Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Nog nooit problemen gaat met koelkast en we staan echt vaak niet recht. We werken ook niet met levelers. Bij CA nog nooit gezien, misschien als je er om vraagt, dat ze ze wel hebben.

We zijn vrij makkelijke kampeerders, hup ding wegzetten, eventueel wat heen en weer steken als je echt uit je bed dreigt te glijden en anders laten we hem gewoon staan, scheef of niet. Wat we een keer of twee hebben gedaan, in de drie keer dat we geweest zijn, is een paar houtblokken onder de wielen. We stoken veel en hebben een lading houtblokken aan boord en die leggen we dan neer om de camper erop te rijden.
Maar als het je om de koelkast gaat, die werkt gewoon ook als je niet helemaal recht staat. Wel even opletten, bij ons werd de koelkast niet koud en toen bleek de gaskraan dicht te staan.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

En anders de beste waterpas; een blikje bier( of fris) :lol: . Rolt die naar voren.....rolt die naar links....nou je snapt het wel.
Als eerste rijden wij altijd na het ophalen ergens een wijk in of achter supermarkten oid en scoren een paar planken, die we gebruiken voor het waterpas zetten. Diverse maten zodat het oprijden makkelijker is. Heeft al die jaren perfect gewerkt. De laatste ronde gaan ze dan in het kampvuur... :clap:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
ike360x
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 jan 2015, 17:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door ike360x »

dat zijn wel goede tips allemaal! Tnks. We gaan het beleven. en ja hoop ook dat we veel kunnen stoken en lekker grillen van vlees boven het kampvuur
September 2015 Zuid-West Amerika
Augustus 2019 Noord-West Amerika & Zuid-West Canada
Freak187
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 jun 2014, 00:07
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Freak187 »

Even voor de volledigheid mbt verzekeringen voor een huur camper.

Ik heb me bij de camperverhuur maatschappij verkzekerd als volgt:
CDW (collision damage waiver)
Public Liability insurance (PLI)

Ik ga me los verzekeren voor het Eigen risico van 1000 dollar.

Maar de verhuur maatschappij geeft ook de optie om supplemental liability insurance (SLI) af te sluiten voor 3rd party damage claim up to $1M. Dit is een betere coverage dan de PLI

Is dat verstandig om ook af te sluiten?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

Ook in Nederland kun je een no-risk aanvullende verzekering afsluiten (in ieder geval bij Travelhome en volgens mij ook Tioga tours) . Ook hier zijn er bij no risk nog wel wat dingetjes die er niet onder vallen. Wij hebben het wel gedaan voor 9 dollar per dag. Sinds hier op het forum het verhaal ging van iemand die iets van $24000 moest bijleggen betalen we zo wie zo liever een paar dollar meer per dag. Wij zijn zelf ooit betrokken geweest bij een ongeval, waarbij iemand onze camper binnenreed en dan is het fijn dat je goed verzekerd bent. Het was niet onze schuld, maar we waren toch ons eigen risico kwijt. Gelukkig maar iets van 200/300 dollar. Ik spreek nu wel van flink wat jaren geleden.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Mifra
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 mar 2013, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Mifra »

Mogelijk staat de vraag al ergens in het topic, maar er zijn zoveel pagina's...

Hoeveel extra reistijd moet ik berekenen in m'n route tov een auto? Ik heb de route op google maps uitgezet, maar deze tijd is natuuriljk op een auto gebasseerd... Wie helpt mij in de voorbereiding? De vorige keer geen rekening mee gehouden en ik weet niet meer hoeveel extra tijd we kwijt waren...
2011: Florida in 3 weken
2014: West USA in 4 weken (http://vakantie.famdamen.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;)
2015: Oost USA in 2 weken
2020: West USA in 3 weken met 3 kids; renewing vows!
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Hangt er van af of je interstates rijdt of high/byways, dus het hangt echt van je route af.
Op interstates kun je denk ik vrij goed meekomen met de auto snelheden/reistijden, ik schat dat je zo'n 10% extra reistijd kunt aanhouden.Voor de highways/byways zou ik tussen de 20-30% extra tijd rekenen voor een RV.
Een iets lagere snelheid met een RV scheelt ook brandstof: de interstate snelheden zorgen best wel voor een draaikolk in je benzinetank, dus wil je je verbruik ook nog enigszins binnen de perken houden dan kun je beter iets langzamer rijden.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Ik rekende gemakshalve altijd met 125 procent en dat kwam eigenlijk redelijk goed uit. Plaspauze en een keer tanken meegerekend :-)
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

We zijn een paar dagen terug van onze 1e camperreis door West Usa.
We hebben een C25 gehuurd bij Cruise America en hadden op dag 4 een kapotte koelkast. Paar telefoontjes aan gewaagd maar we moesten langskomen; gelukkig waren we op weg naar SF en konden we met een kleine omweg langs Newark. Daar dachten ze het probleem te hebben opgelost maar dat bleek een dag later toch niet zo te zijn.
Toen werd het even vervelend want ze wilden geen lokale monteur sturen maar wilden dat we weer naar Newark kwamen. Dit maar gedaan (na 2 dagen SF) en op weg naar Yosemite kwamen we er min of meer langs. Toen een andere camper meegekregen.
Er werd gezegd dat we compensatie zouden krijgen maar bij het inleveren bleek dit niet zo te zijn; we moesten zelfs betalen voor de extra gereden mijlen (we kwamen over ons mijlenpakket heen omdat we 2x toch een omweg moesten maken voor Newark)
Uiteindelijk manager er bij, geen prettig gesprek en met een vergoeding van 250 dollar naar huis; die 250 dollar klinkt leuk maar was voor een groot deel benzine; wij leverden de oude camper 3/4 vol in en kregen een nieuwe camper met een bijna lege tank. Daarnaast hebben we toch 2x een ochtend verloren door 2x naar Newark te moeten rijden (en moeten afwijken van de planning)
Mailtje gestuurd naar Tioga Tours waar de camper geboekt hebben en zij hebben ook contact opgenomen met Cruise America. Krijg ik net een mailtje dat we nog eens 250 dollar vergoed krijgen. Wat 1 mailtje al niet kan doen. Complimenten voor Tioga Tours! Een volgende keer boeken we zeker weer bij hun; altijd heel goed geholpen als we vragen hadden tijdens de voorbereiding en ook nu weer goed geholpen.

Overigens: de camper verder was prima en we hebben een geweldige vakantie gehad. Buren in Yosemite hadden gehuurd bij Apollo en wat zij allemaal voor ellende hadden met de camper....dan konden wij nog in onze handen knijpen. Ook mensen gesproken die bij Roadbear hadden gehuurd; ook heel veel ellende en slechte service.
Een volgende keer boeken wij denk ik toch weer bij cruise america; het prijsverschil is groot en wat Tioga ook zegt; ook bij het dure Roadbear is de service helaas niet altijd ok en de camper echt niet altijd zonder gebreken.

Wat google maps betreft: ik telde er 25% bij en dat kwam altijd aardig uit.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Overigens: wij reden op interstates max 55 mijl per uur; daarboven maakte het veel meer lawaai en vond ik het ook niet prettig; camper dweilde dan echt; ving veel wind.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

dat verschilt natuurlijk ook per weg, ik hou ongeveer rekening met 15 minuten meer per uur. Maar als je over een brede doorgaande weg rijdt, ga je natuurlijk sneller dan dat je op een smalle bergweg rijdt of bv. een stuk gravel, dan duurt het weer langer. Ligt dus een beetje aan de route die dag.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BonnyR »

@jill1234 Dan mag je nog blij zijn dat het allemaal een beetje in je route paste en je "onderweg" de zaak kon regelen. Nu is het 'opgelost'door Cruise, maar ik had gewoon toch die lokale monteur gepakt. Ik weet het niet uit m'n hoofd maar je mag tot een bepaald bedrag reparaties laten uitvoeren die je vergoed krijgt bij inleveren.
Trouwens netjes opgelost door Tioga.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

@jill1234

Wat een vervelende ervaring.......

Wij mochten 2 jaar geleden naar een monteur in de buurt waar we waren, wel door El Monte geregeld. Wij hadden geen warm water. Heeft ons hooguit een uurtje tijd gekost. Raar dat jullie daar zoveel tijd aan kwijt waren door hun starheid. Slechte service......
Zou voor ons een reden kunnen zijn om niet weer bij die firma te huren :wink:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1561
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Een lokale monteur had achteraf weinig kunnen doen; hebben nieuwe camper gekregen want koelkast was niet te maken.
Hebben uiteindelijk 500 dollar vergoed gekregen, dat vind ik meer dan prima.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Is zeker netjes opgelost, zeker ook door hulp van Tioga.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marieke2701 »

Ok, campernewbie hier. Heb voor de meivakantie tickets geboekt voor LA en neig nu naar rondtrekken met een camper, heb een offerte opgevraagd bij het bedrijf in de openingspost.

Maar nu, kon het zo snel niet vinden in alle posts van de afgelopen 14 jaar ;-) , is er een site als Booking.com waar je campgrounds kunt boeken? Of gaat het allemaal via de campgrounds van bijvoorbeeld de nationale parken zelf?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Wij boeken bij de site van de nationale parken zelf,
https://www.recreation.gov/

En wij camperen veel in de state parken, meestal niet duur en de mooiste plekjes. We reserveren dan op de site van de stateparken zelf.
Naam van het state park invullen in Google en dan kom je vanzelf bij de website om te reserveren.

Wil je eem keer wat luxer, met bv wasmachines, dan is KOA een goede site om te zoeken/ boeken.

Toga is een prima bedrijf om een camper te huren. Denken goed met je mee.
Marieke2701
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 29 apr 2019, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marieke2701 »

Dank je wel, daar kan ik mee vooruit :thumbup:
Robr
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2019, 08:58
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Robr »

een kortere en dit keer een NL versie van ons verhaal:

Met de camper kan je geweldige dingen zien en beleven. Het reizen met de camper was op zich een mooie ervaring. Wij kregen helaas het wrak van de weg mee (en betaalden hetzelfde als iemand met een nieuw camper)

In Las Vegas kregen wij (zoals onderweg steeds meer bleek) deze slechte en vieze camper toegewezen, hij had 140.000 miles op de teller en was "uitgekauwd" zoals een andere RV huurder het zo mooi noemde. Grote vlekken en diverse technische gebreken, er lekte en rammelde van alles en het interieur was in deplorabele staat, de airco viel o.a. 4 keer uit in de bloedhitte en harder dan 60 konden we bijna niet rijden omdat er iets in de aandrijving erg trilde. Wij waren blij dat we na 9 dagen van dat kreng af waren.


Mijn advies is om van tevoren bij je reisbureau te informeren of zij enige zekerheid kunnen krijgen van de verhuurder dat de camper in goede staat is. Ik heb onderweg verschillende campers bekeken en boven de 100.000 mijl zien ze er steeds vaker slecht uit.

Neem er geen genoegen mee als de camper niet schoon en netjes wordt opgeleverd of gebreken heeft. Hou er rekening mee dat de gebruikers vaak de schoonmaak doen en aan het einde geen zin hebben dat ding helemaal uit te soppen. Bij ons lag het stof en papier etc onder de opklapbank dus inspecteer dat gelijk ook even. Neem de tijd voor de inspectie, zij willen erg graag "even snel" de camper afleveren maar dan zit je achteraf met de gebakken peren. Neem veel foto's van buiten en binnenkant.

Bij ons was er erg veel aan de hand, Ik ben dan ook ontzettend kwaad geworden op de klantenservice, dat was nodig ook om tot een overeenkomst te komen en uiteindelijk op een schadevergoeding van 2,5 dag uit te komen voor de ongemakken die de camper had en de tijd die we verloren zijn door het slechte en achterstallige onderhoud.

Maak dus foto's zodat je die kan opsturen, dat heeft voor ons erg geholpen. De manager van de service afdeling gaf na het zien ervan toe dat deze camper niet meer aan de standaarden voldeed en zo niet meer verhuurd had mogen worden.

Andere tips:
- het laken pakket vonden wij erg duur, achteraf hadden we bij de walmart beter onze eigen spullen kunnen kopen, voor 60,- dollar per persoon kan je een hoop doen en heb je betere en nieuwe spullen
- de stoelen waren 10 dollar voor de huur, dat is nog wel redelijk al zagen we bij de walmart koopstoelen van 7,50 maar ja dat moet je net treffen
- een USA sim kaart is erg handig, ik heb veel moeten bellen vanwege de problemen, dat had goudgeld gekost als ik geen USA sim kaart had gehad (T-mobile 55 dollar met onbeperkt bellen en data en ook onbeperkt hotspot gebruik)
- ik werd eerst afgewimpeld door de klantenservice en heb erop gestaan dat ik een manager te spreken kreeg, wat uiteindelijk gelukt is, pas toen begon een oplossing in zicht te komen.

Wees dus kritisch en laat van je horen, je betaalt er een flinke som geld voor, dus dan mag je ook verwachten dat de RV schoon en in orde is.

Voor foto's van onze camper klik op deze link:
https://photos.app.goo.gl/ByvweAvkXPNHbrxz5
Laatst gewijzigd door Robr op 18 aug 2019, 21:34, 9 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Marieke2701 schreef:
16 aug 2019, 12:46
Maar nu, kon het zo snel niet vinden in alle posts van de afgelopen 14 jaar ;-) , is er een site als Booking.com waar je campgrounds kunt boeken? Of gaat het allemaal via de campgrounds van bijvoorbeeld de nationale parken zelf?
Ik zou voor de parken altijd beginnen bij de NPS-sites (www.nps.gov/...). Daar vind je welke campings er zijn in het park, waar ze liggen, wanneer ze open zijn, of je ze kunt reserveren etc. Boeken gaat meestal via www.recreation.gov maar niet altijd.

Eh @Robr : dit is een Nederlandstalig formu :thumbup: .
En ik ben toch blij dat wij met de auto gaan. :wink:

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer