Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jootje1
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Jootje1 »

Thanx Sassya! :thumbup:
Afbeelding
yvonnev
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2017, 21:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door yvonnev »

Marenko schreef:Omvormer gaat aan de ene kant in de 12 volt aansluiting (sigaretten aansteker) een aan de andere kant kun je dan een stekker steken.
Ik heb begrepen dat Cruise America een omvormer meelevert met de camper. is er dat eentje die in de 12v aansluiting past en omvormt naar de amerikaanse 110v of naar het europese 220v? Of in de stekkerdoos en dan van 110 naar 220 v?
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Volucris »

Wij hebben in 2012, 2014 en 2016 een C25 gehuurd bij respectievelijk Cruise Canada en Amerika. Wij hebben nog nooit een omvormer gezien in deze campers.
Wij nemen zelf een omvormer mee en een stekkerdoos zodat je meerdere apparaten tegelijkertijd kunt opladen.
Rianne.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Ik heb geen ervaring met Cruise America, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat ze een omvormer meegeven. Maar weet dat natuurlijk ook niet zeker :wink:
Bergen
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mar 2017, 12:32

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Bergen »

Ben al een beetje aan het pakken!! :-)
Ik ben aan het aarzelen of het handig is vanuit thuis dekbedovertrekken mee te nemen die om de slaapzak kunnen. Zodat je die ook alleen als laken kan gebruiken als het warm is. We huren een camper en inventaris bij Cruise Amerika. 2 volwassenen en een peuter.
En ook of hoeslaken (met elastiek) wel niet handig zijn? En dan voor het ouder bed 2-persoons volgens mij?
Heeft iemand suggesties misschien? Alvast bedankt.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Ik heb geen ervaring met Cruise America, maar wij nemen altijd een oud hoes (onder-)laken mee met elastiek. Dat blijft beter zitten dan een gewoon laken dat scheelt 's morgens een hoop tijd. (Op vakantie ben ik lekker lui :lol: ) Dat laken gooien we aan het einde van de vakantie weg, hebben we weer ruimte voor nieuwe kleding enzo. Ik neem altijd een 160x200 cm laken mee.
Dekbedhoezen neem ik nooit mee, bij RoadBeat krijgen we die erbij en bij El Monte krijgen we dekens en lakens.
Gebruikersavatar
Mads2010
Amerikafan
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 jan 2012, 07:00
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Noord Limburg
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Mads2010 »

Bergen schreef:Ben al een beetje aan het pakken!! :-)
Ik ben aan het aarzelen of het handig is vanuit thuis dekbedovertrekken mee te nemen die om de slaapzak kunnen. Zodat je die ook alleen als laken kan gebruiken als het warm is. We huren een camper en inventaris bij Cruise Amerika. 2 volwassenen en een peuter.
En ook of hoeslaken (met elastiek) wel niet handig zijn? En dan voor het ouder bed 2-persoons volgens mij?
Heeft iemand suggesties misschien? Alvast bedankt.
Wij hebben destijds de slaapzakken gebruikt als ondergrond en laken als deken gebruikt. Het was destijds erg warm. Omvormer wordt in ieder geval bij Cruise America niet verstrekt (althans niet in 2015); let goed op dat je servicepakket compleet is bij ontvangst. In ons geval (ophaalstation Miami) waren ze nogal "slordig"...
NYC - Chicago 2012: http://www.hoesjesintheUSA.weebly.com
Weblog Las Vegas, New Orleans, Memphis: http://www.haccpintheUSA.weebly.com
Liveblog: Florida 2015: niet meer online, stuur PB
Florida 2017: https://chillen-cruisen-florida2017.blogspot.nl/
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Zorg dat je levelers meekrijgt.
Wij hadden die in onze camper liggen (RoadBear) maar kwamen veel campers tegen die er geen hadden. Dit waren met name de Cruise America wagens.
We hebben ze bijna dagelijks nodig gehad want je staat toch op veel plaatsen scheef.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Hoe groot is het bed in de camper? In de masterbedroom :wink:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Bij ons was het bed 203 x 139 cm (RoadBear).
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

De maat van het bed is afhankelijk van de maat van de camper en hoe het bed geplaatst staat. Roadbear heeft in de verschillende maten camper verschillende modellen campers rondrijden. Wij hadden dit jaar een bed van 195 x 152. Vorig jaar ook en zat het bed in een slide out. Dit jaar een 28 ft gereden en vorig jaar een 26 ft. De jaren daarvoor altijd 28ft of groter gehad en altijd dit formaat bed gehad. In de kleinere campers zal het bed snel kleiner zijn omdat de ruimte nu eenmaal minder is.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

De maten van het bed staan toch bij de specificaties van de camper die je huurt?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Als je goed leest, staat er ook bij dat de indeling en maten kunnen afwijken. Zoals gezegd Roadbear heeft verschillende merken en modellen rijden dus er kan verschil in zitten :wink:
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Bij een wegbreng weet je ook niet van tevoren welke je krijgt.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Klopt inderdaad en dat kan ook wel eens tegenvallen :wink:
ina
Amerika-expert
Berichten: 3782
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Haha, je kan zomaar een grote bus meekrijgen(afkloppen :wink: ). Ik hoorde trouwens van een medewerkster van Tioga dat El Monte is overgenomen door Roadbear.
wimeneline
Amerika-ontdekker
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: vlaardingen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door wimeneline »

bij zowel Cruise America als Apollo/Star RV krijg je geen levellers mee, helaas (soms wel onhandig)
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Rob »

die kan je eventueel kopen bij Walmart of Camping World kosten rond de $ 25 per set (twee stuks)
PeterVH72
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 07 nov 2017, 01:18

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door PeterVH72 »

Klopt het dat je in de zomervakantie voor het westen van de USA de campings moet reserveren? Of zijn er ook camperparkings waar je kan slapen zonder te reserveren, rekening houdend met de drukte van het hoogseizoen of zijn die niet veilig? Ik denk dan aan de regio Los Angeles -> Las Vegas -> de grote natuurparken -> San Francisco...
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

@peterVH72.
Ja, het is dringend advies om alles op tijd te reserveren. Wij gaan april -mei en ik heb bijna alles gereserveerd. Nou gaan wij veel overnachten in de state parks omdat we dat veel mooiere campgrounds vinden.
In de nationale parke moet je reserveren zodra het kan, meestal zo'n 6 maanden van te voren. Even kijken op de bookingssite. Ik zie bv dat in Zion, Watchman, in onze periode vol zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer