Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Even een vraagje over het laden van je elektrische spullen. Vorige keer konden we tijdens het rijden niets opladen in de RV, maar volgens andere kampeerders die we tegen kwamen moet dat wel kunnen. Het vakje aan de buitenkant waar de poweraansluiting zit had ook een stopcontact, waar je dan de stekker in moest stoppen, vertelden zij. Normaal stop je die stekker in de aansluiting van je hook up plaats op de camping.
Klopt het dat je op deze manier tijdens het rijden stroom krijgt via het normale stopcontact in de wand?

We hebben een extra stekkerblok voor alles wat opgeladen moet worden mee, maar vorige keer konden we die alleen gebruiken bij een full hook up. We hebben geen laptops pads etc. mee, dus met om de paar dagen een hook up plaats konden we ons wel redden, maar als het waar is dat je al rijdend kan opladen dan hoeven we daar helemaal niet meer naar te kijken :wink: vrijheid blijheid.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Ik heb daar nog nooit van gehoord. Lijkt mij onwaarschijnlijk.
Wat je kunt doen is een omvormer meenemen. Deze steek je in een sigaretten aansteker en aan de andere kant kun je een stekkerblok hangen. Zo kun je onderweg van alles opladen.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Dan zal het inderdaad wel niet kunnen. Jammer, de mensen die we tegen kwamen waren zo overtuigd dat het wel werkt, dat ik aan mezelf begon te twijfelen. Doen we het gewoon net als de vorige keer af en toe een hook up plaats opzoeken of toch een omvormertje halen, zie dat ze er in alle prijsklasses zijn.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Onze omvormer komt bij het kruidvat vandaan. Al weer een paar jaar geleden maar koste toen iets van 15 euro en doet het prima.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Heb zitten zoeken op internet en kwam zoveel soorten omvormers tegen in verschilllede prijsklasses, zie bijna door de bomen het bos niet meer. Is dit wat ik nodig heb:
https://www.obelink.nl/tristar-omvormer ... cificaties

Het vreemde is dat er staat 'Deze Tristar omvormer KB-7980 laat je je 12V apparaten gebruiken op een 230V aansluiting' dat zou er op lijken dat ik juist een apparaat met aanstekerplug in de auto kan aansluiten op het reguliere elektriciteitsnetwerk en dat is nou net niet in de bedoeling. Maar o de foto lijkt het wel een goede omvormer wanter zit een aanstekerplug aan volgens mij.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Ik heb geen verstand van omvormers maar wij hebben zoiets
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

@ Marenco werkt die ook om de accu's van de camera's, ipod op te laden en bv. de elektrische tandenborstel? Ik lees op internet dat sommige apparaten kapot gaan als het geen zuivere sinus is.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Ik laad daar al jaren de camera batterijen, tablets en MacBook mee op onderweg. Doet het prima, en geen problemen mee gehad met die van ons. Telefoon gebruiken we voor navigatie dus die hangt in de andere 12 volt oplader voorin. De omvormer gaat al acht jaar mee naar Amerika.
Nogmaals ik heb er niet echt verstand van maar voor ons werkt het goed :wink:
Diannedv
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jan 2013, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: NL

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Diannedv »

Wij gaan zaterdag 20 mei voor 3 weken naar West Canada met een camper van Fraserway.
Dinsdag 23 mei mogen wij de camper ophalen. Nu is Maandag 22 mei een feestdag.

Wanneer is het meest geschikte moment om de verhuurder te bellen hoelaat ze ons op komen halen?
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Wij hebben geen ervaring met Fraserway. Maar ik zou dan vrijdag al bellen. Zo doen we het met Roadbear ook. Of als het lukt qua tijd op zaterdag, maar dat is misschien wat lastig omdat je dan ook je reisdag hebt.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Even een vraagje over Road Bear...
Ik heb begrepen dat ze dekbedden in hun campers hebben. Welk formaat? En dan wil ik graag weten of het dubbele bed en het grote bed boven een 2-persoons dekbed hebben of dat er op elk bed 1-persoons dekbedden liggen.
Bij voorbaat dank.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Wij krijgen altijd volgens mij queen dekbedden mee. Groot genoeg om met zijn tweeen onder te slapen. Twee stuks met zijn tweeen. Dus 1 pp.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Trails »

Bedankt, da's duidelijk!! :thumbup:
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Bij RoadBear krijgen wij voor 2 personen 2 dekbedden mee, elk een tweepersoons formaat. Wij gebruiken ze allebei dus hebben elk een heel groot dekbed.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Elendan schreef:Heb zitten zoeken op internet en kwam zoveel soorten omvormers tegen in verschilllede prijsklasses, zie bijna door de bomen het bos niet meer. Is dit wat ik nodig heb:
https://www.obelink.nl/tristar-omvormer ... cificaties

Het vreemde is dat er staat 'Deze Tristar omvormer KB-7980 laat je je 12V apparaten gebruiken op een 230V aansluiting' dat zou er op lijken dat ik juist een apparaat met aanstekerplug in de auto kan aansluiten op het reguliere elektriciteitsnetwerk en dat is nou net niet in de bedoeling. Maar o de foto lijkt het wel een goede omvormer wanter zit een aanstekerplug aan volgens mij.
De omvormer van de link is inderdaad andersom, daarmee kun je een apparaat met sigarenplug opladen op 220V, dus niet de goede om mee te nemen in een camper. Wij nemen ook altijd een omvormer mee van 12V naar 220V. De sigarenplug in de camper geeft altijd stroom, dus ook 's nachts als de motor uitstaat. De accu's van de campers zijn tegenwoordig erg sterk en gaan niet snel leeg, wij hebben daar nog nooit problemen mee gehad. Bij de nieuwere modellen is er ook een sigarenplug boven het achterbed en 2 usb pluggen, die altijd stroom leveren. Totaal heb je dan 3 sigarenpluggen en 2 usb pluggen in de camper. Alleen voor onze laptop en batterijladers gebruiken we de omvormer in combinatie met een gewone tafelcontactdoos.

In het vakje aan de buitenkant bij de poweraansluiting zit inderdaad een stopcontact, ik denk dat je bedoelt of je daar tijdens het rijden de powerstekker in moet steken. Als je stroom aansluiting op de camping hebt steek je die 30 amp stekker in de stroomkast en heb je stroom op alle stopcontacten binnen. Tijdens het rijden moet de 30 amp stekker in het stopcontact in dat kastje gestoken worden, op deze manier laadt de binnen accu op. Er staat dan geen stroom op de stopcontacten maar we op de sigarenpluggen en je hebt 's avonds voldoende stroom om de verlichting e.d. aan te kunnen doen.
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Vragen over camperhuur

Bericht door Catta »

RuthdeLange schreef:Beste Forumleden, wij willen met ons gezin zomer 2018 naar de Westkust van Amerika gaan. We twijfelen tussen motels en camperhuur. Normaal gaan wij met de caravan op vakantie en als ik zie wat ik dan allemaal meeneem en wat ik mis in de inventaris van de camper (die we ook nog moeten huren voor 50 euro PP = 200 euro + 100 euro algemene kit) dan vraag ik me af hoe anderen dat doen. Ik mis bijvoorbeeld een emmer, dweil, veger en blik, campingstoeltjes, vaatdoekjes, theedoeken (1 lijkt me erg weinig), extra handdoek, dekens (een slaapzak is in de bergen erg weinig is onze ervaring), wokpan/ hapjespan (eigenlijk kook ik alles daarin maar hoe doe je dat op die pitjes die zo dicht bij elkaar zitten), afwasborstel, afwasrek, garde, knoflookknijper, vuilnisbak, vergiet etc etc. Kopen jullie al die dingen in een supermarkt? wordt het dan niet erg duur? Graag jullie tips. Alvast bedankt.
Een wat late reactie misschien, maar wij zijn net thuis gekomen van een lange camperreis in Amerika.
Wij krijgen de inventaris altijd gratis maar dat komt omdat we een wegbrengcamper rijden. Wel zit er altijd een stoffer en blik bij en een emmer. Bij de Walmart krijgen we altijd stapels plastic tasjes die passen precies in de emmer en dan hebben we een prullenbak. Camping stoeltjes kun je bij de Walmart kopen voor nog geen 10 dollar of huren bij de camperverhuurder. Theedoeken en handdoeken nemen we mee van thuis en die gooien we aan het einde van de vakantie weg, daarmee hebben we ruimte over voor nieuwe kleding.
Bij RoadBear krijg je een goed dekbed en dan heb je echt geen extra dekens nodig zelfs niet als het vriest, bij El Monte kregen we dunne dekens, toen hebben we dekbedden (comforter) gekocht bij de walmart voor 15 dollar per stuk, daar hoeft geen laken meer omheen, ze kunnen gewoon in de wasmachine. Die dekbedden hebben we zelfs mee naar huis genomen want die wogen maar 400 gram per stuk. Mocht je het toch nog koud krijgen dan heb je altijd nog verwarming aan boord.
Bij RoadBear krijgen we een koekenpan die altijd aanbakt en dan kopen we voor 7 dollar een koekenpan in de Walmart die wel werkt. Bij El Monte kregen we goede anti-aanbak pannen. Ik neem van thuis wel een aardappelmesje en een klein koksmes mee, de verdere keukeninventaris voldoet altijd prima.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

Catta bedankt voor je reactie. Inmiddels een omvormer gekocht en getest in de auto en hij werkt. We kunnen dus opladen naar hartenlust met onze extra stekkerdoos. En de powerstekker in de buitenkast zullen we dan ook maar in het stopcontact stoppen dan hebben we ook genoeg stroom om, als de RV 's avonds uitstaat, nog wat extra te laden via de sigarettenaansteker.
Vorige keer ook een wegbrengcamper gehuurd van Cruise America, is ons zo goed bevallen dat we nu weer gaan :D Deze keer alleen geen wegbrengspecial kunnen boeken omdat we geen campers meer konden vinden die we pas in juni konden inleveren... de baas moest erg lang nadenken of we wel of geen vrij kregen en dan zijn sommige specials al weer weg :sadcry: Nu dus toch maar een gewone camper gehuurd, gelukkig wel korting gekregen zodat de prijs niet al te gek werd.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Eenmaal een camper gehuurd blijf je er aan verslaafd hé. Wij wel tenminste. Ik heb nu al weer vrij gevraagd voor een wegbrengcamper in 2018 8) , ik ben pas dit weekend teruggekomen en net 2 dagen aan het werk, maar mijn baas begrijpt mijn camper passie. Nu heeft zij even tijd om te zien of het in het rooster voor volgend jaar gaat passen en hoef ik haar niet meer te overvallen.
Wanneer gaan jullie je reis maken en welk deel van Amerika gaan jullie bezoeken?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Elendan »

We vertrekken overmorgen al :) en doen een rondje Vegas. Pas 18 april geboekt, omdat we hoopten nog een last minute wegbrengcamper te kunnen boeken, maar helaas dit jaar. En reizen met de camper is ideaal zeker in een land als Amerika. Veel ruimte overal om te parkeren, je kunt doorrijden wanneer je wilt, even onderweg stoppen en een hapje eten of drinken (of plassen en dan niet in de berm). We reden daarvoor altijd met huurauto's rond maar na die ene keer camperen beviel zo veel beter dan verwacht dat we eigenlijk niet anders meer willen.
De baas van mijn man moet altijd erg lang nadenken :roll: en tegen die tijd zijn de wegbrengspecials weg. Ik durf eigenlijk niet toch al te boeken en dan maar af te wachten of de ingediende vakantieperiode akkoord is... alhoewel ik hier wel zwaar over aan het nadenken ben :wink: Mijn man wordt daar alleen niet zo gelukkig van, heeft gen zin om naar een andere baas op zoek te gaan. :lol:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Catta
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2009, 00:04

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Catta »

Over het camperen denken wij net zo als jullie :lol: Daarom vraag ik al vakantie aan voordat de wegbrengcamper aanbiedingen komen :D
Goede reis en veel plezier de komende weken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer