Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Ik heb even op camper.nl gekeken maar zie geen beschikbaarheid meer van campers. Ook denk ik dat je zeker de campings moet reserveren; september is nog een drukke maand. Ik hoop dat je nog beschikbaarheid kan vinden. Reserveren van campings kan via recreation.gov (als je in de parken wil overnachten) en voor Yellowstone via https://www.yellowstonenationalparklodges.com/.
Commerciele campings kun je vinden via de de site van tiogatours.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Martin & Marianne »

Elbeannie schreef:
27 jul 2022, 20:20
Vraag;

We willen van 4 september tot 27 september van Denver naar Seattle rijden met een RV of visa versa. We denken tijdens onze route aan de volgende NP's: Glacier, Yellowstone, Rocky Mountain en Grand Teton.
Praktische vragen:
1) Moeten we campings/campground van te voren reserveren of kan het op de bonnefooi als we daar zijn?
2) Als we wel moeten reserveren, waar en hoe kunnen we dit dan het beste doen en wat moeten we dan reserveren?
Wil je dit jaar gaan? Dan ben je niet alleen laat om nog een camper te huren maar ook om campings te reserveren. Zeker in de parken die jij noemt zal het heel lastig worden.

Voor informatie over de parken kun je het beste beginnen bij de NPS sites, zoals www.nps.gov/yell. Daar vind je welke campings er zijn, tot wanneer ze open zijn en hoe je die kunt reserveren.

Eigenlijk past deze vraag niet zo goed in dit topic. Het is beter om een eigen topic aan te maken in het noordwesten forum.

Marianne
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

De meeste scholen zullen rond Labor Day (5 september) weer beginnen, maar het kan in september nog best heel druk zijn op de kampeerterreinen.

Het weekeinde van Labor Day zelf zal alles zeker vol zitten. Bij recreation.gov kun je overigens niet alleen voor in de parken reserveren, maar bij vrijwel alle federale kampeerterreinen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Dit weekend teruggekomen van onze 2e camperreis door West Usa. Vandaag offerte opgevraagd voor volgend jaar voor camperhuur, maar de camperhuur is volgend jaar gewoon 2x zo duur. We slaan dus een jaartje over. Jammer.
Maar 7000 euro voor een kleine 3 weken vinden we echt te gortig. Nu en in 2019 3500 betaald. Dat vind ik prima, maar 7000 euro vind ik echt nergens over gaan. Ben benieuwd hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen; voor deze prijs zal er toch veel minder vraag zijn neem ik aan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Jill, heb je ook Vancouver of Calgary gecheckt ? En dan evt naar de USA reizen. Wij hadden ook een fors prijsverschil, waardoor ik een camper uit mijn hoofd gezet had en combi hotel/tent wilden gaan doen. Uiteindelijk toch maar weer camper en reizen nu vanuit YYC naar Glacier, Yellowstone en weer stukje Yoho/Banff.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Yep, heb offertes voor USA en ook Vancouver/Calgary opgevraagd. Zelfs Canada zit op 7000 euro!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Big Al »

jill1234 schreef:
06 sep 2022, 19:10
Ben benieuwd hoe de prijzen zich gaan ontwikkelen; voor deze prijs zal er toch veel minder vraag zijn neem ik aan.
Is de prijs in dollars ook veel hoger? Ik vraag me af in hoeverre de koers van de dollar t.o.v. de euro een oorzaak is van de hogere prijzen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1196
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door paulr »

Oef… dan lijken we net op tijd geweest te zijn. Mogelijk inderdaad toen nog met betere koers CAD vis euro. Of natuurlijk veel te vroeg als vraag achterblijft / tegen valt. Of mogelijk verdere recessie volgt…. Maar ja, dan hebben we met z’n allen een veel groter probleem…
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Prijs in dollars weet ik niet; heb gewoon bij 1 van de grote reisbureaus offerte opgevraagd voor de camperhuur. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Het is natuurlijk wel de prijs voor hartje hoogseizoen (vanaf 21 juli 3 weken), maar dan nog; in 2019 en 2022 betaalden we iets van 3500 euro....7000 euro gaat dan toch nergens over? Dus nu hopen dat het allemaal wat normaliseert en we in 2024 weer kunnen gaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Vergeet niet om de rental deals rechtstreeks bij de verhuurders in de USA in de gaten te houden. Nu te boeken op

https://www.roadbearrv.com/en/rental-de ... y-specials

$ 38.00 nightly rate, free one way fee, free preparation fee and free convenience kits.
Pickup tussen 17 oktober en 27 maart. Niet te lang wachten met boeken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Dat is helaas niet in het hoogseizoen; wel leuke prijs, maar helaas niet voor ons dus.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door michelly »

Corv schreef:
07 sep 2022, 16:24
Vergeet niet om de rental deals rechtstreeks bij de verhuurders in de USA in de gaten te houden. Nu te boeken op

https://www.roadbearrv.com/en/rental-de ... y-specials

$ 38.00 nightly rate, free one way fee, free preparation fee and free convenience kits.
Pickup tussen 17 oktober en 27 maart. Niet te lang wachten met boeken.
Hoe zit dat dan met verzekeringen? Is dat ook inclusief?
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

@michaely
Yep. Eigen risico $1000. Google even Roadbear Rv insurance.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Extra S.LI. insurance is mogelijk, stuur ff een mailtje naar Roadbear voor de huidige premie.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

jill1234 schreef:
07 sep 2022, 16:30
Dat is helaas niet in het hoogseizoen; wel leuke prijs, maar helaas niet voor ons dus.
Dit soort aanbiedingen komt het hele jaar voor. Even de sites van Roadbear, El Monte, Cruise Amerika in de gaten houden de komende tijd. Zijn vaak snel uitverkocht, maar als je het in de gaten houdt kom je deals tegen voor soms $1 per dag, soms zelfs met gasoline credit van $200 of meer bij inlevering van de RV.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Ook in het hoogseizoen? Maar dan boek je dus rechtstreeks? Ben je dan overal goed voor verzekerd? En is dat inclusief onbeperkte mijlen, personal kit en keukeninventaris etc?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Meestal niet in het hoogseizoen en je moet goed opletten of de aanbieding voor bv. 7 of 14 dagen ook te verlengen is. Als dat het geval is, is dat wel tegen het reguliere dagtarief. Fraserway heeft soms een heel waardeloze aanbieding. Je moet dan in 7 dagen een camper van Vancouver naar Halifax brengen. Dat betekent dat je alleen maar hele dagen aan het rijden bent en nergens kunt stoppen. Deze aanbieding is ook niet te verlengen. Heel bijzonder dat er mensen zijn die het überhaupt doen. Je zou geld toe moeten krijgen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Fraserway is volgens mij alleen Canada, en niet USA.

@jojostravelusa

'Je zou geld toe moeten krijgen.'

Dat krijg je dus via de deals van bijvoorbeeld El Monte. Laatst $400 gasoline credit bij een 14 daagse reis.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Er staan nu weer wat one way special deals op de site van El Monte om een idee te krijgen.

https://www.elmonterv.com/rv-rental/coo ... ay-booking

En ja, dit soort deals is vaak last minute, maar soms ook tot maanden van tevoren te boeken. Gewoon in de gaten houden.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 657
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Corv »

Roadbear heeft ook wat deals met ruimere tijd qua boeken, vanaf $19 per dag.
https://www.roadbearrv.com/en/rental-de ... y-specials

En Cruise Amerika nieuwe RV relocation voor $25
https://www.cruiseamerica.com/rv-rental ... ation-deal
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer