Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
gastxyz

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door gastxyz »

ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ina »

Gevonden :thumbup:
marcod
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2018, 20:15

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door marcod »

Hi.
In mei gaan we een aantal dagen naar new york en erop aansluitend, van zondag t/m vrijdag, willen we naar Niagara Falls en "nog iets" (5 volwassen).
Ik ben nieuw met campers; veel antwoorden kon ik al her en der vinden maar ik weet nog niet:
-het lijkt dat campers huren van zondag tot vrijdag haast nergens mogelijk is? Weten jullie waar dat wel kan?
-Wat moet je zelf meenemen qua beddengoed, keukengerei e.d.?
-Moet je steeds op een camping staan of mag je ook eens ergens vrij overnachten?
-is een tweede bestuurder standaard in het contract? Ik weet van autohuur dat het in veel staten wel zo is.

met vriendelijke groeten, Marco
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Marco,
Waar heb je gekeken naar camperhuur? Je kunt het beste eens bij een organisatie als Tioga tours of Jan Doets etc een offerte vragen. Ik weet niet of er een minimum huurperiode is, maar ik kan me voorstellen dat het voor zo'n korte periode niet handig is; je bent relatief veel tijd kwijt met ophalen en wegbrengen.
Je kunt wel eens op het parkeerterrein van een Walmart staan (wel toestemming vragen) maar je moet je afvragen of dat leuk is. Een camping in een mooie omgeving is wel zo leuk natuurlijk. Maak eens een route, die kun je ook in het betreffende subforum voorleggen, en kijk aan de hand daarvan wat mogelijke overnachtingsplaatsen zouden kunnen zijn.

Marianne
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Rob »

marcod schreef:Hi.
In mei gaan we een aantal dagen naar new york en erop aansluitend, van zondag t/m vrijdag, willen we naar Niagara Falls en "nog iets" (5 volwassen).
Ik ben nieuw met campers; veel antwoorden kon ik al her en der vinden maar ik weet nog niet:
-het lijkt dat campers huren van zondag tot vrijdag haast nergens mogelijk is? Weten jullie waar dat wel kan?
De meeste verhuurders houden minimaal 7 nachten aan
-Wat moet je zelf meenemen qua beddengoed, keukengerei e.d.?
Kan je alemaal bijhuren
-Moet je steeds op een camping staan of mag je ook eens ergens vrij overnachten?
Licht er aan waar je zit in verschillende staten is het niet toegestaan om te boondocken staat dan aangegeven, als het wel mag moet je er op letten dat je niet op priveterrein staat zonder toestemmin van de eigenaar.
Op national forest en BLM grond mag het meestal wel maar gelden wel regels zoals een minimale afstand tot de weg en een maximaal aantal nachten.
Bij Walmart en andere zoals Homedepot staat aangegeven als het niet mag als het wel mag vraag dan even in de winkel waar je mag staan.

-is een tweede bestuurder standaard in het contract? Ik weet van autohuur dat het in veel staten wel zo is.
Is bij iedere verhuurder anders, bij El Monte is het gratis bij Road Bear en Appolo moet je betalen voor een 2de chauffeur Cruise America weet ik niet.

met vriendelijke groeten, Marco
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Kleine correctie: ik heb nog nooit hoeven te betalen voor een extra bestuurder bij Roadbear. Zelfs niet voor een derde bestuurder :wink:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Rob »

Is dan veranderd mijn ervaring was van 2008, toen hebben we twee trips met R-B gedaan.
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ViRe »

Kunnen jullie mij helpen? Mijn vraag is vast al vaker gesteld maar kan het niet zo snel terugvinden met de zoekfunctie.
Ik wil de Difficult Campground (bij Aspen) via de site van Recreation.gov gaan reserveren voor vrijdag 17 augustus. Dit is pas mogelijk op 17 februari at 10:00 AM Feb 3 EST.
Welke tijd zal dat zijn in NL? :oops:
Aangezien het op vrijdag is en deze camping snel volgeboekt is in de weekenden wil ik klaar zitten achter de computer :lol:
Thanks alvast voor de hulp! :thumbup:
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Felicitas »

10:00 AM Feb 3 EST is volgens mij in Nederland zaterdag 3 februari 16:00 uur
Zie Time Zone Converter

Of weet je zeker dat reserveren pas mogelijk is op 17 februari? Dan weet ik niet wat het cijfer 3 betekent achter Feb.
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ViRe »

Bedankt voor je antwoord! Dan weet ik hoe laat ik klaar moet zitten achter mijn computer.
De reservering kan vanaf 17 februari, ik had de tekst gekopieerd van de site alsof ik vandaag een reservering wilde maken voor 3 augustus. Dus was een foutje!
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Gebruikersavatar
laguna62
Amerikafan
Berichten: 383
Lid geworden op: 27 feb 2011, 11:10
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Groningen

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door laguna62 »

EST is eastern time,dus 6 uur tijdverschil met Nederland.
Om 16.00 uur achter de pc,veel geluk met boeken.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Rob schreef:Is dan veranderd mijn ervaring was van 2008, toen hebben we twee trips met R-B gedaan.
Tussen 2006 en 2009 5 keer bij Road Bear gehuurd. Nooit bijbetaald voor de tweede bestuurder.
marcod
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2018, 20:15

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door marcod »

Beste Marianne en Rob
Bedankt voor jullie uitleg n.a.v. mijn vraag over camperhuur vanuit New York voor een vijftal dagen. Ik reageer ook even voor toekomstige reizigers.
Ik heb er geen gevonden die op een zondag wil beginnen met de huur (leek me juist makkelijk i.v.m. rustige verkeer) maar ook geen die minder dan zeven dagen het wil verhuren.
Daarnaast blijft dat de kosten voor de dagelijkse zaken (van bordjes tot lakens), een generator e.d. hoog zijn is. Ik denk dat als je alles bij een mall koopt, je nog goedkoper uit bent. Exc. taxes zou het rond de 1300 euro zijn. Dan nog de brandstof en de RV campings.
M.a.w. Het viel me vies tegen en ik ga dan ook iets ander verzinnen.
groeten, Marco
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Op zondag zijn inderdaad alle camperverhuurders gesloten.
Camperhuur is het voordeligst wanneer je dit heel vroeg boekt, in het voor of naseizoen huurt.
Bij het vroegboeken krijg je vaak diverse kortingen. Zoals vroegboek korting en long term korting, wanneer je meer dan 21 dagen huurt. En wij krijgen bijv. De personal en inventaris kits voor de helft van de prijs, 58 euro. Daar kun je het niet zelf voor aanschaffen.
Persoonlijk zou ik nooit voor een paar dagen een camper huren, hoe leuk wij het ook vinden. Je bent al bijna 2 dagen kwijt met inleveren en ophalen. Dat zou ik zonde van de tijd vinden.
Wij zijn fervente camperhuurders in Amerika, maar in april gaan we voor een weekje en ook dan huren we een auto.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Wij zijn van plan zomer 2019 met de camper door zuid west Amerika te trekken. Ik heb op onze route al wat campings bekeken en zie met name in de parken geen full hooked up plaatsen. Aangezien de generator niet of maar een paar uur aan mag vraag ik me af of het in de zomer dan niet veel te warm is in de camper. En hoe zit het met het opladen van telefoons en tablets als je geen full hooked up plek hebt?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Als het erg warm is is het wel fijn als de airco aan kan. Maar aangezien je overdag veel buiten zult zijn, kun je voor de avond de generator en de airco wel even een uur laten draaien om de camper wat af te laten koelen van binnen. Zeker in de hooggelegen gebieden koelt het ‘s avonds nog wel behoorlijk af.
Vorig jaar had onze camper van roadbear veel USB aansluitingen waarmee we telefoons en iPad en dergelijke op konden laden. Wat je ook kunt doen is een omvormer meenemen en hiermee spullen opladen als je geen stroom hebt.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Wij hadden in de camper van El Monte ook verschillende USB aansluitingen. Bovendien kun je tijdens het rijden je smartphone en tablet opladen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Helder, dank. En stomme vraag misschien maar magnetron en koelkast doen het zonder hooked up gewoon?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

De magnetron niet, die werkt alleen op stroom. De koelkast schakelt over op gas zodra er geen stroom is, zodat er ook tijdens het rijden altijd gekoeld wordt.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Helder, dank!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer