Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door PSVwally »

dank je. Handig om op boodschappenlijstje te zoeken ipv boodschappen :oops:
Grunner
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 14 sep 2011, 11:07
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Grunner »

Ik ga me hier ook eens in verdiepen. Een nadeel van een camper lijkt me dat je er steeds mee zit 'opgescheept'. In een stad is een auto toch handiger.
Fan van Chicago, Boston en LA!
Lajfrijns
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 sep 2013, 21:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Lajfrijns »

hallo,

Even een paar vraagjes ?
Is er een campgroundboek (of iets anders) waar elke campground in staat?
Zo ja, welk? en waar haal ik het het vandaan?
we gaan een reis maken van denver naar seattle en gaan ook 10 dagen door canada rijden. Heb je een apart boek nodig voor canada, zo ja welk?
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door toetjero »

Ik heb niet met een campgroundboekje gewerkt.
Ik heb veel aan de reviews op dit forum gehad en aan Tiogatours.
Je kunt daar op de hun website je route invoeren en dan ook de campgrounds in de buurt.
Je krijgt dan een lijstje,ook met reviews en ook vaak de link naar de campgroundwebsite.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben altijd heel veel campings gevonden via www.rvparkreviews.com en www.goodsamcamping.com. In de campers liggen vaak de camperboeken, maar dat zegt me niet zoveel. Ik wil reviews, beoordelingen en websites zien :-)
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Wij werken het liefst met de Allstays Camp and RV app. Daarmee kun je zoeken in de omgeving maar ook filteren op bijvoorbeeld prijs of services zoals laundry of aansluitingen.
AnitatoUSA
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 nov 2015, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door AnitatoUSA »

Hallo,

Bij onze camper die wij gehuurd hebben bij cruise America hebben wij ook de personal kit besteld.
Ik kan nergens vinden hoeveel handdoeken bij dit pakket zitten. Weet iemand dit misschien?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door PSVwally »

the personal kit comes with:
1 blanket
1 flat sheet
1 pillowcase
2 face washers
2 bath towels
1 toilet roll
1 tea towel
1 box of matches
1 toilet rv flusher
Themorion
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2016, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Themorion »

Hallo,

Komende zomer gaan wij met een camper een coast-to-coast reis maken door Amerika. We zijn beide al vaker in Amerika geweest, maar gaan nu voor het eerst met een camper en zijn op dit moment de laatste voorbereidingen aan het treffen. Ik was benieuwd hoe het precies zit met de verzekering hiervoor. Ik las in de openingspost dat extra verzekeringen via de verhuurder af te sluiten zijn, maar waar moeten we dan aan denken? En wat is bijvoorbeeld wel al standaard gedekt? (We hebben ook de verhuurder gevraagd en die gaven aan dat we eerst konden checken wat onze auto- en/of reisverzekering al dekte bij een campertour, maar nu weten we dus nog niet veel meer over wat we nog zouden moeten regelen?)
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Je eigen verzekering dekt niets bij camperhuur, het klinkt alsof je de camper huurt bij een Amerikaans bedrijf. Het is verstandig altijd via een Europese tussenpersoon te hurem, dan kun je de juiste verzekeringen erbij afsluiten.
@Nicole
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2016, 16:28

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door @Nicole »

Wie heeft tips / adviezen waar ik het beste een camper kan boeken voor 5 personen?
Welke type camper heeft de voorkeur voor 5 personen (2 volwassenen, kinderen 16-15-13 jaar)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

Ik heb goede ervaringen met zowel Travelhome als Tioga Tours. Ik zou voor 5 personen toch wel een grote camper nemen.
Wij hadden afgelopen zomer met 6 een C30 van Cruise America. Dat ging prima maar was af en toe wat behelpen qua ruimte. Daar is dan ook geen slide-out. Die hebben sommige andere verhuurders wel, wat weer meer ruimte creëert. Cruise America is wel een stuk goedkoper (of moet ik minder duur zeggen :lol: ) dan de meeste andere verhuurders.
Het ligt trouwens ook heel erg aan de tijd van het jaar, voor het hoogseizoen kun je je portemonnee trekken.
tomarkus
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 jan 2015, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door tomarkus »

Wij hebben vorig jaar via deze site http://www.drive-usa.de/ onze camper gehuurd. Ook dit jaar weer geboekt via deze site. Ging vorig jaar prima. Alles makkelijk te vergelijken.
toetjero
Amerikakenner
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 jan 2010, 19:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door toetjero »

Met vijf personen , waaronder drie pubers, zou ik ook rekening houden met de lengte van de bedden.
Wij hadden in 2014 een camper van 31 ft van Moturis, met 2 slide-outs, maar Moturis verhuurt niet meer, met onze tieners van toen 16,14 en 11 jaar. Elke tiener had toen zijn eigen slaapplekje, er hoefden er niet twee naast elkaar te slapen/ De kleinste slaapplek was toen 1.70 meter, voor nu zou die plek onbruikbaar zijn geworden omdat de jongste zo hard gegroeid is.Zouden wij weer gaan, dan moeten er wel 2 in de cap-over slapen.
Ik zou niet voor Cruise-America gaan, tenminste de verhalen van het forum, maar ook van mensen die we onderweg tegenkwamen, en eerder van Apollo, StarRv, of Road Bear gaan. Over El Monte hoorde ik, en las ik wisselende verhalen.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Anneleen »

Wij hebben afgelopen zomer via Tiogatours (prima service) een camper van 30 ft bij Road Bear gehuurd. We waren daar heel tevreden over. Onze kinderen waren toen 16, 14, 13 en 12 jaar oud. De camper had 2 slide outs. Een om onze 'slaapkamer' wat groter te maken en een om van de zetel een bed te kunnen maken. Je kan op de site van Road Bear zien hoe lang en breed de bedden van elk type camper zijn.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Ook wij zijn fan van Tioga Tours en Road Bear.
Gebruikersavatar
Beaver
Amerikafan
Berichten: 105
Lid geworden op: 04 okt 2014, 19:40
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Beaver »

Twee keer via tioga tours 6 weken met een vrij nieuwe cruise America rondgetrokken. Beviel geweldig :thumbup:
Gebruikersavatar
AnAppleADay
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 jan 2016, 09:59
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door AnAppleADay »

Hoi!
Ik heb even terug proberen te lezen maar niet 100% antwoord kunnen vinden op mijn vragen:
- wij twijfelen of we voor een c30 ipv een c25 moeten gaan, iets goedkoper en meer ruimte in bed ivm lange vriend. Maar wat zijn nou precies de nadelen van zon grote camper? Mag je sommige parken niet in of is dat geen probleem?
- ik lees hier dat veel mensen een nieuw kussen kopen bij de Walmart. Is het niet handig om sowieso om de inhoud van een 'personal kit' volledig daar te kopen/mee te nemen en niet af te nemen? Of valt het dan wel duurder uit?

Bedankt alvast!!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Voor campgrounds etc maakt de lengte op zich niet zoveel uit. Het enige is dat je met een kleinere camper, beneden de 27ft, meer beschikbare plekken hebt en dus meer kans op een plek in de nationale parken.
Wij huren altijd vroeg, voor 31 oktober, en krijgen dan 50% korting op de personal kits. Dan kost zo'n kit ons nog maar 59 euro voor twee personen,daar kun je niet alles voor aanschaffen. Bij Roadbear is die kit best wel uitgebreid, en het scheelt ook tijd wanneer je dit ook nog allemaal moet aanschaffen. Ik koop wel altijd een speciaal kussen erbij, omdat ik anders last krijg van mijn nek en dus hoofdpijn. Maar opzich is dit niet nodig.
Ik weet niet bij welke verhuurder jullie willen gaan huren, maar verkijk je niet op de omschrijving. Bij Roadbear hebben ze verschillende typen campers, en je weet van te voren niet welke je mee gaat krijgen. Dus de indeling kan dan anders zijn als dat je op het plaatje hebt gezien. En dus ook een ander formaat bed. Ik weet niet hoe dat bij andere verhuurders is.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

Wij hadden bij Cruise America alles meegenomen ofwel gekocht. Het viel ons op dat hoewel we de camper kit niet geboekt hadden er wel veel serviesgoed, pannen ed aanwezig was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer