Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

In september ga ik m'n eerste camperreis maken in Alberta en ik heb de SVC camper geboekt bij Canadream.

Deze is beschikbaar in 23 en 27 feet en ik kan m'n voorkeur aangeven welke ik het liefste zou willen; dit is een groot dilemma voor mij, enerzijds is de extra ruimte erg prettig, maar ik wil sochtends en savonds ook vaak stukken gaan rijden om wildlife te spotten en ben bang dat dit minder makkelijk gaat met een grotere camper.

hoe kijken jullie hier tegenaan?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Hans B »

Voor het rijden maakt die ene meter verschil niet uit.
Voor de leefruimte binnen wel.

Het is een ander verhaal als de keuze een T-19 zou worden of een A-36.

Ik zou gaan voor de extra leefruimte.

En bij achteruit rijden of iets anders lastigs laat de passagier uitstappen en je begeleiden. Roepen helpt niet altijd, maar een klop tegen de zijwand hoor je als bestuurder wel degelijk en dan is het STOP.
Wij doen het na 20 jaar nog steeds. Een achteruitrijcamera ziet niet alles.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Zorg dat de chauffeur degene die aanwijzingen geeft in zijn buitenspiegel ziet. Gaat prima. En waarom zou je er overdag wel mee kunnen rijden en 's ochtends en 's avonds op zoek naar wild niet :wink:
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Thijs86 »

RTB117 schreef:
12 mei 2022, 09:15
hoe kijken jullie hier tegenaan?
Voor tijdens het rijden verwacht ik niet dat je het verschil echt zal merken. De meeste campings zijn ook ruim genoeg. Als je naar drukke National Parks gaat zou de kleinere versie misschien nog net in een vak voor auto's passen, dan kan je kiezen tussen RV plekken en auto plekken. In arches zag ik vorig jaar mensen daar handig gebruik van maken.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Met een 19ft pas je inderdaad precies in een parkeervak, weten we uit ervaring. Maar een 23 ft past niet in één parkeervak. Zorg ook dat je je niet klem laat zetten door te krap te parkeren. Je moet rekening houden met je draaicirkel en de uitzwaai als je weg rijdt, en dat is lastiger op een krappe plek.

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en handig in parkeren en manoeuvreren, we kiezen daarom toch liever voor een 30ft vanwege de binnenruimte. Maar hij parkeert makkelijker dan ik, ik rij alleen rechtdoor en wat bochten :wink: .
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Cobert »

Ik ben op zoek naar informatie over het vullen en lozen van de watertanks van campers.
Wij staan 3 nachten op een camping zonder voorzieningen. Eerst een nacht in Dead Horse State Park en daarna 2 nachten op Devils Garden in Arches NP. Fantastisch natuurlijk, maar niet praktisch. Want het lijkt me dat nogal krap wat betreft de watertanks. Ik vroeg me af of er in Moab misschien een voorziening is waar je kan dumpen en vullen? Of moet je dan echt op een camping staan daar. ( 3 dagen niet douchen kan wel, maar lijkt me niet zo prettig :) )
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niets van campers of dumpstations maar het lijkt erop dat er in Moab genoeg mogelijkheden zijn. Met Google vond ik deze site: https://www.discovermoab.com/rv-dump-stations/

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Via de app Campendium kun je naast kampeerplekken ook dumpplekken zoeken. In Moab bij Maverick gasstation gratis dumpen lees ik en er is nog een plek waar je voor $5 kunt dumpen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Cobert »

Top, bedankt. Waardevolle tips :thumbup:
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Thijs86 »

Maverick is inderdaad een handige plek om in één keer alle tanks te kunnen legen en vullen. Ze hopen er uiteraard op dat je ook een paar litertjes betaalde vloeistoffen inslaat, maar ook dat kan voor redelijke prijzen. Hou er rekening mee dat het met name aan het begin en einde van de weekends erg druk is. Dan kan het best z'n geld waard zijn om elders een dump en fill te doen.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Cobert »

Das wel een goeie, we zijn net tegen het weekend daar. Ik heb Maverick inmiddels genoteerd. Dankzij de bovenstaande tips heb ik nog wat locaties gevonden die in aanmerking komen. We kunnen ter plekke kijken wat handig is :thumbup:
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Vraagje: vorige keer hebben we in C25 gehuurd van Cruise America, nu een C30. Is deze qua opbergruimte in het ruim vergelijkbaar? De C25 had echt een groot opbergruim beneden voor de koffers, voorraad drinken, stoelen, tafel etc. Hoop dat de C30 dat ook heeft :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

RTB117 schreef:
12 mei 2022, 09:15
In september ga ik m'n eerste camperreis maken in Alberta en ik heb de SVC camper geboekt bij Canadream.

Deze is beschikbaar in 23 en 27 feet en ik kan m'n voorkeur aangeven welke ik het liefste zou willen; dit is een groot dilemma voor mij, enerzijds is de extra ruimte erg prettig, maar ik wil sochtends en savonds ook vaak stukken gaan rijden om wildlife te spotten en ben bang dat dit minder makkelijk gaat met een grotere camper.

hoe kijken jullie hier tegenaan?
Hoe kleiner hoe beter. Die 1.25m maakt wat het rijden betreft niet zoveel uit, maar voor kampeerterreinen juist wel. Plekken hebben meestal een maximum lengte - daar zijn categorieën voor. Vaak is dat 25, 30, 35, 40 voet enzovoorts. Houdt daar rekening mee bij het boeken en reserveren.

Dit geldt natuurlijk ook voor een "upgrade" die ter plekke wordt aangeboden. Dan kun je best vast komen te zitten met eventuele reserveringen.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Cobert schreef:
14 mei 2022, 21:14
Ik ben op zoek naar informatie over het vullen en lozen van de watertanks van campers.
Wij staan 3 nachten op een camping zonder voorzieningen. Eerst een nacht in Dead Horse State Park en daarna 2 nachten op Devils Garden in Arches NP. Fantastisch natuurlijk, maar niet praktisch. Want het lijkt me dat nogal krap wat betreft de watertanks. Ik vroeg me af of er in Moab misschien een voorziening is waar je kan dumpen en vullen? Of moet je dan echt op een camping staan daar. ( 3 dagen niet douchen kan wel, maar lijkt me niet zo prettig :) )
Devils Garden CG heeft wel water, maar niet bij de plekken. Meestal kan je bij dit soort punten ook je RV watertank vullen. Wel heb je dan vaak een lange(re) slang nodig (let up: gebruikt geen tuinslang als verlenging!).

Houdt er rekening mee dat elke gallon water 8 pond weegt. Dat merk je wel degelijk tijdens het rijden.

Het grootste probleem is niet het drinkwater, maar de "black" en "gray" water reservoirs. Als die vol zijn dan heb je de poppen aan het dansen...
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door RTB117 »

Dank allen, als het mogelijk is ga ik voor de grotere camper :thumbup:

Alle geboekte campingplekken zijn voor campers met een maximale lengte van 27 feet dus daar komen we niet mee in de problemen
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@jill1234 De C30 heeft een nog veel grotere opbergruimte onder het bed. De ruimte loopt helemaal door van de linker- tot de rechterkant. Er zijn drie luiken die toegang geven, aan beide zijkanten en de achterkant. Echt een zee van ruimte dus.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

Ben wel benieuwd of dat ook geldt voor een El Monte C-large / C28 camper, dat er een flinke opbergruimte onderin zit waar we de 4 koffers in kunnen opbergen. Iemand ervaring?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Saskia45 schreef:
26 mei 2022, 17:13
Ben wel benieuwd of dat ook geldt voor een El Monte C-large / C28 camper, dat er een flinke opbergruimte onderin zit waar we de 4 koffers in kunnen opbergen. Iemand ervaring?
Yep, nieuwe wegbrengcamper mee gedaan. Kan je wel 10 koffers in stouwen, een zee van ruimte!
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

Top!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer