Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Jedinja »

Ja een slide out maakt heel veel uit, wij hebben toen we alleen de oudste nog hadden ook de camper bij Road Bear gehuurd en die had ook een slide out. Ik weet niet meer zeker welke camper het precies was.

@paul-s83 dat heb ik niet eerder gezien! Dubbele slide out is wel heel luxe 😊. Zijn er verschillende uitvoeringen? Wij hebben de C29-31 geboekt. Ben benieuwd welke we dan mee krijgen en hoe die indeling is.
Bedankt voor je aanbod! Ik had via marktplaats de Cosco Next gekocht maar daar passen ze nu precies in, dus we zullen toch voor een maatje groter moeten gaan. Volgend jaar past dat zeker niet meer. Ik hou mp in de gaten en anders kopen we ze daar.

@Corv gaaf zeg! Ben echt zo benieuwd! We moeten nog even geduld hebben.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paul-s83 »

Corv schreef:
13 jul 2023, 17:58
@paul-s83

Sunseeker RV ken ik niet. Waar heb je deze gehuurd?
Dit was via Roadbear. Normaliter zitten die dingen volgeplakt met stickers van de verhuurmaatschapij. Wij zijn heel wat Sunseekers tegengekomen en allen hadden bestickering van Roadbear. Niet dat het uitmaakt maar toch wel relaxed om je undercover te kunnen verplaatsen zonder dat ze direct zien dat je een gehuurde RV bij hebt.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2249
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Jedinja schreef:
13 jul 2023, 19:23
Dubbele slide out is wel heel luxe
De topmodellen hebben schuiven die de hele lengte in beslag nemen - soms aan beide kanten en dan ook nog eens een kleine aan de achterkant.

Ik heb zelfs wel RV's gezien met een schuif in een schuif...
image.png
image.png (71.05 KiB) 3165 keer bekeken
image.png
image.png (62.25 KiB) 3165 keer bekeken
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door franwam »

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een campertrip naar Yellowstone volgend jaar. Helaas blijken de campsites voor RV's langer dan 30ft al heel snel vol te boeken! Wanneer ik bij de verhuurders kijk zijn de campers ingedeeld in lengtes 26 - 28 en 29 - 31. Met die laatste zou je dus niet meer op een campsite tot 30ft mogen staan.

Nu dan de vraag: in hoeverre kun je na het boeken van de klasse de lengte nog kiezen? Het scheelt nogal of ik een camper van 26 ft krijg toegewezen of dat ik er één van 30 ft kan kiezen in de 29-31 ft klasse.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Na het boeken heb je geen keuze meer. Het staat ook in de meeste voorwaarden dat je eventueel een ander exemplaar kunt meekrijgen als ze er geen meer hebben van jouw categorie (eigenlijk hetzelfde als bij huurauto's).

Maar ik zou me geen zorgen maken over die ene foot. Een plekje voor 30 ft is ook groot genoeg voor 31ft. We hebben vaker op plaatsen gestaan waar ze aangeven tot X ft en dat wij 1 à 2 ft groter waren. Even goed kijken bij foto's van de campsites hoe de plek er uit ziet voor je boekt.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2249
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Klopt helemaal; de plekken zijn vaak (maar niet altijd...) langer dan wordt aangegeven. Great Sand Dunes NP was de ergste die we zijn tegengekomen. We hebben er niet geboekt omdat onze motorhome (35 ft) volgens recreation.gov niet zou passen. Toen we er waren heb ik nog even op het kampeerterrein gekeken. Er waren veel plekken waar we best hadden kunnen staan.

Afhankelijk van de plek kan je vaak het achterste deel (achter de achterwielen) over het niet-geplaveide deel van de plek laten hangen. Soms is dat niet toegestaan, maar dat is zeldzaam. Het kan dan wel voorkomen dat je te dicht op de "fire ring" komt te staan voor een kampvoor.

Nog een tip: vaak kan je de tafels verzetten, al is het wel zo leuk voor de "camp host" als je hem ook weer netjes terugzet.

Wat kamperen bij Yellowstone NP betreft, Rainbow Point Campground net ten noorden van West Yellowstone heeft vaak nog plek (ook voor langere motorhomes). Het ligt bij een mooi meer, al hebben ze er in de zomer vaak last van giftige bloeiende algen waardoor je er dan niet kan zwemmen of varen.
franwam
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 mei 2012, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door franwam »

Dank voor jullie reacties! Vooralsnog is er op de tot 30ft kampeerplekken genoeg beschikbaar. Dan kan ik die reserveren en met een gerust hart een 29-31ft camper huren.
2011 West Canada
2012 West Amerika
2013 Florida & Bimini
2014 IJsland & New York
en tussendoor nog wat andere delen van de wereld :-)
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Met het risico dat het vast wel ergens staat :wink:,
Het volgende. Wij gaan volgend jaar met de camper op stap. Ben nu bezig met een route. Ik zie dat de weg vanaf Fresno naar Bakersfield, weg 99, een tolweg is. Hoe werkt het met een camper en tolwegen? Cashgeld of een kastje? Kwam ook iets tegen op internet over een app waarmee je binnen een paar dagen kunt betalen....
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

De California 99 tussen Fresno en Bakersfield een tolweg? Waar lees je dat?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Coyote »

covri schreef:
02 aug 2023, 11:10
Ik zie dat de weg vanaf Fresno naar Bakersfield, weg 99, een tolweg is.
Hoe kom je daar bij? Ik heb die weg, en met name dát stuk, al vele malen gereden maar nog nooit tol hoeven betalen. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Excuses.....
Ik had in Google maps ingevuld van Upper Pines in Yosemite naar Bakersfield. Dan staat erbij "tolweg"; maar dat zal dan slaan op Yosemite NP :oops:
Gelukkig hoef ik me daar dus niet meer druk over te maken.
Dank voor jullie feedback in ieder geval.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

Haha, dat slaat dan inderdaad op Yosemite NP. Google Maps ziet de (niet gratis toegankelijke) nationale parken inderdaad als tolwegen.
Channaxd
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2023, 08:31

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Channaxd »

Hallo,
Fijn dat hier al veel informatie staat.
Wij zijn een reis aan het plannen voor mei/juni 2024 met de C-19camper in Noord-West America. Het is onze eerste keer in de VS. Wij willen vooral de Nationale parken bezoeken (zo'n 2 tot 4 nachten per park), maar zien dat die vaak geen full hook-up plekken hebben. Is het aan te raden om tussendoor een nacht te boeken op een commerciële camping (helaas wel duur en ongezellig) of is er ook een andere oplossing?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1215
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Nee hoor, nergens voor nodig... Gewoon zodra je aankomt en/of weg rijdt even langs het dump station voor lozen en water tanken en je bent weer op pad. Beetje afhankelijk van de grootte van de tanks en met hoeveel mensen je bent hoe vaak dat nodig is. Vorig jaar met een C30 en slechts 2 personen: 1 x per 5-6 dagen. Afgelopen jaren met een kleine truckcamper 1 x per 2-3 dagen. Soms is het wel lekker om een plek te hebben met stroom (vooral als het erg warm is, dan kan je een keer de airco aan), maar verder niet. Parken waar het vaak warm is (zion, arches, maar ook in yellowstone) hadden wél stroom. Vorig jaar in Glacier helemaal niks, maar daar koelt het 's avonds lekker af. Denk overigens dat je af en toe onderweg niet aan een commerciele camping ontkomt, maar dat is ook wel eens wel ff lekker (doorgaans goeie douches, even de was doen, wat dichter bij een dorp/stadje zodat je even lopend het dorp in kan etc ...)
Laatst gewijzigd door paulr op 06 aug 2023, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1634
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@franwam de grote plekken op veel campings zijn meestal pull thru en vooral die model halve maan plekken hebben wel eens een tak of boom die dan in de weg zitten. Nu was mijn man zeer goed in het rijden met die grote bakken en zo hebben we vaak op veel kleinere plekken gestaan, omdat je wel goed kon staan op een kleinere plek als je een back in maakte. Maar tja, dat is natuurlijk afwachten, over het algemeen nemen ze de maten flink ruim. Heb ooit wel eens twee campers op één plek zien staan. 🙂
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

@Channaxd
zoals @paulr zegt, niet nodig. Het is makkelijk, maar je kunt zonder hookup. Zorg dat je je tanks regelmatig leegt en je het water bijvult. Bijna elke campground heeft een dumpstation en water om te vullen.Wij nemen in de 4 weken dat we gaan een paar keer een commerciële campground om een wasje te doen bv. En een keer een wat ruimere douche inderdaad :wink:
Channaxd
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2023, 08:31

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Channaxd »

Bedankt voor jullie snelle reacties, fijn om te horen :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan eigenlijk alleen naar een commerciële camping om te wassen en soms kan dat ook in een (national) park zelfs. Of als er op de route even niets beters te vinden is.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

Wassen kan ook prima bij een laundromat in een dorp of stadje onderweg ergens. Daar zijn vaak veel meer machines, zodat je ook sowieso niet hoeft te wachten tot er iets vrij is.
Channaxd
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 aug 2023, 08:31

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Channaxd »

In sommige nationale parken zijn de dumping/schoon water stations gesloten. Kun je die ook onderweg vinden of moet je daar wel echt voor op de camping staan?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer