Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Rob »

Noot van Dennis: Je kunt een gratis vrijblijvende offerte-aanvraag voor camperhuur direct via AllesAmerika.com bij Tioga Tours doen. Klik hier voor meer informatie.

Noot 2: De informatie in dit draadje is nu overzichtelijk verwerkt in een artikel op AllesAmerika.com. Klik hier om het camperartikel te lezen.


Hoi allemaal,

Voor diegene die een rondreis met een camper overwegen maar er niet uitkomen wat alles nu inhoud zal ik proberen een en ander op een rij te zetten.

Campers:

Een camper of te wel RV heb je in verschillende grote de meest gehuurde campers zijn van de C-class dus met een cap-over er is ook nog een A-class dat zijn de stadsbussen.
De grote kan je aflezen aan het type een C-22 is een cap-over van 22 feet zeg maar 6.60 meter verder heb je nog de 25, 28 en 30 feet C-class de laatste is met Slide-out waarbij je het woongedeelte naar de zijkant kan uitschuiven.
De indeling is per camper anders zelf als men 2 of 3 dezelfde modelen huurt dat ligt aan de fabrikant van de opbouw.
Cap-over = een 2 persoons bed boven de cabine.

De huurprijzen zijn per nacht hierbij is inbegrepen:

Preparation Kit = het gereed maken van de camper en wc-chemicalien voor 1 X. (Word ook wel extra berekend, dit ligt aan het reisbureau)
Standaard transfer = vervoer van hotel naar verhuurstation bij het begin en verhuurstation naar vliegvled op het eind van de trip.
Dit is niet bij alle verhuurders hetzelfde.
tegenwoordig zit er een basisverzekering bij de huurprijs in.

Bijkomende kosten:
Vehicle Kit = potten en pannen 1X per camper
Personal kit = bestek en linnengoed per persoon
Extra verzekeringen naar keuze
Dropoff kosten = als je de camper niet op hetzelfde verhuurstation inleverd
Generator huur, kan per dag meestal $5,00 maar je betaald voor alle dagen ook als je hem niet gebruikt. Per uur meestal $3,00 per werkelijk draaiuur (er zit een meter in)
Afkoop Mijlen, dat kan bij de meeste verhuurders met 500 mijlen pakket, bij sommige verhuurders kan je ook een Ongelimiteerd mijlenpakket kopen voor een vast bedrag per huurperiode. Bij betaling achteraf of als je te weinig mijlen het gekocht betaal je $ 0,32 per mijl
All inclusive pakket = ongelimiteerd aantal mijlen en generator gebruik, personal kits en vehicle kit dat gaat voor een vastbedrag per dag.
Gegarandeerd nieuw model = nieuwe camper met max 5000 mile op de teller.
PAD transfer = extra vroege pickup je wordt dan voor 08.00 uur al opgehaald.
Verder kan je naar eigen behoefte nog toasters, koffiemachine en campingstoelen huren.

Brandstof gebruik = 1:4 dus 1 liter voor 4 kilometer

Het rijden zelf is vrij eenvoudig, na 1 dag ben je wel gewend aan de grote van de camper (bocht iets ruimer nemen)
Alle campers zijn uitgerust met ABS, stuurbekrachtiging, cruice control en automaat.
Men mag in de USA gewoon met een B rijbewijs een camper besturen.

Winkelen:

Vraag op het verhuurstation naar de dichtsbijzijnde winkel, dat kan men zo zeggen vaak hebben ze zelfs een kaartje.

De meeste winkelketens werken met een klantenkaart waar bij verstandig shoppen veel korting te krijgen is, dus bij binnenkomst eerst langs de klantenservice.

Campgrounds:

Private-campgrounds bieden meestal de mogelijkheid van Full-Hookup dat wil zeggen electra, water en riool.
Electra = nodig voor Airco en magnatron de rest kan ook op de accu van de camper.
Water = voor keuken douche en wc je hebt meestal 110 liter aan boord maar dat kun je dan sparen.
LPG = voor koken, verwarming, warm water en de koelkast werkt op gas als je niet op het electra bent aangesloten (ook onderweg dus)
Riool = voor grijswater (keuken en douche) en zwart water (wc) niet altijd nodig zeker de zwartwatertank moet je niet open laten staan, beter is om er eerst een 1/2 emmer water in te doen voor gebruik en pas te legen als hij 1/2 tot 3/4 vol is (kan je ook weer zien aan een metertje) zo voorkom je dat er vaste stoffen in de tank blijven zitten wat weer kans geeft op verstoppingen.
Handig om mee te nemen/kopen, (wegwerp) plastic handschoenen, de sewer (riool)slang kan wel eens vies zijn dus kan je die beter met handschoenen aan vastpakken.
Veel campgrounds hebben een zwembad, restrooms, (klein) winkeltje en was- en droogmachines.

Kosten tussen de $ 10,00 en $ 75,00 per nacht voor een camper met 2 personen, meer personen betalen extra p/p.

KOA-campgrounds geven 10% korting als je een KOA-Pass hebt, deze krijg je vaak van de reisorganisatie soms ook van de camperverhuurder.
Good-Sam is een club van camper eigenaren veel campgrounds zijn hier ook lid van en geven 10% korting, je kan op de 1ste G-S campground lid worden voor $ 12,00 en dan krijg je ook deze korting na 5 tot 6 campgrounds heb je die $ 12,00 er al uit.
Sommige Campgrounds geven ook korting op de ANWB-AAA pas let even op de logo's op de deur en laat je pas zien.

NP en SP campgrounds:
Werken vaak met een first come first served systeem, bij aankomst pak je een enveloppe mee zoekt een vrije plek vul de enveloppe in, klip het strookje aan de paal bij je campsite en doe de enveloppe met het geld in de bus, hierna kan je gewoon weg je plek zal niet door een ander worden ingenomen, ook kan je een tafelkleed op de tafel leggen of je camping stoelen op je plek zetten als extra markering dat die plek bezet is.
Deze campgrounds hebben vaak geen hookups, zorg dus dat je watertank vol is en je afvalwatertanks leeg zijn.
Vaak zijn er wel restrooms en soms kan je er ook een douche nemen.

Kosten campground in NP en SP van $ 0,00 tot $ 30,00

Buiten de parken vind je vaak nog campgrounds in de National Forrest
Ook mag je soms ergens in zo'n bos gaan staan als je maar minimaal 1/4 mile van de weg afstaan en vanaf de weg niet zichtbaar bent informeer ter plaatsen of en waar het mag.

Hopelijk hebben jullie wat aan dit (lange) verhaal.

Nog vragen :?:

Happy Camping 8)
Gr.
Rob

zondag 16-01-2005
Even een paar aanvullingen,

Je bent na een intercontinentale vlucht verplicht om 1 nacht in een hotel door te brengen, de verhuurder komt je daar ophalen of je moet een taxi nemen (ligt aan de verhuurder)

Er zijn verschillende goede campground boeken waar (bjina) alle campgrounds van de USA instaan met een beoordeling en een routeomschrijving om er te komen, dit voorkomt zoeken in het wilde weg en geeft wat meer rust ook kan je dan thuis al een beetje kijken aan de hand van de reisschema of er campgrounds in de buurt zijn van je gekozen overnachtingsplaats.
Ook kan je als je verwacht dat het ergens erg druk zal zijn een paar dagen van te voren telefonisch reserveren, hou dan wel je creditcard bij de hand.

Note Mod:
De regels die speciaal gelden voor Road Bear, kun je hier vinden.
Laatst gewijzigd door Rob op 15 okt 2006, 11:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Lowie
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:48
Locatie: Zoeterwoude

Oefenen met camper rijden

Bericht door Lowie »

Is het aan te bevelen om in Nederland met een camper te oefenen. Wij gaan in september met een camper van 10 meter rijden.

Hebben jullie adressen?

:P
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Oefenen met camper rijden

Bericht door Rob »

Lowie schreef:Is het aan te bevelen om in Nederland met een camper te oefenen. Wij gaan in september met een camper van 10 een 33 feet camper :?: dat is dan waarschijnlijk een A-class Camper meter rijden.
Hoe wil je dat doen :?: , er een huren of zo.
Het rijden met een camper heb je zo onder de knie en de wegen in Amerika zijn veel ruimer net als de parkeerplaatsen trouwens, vaak vind je ook speciale camper-parkeerplaatsen.

Hebben jullie adressen?
Van wat :?:
:P
Gr.
Rob
Lowie
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2005, 17:48
Locatie: Zoeterwoude

Oefenen met camper rijden

Bericht door Lowie »

Ook al heb je het rijden zo onder de knie. Mijn vriendin heeft nog nooit in een auto groter dan een volkswagen golf gereden. Dan lijkt mij een camper van 33 feet :evil: toch wel een heel andere ervaring.

Zijn er misschien autorijscholen in Nederland die de mogelijkheid bieden om rijlessen te volgen? :wink: :idea:

Dat een camper van 10 meter gelijk is aan 33 feet weet ik ook wel! :stupid:
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Oefenen met camper rijden

Bericht door Rob »

Lowie schreef:Ook al heb je het rijden zo onder de knie. Mijn vriendin heeft nog nooit in een auto groter dan een volkswagen golf gereden. Dan lijkt mij een camper van 33 feet :evil: toch wel een heel andere ervaring.

Zijn er misschien autorijscholen in Nederland die de mogelijkheid bieden om rijlessen te volgen? :wink: :idea:
Bij mijn weten niet.
Maar misschien kan je een paar lessen op een kleine vrachtauto nemen om het gevoel te krijgen.
De campers daar zijn allemaal automaten dus eenvoudig om te bedienen.

Dat een camper van 10 meter gelijk is aan 33 feet weet ik ook wel! :stupid:
Mijn bedoeling was ook om aan te geven dat het een A-class is terwijl de meeste mensen een C-class huren en die zijn niet groter dan 31 feet.
Gr.
Rob
Erwin en Andrea
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005, 19:03

Bericht door Erwin en Andrea »

Hallo,

Ik zat net even de voorwaarden door te nemen van Cruise America en zag idd iets staan over de kosten van de generator. Wij gaan in augustus 3,5 week met een camper naar het westen (voor het eerst), maar had dit eigenlijk nog niet echt zo opgemerkt in de voorwaarden en ook de reisorganisatie had dit niet vermeld.

In eerdere berichten hoorde ik al dat mensen bewust een camping met hook-up namen omdat op deze campings het geluid van de verschillende generators minder aanwezig is.

Nu vraag ik mij alleen af, wanneer je de generator precies gaat gebruiken. Wij zullen zelf hoofdzakelijk naar campgrounds gaan met hook-up. De airco wordt dan aangesloten op elektra? en tijdens het rijden werkt de airco gewoon op de accu? Ga je de generator dan gebruiken tijdens de verschillende stops in de parken? Als dat zo is is het toch voordeliger om gewoon maar vantevoren de dagprijs te betalen van het gebruik ervan?
De prijs per uur haal je er immers makkelijk uit.

Graag tips.

Erwin & Andrea
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Erwin en Andrea schreef:Hallo,

Ik zat net even de voorwaarden door te nemen van Cruise America en zag idd iets staan over de kosten van de generator. Wij gaan in augustus 3,5 week met een camper naar het westen (voor het eerst), maar had dit eigenlijk nog niet echt zo opgemerkt in de voorwaarden en ook de reisorganisatie had dit niet vermeld.

In eerdere berichten hoorde ik al dat mensen bewust een camping met hook-up namen omdat op deze campings het geluid van de verschillende generators minder aanwezig is.
Valt over het algemeen wel mee soms heb je er wel eens iemand tussen die zijn generator laat lopen om tv te kijken, maar de tijden dat men hem niet mag gebruiken worden goed nageleeft.

Nu vraag ik mij alleen af, wanneer je de generator precies gaat gebruiken. Wij zullen zelf hoofdzakelijk naar campgrounds gaan met hook-up. De airco wordt dan aangesloten op elektra? en tijdens het rijden werkt de airco gewoon op de accu? Nee de hoofdairco werkt dan niet alleen de auto-generator werkt wel gewoon op de motor net als met je eigen auto.Ga je de generator dan gebruiken tijdens de verschillende stops in de parken? Als dat zo is is het toch voordeliger om gewoon maar vantevoren de dagprijs te betalen van het gebruik ervan?
De prijs per uur haal je er immers makkelijk uit.
Wij gebruiken de generator alleen om te koken en heel af en toe (als het echt loeiheet is) voor de airco tijdens de lunch, 's avonds leef je buiten en als je dan alle ramen open zet is het tegen dat je naar bed gaat voldoende afgekoelt dus kan je ook zonder airco als je geen hook-up hebt, we hebben nu 4 trips gedaan totaal 17 weken daarbij hebben we misschien 20 uur generator gebruikt.
Graag tips.

Erwin & Andrea
3,5 week is 24 dagen x $ 5,00 = $102,00 : $ 3,00 per uur maakt 40 uur generator de keus is aan jullie.
Gr.
Rob
Bart&Reg
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 jun 2005, 09:42

Waar laat je de kinderen

Bericht door Bart&Reg »

Ha,

In de diverse reisgidsen staat dat je voor je kinderen (dan 7 en 4 jaar) verplicht bent een zitje te huren/kopen. Maar - wellicht een rare vraag - waar zet je dat neer? Moeten de kinderen ook in een autostoel, of kunnen die tijdens het rijden bijvoorbeeld ook op het bed liggen - of op de bank spelen?

Ik ben erg benieuwd!

Groet,
REg
Na Florida (95) en New York (2000) in 2006 mét kinderen naar het zuidwesten?
Erwin en Andrea
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 jun 2005, 19:03

Bericht door Erwin en Andrea »

Rob,

Misschien begrijp ik je niet helemaal goed, maar waar gebruik je eigenlijk de generator allemaal voor: jij hebt het ook over het koken? dan heb je het over de oven?, want koken is verder toch op gas.

En als je elektra hebt kun je daar dus alles op aansluiten en heb je geen generator nodig?

Is de autoairco (voorcabine) krachtig genoeg om ook enigzins de rest van de camper te verkoelen tijdens het rijden?

Bedankt maar weer

Erwin & Andrea
Eugeni
Amerikafan
Berichten: 331
Lid geworden op: 20 dec 2004, 21:57
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Waar laat je de kinderen

Bericht door Eugeni »

Bart&Reg schreef: In de diverse reisgidsen staat dat je voor je kinderen (dan 7 en 4 jaar) verplicht bent een zitje te huren/kopen. Maar - wellicht een rare vraag - waar zet je dat neer? Moeten de kinderen ook in een autostoel, of kunnen die tijdens het rijden bijvoorbeeld ook op het bed liggen - of op de bank spelen?
Afgezien van het feit of het verplicht is, het gaat toch om de veiligheid van je kinderen?
Misschien een raar voorbeeld, maar als je je bedenkt wat er kan gebeuren tijdens het (plotseling) remmen en het maken van bochten:
zou je een breekbaar voorwerp ook los achter in de auto of boven op een bed leggen tijdens het rijden?
Dan heb ik het nog niet over de mogelijkheid van een aanrijding.

Onze kinderen hebben, net als wijzelf, altijd in de gordels gezeten zowel in de personenauto als in de camper. Vroeger hebben we o.a. een maxicosi, autostoeltje en daarna ook nog een stoelverhoger gebruikt.
Deze werden bevestigd met de veiligheidsgordels.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Waar laat je de kinderen

Bericht door Rob »

Bart&Reg schreef:Ha,

In de diverse reisgidsen staat dat je voor je kinderen (dan 7 en 4 jaar) verplicht bent een zitje te huren/kopen. Maar - wellicht een rare vraag - waar zet je dat neer? Moeten de kinderen ook in een autostoel, of kunnen die tijdens het rijden bijvoorbeeld ook op het bed liggen - of op de bank spelen?
Het is ook in de USA verplicht om een autogordel te dragen, Spelen of op bed liggen kan dus niet.
In de camper staat aangegeven welke stoelen er tijdens het rijden niet gebruikt mogen worden omdat daar geen gordel zit

Ik ben erg benieuwd!

Groet,
REg
Kinderstoeltjes hebben wij geen ervaring mee, die van ons zijn 25 en28 jaar oud en gaan ook niet mee (zouden ze wel willen op kosten van pa en ma :lol: ).
Er is op het forum al meer hierover geschreven daaruit bleek dat veel mensen hun eigen stoeltjes meenemen.
Gr.
Rob
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Erwin en Andrea schreef:Rob,

Misschien begrijp ik je niet helemaal goed, maar waar gebruik je eigenlijk de generator allemaal voor: jij hebt het ook over het koken? dan heb je het over de oven?, want koken is verder toch op gas.
Normaal koken kan op gas, er zit een 4 pitsgasfornuis in met daaronder een oven (ook op gas)
Wij maken veel gebruik van diepvriesmaaltijden en die gaan in de magnatron, zo klaar en weinig afwas je bent tenslotte op vakantie :wink
De magnatron werkt op 110 volt dus heb je daar stroom van de hook-up of generator voor nodig.


En als je elektra hebt kun je daar dus alles op aansluiten en heb je geen generator nodig?
Klopt

Is de autoairco (voorcabine) krachtig genoeg om ook enigzins de rest van de camper te verkoelen tijdens het rijden?
Ja als je de ventilator op vol vermogen en de airco op de hoogste stand zet maar dan wordt het voorin wel erg koud

Bedankt maar weer

Erwin & Andrea
Xandra
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2005, 23:02

Bericht door Xandra »

Als er geen hookup is is er geen elctra zonder generator???

Als je de generator gebruikt heb je altijd stroom, alleen mag je deze niet gebruiken bv in de nacht. maar als er nu geen hookup plaats is en je moet om medische redenen wel in de nacht stroom hebben mag je dan wel de generator gebruiken????

Graag antwoord
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Xandra,

Ook zonder generator heb je stroom via de accu's voor verlichting en zo, de generator heb je alleen nodig voor de grote stroomvreters (Airco en Magnetron)
Als je echt de generator moet gebruiken kan je het beste even contact zoeken met de camphost die kan je dan meestal wel een plekje aanwijzen waar je kan staan zonder (over)last te bezorgen aan de andere campers en als je geluk hebt kan hij je mogelijk aan stroom helpen.
De camphost heeft in de meeste parken een plek waar stroom is omdat zij er langere tijd (soms een paar maanden) verblijven.
Rob
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Emiel »

Er zijn verschillende goede campground boeken waar (bjina) alle campgrounds van de USA instaan met een beoordeling en een routeomschrijving om er te komen, dit voorkomt zoeken in het wilde weg en geeft wat meer rust ook kan je dan thuis al een beetje kijken aan de hand van de reisschema of er campgrounds in de buurt zijn van je gekozen overnachtingsplaats.
Hey Rob,

heb je zelf al ervaring met bepaalde campground boeken? Zo ja.. Welke heb jij gebruikt?

Groeten Emiel
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Emiel,

Zelf gebruik ik de Trailer Live Directory deze is te bestellen via http://www.tldirectory.com je moet wel even lid worden maar dat is een gratis lidmaatschap
Gr.
Rob
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

TL

Bericht door nieuwenoord »

Ik gebruik hetzelfde boek, maar ben daarnaast wel lid geworden. Echt Amerikaans heet dat dan ook meteen maar Goldmember ook natuurlijk.

Ik heb héél veel gebruik gemaakt van hun ratingsystem. Ik vind het best fijn om te kijken hoe campgrounds gewaardeerd worden en dat kon alleen als lid. Vandaar dus.

Groet,
Monique
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: TL

Bericht door Rob »

nieuwenoord schreef:Ik gebruik hetzelfde boek, maar ben daarnaast wel lid geworden. Echt Amerikaans heet dat dan ook meteen maar Goldmember ook natuurlijk.

Ik heb héél veel gebruik gemaakt van hun ratingsystem. Ik vind het best fijn om te kijken hoe campgrounds gewaardeerd worden en dat kon alleen als lid. Vandaar dus.

Groet,
Monique
Je hebt het ratingsystem on-line willen bekijken, in het boek staan ook alle ratings en daar maken wij gebruik van, ook gemakkelijk als je onderweg van route wil veranderen.
Rob
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Ratingsystem

Bericht door nieuwenoord »

Da's waar Rob, maar wij hebben alles van te voren geboekt en dus inderdaad gebruik gemaakt van het online systeem. Het boek had ik achteraf gezien niet echt nodig gehad, maar ja, al doende leert men toch?

Groetjes,
Monique
Emiel
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:55
Locatie: Gilze

Bericht door Emiel »

Hallo Rob,

denk je dat je de Trailer Live Directory ook goed kunt gebruiken als je per bus rond gaat reizen met bijvoorbeeld de greyhound kaart? Of liggen veel kampeer plaatsen ver van de routes af?

Groetjes Emiel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer