Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

@Angelique67 Heel vreselijk idd (preuts Amerika) maar gelukkig niet van toepassing bij jullie! Vooral het klikken is de nationale sport.
:offtopic: Onze oudste was toen ie een jaar of 10, 11 was aan het klieren met een vriendje op de achterste bank van de schoolbus. Beetje baldadig zwaaien door de achterruit en schijnbaar ook (hij of zijn vriendje) een vinger naar achterliggers...
Prompt is de bestuurder van die auto achter de schoolbus aangereden en heeft klacht ingediend bij de principal van de school. Vervolgens kreeg onze oudste prompt een officiële waarschuwing, mocht niet meer achterin de schoolbus zitten en mocht zijn moeder op school komen om aangesproken te worden dat zulk gedrag niet getolereerd wordt. Bizar maar waar.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

:offtopic: Niet te geloven hoor. Maar in zijn algemeenheid: als al dit puriteins gedoe en lik op stuk beleid nou ook zou leiden tot minder criminaliteit (in dit overigens geweldige vakantieland)...
on topic: maar ok, die zorg kan ik dus laten varen. Ik had al noodscenario’s bedacht.
Angelique67
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 17 jun 2016, 10:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Angelique67 »

@Coyote @Martin & Marianne (Net vertrokken voor de Amerikareis weet ik) Ik had in het draadje ‘zoeken naar multicity tickets’ info hierover gevonden gepost door @sanook en @Frasi. Ik lees net dat Google Flights niet volledig en actueel zou zijn. Daar komt dan nog bij dat je alleen retour of enkel kunt zoeken, dus ga me toch maar eens installeren voor de computer, met de tips hier gegeven, om te zoeken op sites van de luchtvaartmaatschapijen en brokers.
plankan
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 03 jul 2013, 06:45
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door plankan »

Weet iemand of je vans zoals "Juicy RV's" kan huren in andere staten? We gaan naar Colorado, Wyoming, utah.
Ik kan enkele de echte mobile homes vinden, en deze zijn belachelijk duur in de zomer maanden :oops:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Hans B »

@plankan als je op de website van jucy kijkt verhuren ze alleen in SF, LA en LV.
https://www.jucyusa.com/
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MrsBucket »

@plankan Je kan eens kijken bij Escape Campervans. Die hebben ook zulke vans als Juicy, dacht ik.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Voor de geïnteresseerden: https://www.lidl-reizen.nl/nogmeerreize ... rvakanties
Geen idee of het goede prijzen zijn, want ik houd het bij auto/hotel, maar wie weet heeft iemand er voordeel bij.
manhattan
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 mar 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Camper via drive-usa. Graag hulp.

Bericht door manhattan »

8B334BFA-C244-4A5A-BAFA-F33CC7B0EE0F.png
Kan iemand mij zeggen of ik hierbij iets over het hoofd zie? Ik weet dat het geen unlimited miles is. 2000 zal voldoende voor ons zijn.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

ligt er aan wat je erbij wilt hebben, voldoende verzekerd en er zit ook nog een vehiclekit (keukenspulletjes o.a.) bij. Alleen de personal kits ontbreken, maar die nemen we toch nooit. Dus ja als je geen personalkits (laken, deken, handdoeken o.a.) wilt en anders kun je die er ter plaatse nog bijboeken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door EstherJ »

Hoi Allemaal,

Ik weet niet of ik helemaal goed zit met mijn vraag in dit topic, maar ga het toch proberen.

We gaan in september met een camper reizen van Denver naar San Francisco. Ik heb een route uitgestippeld waarvan de routeplanner aan geeft dat het 2575 mijl is. Hoeveel extra mijlen moet ik gemiddeld tellen voor de extra uitstapjes etc die je nog gaat maken.

Ik heb nu namelijk een offerte opgevraagd met 3000 mijlen inclusief. Is dit voldoende? Of kunnen we beter voor 3500 mijl gaan of eventueel onbeperkt aantal mijlen?

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Ik durf het zo niet te zeggen meestal maak je toch wel fors meer kilometers dan volgens de planning maar wij hebben ook wel eens precies het geplande aantal kilometers gereden.
Ligt je route al vast? Als we weten welke parken je aandoet en wat je wel en niet hebt opgenomen in de routeplanner is het wat makkelijker adviseren. De route zal niet hetzelfde zijn als in je routetopic maar je hebt daar niet meer gereageerd zie ik.

Marianne
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door KW1984 »

Mijn ervaring is dat het met een camper best mee valt. Omdat je toch iets minder 'mobiel' bent, zeker als je ergens op een camping staat. De meeste uitstapjes liggen dan toch redelijk langs de route. En 500 mijl speling is best aardig (nog meer km's). Of het prijsverschil met onbeperkte mijlen moet niet zo groot zijn...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

Dat ligt volgens mij -ook met een camper- maar net aan hoe gedetailleerd de geplande route is. Als dat puur de kortste weg is van park tot park, dan zul je meer extra kilometers maken dan wanneer die geplande route al redelijk overdacht is, d.w.z. niet per sé de korte weg, tussenpunten in de parken opgenomen, etc. De mijlen kunnen in ieder geval snel optellen. 'Even' van Moab naar Canyonlands en weer terug en je mag er al weer 100 mijl bij optellen.

Wij rijden doorgaans ongeveer wat we gepland hebben, maar dat komt omdat ik van tevoren in de routeplanner de hele route tot op de overlook en trailhead nauwkeurig inprogrammeer. Natuurlijk wijken we daar in de praktijk ook wel regelmatig vanaf, maar onder de streep klopt het dan redelijk.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Wij maken meestal een vrij uitgebreide planning (camper) met onze tripjes, wandelingen, e.d. maar hebben toch wel een speling van zo'n 500 mijl.
Meestal wijzigen we de route ter plekke nog wat. Dit hebben we afgelopen september/oktober ook weer gedaan.
Wat evt. extra kosten betreft kun je dat zelf het beste bepalen.
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door EstherJ »

Dankjewel voor de reacties!

De route ligt inmiddels wel vast. We weten wel welke plekken we willen bezoeken en ik ben nu bezig met een gedetailleerde planning met welke campgrounds en welke activiteiten we op welke dagen willen gaan plannen.
De huidige route is heel anders als in mijn routetopic dat ik eerder heb gedeeld.

De route is nu als volgt:

1. Nederland - Denver
2. Denver - Rocky Mountain NP
3. Rocky Mountain NP
4. Rocky Mountain NP (wellicht door rijden naar Kawuneeche Valley)
5. Rocky mountain NP - Aspen
6. Aspen
7. Aspen - Glenwood Springs
8. Glenwood springs
9. Glenwood Springs - Moab
10. Moab
11. Moab - Goblin Valley of Canyonlands
12. Goblin Valley of Canyonlands via Monument Valley - Page
13. Page
14. Page
15. Page - Grand canyon North rim
16. Grand canyon North rim - Bryce
17. Bryce
18. Bryce - Zion
19. Zion
20. Zion
21. Zion - Las Vegas
22. Las Vegas
23. Las Vegas - Death Valley - Lee Vinning
24. Lee vinning - Yosemite Valley
25. Yosemite Valley
26. Yosemite Valley
27. Yosemite valley - Morro Bay
28. Morro bay - Monterey
29. Monterey
30. Monterey - San Francisco
31. San Francisco
32. San Francisco
33. San Francisco - Nederland

Ik probeer in de nationale parken wel zoveel mogelijk gebruik te maken van de campings in de parken. De bedoeling is dat we veel gebruik gaan maken van de shuttle bussen als deze er zijn.

In deze planning qua kilometers heb ik nog geen extra tripjes van de camping naar bezienswaardigheden en terug geteld.

Denken jullie dat het verstandig is om 500 extra mijl op te nemen bij de camper huur, dus naar 3500 mijl te gaan?

Groet Esther
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Coyote »

Je hebt nu een speling van 425 mijl. Hoeveel extra kost het om 3500 mijl te nemen? Dat is iets wat je voor jezelf moet afwegen.

Ter vergelijking (met een auto dat wel, maar daar rijd je meestal ook meer mijlen mee): afgelopen oktober had ik voor 2 weken in totaal 3000 mijl gepland. Uiteindelijk kwam ik uit op 3345 mijl. Hierbij week ik niet heel veel af van mijn geplande route. Afgelopen mei had ik met de auto voor 2,5 week 3300 mijl gepland maar kwam ik uiteindelijk uit op 4858. Flink meer maar toen heb ik mijn route halverwege ook omgegooid vanwege het weer.

Als je de geplande route zoveel mogelijk rijdt zou je het met 500 mijl speling wel redden. Wellicht ook wel met 425 al lijkt het mij niets als je op het laatst op elke mijl moet letten die je rijdt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door EstherJ »

Dankjewel Roland voor je snelle reactie. :wink:

Ik wil veel campgrounds vooraf wel vastleggen, dus de kans zal klein zijn dat we de route flink om gaan gooien.
Maar het is inderdaad niet prettig om op elke kilometer die je gaat rijden te moeten letten. Wat de prijs is voor 500 mijl extra in de huur op te nemen, dat weet ik zo nog niet. Dat moet ik navragen.

1000 mijl speling is dus zeker voldoende?

Groet, Esther
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Als je net over de 3000 mijl komt is het meestal goedkoper om per mijl het bedrag bij te betalen. Reken eens uit hoeveel mijl je extra kan rijden voor het prijsverschil van 3000 mijl naar 3500 mijl en de onbeperkte mijlen. Dan kun je zien of het loont.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien ook even je route in je routetopic paatsen? Van de rust waar jullie van uitgingen is niet heel veel over. En er zitten wat forse afstanden in (zoals van Las Vegas naar Lee Vining).
Wat de extra mijlen betreft: kijk inderdaad wat je in de parken doet (in Arches kun je bijvoorbeeld ook al aardige afstanden afleggen), en of je naar Corona Arch bij Moab gaat, en in Yosemite naar Glacier Point etc.

Jullie route lijkt wel op onze 2019-route. Ik zal vanavond eens kijken naar onze planning qua mijlen en wat we uiteindelijk hebben gereden.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door EstherJ »

Dankjewel voor de reacties weer.

@Elendan Slim om de kosten zo te vergelijken. Hier ga ik zeker mee aan de slag.

@Martin & Marianne We hebben de route inderdaad wat om gegooid. Goede tip om deze vast te delen in het route topic wat ik eerder heb geopend dat ga ik zeer doen. Ik heb je opmerkingen van het lange stuk na Las Vegas nog even aangepast.

Groet, Esther
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer