Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

RuthdeLange schreef:
14 jun 2020, 20:14
En @michelly waarom vind je de omvormer ook handig voor de camera? laptop snap ik.
Omdat de accu's niet via USB opgeladen worden maar gewoon in het stopcontact.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

RuthdeLange schreef:
14 jun 2020, 19:34
Moet ook nog een externe lader kopen want nu kan ik hem eigenlijk alleen opladen als hij in de camera zit en dat schijnt niet goed te zijn (voor de camera) als je dat in de auto doet.
Zou vreemd zijn als dat niet goed zou zijn, want de meeste camera’s leveren geen extern laadapparaat mee, hooguit een usb lader voor in het stopcontact. 5v is 5v, ongeacht of dat nu uit een adapter komt die in een stopcontact zit, of in een autolader Via de 12v sigarettenaansteker /usb poort in een auto.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuthdeLange »

Er staat expliciet in de handleiding dat je hem niet mag opladen in de auto vanwege spanningsverschillen.
Mijn vorige camera had een externe lader waar je de accu in stopte.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Deze hebben wij. Ideaal op campground zonder elektra. Een stekkerdoos erin en voila. Op een dure vakantiereis maakt het geld niet zoveel meer uit. Is alleen weer iets wat mee moet.
Screenshot_20200616-095101_Chrome.jpg
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuthdeLange »

maarNogmaals: ik begrijp dat het handig is wanneer je geen usb-aansluiting hebt aan je apparaat maar alleen een stekker (zoals Michelly zei) of als je een laptop moet opladen maar ik zie het nut niet om eerst op te schakelen van 12 volt naar 230 volt (kost veel tijd/ energie) en dan weer te moeten terugschakelen naar 4 of 5 volt om je camera of mobiel op te laden (want dat doen de standaard transformatoren die tussen stekker en camera/ telefoon zitten). Dan heb je toch een onnodige handeling (van 12 volt naar 230 volt).
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Galapogos »

Ik lees dat een omvormer 12V->230V doorgaans een rendement heeft van zo’n 90%. Het valt dus wel mee met de hoeveelheid energie die het kost.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

150w is wel zeer weinig hoor...
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

Wie noemt mij even de website voor camperverhuurder op Duitse website. Ik weet alleen nog dat het eindigt op .DE :D
Ik wil even wat prijzen en voorwaarden vergelijken.
Wij kijken trouwens op dit moment naar de kleine nieuwe camper van Cruiser America de T17. Super compact model.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Usareisen.de ?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@Corv YES! Bedankt!
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door tgroenheyde »

Duitse camper verhuurder die wij gebruiken is CU-camper.com, ze hebben een Corona schutz versicherung inclusief.
Hartelijke groeten
Trudy
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

RuthdeLange schreef:
16 jun 2020, 13:37
maarNogmaals: ik begrijp dat het handig is wanneer je geen usb-aansluiting hebt aan je apparaat maar alleen een stekker (zoals Michelly zei) of als je een laptop moet opladen maar ik zie het nut niet om eerst op te schakelen van 12 volt naar 230 volt (kost veel tijd/ energie) en dan weer te moeten terugschakelen naar 4 of 5 volt om je camera of mobiel op te laden (want dat doen de standaard transformatoren die tussen stekker en camera/ telefoon zitten). Dan heb je toch een onnodige handeling (van 12 volt naar 230 volt).
Galapogos schreef:
16 jun 2020, 18:43
Ik lees dat een omvormer 12V->230V doorgaans een rendement heeft van zo’n 90%. Het valt dus wel mee met de hoeveelheid energie die het kost.
Terpies schreef:
17 jun 2020, 01:14
150w is wel zeer weinig hoor...
Bij sommige modellen van personenauto's in de VS zijn omvormers naar netspanning ingebouwd. Onze Toyota Sienna had dit, maar de limit was 100W (120V). Met name handig voor schootcomputers en USB snelladers.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Ik zat net te denken: hebben de meeste motorhomes tegenwoordig geen USB-oplaadpunten? Ik heb hier al jaren geen auto's meer gezien zonder zo'n oplaadpunt. Mijn Corolla uit 2014 heeft dat zelfs. Er zijn ook 12V USB-opladers die zo in de 12V aansluiting passen.
image.png
image.png (74.07 KiB) 3156 keer bekeken
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

We huren bij Cruise America en in die van ons heeft er nooit een gezeten. We nemen altijd omvormer mee, want daar kunnen we echt alles mee opladen. Tijdens rijden maar ook bij stilstand gewoon via sigarettenplug. Geen electra hook up nodig gehad in 3 weken.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

Vraag qua afmetingen en beperkingen:

Als je met een 30ft camper in de parken wil staan in de VS,loop je dan tegen beperkingen aan ivm je afmetingen van je camper? In canada waren er wel parken waar een max. aan camper afmetingen was.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@ClaireVHaut
Er zijn ( Bijna) altijd plekken voor 30 ft campers. Maar de parken zijn gewild en met een kleinere camper kun je dan bijna alle plekken reserveren , terwijl voor een 30 ft camper er dan ietsje minder mogelijkheden zijn. Moet zeggen dat wij al die jaren nog nooit een probleem hebben gehad. Ook wel eens op een plek gestaan die kleiner was, maar ze hebben misschien wat minder vertrouwen in de stuurmanskunsten van iedereen , dus nemen ze het zekere bij het onzekere. :lol:

@Elendan
Vorig jaar hadden wij in de camper ( 1 jaar oud) van CA meerdere USB aansluitingen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Vaak zit een USB aansluiting achter een klepje op de radio.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

thanks@BonnyR

Ik kom er ook achter dat je geen tentje bij de camper mag zetten... dat is niet handig eigenlijk. We gaan met 5 volwassenen (2 stellen en 1 volwassen " kind" die willen niet allemaal binnen slapen, dus dachten we tentje..Als we dan iedere keer een extra plek moeten boeken is het uiteindelijk best prijzig..

Mmmm.. weer iets om over na te denken
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

ClaireVHaut schreef:
15 nov 2020, 21:44
Ik kom er ook achter dat je geen tentje bij de camper mag zetten...
In 2017 waren wij met 4 volwassenen in een camper en hadden een tentje bij ons omdat er een zware snurker in ons gezelschap was. Op veel campings konden we zonder probleem het tentje erbij plaatsen. De meeste campings hebben naast de camperplek een tentpad. Het tentje moet daar wel in passen. Zonder die tentpad konden we de tent opzetten waar we wilden. Als er geen tent bij mocht was dat meestal op een particulier RV camping.
Op 1 RV park in Colorado hadden we dit tevoren gevraagd en "no problem". Daar zijn we vorig jaar weer terug geweest en kregen we voor onze snurker, zo maar en helemaal gratis, een glampingtent aangeboden voor onze 3 nachten.

Mag er geen tent bij de camper geplaatst worden dan kun je altijd nog overwegen om er een tentplek bij te boeken.

Als je campings van tevoren boekt kun je de lengte van de camper aangeven, dan weet je bij aankomst dat hij op de plek past. De camper mag niet op de weg staan zodat anderen niet meer langs kunnen.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ClaireVHaut »

Trails schreef:
16 nov 2020, 08:17
ClaireVHaut schreef:
15 nov 2020, 21:44
Ik kom er ook achter dat je geen tentje bij de camper mag zetten...

Mag er geen tent bij de camper geplaatst worden dan kun je altijd nog overwegen om er een tentplek bij te boeken.

Als je campings van tevoren boekt kun je de lengte van de camper aangeven, dan weet je bij aankomst dat hij op de plek past. De camper mag niet op de weg staan zodat anderen niet meer langs kunnen.

De parken die ik bekeken heb, kan ik niet 1,2,3 vinden of er een tentpad op de plek is, wel staat er dat je met 6 op de plek mag (1 auto/rv) . Twee plekken boeken vind ik nogal prijzig worden. Camper is al stukje duurder dan met auto (zelfs met 2 auto's is camper duurder) en als ik dan ook nog 2 plekken moet gaan boeken, vind ik dat best wel iets om over na te denken.

Lengte van RV is idd wel een ding bij boeken, meestal staat het er bij wat er past. MAar ik was niet van plan te reserveren eigenlijk (reisperiode september/oktober) Of is het alsnog nodig in de grote bekende parken in de VS ? (wellicht handig om dit niet hier te vragen)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer