic.php?t=72823
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

Een vraag: bij het boeken van een campground via recreation.gov heb ik de RV-plekken gezocht via het filter en de afmetingen en vervolgens eentje geboekt via de availability list.
Bij het boeken moet je dan nog een aantal aangeven bij personen, 'vehicle' en vervolgens een 'equipment' selecteren, in ons geval een 30ft RV.
Moet ik bij 'vehicle' nu ook nog 1 aangeven, nl een recreational vehicle=de camper? Of worden daar alleen 'gewone auto's' mee bedoeld, bijv. als je met een auto en tent reist of een autootje als aanhangertje achter een camper en is in ons geval 0 vehicle dus de juiste keuze.
Ik hoop dat de vraag te volgen is??

Groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Saskia45 schreef:
12 feb 2020, 22:33
Moet ik bij 'vehicle' nu ook nog 1 aangeven, nl een recreational vehicle=de camper?
Daar worden gewone auto's mee bedoelt aangezien de Amerikanen vaak met een auto achter hun RV rijden.
Je hoeft dus geen extra vehicle aan te geven.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

Thanks!

Nog een vraag: weet iemand vanaf welk tijdstip je een plek kunt reserveren op de campground in Escalante Petrified Forest SP ?
Ik kan alleen vinden dat het op een 4-month rolling basis is.

groet Saskia
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Vaak is het 10AM Eastern Time als ik me niet vergis. Je kunt dat natuurlijk nu alvast eens uitproberen dan zie je het snel genoeg.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Saskia45 schreef:
13 feb 2020, 16:54
Escalante Petrified Forest SP
Wij stonden in 2017 op deze camping. Op zich een mooie camping. toen wij er waren hadden ze net een overstroming gehad.
Als je tijd hebt moet je beslist de wandeling vanaf de camping doen: Trail of Sleeping Rainbows met Petrified forest Trail.
Niks meenemen van het gesteente want dat brengt ongeluk. Lees de verhalen hierover maar eens in het Visitor Center.
Hier onze dag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 0sept.html
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

een campervraagje voor de langere medemens. Is er hier al iemand van 2 meter en 4 centimeter of langer die een camper heeft gehuurd? ik vraag dit even voor vrienden van ons. Wij hebben al meerdere malen een camper gehuurd maar ik ben maar 1,90m en pas dus gewoon achter het stuur en in bed. Het bed zal niet zo gauw het probleem worden, maar de bestuurdersstoel wel. Als je zo lang bent in welke camper kun je de stoel ver genoeg naar achteren zetten om comforabel te rijden. Van de Cruise America's weet ik dat het niet gaat maar hoe zit het met andere verhuurders? Iemand ervaring?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuthdeLange »

Elendan schreef:
10 apr 2019, 12:14
De omvormer pluggen we in in het gat van de aansteker. Daarna extra contactdoos eraan en dan kun je allerlei apparaten tijdens het rijden opladen, scheerapparaat, accu's van de camera's, geluidsboxje etc.
Kan iemand mij de werking van die omvormer uitleggen. Ik snap het niet helemaal. Ik heb een camera met accu die straks (als we naar Amerika gaan) moet worden opgeladen in de auto want we gaan kamperen op plekken zonder elektriciteit. Ook de smartphone van mijn dochter en mijn eigen mobiel moeten worden opgeladen in de auto.
Echter, bij mijn camera zit een transformator die 230 volt naar 4 volt (output 4,2V) om te zetten dus die heeft niets aan 230 volt (vandaar dat de 230 Vomgezet wordt naar 4V neem ik aan). De output van de voeding van mijn mobiel is 5V.
Het lijkt mij dus dat ik genoeg heb aan een snoer met een usb einde zodat ik hem kan inpluggen. Maar op dit forum lees ik op diverse plekken over die 12V omvormers (o.a. door @michelly ) alleen snap ik nog niet waarom. Ligt aan mij dus een simpele uitleg is heel fijn ;-)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

Als het puur gaat om het opladen van een camera of een telefoon, dan heb je geen omvormer nodig lijkt me. Wij nemen er ook geen mee als we op (kampeer)vakantie gaan.

Je hebt voor de meeste camera’s wel usb-opladers waarmee je de accu kunt opladen. Die kun je gewoon aansluiten op een USB-aansluiting in de auto of op een simpele USB-adapter die je in de 12V-aansluiting plugt.

Wat wij als tentkampeerders verder handig vinden is om enkele goede powerbanks mee te nemen. Zo kunnen we onze telefoons, camera, etc. ook in de tent opladen als we een paar dagen weinig autorijden.

Voor de camera kun je ook nog nog overwegen een extra accu aan te schaffen. Wij blijven iedere week wel een keer in een hotel slapen, en met twee of drie accu’s houden we het zeker wel een week vol. We hoeven die dus eigenlijk nooit ‘on the road’ op te laden, al kunnen we dat dus wel d.m.v. een usb-lader.

Een 12V->230V-omvormer lijkt me vooral nuttig als je zwaardere elektronische apparaten wilt gebruiken, zoals een haardroger of een laptop.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor je snelle reactie.
Helder. Dat scheelt dan weer een apparaat.
Ik wilde inderdaad kijken of ik een extra accu kan kopen voor de camera. Moet ook nog een externe lader kopen want nu kan ik hem eigenlijk alleen opladen als hij in de camera zit en dat schijnt niet goed te zijn (voor de camera) als je dat in de auto doet.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

Wij nemen inderdaad al jaren onze omvormer mee. Tegenwoordig kunnen steeds meer apparaten via usb oid opgeladen worden dus de noodzaak wordt wel minder. Maar voor onze laptop en accu's van de camera vinden we de omvormer toch nog steeds heel handig.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Omvormer is ideaal. Op campings zonder elektra kunnen wij toch onze laptop gebruiken (bv filmpje kijken).
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuthdeLange »

Ik zit er nu weer over na te denken en snap het toch nog niet helemaal.
Ik lees hier op het forum namelijk ook in verschillende berichten dat die usb aansluitingen vaak niet opladen maar alleen bedoeld zijn om muziek af te spelen of zo (klopt dat niet?) en dat je dus de sigarettenaansteker nodig hebt met aan de ene kant 12 volt input en andere kant usb aansluitingen. Echter, als ik dan rechtstreeks de mobiel aansluit op de usb aansluiting dan krijg ik toch 12 volt terwijl het moet worden omgevormd naar 5 volt.
Maar ik kan ook niet de standaard kabel/ transformer gebruiken want daar zit op de 1e plaats een gewone stekker aan en die is bedoeld om 230 volt om te zetten. Als er dus maar 12 volt aankomt dan doet hij niks....
Waar maak ik een denkfout?

En @michelly waarom vind je de omvormer ook handig voor de camera? laptop snap ik.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

Mijn ervaring is dat je prima je telefoon op kunt laden met de usb-aansluitingen van moderne auto’s. Maar wij nemen inderdaad ook een USB-adaptertje mee voor in de 12V-aansluiting (die vroeger inderdaad vooral voor sigarettenaanstekers werd gebruikt). Die adapter zorgt er zelf voor dat er wordt omgevormd van 12V naar 5V. Dat moet ook wel, want USB is per definitie 5V. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Een omvormer 12V-230V kan voor camera’s handig zijn, als je alleen de beschikking hebt over een oplader met een ‘normale’ stekker (dus geen USB).

Een omvormer is en blijft heel handig als je een laptop bij je hebt. Behalve dan bij de allernieuwste laptops die je met USB-PD op kunt laden. Dan zijn er mooiere oplossingen.

Er zijn dus meerdere wegen die naar Rome leiden: een omvormer zodat je ‘normale’ stekkers (230V) kan gebruiken, zorgen dat je al je apparaten met USB op kunt laden zodat je geen omvormer nodig hebt of zorgen voor een extra accu zodat je wellicht niet onderweg op hoeft te laden.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuthdeLange »

Nu snap ik het ;-)
Dank je voor je geduld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer