Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marloes
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 14 feb 2006, 03:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

bij de xenos heb je de stekkers voor elk werelddeel voor ongeveer 2 euro.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Generator gebruik

Bericht door Rob »

Als men de generator wil/moet gebruiken zal men even op de brandstofmeter moeten letten voordat men een campground opzoekt.
De generator haalt zijn brandstof namelijk uit de brandstoftank van de camper, deze tank moet nog minimaal voor 1/4 gevuld zijn anders komt men in de problemen als men de volgende morgen weer gaat reizen, of er moet een gasstation naast de campground zitten.
Even opletten dus :wink:
Rob
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Hoi Rob,

Ik heb nog een vraagje over de hookups... als je je watertank volgooit in een park, moet je dan ook betalen voor het aantal liters dat je afneemt?

Alvast bedankt weer!
Groetjes Marloes
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

marloesusa schreef:Hoi Rob,

Ik heb nog een vraagje over de hookups... als je je watertank volgooit in een park, moet je dan ook betalen voor het aantal liters dat je afneemt?

Alvast bedankt weer!
Groetjes Marloes
Diezelfde vraag heb ik ook aan Rob gesteld en hij zei tegen mij dat dat niet hoeft, maar dat dat bij de prijs van een hookup is inbegrepen.

Heb ik goed opgelet Rob?

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
rene.jager
Amerika-expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: 30 mar 2004, 20:33
Locatie: Dronten
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Werd bij ons in elk geval ook nooit apart voor afgerekend.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je een campsite met hookups hebt zit over het algemeen alles in de overnachtingsprijs inbegrepen, wij hebben het 1 X gehad dat er het electra apart op de rekening stond maar dat was ook van te voeren betalen en er werd niet naar gebruik gekeken.
Voorbeeld $ 18,00 voor de plaats + $ 2,00 voor electra = $ 20,00 per nacht waarom de electra apart vermeld werd weet ik niet.
Let wel op de prijs is altijd zonder TAX.
Als je een hookup neemt zonder sewer en je wilt toch je vuilwatertank nog legen dan vragen ze daar soms wel extra voor.
In de NP's heb je vaak geen hookup maar wel een dumpstation daar kan je gratis je vuilwatertanks legen en ook kan je de schoonwatertank vullen.
LET OP gebruik je eigen schoonwaterslang om te vullen, ik heb wel mensen bezig gezien om met de slang die er hangt hun sewerslang schoon te maken.
Rob

Marjan je hebt goed opgelet zie je wel dat je nog niet oud en vergeetachtig word :wink:
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Daar ben ik weer... dit maal over het aantal in te schatten mijlen. Inmiddels zijn we er door de geweldige routekaart :) achter dat we ongeveer 2500 mijl gaan rijden als 'kale route', dus van plaats naar plaats. Maar dan komen natuurlijk de tripjes, omwegen etc etc. er ook bij. Hoeveel mijl zou ik hiervoor ongeveer moeten rekenen? 300? Dat het totaal aantal mijlen ligt op ongeveer 2800? Of is dat te veel of te weinig? (De reis met de camper is 19 nachten, 20 dagen). Ik moet namelijk even inschatten of we alsnog ongelimiteerde mijlen gaan afnemen of ter plekke het aantal mijlen bijbetalen, daar we in het begin maar voor 2000 mijl aan mijlenpakketten afgekocht hebben (dom dom dom).

Bedankt!!

Groetjes Marloes
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marloesusa schreef:Inmiddels zijn we er door de geweldige routekaart :) achter dat we ongeveer 2500 mijl gaan rijden als 'kale route', dus van plaats naar plaats. Maar dan komen natuurlijk de tripjes, omwegen etc etc. er ook bij. Hoeveel mijl zou ik hiervoor ongeveer moeten rekenen? 300? Dat het totaal aantal mijlen ligt op ongeveer 2800? Of is dat te veel of te weinig?
Marloes,

ik denk dat je er toch zeker rekening mee moet houden dat je misschien wel 600 mijl extra rijdt bovenop de 2500 mijl zoals die nu geschat is. Om je een indruk te geven: vorig jaar dacht ik iets van 5200 mijl te rijden, het werden er uiteindelijk meer dan 6600... :shock:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

Hoi Roland,

Bedankt, nu weet ik in ieder geval zeker dat ik niet achteraf alle mijlen boven de 2000 a 29 cent per mijl wil afrekenen. Ik had inderdaad nog eens gerekend, 300 mijl in totaal is (hahaha) 15 mijl per dag :S gna gna, in mijn geval rijd ik die al bijna als ik zou moeten inparkeren... (vooruit, achteruit, vooruit, achteruit, weer eruit, weer erin.. hoppa, daar vliegen je mijlen!)
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

marloesusa schreef:(vooruit, achteruit, vooruit, achteruit, weer eruit, weer erin.. hoppa, daar vliegen je mijlen!)
Dat telt niet als het goed is draait de meter bij achteruitrijden terug 8)
Gebruikersavatar
marloesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 mar 2006, 03:38
Locatie: Maryland - USA

Bericht door marloesusa »

In dat geval!!! Ga ik lekker rondjes achteruit rijden om het aantal mijlen niet boven de 2000 uit te laten komen! Bedankt voor de tip :doublethumb: :wink:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

marloesusa schreef:In dat geval!!! Ga ik lekker rondjes achteruit rijden om het aantal mijlen niet boven de 2000 uit te laten komen! Bedankt voor de tip :doublethumb: :wink:
1100 mile achteruit rijden zal niet mee vallen :whistling: hou er rekening mee dat je dat op de buitenspiegels moet doen :hilarious: , de binnenspiegel zie je niets in (ik draai hem altijd naar boven zodat ik er niet in kijk) je zien alleen de binnenkant van de camper. :lol:
Rob
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef:[de binnenspiegel zie je niets in (ik draai hem altijd naar boven zodat ik er niet in kijk) je zien alleen de binnenkant van de camper. :lol:
En jezelf natuurlijk...... :wink:

Of wil je niet tegen je eigen hoofd aankijken?? :lol:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:
Rob schreef:[de binnenspiegel zie je niets in (ik draai hem altijd naar boven zodat ik er niet in kijk) je zien alleen de binnenkant van de camper. :lol:
En jezelf natuurlijk...... :wink:

Of wil je niet tegen je eigen hoofd aankijken?? :lol:
Als je jezelf kan zien in de binnen spiegel staat hij volgens mij niet goed afgesteld. 8)
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Rob schreef: Als je jezelf kan zien in de binnen spiegel staat hij volgens mij niet goed afgesteld. 8)
Zie je wel dat ik een leek ben!!!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Brandstof camper

Bericht door CaroLine »

In mijn omgeving krijg ik steeds meer opmerkingen en waarschuwingen over het hoge brandstofverbruik van de camper. Ik vraag me nu toch wel af of dat overdreven is of dat ik echt het faillissement kan aanvragen als we terug zijn. Wie kan er een indicatie geven van de kosten?
Wij hebben een camper gehuurd van 31F.
Carola
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Carola,

Wat je precies kwijt bent is natuurlijk afhankelijk van de prijs per Gallon.
Reken gemiddeld op 1 gallon voor 8 á 9 mile in liters 1:4
Heb even gekeken naar onze trip van vorig jaar: 4450 mile getankt 510.703 gallon gemiddlede prijs $2,296 P/G totaal aan brandstof $ 1.172,574.
Een an ander is mede afhankelijk van de route en je rijgedrag, als je veel moet klimmen verbruik je meer maar ook als je op de interstate het gaspendaal flink intrapt zal je meer gebruiken.
probeer als maximum snelheid rond de 60 M/U aan te houden als je er boven gaat zitten krijg je draaikolken :wink:
Rob
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Waardevolle spullen in de camper

Bericht door CaroLine »

Waar laat je in de camper je waardevolle spullen zoals je paspoorten, de laptop, playstation etc.?
Zit er in de campers een kluisje?
Carola
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Waardevolle spullen in de camper

Bericht door Rob »

FCRMteB schreef:Waar laat je in de camper je waardevolle spullen zoals je paspoorten, de laptop, playstation etc.?
Zit er in de campers een kluisje?
Carola
Nee er zit geen kluisje in.
Wij laten alles gewoon in de kastjes zitten, je zit niet in Nederland waar ze je camper leegroven terwijl je ligt te slapen.
Je moet eens kijken wat de Amerikanen allemaal in hun camper hebben zitten.
Breedbeeld in het woongedeelte en op de slaapkamer.
Computer met printer en alle toebehoren.
Achteruitrij camera met monitor.
Wasmachine, droger en vaatwasser in de basement (opberg vakken onder de camper)
Zou mezelf niet ongerust maken maar lekker genieten.
Wij doen als we op de campground gaan douchen of de was draaien zelfs niets op slot.
Rob
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

Bedankt voor je antwoord Rob.
Eigenlijk triest dat we (ik) hier zo wantrouwend en angstig zijn geworden. Toch zal ik met een gerust hart alles in de camper achterlaten.
Carola
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer