Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@Elendan Florida is prima te doen met de camper. We hebben een keer daar rondgereisd en twee keer was het het startpunt van een andere reis. Wat me nog goed bijstaat dat vooral op parallel weggetjes bij stranden e.d je goed moet oppassen voor laaghangende takken en " rare" bomen. We hebben daar onderweg wel eens wat krassen opgelopen, maar we waren ook nog wat onervaren rijders.
Wij zijn nog met de camper op Daytona beach geweest, mooie ervaring. Ook veel leuke campings met veel wildlife , racoons ed
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@BonnyR bedankt voor je reactie en goed om te horen. Gelukkig zijn we verzekerd voor schade, maar dat hopen we niet nodig te hebben. Mijn is vrachtwagenchauffeur dus ik laat hem de moeilijkere stukken wel rijden. Ik ga achter het stuur als de weg een meer normaal formaat heeft, veiliger voor iedereen :lol:

Hoe heb je dat gedaan met overnachten, alles vooraf gereserveerd of per dag gewoon bekeken?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@Elendan Florida is langer geleden. Toen nooit wat gereserveerd, alles op de bonnefooi. Nu zou ik dat risico in het hoogseizoen niet meer nemen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Wij hebben aan het eind van deze zomer nog een tocht (VA, WV, TN, KY, IN) gemaakt met ons motorhuis en we moesten toch wel vaak reserveren.

Vooral in het weekeinde was alles volgeboekt. De first-come-first-serve plekken waren soms nog wel vrij als we er vroeg genoeg waren.

Als de nood aan de man is kun je echter ook terecht op het parkeerterrein van zaken als Cabela's, Bass Pro, Walmart en Cracker Barrel.

Harvest Hosts en Boondockers Welcome (recentelijk min of meer gefuseerd) bieden ook goede opties en bij veel adressen kun je nog dezelfde dag 'boeken'.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Iemand ervaring met zowel de Cruise America C25 en de Cruise America C30? In 2019 hebben we de C25 gehuurd; komende zomer gaan we met de C30 op pad en ik ben benieuwd naar de verschillen. Is het rijden lastiger? Het is namelijk wel echt een gevaarte.....ruim 9 meter lang. Onze woonkamer is 9 meter breed en als ik dan op de bank zit en van muur naar muur kijk dan krijg ik het een beetje benauwd ;-) Dat is wel echt een gevaarte....
Of valt dat mee? Merk je het verschil met rijden niet zo tussen de C25 en de C30?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

@jill1234
Is 1.5 meter langer, maar zijn op hetzelfde Ford chassis gebouwd. Zelfde cabine, breedte, motor e.d. Als je met een C25 uit de voeten kon zou ik me daar geen zorgen over maken.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Big Al schreef:
20 okt 2021, 00:47


Als de nood aan de man is kun je echter ook terecht op het parkeerterrein van zaken als Cabela's, Bass Pro, Walmart en Cracker Barrel.
Inderdaad. Op verschillende USA RV forums kun je altijd vragen wat de huidige situatie is qua locatie om op een parkeerplaats te staan als de nood daar is. Een app zoals RVPARKY geeft de mogelijkheid dit aan te vinken, zodat je via google maps ziet waar je op een parkeerplaats mag overnachten.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Corv schreef:
19 nov 2021, 22:59
@jill1234
Is 1.5 meter langer, maar zijn op hetzelfde Ford chassis gebouwd. Zelfde cabine, breedte, motor e.d. Als je met een C25 uit de voeten kon zou ik me daar geen zorgen over maken.
Dat zegt mijn man ook, dat ik me niet zo druk moet maken ;-) Kan me wel voorstellen dat de bocht nemen met 1,5 meter extra achter je in het begin wat aandacht vraagt. Maar komt goed!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Een paar jaar geleden een tocht gemaakt met een gehuurde C30. Ik vond het geen probleem, al was ik wel blij dat ik niet degene was die in NYC (Queens) reed. Fileparkeren ging eigenlijk wel goed, zelfs daar.

Ik neem aan dat zowel de C25 als de C30 op een Ford F-53 chassis zijn gebouwd, maar afgaande op de foto's lijkt het erop dat ze het chassis bij de C30 hebben doorgezaagd en verlengd.
Het resultaat is dat de "swing" (de draai van het gedeelte achter de achteras) ongeveer gelijk is, al zal het bij de C30 vanwege de verlenging iets langzamer draaien (dat zou een voordeel zijn).

Je zal we iets voorzichtiger moeten zijn bij drempels, opritten en spoorwegovergangen met een C30.

Wij hebben zelf een Klasse A van 35 voet en ik was al heel snel aan de lengte en breedte gewend. Met zo'n Klasse A hoor ik overigens wel steeds Henk Wijngaard door m'n hoofd spelen...

Wel een keer bij een kampeerterrein van de NPS een probleem gehad met takken die (relatief) laag over de kampeerplek hingen. De "host" had het te druk met TV-kijken om daar iets aan te doen, maar hij had gelukkig een grote snoeischaar buiten liggen. Die mocht ik gebruiken (moest ik wel specifiek om vragen). Na die reis heb ik ook een snoeischaar aan onze inventaris toegevoegd. Ik zou natuurlijk ook m'n zaag kunnen gebruiken, maar voor dunnere flexibele takken is een snoeischaar toch wel zo handig.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Big Al schreef:
20 nov 2021, 19:58

Wij hebben zelf een Klasse A van 35 voet en ik was al heel snel aan de lengte en breedte gewend. Met zo'n Klasse A hoor ik overigens wel steeds Henk Wijngaard door m'n hoofd spelen...
Class A, vet! Hoop iedere keer zo een mee te krijgen als wegbrengcamper, vooral i.v.m. het grote voorraam en de luxe stoelen in de cabine. Tot nu toe C30 met slideout als grootste meegekregen. Ook mooi :) . Met de vlam in de pijp door de USA! En inderdaad, overhangende takken. En oppassen als je bij een NP/SP naar binnen rijd bij het entree hokje met een C class i.v.m. de alkoof. Je zou niet de eerste zijn die denkt lekker dichtbij het raampje van het hokje te stoppen en er tegen aan te rijden.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

De stoelen gaven bij ons eigenlijk de doorslag. Mijn vrouw is slecht ter been en in veel (de meeste?) van de Class C modellen kan je niet met je benen recht vooruit zitten, met name in de passagiersstoel.

Ook bij de instap hoef je bij een Class A meestal minder te klauteren.

De grote voorruiten zijn absoluut een geweldig voordeel!

Omdat we per sé een model wilden met een stapelbed voor de kinderen was er niet veel keuze. Het is wel een oudje - er zat nog een heuse beeldbuis-televisie in de slaapkamer en een cassettespeler in het dashboard. De TV (25 kg!) hebben we er meteen uitgehaald en de radio-cassettespeler hebben we vervangen door een Android head-unit. De (zwart-wit) beeldbuis voor de achter-camera laten we voorlopig maar zitten.

Overigens hebben we sterk de indruk dat de ontwerpers van motorhomes zelf nog nooit met zo'n ding een tocht hebben gemaakt...
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Big Al schreef:
24 nov 2021, 21:31

Overigens hebben we sterk de indruk dat de ontwerpers van motorhomes zelf nog nooit met zo'n ding een tocht hebben gemaakt...
Inderdaad Big Al!. Ik heb net op YouTube gekeken naar de 2022 Liberty Coach, dit bedrijf weet wel waar ze mee bezig zijn. Wat een vakmanschap zeg.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Hoeveel uur moet je ongeveer rijden voordat de accu van de camper weer is opgeladen?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

RTB117 schreef:
02 dec 2021, 15:12
Hoeveel uur moet je ongeveer rijden voordat de accu van de camper weer is opgeladen?
Onze laatste camper had een zonnepaneel op het dak, dus dat scheelt. Hoelang voor een accu weer vol is? Ligt er natuurlijk aan hoeveel je verbruikt overdag. En met hoeveel personen. Wij hebben nog nooit leeg gestaan, omdat je eigenlijk toch wel veel kilometers maakt en dan de accu zo bijgeladen is. Daarnaast sta je waarschijnlijk ook wel eens op campings aan het elektriek 🙂Ik ben verder geen techneut, maar zou me er geen zorgen over maken.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Wij kiezen ervoor om niet erg veel te rijden, vaak maar 2 uur om dan weer een paar dagen op een camping te staan bijvoorbeeld. De camper heeft ook een zonnenpanel op het dak en we zullen waarschijnlijk geen gebruik maken van de magnetron en airco.
We staan het liefst alleen op campings van de NP's (in Canada) en deze zijn vaak unserviced.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Gewone RV-accu's moet je niet beneden de 50% laten komen. Ik zou me daar echter niet zo druk om maken bij een gehuurde kampeerwagen.

Over de A/C gesproken, die kan toch eigenlijk nooit op de accu's draaien?

Wat de oplaadtijd betreft, dat hangt ook af van het aantal accu's dat je aan boord hebt, het vermogen van die accu's is en het vermogen van het oplaadsysteem.

Hier is wat algemene informatie:
For example, a 12-volt 100 amp battery that has been brought down to 50% capacity will need to be charged by 50% or 50 amps in this case. If your charger can charge at a speed of 5 amps per hour, you’ll be fully charged within 10 hours.

Bron: https://www.godownsize.com/camper-batte ... ime-guide/
Be advised that if your battery is below 50% capacity, 8 hours or more could be needed using your stock RV converter. You could upgrade to a 4-stage smart charger to charge faster — usually around 2 hours for a full recharge. External smart chargers go for around 50 dollars, whereas a complete internal converter overhaul could cost you upwards of 500 dollars.

Bron: https://campersmarts.com/how-to-charge-rv-batteries
willemenmarije
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 nov 2021, 21:42
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door willemenmarije »

Hallo, wij hebben een offerte bij tioga voor camperhuur cruise america. 4670 euro all inclusive, ongelimiteerde mijlen, 27 dagen. Augustus 2023. Ter plaatse moeten we nog 400 dollar one way fee betalen. We gaat van salt lake naar sf. We zijn met 5 personen. De tarieven van el monte zijn nog niet bekend. Wel heb ik begrepen dat zij een slide out kunnen leveren en een luifel. Ik vroeg mij een paar dingen af:
1. Is dit een goede prijs ?
2. Zal el monte véél duurder zijn?
3. Levert een slide out bij 5 personen veel meer ruimte op? Is het echt een voordeel?
4. Hebben we veel aan een luifel?
5. Wanneer boeken?
Ik ben benieuwd......
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

willemenmarije schreef:
04 dec 2021, 22:16
3. Levert een slide out bij 5 personen veel meer ruimte op? Is het echt een voordeel?
4. Hebben we veel aan een luifel?
3. Absoluut! Het is het verschil tussen langs elkaar schuiven en (min of meer) gewoon lopen.
4. Een luifel houdt veel warmte tegen, wat wij een groot voordeel vinden. We gebruiken hem ook vaak in de regen. Dan zetten we hem een beetje uit zodat we droog naar binnen/buiten kunnen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet dat camperhuur duur is, maar ruim 170 per nacht vind ik wel heel erg veel. Maar ik neem aan dat je niet vanwege de kosten voor een camper kiest.
Maakt het qua one way fee nog uit als je van SF naar Salt Lake City gaat? Zou route technisch ook niet gek zijn - dan heb je in Yosemite mooiere watervallen, minder kans op bosbranden etc.

Ik neem aan dat er nog geen prijzen voor 2023 bekend zijn, dus Tioga Tours neemt een gok. Wat als je voor dit bedrag boekt en het blijkt volgend jaar dat de prijzen lager zijn? Kun je dan nog annuleren?

Marianne
Cobert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Cobert »

Ik vind het nogal aan de prijs, zeker omdat je er zo vroeg bij bent.
Wij hebben een Cruise America camper gereserveerd via Tioga. In februari dit jaar geboekt voor onze reis in september 2022. Voor 20 nachten en stúkken goedkoper!
Wij hebben geen ongelimiteerde mijlen, maar mijlenpakketten en camper- en personal kits. Kan het misschien daaraan liggen?
Cruise America hanteert wel flex-prijzen, afhankelijk van vraag en aanbod, dus dat kan dagelijks wisselen
We hebben ook een paar keer een Road Bear camper gehad met luifel, CA heeft die niet. Maar wij hebben die niet gemist. Een Cruise America is ietsje minder luxe uitgevoerd, maar alles zit er in wat je nodig hebt. Wij hebben er goede ervaringen mee
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer