Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Brenda038
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 jan 2015, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Brenda038 »

En hoe zit het dan met bijvoorbeeld het koken, toilet enz? Misschien een rare vraag maar ben totaal leeg als het om de camper gaat.. :shock:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Hoe bedoel je met koken en toilet?
Je hebt 3 tanks onder je camper. 1 voor schoon water, 1 voor zogenaamd grijs water (afwas en douche) en 1 voor zwart water (toilet) hier kun je een paar dagen mee doen, afhankelijk van het aantal personen en hoeveel water je gebruikt. Je kunt dus gewoon douchen, afwassen en naar het toilet. Is het water op of je tank vol dan kun je deze legen bij een dumpstation en ook weer vullen met water. Je bent dan dus niet afhankelijk van campings met hook-up.
Brenda038
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 jan 2015, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Brenda038 »

Dat bedoelde ik.. weet niet zo goed hoe dat allemaal werkt. Ga me er maar eens in verdiepen.. de dry sites zijn duidelijk goedkoper namelijk!
Gebruikersavatar
Inge
Amerikakenner
Berichten: 1469
Lid geworden op: 13 sep 2004, 11:22
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Inge »

Kijk ook eens naar de openingspost van dit topic. Daarin staat een lijstje welke aansluiting je waarvoor gebruikt in de camper.

Zelf wisselden we de natuurcampings in de parken (meestal zonder hookups) af met luxere campings met full hook up of in ieder geval water en elektra. De rioolaansluiting hebben we nooit gebruikt. We gingen gewoon om de paar dagen dumpen (er is een metertje waaraan je kan aflezen of je tanken redelijk vol zitten).
We hebben maximaal 3 dagen zonder aansluitingen gestaan, daarna was het wel weer prettig om in ieder geval elektra te hebben. Ik weet niet meer precies waarvoor, maar ik kan me herinneren dat we na een paar dagen zonder aansluiting (en ook zonder rijden overigens) de generator even aan moesten zetten om weer het een en ander op te laden.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Als je een paar dagen ergens hebt gestaan en niet gereden, en geen stroom aangesloten hebt, dan moet je inderdaad de generator gebruiken om de accu's weer op te laden zodat je ook weer licht hebt etc. ;)
Brenda038
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 15 jan 2015, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Brenda038 »

Bedankt voor de reacties iedereen! Gelukkig is mijn vriend erg handig dus het komt vast allemaal wel goed. :thumbup:
Gebruikersavatar
traveller
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2014, 22:02
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door traveller »

Hallo allemaal,
Onze camper trip komt ook steeds dichterbij (juli 2015)

Ik heb nog een vraagje over het inleveren van de camper.

We hebben een camper via El Monte, en moeten deze in Bellingham inleveren.
De inlevertijden zijn van 09:00 tot 11:00 uur.
Hoe veel tijd kost het inleveren van een camper ongeveer?


Want ik heb tickets geboekt voor de Boeing fabriek om 11:00 uur.
Bij het boeken gaven ze aan dat je daar ruim een half uur van te voren moet zijn.
De dag voor het inleveren van de camper hebben we ook een huurauto opgehaald voor de laatste dagen, dus we zullen dan al klaar voor vertrek zijn.
Maar van Bellingham naar de Boeing fabriek is ook ongeveer 1:15 uur (zonder spits).
Dus we hebben eigenlijk maar 15 minuten speling, en ik zit er aan te denken om de tickets om te boeken naar de 13:00 uur versie.




Edit:
Lees net dat Marenko op pagina 32 dezelfde vraag heeft beantwoord, en dat het dus ongeveer ene half uur kan duren. Denk dat ik de tickets maar ga omboeken.
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
Gebruikersavatar
greetje
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door greetje »

Wij moeten onze camper inleveren bij El Monte in Dublin, bij San Francisco in de buurt. Hierna blijven we nog een weekend in San fransisco. Er zijn twee hotels waar de gratis shuttle naartoe gaat. ( downtown) Wij hebben echter een ander hotel op het oog, wat een stuk goedkoper is. Weet iemand hoeveel het kost om zelf een shuttle te huren voor 6 personen plus bagage? Dus Dublin- Downtown SF
En, is het ook mogelijk om je bij een van deze twee hotels af te laten zetten, en dan verder zelf te reizen? We zijn dan iig al in het centrum.
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Gebruikersavatar
traveller
Amerikafan
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 sep 2014, 22:02
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door traveller »

Volgens mij kan je gewoon naar een hotel gebracht worden waar El Monte de transfers heen doet, ook al verblijf je daar niet.
Je kan dus niet een ander hotel uitzoeken, maar je bent dan wel een stuk in de goede richting.

Wij worden dit jaar in Vegas opgehaald voor een transfer.
We slapen dan niet in het hotel waar we opgehaald worden, maar zorgen gewoon dat we daar op tijd zijn. (Hotel 10 minuten lopen was een stuk goedkoper).
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier
peps
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2015, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door peps »

Wij gaan as oktober van Chicago naar The Keys. Het lijkt erop dat we enigszins gebonden zijn aan CA gezien onze One-Way huur en terugbrengen op zaterdag.
We zijn met 4 volwassenen en willen daarom graag een C30. Kan iemand iets reels vertellen over het verschil in brandstofverbruik tussen de C25 (V8) en de C30 (V10). Dat ze beiden veel verbruiken lijkt me duidelijk, maar is er uberhaupt verschil en zo ja hoeveel.
Daarnaast ben ik op zoek naar tips,om zo goedkoop mogelijk (campground of Walmart-parking) :D te reizen van Chicago, naar Memphis, New Orelans, Tampa,The Keys en tot slot Miami.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Wij hebben veel gebruik gemaakt van de Allstay's Camp and RV app. Hierin staan niet alleen heel veel campings met prijzen en voorzieningen maar ook alle Wallmarts in waar je mag overnachten. Je vindt er ook andere (gratis) overnachtingsplaatsen mee. In National Parks kun je goedkoop kamperen. De app kost een paar dollar maar wordt levenslang ge-updated en met één gratis overnachting heb je het geld al weer terug verdiend.
peps
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 aug 2015, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door peps »

Gisteren alvast de app binnengehaald. 11euro maar die verdien je snel terug ;) :thumbup:

Daarnaast na een beetje research voor de C30 gekozen ivm de ruimte binnen. We zitten jammer genoeg veel in de camper. We hebben maar een korte periode...
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuudB »

Wij zijn net terug en onze C30 liep zo'n 1 ltr op 3.5 km. Twee jaar geleden hadden we een C25 en die was maar heel iets zuiniger. Het verschil in brandstof vind je niet terug in je totale vakantiebudget. Kun je beter opletten waar je tankt ivm de soms grote prijsverschillen tussen tankstations. Overigens zijn de C30's tegenwoordig meestal ook met een V8 en geen V10.
Afbeelding
Johnvh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2015, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Johnvh »

Hallo! Goed topic, afgelopen dagen heb ik het volledig doorgelezen en er informatie uit weten te halen, ideaal!

Gisteren een aantal offertes aangevraagd voor een trip naar het Westen volgend jaar begin van de zomer en we willen dus met een camper het mooie rondje gaan maken.

Wel een vraagje over het comfort qua bedden. Ik heb geen idee hoe zo'n camper slaapt, maar zijn het een beetje fatsoenlijke matrassen waar je op ligt? En hoeveel ruimte heb je eigenlijk boven de bestuurder? Kun je daar eenvoudig inkomen en een beetje bewegen zonder je hoofd te stoten?

Alvast bedankt! :)
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Sassya »

Onze camper had een vast bed, dus wij sliepen niet boven de bestuurder, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar wij vonden het bed goed liggen. Nu hadden we op dat moment thuis niet zo'n heel goed bed, dus dan is het al snel goed :D . Maar hebben goed geslapen. Ik had wel een ander kussen gekocht bij de Walmart.
Johnvh
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2015, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Johnvh »

De camper die we op het oog hebben (c25) heeft met twee man ook een los bed, alleen de grootte daarvan staat me tegen, ben zelf 195cm dus het bed boven met een lengte van 240 klinkt op papier erg goed.
Maar een los kussen is idd zo gekocht :)
Gebruikersavatar
RuudB
Amerikakenner
Berichten: 452
Lid geworden op: 03 feb 2008, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RuudB »

De ruimte van de matras in de alkoof tot het dak is zo'n 70-75 cm schat ik op basis van onze C30 van Cruise America. Rechtop zitten gaat niet lukken, maar het is verder wel aardig slapen daar. Je stapt er ook makkelijk in via de dinette.
Met mijn 1.92 staken mijn voeten uit het vaste bed achter in de camper waar wij sliepen. Twee jaar geleden zat er bij de C25 een rand van de keuken waardoor je automatisch je benen optrekt. Ik vond de matras van het vaste bed erg hard en het was deze keer zo'n geplastificeerd geval.
We nemen de 'personal' kits altijd zelf mee. Handdoeken, theedoeken en slaapzakken met een laken en een deken. De kussens kopen we voor zo'n EUR 7 bij de Ikea in NL en gooien we na die tijd weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Wij hebben altijd een Roabbear camper (daarvan is het vaste bed wel 2m) Ik heb nooit in de cabover geslapen maar er wel eens een middag geleden (hele dag regen) en ik moet zeggen dat het prima lag. En de ruimte boven het hoofd me goed mee viel. De matrassen in een roadbear camper zijn verder prima, niet te hard maar ook niet te zacht. Wij hebben altijd goed geslapen in de camper. Wel koop ik inderdaad voor een paar dollar bij de walmart een eigen kussen met neksteun. Beddengoed etc is bij Roadbear verder ook altijd prima.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door PSVwally »

Ik vraag het hier even aan de camperaars, of mensen die veel campertopics lezen. Volgens mij moet er ergens hier een topic zijn met een soort van boodschappenlijstje die handig is voor de 1e inkopen, maar ik kan die zo even niet vinden. Heeft iemand die link toevallig?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer