Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Gast »

Wat een prijzen...ik kon me al niet voorstellen dat de kosten van auto vs RV ongeveer gelijk zouden zijn, maar nu weet ik het zeker....
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Ik zie dat best veel hotels een kitchenette hebben en je dus een eenvoudige maaltijd zelf kan maken, dat scheelt. Dacht altijd dat camper goedkoper was vanwege het feit dat je bij een autoreis steeds moet gaan uiteten, maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door covri »

Is inderdaad heel veel geld.... Wij betalen nu in april - mei voort 34 nachten ca 3600 euro. Wel al in juni geboekt. 28 ft van el Monte.
Daar staat wel tegenover dat je in state parken kunt staan voor ca 15 à 20 dollar per nacht. Ik denk dat hotels etc in het hoogseizoen ook behoorlijk aan de prijs zullen zijn. En je kunt zelf je potje koken.
Maar het blijft echt veel geld inderdaad.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

Koken kan in veel hotels ook heb ik gezien. Jammer dat we in april/ mei niet drie weken kunnen ivm school kinderen, anders wist ik het wel. Ik ben nu voor hotels aan het kijken en zie dat in het hoogseizoen genoeg goede keuzes zijn voor 100 euro per nacht voor kamer met 2 king size bedden.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door hemmie »

Kamer met 2 king size lijkt me stug, dat zullen 2 queen zijn. Is prima overigens.
Ik zou me niet te veel van die kitchenette voorstellen trouwens, en als je daar al gebruik van wil maken zul je denk ik zelf voor pannen, servies, enz. moeten zorgen. Maar, uit eten is nu ook weer niet zo duur, dus je zult ook niet extreem veel besparen door zelf te koken. En in een hotelkamer kun je nog wel bijvoorbeeld een maaltijdsalade of magnetronmaaltijd uit de supermarkt eten, of een afhaalpizza, dt scheelt ook weer. Hotels met ontbijt scheelt uiteraard ook weer een beetje.
Terug in Texas!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Marenko schreef:Heb jij ook al weer een offerte aangevraagd Trails? Dat je weet wat de prijzen zijn?
Ik vind het ook behoorlijk. Dit jaar betalen wij 2800 euro voor 22 dagen in sep/okt.
Ja, maar eigenlijk alleen uit nieuwsgierigheid. :wink:
Een volgende keer USA gaan we lekker weer naar Tucson. In een mooie villa voor $ 1100 per maand. Genoeg te zien en te doen voor ons daar.
Maar de komende 2 jaren gaan we genieten in het mooie Spanje (7 weken).
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

We zijn net twee weken terug uit Costa Rica en ik ben nu al weer bezig met de vakantie voor volgend jaar :D , wordt toch weer VS met campertje. Wij zijn hooked.

Ik zet me net te verbazen over de camperprijzen in juni voor dit jaar. Ik heb het nog niet eerder zo goedkoop gezien. Als ik de prijzen nu zie, bv. in juni vanuit SFO, € 1275 voor 3 weken met ongelimiteerde mijlen, (en € 1360 + zonder eigen risico). Het ligt er wel aan op locatie je huurt, want dat scheelt ook € 1.000,- of meer zelfs. Erg jammer dat ik dit voorjaar niet meer op vakantie kan :(

ik kreeg gisteren een mailtje dat a.s. zaterdag de prijzen voor 2019 uitkomen. De eerste keer hadden we een wegbrengspecial, in 2017 niet, maar was de prijs in april voor vertrek eind mei ook al veel gunstiger. Is er iemand anders die de prijzen wel eens checkt door het jaar heen? Ik ga toch maar eens de prijzen in de gaten houden het komende jaar en kijken of die vroegboekacties wel zo voordelig zijn.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jill1234 »

jill1234 schreef:Ik heb vandaag van Tioga een offerte ontvangen voor 19 dagen camperhuur ( road bear) voor juli 2019.
Inclusief 15% vroegboekkorting zou dit uitkomen op 4500 euro. Ik vind dit toch wel erg aan de prijs en ga toch eens de vergelijk met de auto maken.
Vandaag offerte binnen van tioga voor 19 dagen camperhuur van Cruise Amerika voor juli 2019. Dat scheelt helaas nauwelijks met roadbear. Bijna 4300 euro.

Camper is dus echt van de baan. Waarschijnlijk combi auto hotel/tent.
Camperreis komt echt veel duurder uit.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn ook aan het oriënteren voor 2019, eind augustus. We komen tot nu toe uit op ongeveer een kleine € 3000,-. Dan gaat het wel om Canada (Calgary), dat kan schelen, maar wel een Truckcamper en die zijn doorgaans niet de goedkoopste.
PieterP
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 27 aug 2012, 16:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

evaluatie Best Time RV

Bericht door PieterP »

In april/mei hebben we zes weken een Minnie Winnie 23F camper gehuurd van Best Time RV. Omdat dit een relatief nieuwe verhuurder is hierbij een kort evaluatie. Best Time RV is de opvolger van de in 2014 door moederbedrijf Campingworld opgeheven maatschappij Moturis. Daar zijn we twee keer tot grote tevredenheid weggeweest in 2011 en 2013, reden om na Road Bear in 2015 nu Best Time RV te kiezen.

De campers: BTRV heeft weinig keuze qua camper, men verhuurt twee typen van 23 F en een type buscamper. Geen grote modellen hier.
De auto die wij huurden was 10 maanden oud en had 20.600 mijl gelopen. Alles was goed schoon, behalve de vloer dan. De kampeeruitrusting is redelijk, maar we hebben nog het een ander bij Walmart bijgekocht: steelpannetje, pannenlappen, etc.
De meeste auto's die we in LA en Las Vegas zagen staan waren allemaal vergelijkbaar of nieuwer. Het ziet er allemaal prima uit. Omdat onze vers watertank lekte, besloten we even langs te rijden bij BTRV in Las Vegas, vlakbij de mooie KOA. De service was perfect, binnen een halfuurtje was de leiding gerepareerd, evenals een klemmend horretje bij de keukenraampje.
Het afhalen bij BTRV ging redelijk snel met een early pickup om half acht 's morgens. Er is geen busje, iedereen wordt gehaald en gebracht met een Uber taxi. Het kantoor in LA is vrij nieuw en dat was wel een beetje te merken, we hoorden van anderen dat het ophalen en het afleveren van de camper niet goed ging omdat de opdracht niet was doorgekomen. Het is de bedoeling dat klanten binnenkort via de website kunnen inchecken, dat scheelt weer tijd. Het viel ons op dat er veel klanten wegreden die voor twee of zelfs twee en een halve maand hadden gehuurd.

Het inleveren van de camper verliep goed en om elf uur gingen met de Uber taxi naar ons hotel. BTRV doet zeker niet onder voor Road Bear, die overigens ook de Minnie Winnie verhuurt. Qua prijs is BTRV in ieder geval goedkoop, tenminste in april. Wij betaalden inclusief alles nog geen €3000 voor zes weken (maar wel met 'slechts' 3000 mijlen). Hopelijk hebben mensen die BTRV overwegen iets aan deze evaluatie! :thumbup:
1991: CA, AZ, UT, NV
1992: NY, CT, MA, MAINE
1994: NM, AZ, UT
1996: NYC
1998: BC, WA
2009: CO, WY, MT, ND, SD, NE
2011: CA, NV, UT
2013: CA, AZ, NV, UT
2015: CA, AZ, NM, UT, NV
2018: CA, AZ, UT, NV
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MaMootjes »

Wij hebben voor deze zomer een camper gehuurd bij Road Bear, via Tioga Tours. Gisteren online ingecheckt en toen stond op de bevestigingsmail dat we een 21-23 ft camper kregen, terwijl we (vorig jaar al) een 22-24 ft camper gehuurd hebben en hiervan ook een bevestiging hebben. Tioga gebeld en zij hebben contact opgenomen met Road Bear en inderdaad, we hebben een ‘upgrade’ naar een 21-23 ft... Zowel Tioga Tours als wijzelf zijn het er niet mee eens, immers de 21-23 ft is een stukje kleiner en omdat we een nogal lange dochter hebben hadden we juist voor ietsje meer ruimte gekozen. Tioga Tours zou dus weer contact opnemen met Road Bear om te bespreken of er nog iets aan te doen was. En ons iets laten weten.
Heeft iemand zoiets eerder meegemaakt? Zou het goedkomen? Ik baal ervan, zolang geleden al vastgelegd omdat we specifiek deze camper wilden en nu dreigt t toch anders te lopen.... Iemand tips?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Even voor de duidelijkheid bij een 22-24 ft camper kun je een 22 ft een 23 ft of een 24 ft camper meekrijgen. RB heeft verschillende merken campers. Het kan dus heel goed zijn dat je dezelfde camper meekrijgt als dat je geboekt hebt. In principe zou je een maat die vergelijkbaar of groter is mee moeten krijgen. Wij hebben het zelf overigens pas een keer aan de hand gehad en kregen toen ipv een 30ft een bus mee.
Je zou eventueel ook zelf even kunnen bellen met RB. Wij boeken altijd bij Tioga maar onderhouden verder zelf het contact met RB.
MaMootjes
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 23 sep 2017, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door MaMootjes »

Dat was een goede tip :thumbup: . Inderdaad zelf naar RB gebeld en ze hebben ons perfect geholpen, krijgen zojuist een bevestiging dat we een 25-27 inch met slide out krijgen haha. In elk geval genoeg ruimte!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Perfect! :thumbup:
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Nick39 »

Tijdens de komende reis in september hebben we een paar lange ritten voor de boeg. We hebben net als vorig jaar een camper van Road Bear gehuurd. Ik vroeg me af of het mogelijk is om de ipad aan te sluiten op de tv en of 'ie het dan tijdens het rijden doet. Mijn dochter kan dan tijdens het rijden op de tv kijken in plaats van met de ipad in de handen of de ipad voor zich op tafel (ik zie 'm namelijk al op een onbewaakt ogenblik door de camper gaan... :oops: )

En als het kan, weet dan iemand toevallig ook of er op de tv een usb-aansluiting zit of dat er een ander kabeltje nodig is?
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Quinta »

Vraag heeft iemand ervaring met Cruise America. Wij zijn vandaag terug gereden van uit Moab naar Salt Lake City voor een defecte airco. :oops: Zijn op dit moment er een nieuwe unit in de camper aan het plaatsen. Maar het heeft ons tijd en kosten ( benzine ) gekost. Is dit te verhalen op cruise America. :?:

Hopelijk zijn ze snel klaar en kunnen we onze roadtrip weer voortzetten.
even Update: ook na het wisselen van de Airco deed deze het nog niet. Uiteindelijk van Camper gewisseld.
Na 680 km vandaag, weer een aardig stukje op weg op onze route :clap:
Gebruikersavatar
leo natas
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2011, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: wemeldinge

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door leo natas »

hoi nick, de tv zal t niet doen tijdens het rijden. of je moet de generator laten draaien voor 110v :wink: .
volgens mij is de tv geen 12v uitvoering. er zitten wel veel aansluitingen aan de achterkant, ik weet niet of er een usb op zit. wel tulp pluggen voor bv de video camera.
Nick39
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 mar 2016, 15:41
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Nick39 »

Ok, dank. Klinkt eigenlijk best logisch. Dan maar een extra dikke hoes kopen :wink:
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

@Nick -> Beste tip die wij hebben gehad (en ook in de praktijk hebben gebracht) is een om bij Walmart (of ergens anders) een antislip matje te kopen. Wanneer je dit op de tafel legt dan zal de Ipad (of ander speelgoed) echt niet meer door de camper vliegen. In ons geval heeft dit heel veel 'vliegmomenten' voorkomen :lol:
Laatst gewijzigd door Marlies op 18 jun 2018, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Marlies
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 aug 2006, 15:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marlies »

Vorig jaar hebben we 5 weken een camper gehuurd via Jan Doets (RoadBear camper) dit was deels in het naseizoen. We zijn ons nu aan het oriënteren voor de zomer 2019, maar dit keer zijn we wel aan de schoolvakanties gebonden. Na het lezen van (een deel van) dit draadje en wat verkenningen op de sites van Jan Doets en TiogaTours is me wel duidelijk dat het hoogseizoen idd behoorlijk prijzig is. Het valt me op dat Canada (vertrek vanuit Calgary of Vancouver) een stuk voordeliger lijkt dan vertrek vanuit Seattle... iemand enig idee hoe dit komt?

Daarnaast ben ik benieuwd of er goede (recente) ervaringen zijn met andere aanbieders dan de bovenstaande. Is het bijvoorbeeld de moeite waard om te boeken bij USAreizen.de/wohnmobil? Met autohuur hebben we daar goede ervaring mee (wel van 2009).

PS: In eerdere posts wordt er gesproken over grote verschillen tussen het huren bij bijvoorbeeld CruiseAmerica en RoadBear. Op basis van de offertetool op de site van Jan Doets herken ik dat niet. Voor de gewenste periode in augustus 2019 een verschil van €150,-
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer