Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paul-s83 »

Corv schreef:
26 mei 2022, 18:30
Saskia45 schreef:
26 mei 2022, 17:13
Ben wel benieuwd of dat ook geldt voor een El Monte C-large / C28 camper, dat er een flinke opbergruimte onderin zit waar we de 4 koffers in kunnen opbergen. Iemand ervaring?
Yep, nieuwe wegbrengcamper mee gedaan. Kan je wel 10 koffers in stouwen, een zee van ruimte!
Dat is mooi meegenomen dan bij El Monte. Heb zojuist de C26-28 van Roadbear (model Sunseeker 2550 LE) en daar kon je onderin echt geen 10 koffers in kwijt.

Aan de linker en rechterachterkant zitten wel 2 opbergluiken welke van links naar rechts doorloopt. Alleen zit er in het midden een verdikking waardoor daar de effectieve hoogte maar 15 cm is ofzo.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Elendan schreef:
26 mei 2022, 16:55
@jill1234 De C30 heeft een nog veel grotere opbergruimte onder het bed. De ruimte loopt helemaal door van de linker- tot de rechterkant. Er zijn drie luiken die toegang geven, aan beide zijkanten en de achterkant. Echt een zee van ruimte dus.
Super! dank je!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

Corv schreef:
26 mei 2022, 18:30
Saskia45 schreef:
26 mei 2022, 17:13
Ben wel benieuwd of dat ook geldt voor een El Monte C-large / C28 camper, dat er een flinke opbergruimte onderin zit waar we de 4 koffers in kunnen opbergen. Iemand ervaring?
Yep, nieuwe wegbrengcamper mee gedaan. Kan je wel 10 koffers in stouwen, een zee van ruimte!
Houdt wel rekening met het gewicht. Veel kampeerwagens hebben meer marge in ruimte dan in gewicht. Dat heeft te maken met de ophanging, de banden, enz.

Tussen haakjes - gewicht is ook de reden voor de dubbele banden aan de drijfas, al hebben de stuurbanden het zwaarder te verduren.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@Big Al ik geloof niet dat toeristen uit Europa snel over dat gewicht heen komen. Moet tenslotte ook allemaal mee in het vliegtuig :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

Nog een vraag: zitten er horren in de ramen bij de C28 van El Monte?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Jazeker
Saskia45 schreef:
20 jun 2022, 22:40
Nog een vraag: zitten er horren in de ramen bij de C28 van El Monte?
MrsBucket
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:39
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MrsBucket »

Elendan schreef:
05 mar 2022, 01:27
@Big Al De tekst vond ik hier:
https://www.floridastateparks.org/plan-your-visit/faqs

eerst lees ik dit:
How far in advance can I make a reservation?
Campsite reservations may be made before 1 p.m. on the same day until 11 months in advance of your arrival date. Reservations can be made beyond 11 months only when the reservation period starts within the 11-month period and ends outside that period. The result is reservations could extend 11 months and 14 days in the future.

en iets verder naar onderen op dezelfde pagina:
When do sites become available for reservation?
New sites become available for reservation at 8 a.m. Eastern time daily. Any new sites that become available throughout the day due to a cancellation are randomly released back into inventory following the cancellation.

@Corv bedankt, RV parky en campendium etc. staan in mijn mobiele telefoon. Het liefst reizen we zonder reserveringen maar dat gaat in Florida niet helemaal lukken, vrees ik. Nu ben ik maar een route aan het maken zodat ik weet op welke dag ik waar ben... een beetje tegen mijn principes in maar er zijn niet erg veel boondock plekken in Florida dus deze keer maar het zekere voor het onzekere.

We willen starten bij The Keys, we zitten te denken aan 1 nacht John Pennekamp (komen daar einde dag pas aan) en daarna twee nachten Bahia Honda. Is dat voldoende of teveel met een camper? Hoe makkelijk kun je met een C30 daar een beetje uit de voeten? En dan bedoel ik met name parkeren, rijden is geen punt, mijn man rijdt voor zijn werk nog wel wat groters, hij is vrachtwagenchauffeur.
Wij hebben in Florida geboondocked. Het is heel anders dan in andere staten, maar zeker mogelijk. We hebben vooral gebruik gemaakt van Cracker Barrel parkeerplaatsen, die hebben speciale plekken om te overnachten. Bij de meeste Walmarts daar mag je niet staan, helaas. En in de natuur is er vrijwel niets.

www.freecampsites.net was mijn beste vriend om te boondocken.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@MrsBucket dank je wel, was freecampsites een beetje vergeten idd.

Vandaag weer eens in Florida gedoken, op zoek naar leuke bezienswaardigheden of the beaten path en plekken om te overnachten (zonder reserveren) om dan daar een route op te baseren. CrackerBarrels is idd een goed idee. Altijd mooi om als alternatief achter de hand te houden. Ik baal nog steeds van de onmogelijkheid om een plekje op een state park te bemachtigen.

Hoop stiekem dat er nog een prijsdaling komt zo rond black friday of anders een wegbrengspecial. In dat geval skippen we Florida direct. Maar mocht dat niet gebeuren dan gaan we toch maar naar Florida. Hopen op last minute annuleringen en anders hipcamp en boondocken bij Cracker Barrel :wink: Het is een luxe probleem natuurlijk met alle ellende in de wereld, maar toch, we kijken weer ontzettend uit naar een nieuwe reis naar de VS.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

Druk met de voorbereidingen heb ik weer een vraag:
Welke maat hoeslaken hebben we nodig voor het bed boven de bestuurder in een El Monte C28? Een 2p of 2x 1p
En nemen jullie (oude) dekbedhoezen mee (om evt een deken in te doen)?
Tioga tours geeft aan dat we een dekbed krijgen, maar El Monte geeft een blanket aan op hun eigen website. Dus ik twijfel een beetje.
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Het bed boven de cabine is 2,44 bij 1,44
Zie hier: https://campersamerika.nl/campers/el-monte-c-large/

Wij nemen inderdaad debedovertrekken mee waar we de dekens in doen die we ter plekke krijgen. Vinden we fijner (katoen)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Wij nemen nooit zelf wat mee, behalve voor ieder een extra grote handdoek en keuken handdoek en theedoeken. Het beddengoed van El Monte is prima hoor.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

Ik lees op het forum dat je het beste hoeslakens (met elastiek in de hoeken) meeneemt (ipv de lakens die je krijgt), vandaar de vraag.
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk....
Gaat die tip dan over de kwaliteit van de lakens en niet over dat ze goed blijven zitten om het matras?
En wat krijg je nou precies (in LV bij El Monte), een dekbed/dekbedhoes of laken/deken?
Als we een dekbedhoes/dekbed krijgen, prima, dan zijn we klaar. Maar bij laken/deken, mwah, dan neig ik toch naar (oude) dekbedhoezen meenemen en achterlaten.

@Jill, ja die maat had ik gezien, maar dat is best een 'onmogelijke' maat toch? qua lengte kennen wij dat helemaal niet in hoeslakenmaten. Hoe doe je dat dan?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Wij namen vorige keer inderdaad ook hoeslakens met elastiek mee omdat de lakens die je krijgt niet goed blijven zitten.
Dus we nemen nu ook weer hoeslakens mee en we nemen ook weer dekbedovertrekken mee omdat we dat gewoon fijner vinden (dekens van de verhuurder doen we dan in de overtrekken)
Of je bij El Monte dekens of lakens krijgt weet ik niet; misschien even mailen of bellen?

Bij het bed boven de cabine hadden wij vorige keer een hoeslaken gebruikt wat we kregen van Cruise America, maar dat bleef dus niet goed zitten, dus moesten we elke dag opnieuw opmaken. Bij de overige bedden gebruikten we hoeslakens met elastiek die we meegenomen hadden.
Wij kregen bij Cruise lakens en dekens en waren erg blij met onze dekbedovertrekken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door IngridUSA »

Saskia45 schreef:
03 jul 2022, 17:50
@Jill, ja die maat had ik gezien, maar dat is best een 'onmogelijke' maat toch? qua lengte kennen wij dat helemaal niet in hoeslakenmaten. Hoe doe je dat dan?
Het hoeft toch niet precies te passen? Gewoon groter en vooral elastisch, dan past het altijd.
paul-s83
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 27 sep 2021, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paul-s83 »

De hoeslakens die je bij Roadbear meekrijgt blijven idd ook niet lekker zitten. Maar ik zou zeker geen eigen beddengoed meenemen. Je krijgt genoeg spul mee om de nacht mee door te komen. Het is niet de kwaliteit zoals je thuis gewend bent, maar goed genoeg wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

jill1234 schreef:
03 jul 2022, 17:58
Wij namen vorige keer inderdaad ook hoeslakens met elastiek mee omdat de lakens die je krijgt niet goed blijven zitten.
Je kunt bij veel winkels (bijv Walmart) korte "bretels" kopen die speciaal voor lakens zijn gemaakt. Een hoeslaken heet hier overigens een "fitted sheet".
image.png
image.png (168.26 KiB) 3965 keer bekeken
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Saskia45 »

die zien er handig uit! ik zet ze op de boodschappenlijst voor de Walmart
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Peutje
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 okt 2012, 22:53
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Peutje »

Hallo allemaal,

Na de afgelopen jaren met auto + hotels (of villa) Amerika hebben bezocht willen we in 2023 graag met een Camper naar Canada. Nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen met de annuleringsverzekering. Tot nu toe hadden wij alleen een reisverzekering :oops: maar vaak zijn zowel de auto als de hotels nog tot kort voor vertrek te annuleren en de vliegtickets om te boeken. Ik heb nu verschillende bekeken en zie toch vaak een max van 1500 - 2500 per reis, wat alleen voor de camper annulering al niet voldoende zou zijn.

groet, Peutje
2013: Zuidwesten
2015: Florida
2018: Florida
2019: Florida
2019: New York
2022: Florida
2024: Zuid-Westen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

Peutje schreef:
14 jul 2022, 17:02
Hallo allemaal,

Ik heb nu verschillende bekeken en zie toch vaak een max van 1500 - 2500 per reis, wat alleen voor de camper annulering al niet voldoende zou zijn.

groet, Peutje
Misschien een optie om te bekijken??

Quote van site consumenten bond:
Standaard, luxe of allrisk-annuleringsverzekering
Sommige maatschappijen bieden behalve een standaarddekking, ook een 'luxe-annuleringsdekking' of allrisk-dekking. Je betaal dan meer premie. Bij een luxe-annuleringsdekking krijg je bij annulering de reissom helemaal terug, in plaats van een gelijk deel.

Allrisk-annulering is een erg uitgebreide annuleringsdekking. Er is dekking voor elke annuleringsreden die niet is voorzien. Ook als de annulering is ontstaan buiten de schuld van de verzekerde om.

De enige verzekeraars die deze dekking aanbieden zijn Aegon en Europeesche. De Europeesche keert 100% van de annuleringskosten uit als het valt onder 1 van hun voorwaarden. Bij een andere reden is dit 75%.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Elbeannie
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 apr 2019, 10:43
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elbeannie »

Vraag;

We willen van 4 september tot 27 september van Denver naar Seattle rijden met een RV of visa versa. We denken tijdens onze route aan de volgende NP's: Glacier, Yellowstone, Rocky Mountain en Grand Teton.
Praktische vragen:
1) Moeten we campings/campground van te voren reserveren of kan het op de bonnefooi als we daar zijn?
2) Als we wel moeten reserveren, waar en hoe kunnen we dit dan het beste doen en wat moeten we dan reserveren?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer