Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Georgie
Amerika-expert
Berichten: 3845
Lid geworden op: 04 mei 2006, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Georgie »

Hallo! Oud forumster hier met toch weer behoorlijke Amerika kriebels. Wij spelen met het idee om volgend jaar een camper reis te gaan maken. Onze zoon Ollie is dan twee jaar en hoeft dus niet meer rear faced in een autostoel. We neigen dan naar het voor- of naseizoen, gezien we toch nog niet aan schoolvakanties vast zitten en dat is ook rustiger en goedkoper. Ik heb zelf eigenlijk m'n zinnen gezet op de staten Oregon en Washington, zodat we een paar delen mooie natuur en ook wat steden hebben. Misschien vliegen op San Francisco en vanaf daar naar 't noorden zodat we ook langs oude vrienden en host family kunnen om kennis te laten maken met zoon. Enfin, mocht er neer duidelijkheid zijn over een route volgt er zeker een topic in desbetreffende pijler.

Ik heb afgelopen dagen tijdens de slaapjes van m'n zoon (heerlijk even tijd voor mezelf met kopje koffie) dit hele topic gelezen (ja echt alle 42 pagina's!) en heb onwijs veel geleerd over het reizen met een camper. Ik denk dat ik het heel erg tof zou vinden om een keer te proberen.

Toch heb ik ondanks alle informatie nog een paar vragen.

Ik las hier en daar wel wat dingen over reizen met een peuter.
Wat is nou de handigste manier om je kindje te laten slapen 's nachts? We hebben een Deryan travel tentje, dus dat kan je bovenop het ombouwbed van de dinette leggen. Is dat handig? Of toch een camper met slide out huren en dan een camping bedje bij de Walmart kopen als dat net past? Ik denk dat je sowieso vast zit aan elke avond iets opzetten keer op keer, of niet?
Verder zie ik het reizen met een peuter in een camper wel zitten. Geen vragen daarover denk ik.

En mocht er heel toevallig iemand zijn die reisverslagen heeft over camper reizen met een peuter, ik lees ze graag! Heb al eentje helemaal doorgenomen (ook met dat kopje koffie) weet alleen even niet meer van wie, was een reis met een 2 jarige dochter door noord California en Oregon. Ik ga verder ook nog lekker zoeken naar meer informatie.

En nog een vraag: wat is aan te raden qua tijdspanne om te plannen? Vanaf wanneer wordt het wel echt slim om van dagdromen naar concreet plannen en boeken te gaan? We hebben nog ruim een jaar tot anderhalf jaar te gaan, is dat nog echt te vroeg? Of moeten we onderhand al wel eens bezig met de planning? Ik ben wel iemand die graag alle campings vast wil leggen en zal zelf denk ik een voorkeur hebben voor met name 'luxere' campings met full hook ups en dan af en toe een wat meer basic camping in een state park. Dus misschien geen gek idee om, mochten we in 't voorjaar gaan ipv najaar, al bezig te gaan met een concrete planning? Of kan dat echt nog wel even wachten tot na deze zomer?

Volgens mij zijn er binnenkort wel weer informatiedagen bij Tioga. Is dat handig om naar toe te gaan, ook al ben je een ervaren Amerika reiziger (louter geen ervaren camper reiziger). Is het handig om die voorbeeld camper (C25 hebben ze staan) te bekijken? Iemand die dat ooit gedaan heeft?
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Zeker naar de reizigers voor reizigersbeurs van Tiogatours gaan op 24 maart in Zwolle. Daar staan zoveel mensen die het ook al gedaan hebben met een peuter, daar kun je vast nog tips vandaan halen. De camper die er staat is leuk voor een indruk te krijgen. Met slide-out geeft je net even wat meer binnenruimte, dat kan fijn zijn als het tijdens de avonden nog wat kouder is.
Afhankelijk van wanneer je precies wilt gaan zou ik boeken tijdens de periode dat je nog een flinke vroegboekkorting kunt krijgen. Vaak zitten daar ook weer andere kortingen bij zoals de personal kits voor de helft van het geld. Of geen one way fee. Bij Roadbear weet ik dat de vroegboekkorting van 15% geldt voor boeken tot 31 september. Daarna zakt deze korting naar 10% voor boeken tot 31 oktober (even uit mijn hoofd gezegd.
En als je naar de beurs van Tiogatours gaat loop dan ook even bij ons langs :wink:
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Mads2010 »

In 2012 hebben wij met onze zoon van toen 2 een camperreis gemaakt door Noord oost USA.
https://hoesjesintheusa.weebly.com/
Site is deels under construction; deel van 2012 staat echter wel compleet erop.
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door rkrythe »

Marenko schreef:Vorig jaar had onze camper van roadbear veel USB aansluitingen waarmee we telefoons en iPad en dergelijke op konden laden. Wat je ook kunt doen is een omvormer meenemen en hiermee spullen opladen als je geen stroom hebt.
Worden deze usb aansluiting gevoed door de accu van de motor, de accu van het woongedeelte of zijn ze alleen met een hookup te gebruiken? En waar zijn deze geplaatst in de camper?
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

De usb aansluitingen in het slaapgedeelte worden gevoed door de woon accu, die voor in de auto worcen gevoed door de motor accu. Op alle usb asnsluitingen staat altijd stroom, ook zonder hookup.
rkrythe
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 okt 2014, 22:15
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door rkrythe »

Ah, dat is heel fijn!
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Yvonne62 »

Kan iemand mij vertellen wat voor bedden- en linnengoed je meekrijgt bij Cruise America?
Als het alleen een slaapzak, handdoek, laken en kussen is, kan ik dat net zo goed zelf kopen ipv huren voor 55$?


En qua verzekeren:
Als ik het goed lees betaal je max 1000€ aan eigen risico bij CA? Ongeacht welke schade?
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Yvonne62 schreef: En qua verzekeren:
Als ik het goed lees betaal je max 1000€ aan eigen risico bij CA? Ongeacht welke schade?
Ik ben bang van niet...lees even dit topic:

viewtopic.php?f=10&t=67762&hilit=Schade+camper
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Yvonne62 »

Toch wel. Ben er vanmiddag nog even verder 'ingedoken'
Als dat met die het te lage viaduct (Airco er helemaal af) bij CA was gebeurd, dan was de schade max. 1000 eigen risico geweest en met een verzekering van de Europesche erbij had de huurder niks hoeven te betalen.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Ik zou me er als ik jou was toch iets beter in verdiepen:

http://www.rvcheckin.com/documents/Clie ... _Dutch.pdf
SCHADE AAN HET VOERTUIG/ VERANTWOORDELIJKHEDEN OP FINANCIEEL GEBIED
SCHADE AAN HET VOERTUIG – SCHENDING VAN DE ALGEMENE BEPALINGEN EN VOORWAARDEN OF HET HUURCONTRACT – UW VERANTWOORDELIJKHEID
Als het huurcontract wordt geschonden of als
u geen proces-verbaal kunt voorleggen of als
u zich inlaat met verboden gebruik, dan bent u verantwoordelijk voor alle verlies of schade aan het voertuig, veroorzaakt door welke reden dan ook, ongeacht fouten en alle daarmee verbonden kosten.
SCHADE AAN HET VOERTUIG –
UW VERANTWOORDELIJKHEID
Als aan de huurcontractvoorwaarden wordt voldaan, wordt uw aansprakelijkheid voor schade, diefstal en vandalisme aan het voertuig beperkt tot $ 1.000 (USD / CDN) per voorval van het incident.
Wat er wel en niet is omschreven als schending van het huurcontract is hier van belang. Blijkt ook uit het forumartikel over de dakschade. Eigen schuld is in dit geval eigen kosten en geen dekking.

Met andere woorden, als jij door eigen ‘onhandigheid’ een aanzienlijke schade rijdt dan ben je zelf volledig verantwoordelijk voor de schade, dit geldt bv ook voor schade aan onder/bovenkant van het voertuig.
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Yvonne62 »

@Terpies:
Die dakschade was niet bij CA, maar bij een andere verhuurder. Die maakte ook melding van een vergoeding van max $10.000 bij bepaalde schades (oa dak, maar ook bodem en bv schade opgelopen bij achteruitrijden)

Er staat toch duidelijk in jouw quote dat je schade beperkt blijft tot 1000$ per voorval.
Tenzij je je niet aan de voorwaarden van het huurcontract houdt, geen proces verbaal kunt overleggen of verboden dingen doet.
Dan ben je zelf verantwoordelijk voor de schade.

Bij de samenvatting, die je vindt in jouw linkje staat nog dit:
• Voertuigschade/verlies: per voorval of incident bent u tot een bedrag van $1,000 verantwoordelijk voor de kosten. In de meeste gevallen bent u verzekerd indien de kosten meer dan 1,000 dollar bedragen.
Die 1000 is dus je eigen risico, en kun je afkopen met een verzekering bij de Europesche.
Dit heb ik trouwens ook letterlijk zo bevestigd gekregen van Tioga-tours:
Beste Yvonne,

Het klopt inderdaad wat je schrijft, als je het dak eraf rijdt betalen jullie maximaal 1000 dollar. Met de verzekering van de Europeesche kunnen jullie die 1000 dollar ook nog weer terugkrijgen.
Die laatste verzekering (afkopen eigen risico) heb ik overigens niet afgesloten, want die kostte bijna 180€. Dat is een risico wat ik dus bewust neem!
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Als je het goed geregeld hebt is het prima. Betekent dus wel dat het niet overal goed geregeld is, dus vandaar mijn aangegeven aandachtspunt. Je hebt alles goed uitgezocht dus blijkbaar ben je gerustgesteld. :thumbup:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Goed te lezen dit. Ik begon al te zweten toen ik dat verhaal van die dakschade las (echt benieuwd hoe dat afgelopen is)
Ik neem aan als we camper via tioga boeken dat verzekeringen goed geregeld zijn?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Yvonne62
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 aug 2012, 21:06

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Yvonne62 »

Nee, Tioga is geen garantie voor een goede verzekering.
Hangt er maar van af bij wie zij de camper boeken. Ik meen me te herinneren dat die camper met die schade van 20000 aan het dak/airco een Apollo RV was. En die hebben weer heel andere voorwaarden van Cruise America.

Ik zou heel specifiek bij Tioga vragen hoe het zit. Dus ook met voorbeelden komen.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Bovendien zijn niet alle verzekeringen verplicht. Hangt er dus ook nog es van af wat je zelf eventueel extra neemt.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Ik heb vandaag van Tioga een offerte ontvangen voor 19 dagen camperhuur ( road bear) voor juli 2019.
Inclusief 15% vroegboekkorting zou dit uitkomen op 4500 euro. Ik vind dit toch wel erg aan de prijs en ga toch eens de vergelijk met de auto maken.

Man ziet bij een auto rondreis op tegen het uit je koffer leven en het meer afhankelijk zijn van buiten de deur eten en in de avond aangewezen zijn op je hotelkamer .
Zijn er misschien ook huuraccomodaties op campings, of kennen ze dat daar niet?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Pfff, dat is veel.
Dat betaalden wij vorig jaar bij Tioga voor een huur van 42 dagen (ook RoadBear, sept/okt, inclusief vroegboek- en langboek korting).
Ik vond trouwens dat de prijzen nu best een stuk hoger zijn.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Heb jij ook al weer een offerte aangevraagd Trails? Dat je weet wat de prijzen zijn?
Ik vind het ook behoorlijk. Dit jaar betalen wij 2800 euro voor 22 dagen in sep/okt.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

In het hoogseizoen is het nou eenmaal mega duur om een camper te huren weet ik uit ervaring :roll:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Ik ben dus niet de enige die het duur vindt. Is wel een all inclusive pakket en inclusief verzekering bij De Europeesche. Maar dan nog vind ik het echt heel duur. Wat een verschil dan ook met de laagseizoen prijzen..
Is overigens wel een C25-27 camper omdat we met vieren reizen.
Ga me nu verdiepen in een autoreis met combinatie hotels en kamperen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer