Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

In juli/augustus 2019 hebben wij voor 19 nachten Cruise America C25 4000 euro betaalt inclusief vroegboekkorting en inclusie early bird.
Voor komende zomer betalen we op een paar euro na hetzelfde voor 19 nachten. Dit keer een C30. Ruim een jaar vantevoren geboekt.
Ik vind de prijs dus wel meevallen. Relatief dan he. Het blijft een smak geld ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@willemenmarije
1. Is dit een goede prijs ?
2. Zal el monte véél duurder zijn?
3. Levert een slide out bij 5 personen veel meer ruimte op? Is het echt een voordeel?
4. Hebben we veel aan een luifel?
5. Wanneer boeken?
Ik ben benieuwd......
Inderdaad flinke prijs, maar augustus is natuurlijk hoogseizoen. Ik weet niet wat de meerprijs voor een slideout is?
Als je met 5 volwassenen bent is het erg plezierig, lijkt me. Maar in augustus " leef " je veel buiten dus tja wat heb je over voor deze extra luxe.
Een luifel ken ik alleen van onze caravan. Ik zie alleen maar voordelen. Zowel met zon als zoals genoemd met regen.
Op zich is El Monte een duurder bedrijf, maar geen idee hoeveel. Ik zou nu zeker nog niets boeken. Ik denk dik een jaar van te voren goed de prijzen in de gaten houden. Wij hadden geboekt in september voor een reis in april/ mei voor een mooie prijs ( bij Travelhome)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Big Al schreef:
02 dec 2021, 16:54
Gewone RV-accu's moet je niet beneden de 50% laten komen. Ik zou me daar echter niet zo druk om maken bij een gehuurde kampeerwagen.

Over de A/C gesproken, die kan toch eigenlijk nooit op de accu's draaien?

Wat de oplaadtijd betreft, dat hangt ook af van het aantal accu's dat je aan boord hebt, het vermogen van die accu's is en het vermogen van het oplaadsysteem.

Hier is wat algemene informatie:
For example, a 12-volt 100 amp battery that has been brought down to 50% capacity will need to be charged by 50% or 50 amps in this case. If your charger can charge at a speed of 5 amps per hour, you’ll be fully charged within 10 hours.

Bron: https://www.godownsize.com/camper-batte ... ime-guide/
Be advised that if your battery is below 50% capacity, 8 hours or more could be needed using your stock RV converter. You could upgrade to a 4-stage smart charger to charge faster — usually around 2 hours for a full recharge. External smart chargers go for around 50 dollars, whereas a complete internal converter overhaul could cost you upwards of 500 dollars.

Bron: https://campersmarts.com/how-to-charge-rv-batteries
In het filmpje van Canadream wordt er gezegd dat de AC op de accu draait. Ik ben een leek verder ;)

Bedankt voor deze informatie! Ik ga het uitvoerig doornemen en daar onze plannen op aanpassen
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

RTB117 schreef:
06 dec 2021, 09:07
In het filmpje van Canadream wordt er gezegd dat de AC op de accu draait. Ik ben een leek verder
Ik heb het filmpje net even bekeken. Ze zeggen daarin toch (positie 3:20 in het filmpje) toch dat de A/C, de magnetronoven en de 110V stopcontacten niet op de accu's werken. Daar is "shore power" of de generator voor nodig.

De ventilator van de kachel werkt wel op de accu's, al vraag ik me af hoe lang. Over het algemeen wordt gezegd dat deze ventilator in (of binnen) één nacht alle stroom in de accu's verbruikt.

Overigens wel vreemd dat er niets gezegd wordt over de koelkast, die meestal ook 12V (accu) gebruikt (voor het schakelsysteem). Ik heb echter alleen maar de eerste vier minuten van het filmpje bekeken.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Excuses, je hebt helemaal gelijk! Ik hoor het nu ook

Toch meer wat campingplaatsen met electrical hookup boeken, gezien het koud kan worden.
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Thijs86 »

Onlangs met een rv heel wat koude nachten rond het vriespunt zonder hook-ups gekampeerd. Dat was voor de accu's geen probleem. Daarbij hebben we niet bijzonder zuinig gedaan. De verwarming de hele nacht aan en andere verbruikers als de waterpomp en verlichting gewoon kunnen blijven gebruiken. Anderhalf uur rijden per dag was genoeg om voldoende opgeladen te blijven. Het verschilt misschien wat per model en leeftijd van de accu's. Dit was een fabrieks verse c30 van road bear. Ik weet niet of anderen dezelfde ervaring hebben, maar wij hadden op koude plekken niet per se stroom nodig.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

Wij hebben dezelfde ervaring met koude nachten. Op een gegeven moment kachel met ventilator in laagste stand aan gezet voor de hele nacht. Geen probleem.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Als je een goede accu hebt dan zou je inderdaad wellicht genoeg capaciteit hebben om de kachel de hele nacht te laten draaien. Het hangt er ook vanaf hoeveel accu's je hebt. Wij hebben er nu twee en we zijn van plan er nog een derde bij te zetten.

De temperatuur (binnen en buiten) alsmede de isolatie speelt natuurlijk ook een rol.

De grote vraag is in hoeverre de accu's welke staat de accu's verkeren na een aantal huurders. Ik neem aan dat de meeste huurders niet de gebruiksaanwijzing volgen voor de accu's (bijvoorbeeld niet meer dan 50% gebruiken voordat ze weer worden opgeladen). Dat is een voordeel van het huren van een kampeerwagen en een nadeel van zelf eigenaar zijn.

Wellicht testen de verhuurders de accu's voordat de volgende huurder de RV mee krijgt, maar daar twijfel ik toch aan.

Wij geven zelf de voorkeur aan "boondocking" en NPS-kampeerterreinen (die meestal geen aansluitingen hebben) en we kunnen niet altijd de accu's bijladen omdat we de generator niet overal kunnen gebruiken en we soms een paar dagen de MH niet verplaatsen. We hebben meestal onze personenauto bij ons om erop uit te gaan.

Voor die gevallen hebben we een klein draagbaar kacheltje waarmee we 's-ochtends de temperatuur weer op niveau kunnen krijgen zonder stroom te gebruiken.

Als ik in jullie schoenen stond dan zou ik niet speciaal kampeerplekken met een "hookup" opzoeken. Mocht het te koud zijn en de accu('s) kunnen het niet bolwerken dan zou je wellicht de verhuurder kunnen bellen. Grote kans dat ze je van nieuwe accu's zullen voorzien. Als ze dat niet doen dan zou je nog een draagbaar kacheltje kunnen aanschaffen - al zou het niet veilig zijn om die te gebruiken als je ligt te slapen.

Al met al een beetje een "het kan vriezen en het kan dooien"-verhaal.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

jill1234 schreef:
05 dec 2021, 14:53
In juli/augustus 2019 hebben wij voor 19 nachten Cruise America C25 4000 euro betaalt inclusief vroegboekkorting en inclusie early bird.
Voor komende zomer betalen we op een paar euro na hetzelfde voor 19 nachten. Dit keer een C30. Ruim een jaar vantevoren geboekt.
Ik vind de prijs dus wel meevallen. Relatief dan he. Het blijft een smak geld ;-)
Dat is dus ruim €200 per dag…dan wil je wel heel graag in een RV cruisen. Wat een smak geld. Ook al zou je boondocken dan betekent het alsnog dat je met een auto en tent minstens €150 per dag goedkoper uit bent. Oftewel ook minstens €150 per dag kunt uitgeven aan een hotel, en dan nog goedkoper uit zijn met een auto; en dan is het verschil in benzine verbruik en het verplicht aanschaffen of huren van allerlei kampeer benodigdheden nog niet eens meegenomen in de berekening. Toch een overweging.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Dank allen voor het wegnemen van m'n twijfels mbt kampeerplekken zonder hookups. Ik sta het liefst in een NP en dan ook nog het liefst op kleinere campings waar hookups veelal niet aanwezig zijn, maar dit lijkt geen probleem te gaan vormen. We kunnen altijd nog een extra rondje gaan rijden of de generator aanzetten mocht het toch het geval zijn.


Nogmaals bedankt :thumbup:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Houd er rekening mee dat je generators niet overal mag gebruiken. Veel NPS-terreinen staan ze niet toe op bepaalde plekken en/of staan het gebruik alleen toe tijdens bepaalde uren (meestal een paar uur in de ochtend en een paar uur 's-avonds).

Mocht de nood aan de man zijn dan kan je natuurlijk even verkassen naar een parkeerterrein of zo.

Tussen haakjes, ik weet niet of er verhuurbedrijven zijn die automatische "leveling jacks" bieden. Die zijn nog eens handig! Zeker als je elke dag de MH verplaatst.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Terpies schreef:
07 dec 2021, 03:06
jill1234 schreef:
05 dec 2021, 14:53
In juli/augustus 2019 hebben wij voor 19 nachten Cruise America C25 4000 euro betaalt inclusief vroegboekkorting en inclusie early bird.
Voor komende zomer betalen we op een paar euro na hetzelfde voor 19 nachten. Dit keer een C30. Ruim een jaar vantevoren geboekt.
Ik vind de prijs dus wel meevallen. Relatief dan he. Het blijft een smak geld ;-)
Dat is dus ruim €200 per dag…dan wil je wel heel graag in een RV cruisen. Wat een smak geld. Ook al zou je boondocken dan betekent het alsnog dat je met een auto en tent minstens €150 per dag goedkoper uit bent. Oftewel ook minstens €150 per dag kunt uitgeven aan een hotel, en dan nog goedkoper uit zijn met een auto; en dan is het verschil in benzine verbruik en het verplicht aanschaffen of huren van allerlei kampeer benodigdheden nog niet eens meegenomen in de berekening. Toch een overweging.
Nou, hotels zijn ook een smak geld ;-) Zeker als je 2 kamers nodig hebt. Daarnaast ben je minder geld aan eten kwijt. Maargoed, die discussie is vaker gevoerd. Wij willen niet anders dan de RV en waren in 2019 voor 3 weken met 4 personen inclusief alles net iets meer dan 10.000 euro kwijt. Dat is niet meer dan gezinnen die met de auto gaan, als ik hier op het forum kijk. Overigens, 50 euro per dag voor een auto? Dat is niet wat ik hier lees.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Kamperen is toch niet te vergelijken met een hotel. 's-Avonds lekker buiten uitrusten, met andere kampeerders praten bij het kampvuur, 's-nachts bibberen van de kou, 's-ochtends in alle rust wakker worden en ontbijten met het zicht op een geweldig landschap (is dat "ontbuiten"?), lunch eten bij een mooi uitzicht, enzovoorts.

Dat neemt niet weg dat ik het ook wel leuk vind om in een hotel te overnachten, maar dan eigenlijk alleen op zakenreis en bij calamiteiten (boom op het huis, overstroming van de riolering, enz.).

Overigens kosten mijn hotelovernachtingen gemiddeld $150-200 per nacht (als het meezit).
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

@Big Al ik gaf ook al aan dat een hotel niet hoeft, je kunt ook met de tent icm auto, zoals ook een aantal mensen hier doen.
Dan kun je ook “genieten” van de kou, de sterren en het kamp vuurtje (mag dat overal nog wel?).

Wij zijn nu in de US en betalen vrijwel nooit meer dan $100 per nacht, (Memphis en Nashville zaten we downtown, dus die waren $130 per nacht). En dan boeken we gewoon via Best Western of Wyndham (La Quinta/Baymont etc). Ik hoef geen Hyatt of Hilton of andere duurdere hotels, want voor mij is een schone kamer, een goed bed en een goede, warme douche genoeg.

@jill1234 ik probeer niemand van een RV vakantie af te houden hoor, iedereen viert vakantie foals hij/zij wil, maar ik vind het wel behoorlijk prijzig.

De argumenten die je aanhaalt:
Hoezo 2 kamers nodig? Je slaapt nu ouch ook met zijn allen in 1 ruimte? Dan is dat imho toch redelijk vergelijkbaar met een tent met gescheiden slaap cabines of een kamer met 2 Queens?
Is zelf eten koken goedkoper? Wij schrikken toch elke keer van de prijzen van verse producten in de supermarkten (in NL toch wel behoorlijk goedkoper) terwijl uit eten in de US juist veel goedkoper is dan in NL.
Ook de autohuur valt mij nu alleszins mee, het is nu wel even zoeken voor een goede deal, mede door de schaarste aan auto’s ivm COVID, maar ik ben nu in de US en mijn 7-zits SUV kost $1000 voor 29 dagen, dus iets meer dan $34 per dag. (En met 25mpg een stuk zuiniger dan een RV). De verwachting is dat de prijzen zich volgend jaar wel weer zullen stabiliseren.

Voor het zuid-westen is een RV geweldig, maar in het diepe zuiden en Florida (en wellicht nog andere gedeeltes) en in de steden zou ik toch eerder kiezen voor een auto. Het is in de drukker bevolkte gebieden niet zo romantisch kamperen, als ik de ongezellige RV sites hier bekijk, waarin het nauwelijks meer is dan een grote parkeerplaats waar iedereen hutje mutje naast elkaar staat.

Voor het zuidwesten en de parken aan de westkant van de US snap ik die keus wel :thumbup: :thumbup:
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Terpies schreef:
07 dec 2021, 23:48
ik gaf ook al aan dat een hotel niet hoeft, je kunt ook met de tent icm auto, zoals ook een aantal mensen hier doen.
Dan kun je ook “genieten” van de kou, de sterren en het kamp vuurtje (mag dat overal nog wel?).
Oh ja - een tent. Was ik even vergeten... Hebben wij ook vaak gedaan in het verleden (met baby's, kleuters, peuters...). Vaak mag een vuurtje nog wel als het maar in de bak is. Maar het hangt even van de droogte af.
Terpies schreef:
07 dec 2021, 23:48
Is zelf eten koken goedkoper?
Dat is toch wel onze ervaring. We koken zelf voor 5-6 personen voor zo'n $15 per maaltijd, volledig met verse ingrediënten. Als je uit eten gaat ben je dat al vrij snel per persoon kwijt.

Nou zouden we toch wel zelf koken omdat onze dochter zeer allergisch is voor gluten (kan fataal zijn). Er zijn maar heel weinig restaurants waar we durven eten.
Terpies schreef:
07 dec 2021, 23:48
Voor het zuid-westen is een RV geweldig, maar in het diepe zuiden en Florida (en wellicht nog andere gedeeltes) en in de steden zou ik toch eerder kiezen voor een auto. Het is in de drukker bevolkte gebieden niet zo romantisch kamperen, als ik de ongezellige RV sites hier bekijk, waarin het nauwelijks meer is dan een grote parkeerplaats waar iedereen hutje mutje naast elkaar staat.
Je hebt daar wel enigszins gelijk in, maar het valt in het zuiden/oosten toch ook nog wel mee. We hebben hier ook wel veel NPS-kampeerterreinen (en staatsparken) waar het erg rustig is. Zodra je de gebaande weg verlaat is het ook hier nogal uitgestorven. We overnachten ook veel op privé-terreinen, vaak in hele afgelegen gebieden. Dat bieden we zelf ook (kosteloos) aan.

Die grote commerciële kampeerterreinen mijden we volledig. We nemen overigens wel de personenauto mee dus we hebben geen problemen in de steden.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

@Terpies: jij ben er nu en niet in het hoogseizoen, dat scheelt natuurlijk enorm veel geld al! En ja, koken is goedkoper dan uiteten. Wij hadden bijna elke avond wat vlees op de fire-pit, salade en aardappeltje erbij en klaar. Met een dollar of 20 voor ons vieren hadden we dan heerlijk gegeten. Dat red ik in een restaurant natuurlijk niet. Maar los van de prijs; wij vinden het heerlijk in de RV. Elke avond op de mooiste plekken staan, elke avond bbq, gezellig kletsen met medekampeerders. Wij houden er van. En ja, dat kan ook met een tent, maar dat gaat ons een brug te ver :lol:
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Kameel30
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2021, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Kameel30 »

Ik heb na lang meelezen toch maar eens een account aangemaakt. Om te beginnen allemaal erg bedankt voor het delen van alle nuttige informatie al die jaren, ik heb er vaak wat aan gehad.

Wij zijn al een aantal jaren aan het oriënteren om opnieuw een mooie reis te maken met een camper in Amerika. Ook nu had ik weer wat scenario's bekeken en vielen mij inderdaad de hoge prijzen op. Zowel voor de vluchten (+/- € 1000 p.p. in het hoogseizoen) als de campers. Ik zie hier tarieven van € 170 en € 200 per dag voorbij komen die al als behoorlijk prijzig worden ervaren. Ik kom voor de camper, inclusief alle kosten, eerder op € 300 - € 350 per dag uit. Dit vind ik uiteraard een hoop geld en zakt de moed mij eigenlijk al wat in de schoenen. Het mag best wat geld kosten, maar dit vind ik best wel extreem. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Is het nog te verwachten dat de prijzen wat gaan zakken, of is dit normaal voor in het hoogseizoen? Ik kijk bij ustravel.nl, drive-usa en bestcamper voor een grote camper voor 5 personen gedurende 23 dagen.

Autohuur voor een minivan of SUV is ook minimaal € 4000 voor 26 dagen.

Ik had eigenlijk gehoopt op ongeveer € 3500 voor de vluchten, € 4000 voor een camper of autohuur voor rond de € 2000. Maar dat lijkt nu een utopie.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Ik weet niet of je wel eens leest op het forum, maar de bedragen die jij noemt ben ik nog niet tegen gekomen. €4000 voor 26 dagen auto huur? Tickets €1000 p.p.?

Welke data zoek je? Welke locaties kom je aan en vertrek je, en nog belangrijker ben je flexibel qua heen/terug data en qua locatie?
De prijzen die jij noemt moeten echt wel omlaag kunnen.

Maak anders even een topic aan in het regio forum waar je naar toe gaat (bv zuid westen viewforum.php?f=36) en schrijf je plannen eens uit dan kunnen we met je meekijken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Ik denk dat je te laat bent voor de zomer; de prijzen veranderen als gevolg van vraag en aanbod. Ter vergelijk: wij hebben nog geen 4000 euro betaalt voor komende zomer 3 weken camperhuur. Vrienden van ons, zelfde periode maar pas 2 weken geleden geboekt, betalen 7500 euro. Zelfde camper.
Vroeg boeken loont echt, zowel voor camperhuur als voor tickets. Tickets betaal ik dit keer 750, voor ons doen ook veel, maar is geen 1000 natuurlijk.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Kameel30 schreef:
28 dec 2021, 11:16
I
Wij zijn al een aantal jaren aan het oriënteren om opnieuw een mooie reis te maken met een camper in Amerika.
Kan je een exacte datum geven wanneer je deze reis wilt gaan maken? Dat zou al een hoop schelen qua adviezen. Hoogseizoen is nogal ruim.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer