Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1213
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Die zijn er ook ! Maar je kan vaak ook tegen betaling gebruik maken van het station bij commerciële campings. Wij hebben er echter in al die jaren nog nooit op die manier gebruik van hoeven maken (kwestie van een beetje plannen). Eerlijk gezegd alleen afgelopen jaar op Gros Ventre (Grand Teton) een min of meer gesloten station gehad (ivm capaciteit moest je je aanmelden).
Kijk eens hier: https://rvdumpsites.net/#!Moab,+Utah,+United+States
Voorbeeld: Moab.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

@Channaxd
Nog nooit meegemaakt dat de dump en water gesloten waren.
Waar lees je dat? Wij gaan in april met de camper pp stap.
Channaxd
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2023, 08:31

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Channaxd »

Ik heb dat gelezen over Hoh rainforest campground in Olympic National Park, daarna gaan wij door naar Mount Rainier waar de dump stations blijkbaar ook niet werken op twee campgrounds. Maar fijn om te zien dat er een kaart is waar je dat tussendoor kan doen en het niet nodig is om ergens anders te overnachten, veel plezier met jullie reis!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Ah, oke,
daar komen wij deze keer niet. Wij gaan meer zuid.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Wij gebruiken altijd https://www.sanidumps.com/rvdumpscity.p ... tyradius=1 Handige site en werkt goed.
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Peutje »

Goedemiddag, weten jullie hoe laat je normaliter kan in-checken / uit-checken op de campings in de Nationale Parken (zoals Watchman / Fruita campground / Devils Garden)? En is dat anders bij bijvoorbeeld Atlatl Rock Campground waar je niet kan reserveren?
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Check-in en check-out tijden verschillen per park en soms per kampeerterrein. Vaak wordt het vermeld op www.recreation.gov.

Wij stonden afgelopen weekeinde op Loft Mountain in Shenandoah NP - daar was zowel check-in en check-out om 12 uur.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Channaxd schreef:
06 aug 2023, 08:36
Wij willen vooral de Nationale parken bezoeken (zo'n 2 tot 4 nachten per park), maar zien dat die vaak geen full hook-up plekken hebben. Is het aan te raden om tussendoor een nacht te boeken op een commerciële camping (helaas wel duur en ongezellig) of is er ook een andere oplossing?
Zoals al is gezegd, een "full hookup" is niet nodig. Daar komt ook nog bij dat je de holding tanks eigenlijk niet moet laten open staan. Het systeem is ontworpen om eerst een hoeveelheid "waste" te verzamelen die dan verandert in een smurrie. Als je de "black tank" open laat staan dan lopen alle vloeistoffen er meteen uit en is er een kans dat de "fecal matter" uitdroogt en een harde massa vormt die zeer moeilijk te verwijderen is.

"Full hookups" zijn eigenlijk bedoeld voor mensen die voor langere tijd op dezelfde plek verblijven, maar zoals gezegd legen mensen hun tanks pas als die al redelijk vol zit.

Als je op doorreis bent is eigenlijk het enige voordeel dat je wat tijdswinst boekt met een "full hookup" als je niet naar een apart "dump station" hoeft.

Overigens raad ik aan om altijd eerst het drinkwater te proeven voordat je de "fresh water tank" vult. Een aantal keren had het water een vervelende smaak. Wij gebruiken ook een "in-line" filter tussen de kraan en de slang. Die zijn relatief goedkoop en gaan redelijk lang mee.
image.png
image.png (698.54 KiB) 2519 keer bekeken
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Nog een tip: leveling blocks. Ze zijn duur (vooral de versie voor dubbele wielen), maar ik vindt het de investering waard omdat ik veel beter slaap als m'n bed niet scheef staat.

Het scheelt ook veel in tijd omdat we niet eindeloos heen en weer hoeven te rijden om waterpas te staan.

image.png
image.png (196.38 KiB) 2513 keer bekeken

Ook handig: de meeste "smart phones" hebben een ingebouwde waterpas. Er zijn ook applicaties die je kan installeren waarop je precies kan zien hoeveel verval er is tussen de wielen. Zelf gebruik ik de versie van Truma. Die is gratis omdat hij bedoeld is voor eigenaren van een speciale RV-koelkast, maar de applicatie heeft een functie om de RV waterpas te zetten.

image.png
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

@Channaxd

'een commerciële camping (helaas wel duur en ongezellig)'

Nee hoor, een commerciële camping hoeft helemaal niet duur, en zeker niet ongezellig te zijn. En een full hookup is niet nodig, maar een stroom hookup vind ik altijd wel fijn om niet de hele nacht in de buurt van draaiende generators te staan.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Leveling blocks waren altijd aanwezig bij Roadbear/El Monte. Ook een waterpas dingetje ingebouwd op het keuken blad, maar dat is denk ik afhankelijk van het bouwjaar.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Waterpasje zit ook vaak in de koelkastdeur. Wij hebben zelf ook altijd een kleintje bij ons. Macht der gewoonte en voor je weet maar nooit.
Leveling blocks nemen we ook mee als we weten dat ze niet bij de camper zitten. We hadden een set van 10 stuks, maar vorig jaar, toen we in het pikkedonker om 5.22 uur van de camping reden om naar de Buffalo Roundup in Custer SP te gaan, zijn we er 2 glad vergeten. Nu maar hopen dat 8 genoeg is dit jaar :wink:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Wij gebruiken inderdaad ook een waterpasje (een ronde versie die alle richtingen tegelijk laat zien), maar het voordeel van de applicatie op de "smart phone" is dat het meteen laat zien hoeveel blokken er onder welke wielen moeten.

Overigens hadden we op onze plek in Bryce Canyon bijna 25 cm verval tussen de voor- en achterwielen. Dat was zelfs voor de blokken te veel.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

Hallo, ik zie verdorie dat de huurprijs van de camper die we in juni geboekt hebben, toch best wel is gedaald inmiddels (300 euro)! Ik lees op het forum vaak van autoreserveringen die worden geannuleerd en herboekt tegen de lagere prijzen. Ik vroeg me af of iemand hier voor de camper ook ervaring mee heeft? Ik heb ‘m geboekt bij USA-Reisen zonder aanbetaling en hij kan kosteloos geannuleerd worden. Dan moet dezelfde camper natuurlijk bij een nieuwe boeking wel nog beschikbaar zijn. Of zal ik eerst een tweede boeking doen en dan annuleren. (Op naam van partner bijv.) Als dat maar goed gaat denk ik dan. Beetje huiverig of het zo echt werkt? Wat zouden jullie doen?

Groet, Angelique
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Wellicht het handigste om eerst eens USA-Reisen te benaderen en de situatie aan hen voorleggen. Mocht dat niet resulteren in een acceptabele oplossing dan wellicht een tweede Wohnmobil boeken en de eerste annuleren.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1213
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Het is toch tegenwoordig heel normaal dat prijzen wijzigen. Kwestie van vraag en aanbod, zo ook bij campers. De afgelopen jaren echter steeg de vraag continu waardoor verlagingen niet of minder voor kwamen. Als je inderdaad zonder kosten kan annuleren zou ik gewoon een nieuwe boeking maken en de andere annuleren. Overigens: het wel of niet aanbetalen zegt niets over wel of geen kosten berekend krijgen bij annuleren. Dat staat los van elkaar….
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Usareisen.de is inderdaad gratis annuleren voor campers van Cruise America. Gewoon vragen of ze de boeking omzetten en anders tweede reserveren en andere annuleren. Vorig jaar had ik twee campers tegelijk geboekt omdat ik spijt had van de keuze voor Florida. Bestcamper.de was toen net iets goedkoper.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

Handig die waterpas apps. Als je helemaal niets bij je hebt werkt een blikje drinken ook prima :D afhankelijk van waar die heen rolt, de boel ophogen. Wij reden eigenlijk standaard na het ophalen een woonwijk in, ook eens haven, want daar lagen altijd wel mooi planken in verschillende diktes. Laatste dag werden ze opgestookt. :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Blikje drinken heb ik nog niet geprobeerd, maar een beker met water wel.

Goed idee van die planken, maar let er wel op dat je aan het einde van de reis geen geïmpregneerd hout verbrandt. De rook is veelal gevaarlijk (lees: giftig) en het verbranden van geïmpregneerd hout is in veel gebieden dan ook verboden.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door deebee7 »

Ik sta op het punt een camper te boeken voor zomer 2024. Maar tussen vorige week en nu zit er plots 1000 euro bij. Ik vond nog 1 datum waarop ie goedkoper is dus wil graag boeken. Maar ik twijfel sterk tss drive-usa.de (usa-reisen.de) of bestcamper.de. Deze laatste is 200 euro goedkoper maar ik kan nergens de annulatievoorwaarden vinden. Mijn duits is wel niet zo goed dus kan iemand we even helpen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer