Nice
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Ik denk dat je met de boeking via ALAMO de SLI/LIS mist: de aansprakelijkheid. Ik zou niet boeken zonder deze verzekering.Tantelotje schreef: ↑05 aug 2026, 10:01
Zijn er misschien nog andere mensen die hun auto via alamo.de geboekt hebben voor Canada?
'Vriend Co' (die van Pilot) geeft aan dat alle verzekeringen erbij zitten omdat het met de code is geboekt die staat voor PP AFF Fully, wat zou staan voor post paid, affiliate en fully inclusive pakket. Maar goed, zoals ik in een ander topic ook aangaf zou ik het ook fijn vinden de mening van ervaringsdeskundigen hierover te horen.
Op zich lijkt vooral het feit dat het geboekt is via een Europees kanaal in combinatie met het gegeven dat ik geen aanvullende verzekeringen kon kiezen te wijzen op voldoende verzekering, maar goed, verzekering is wel een dingetje.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Is het geen optie om je huur op te splitsen? Mits dit met verhuurlocaties natuurlijk past in je route. Inleveren en ophalen kost doorgaans niet erg veel tijd.
@HennyCox ga ik nog even uitzoeken, voor mijn vorige trip moest ik ook opsplitsen, bij Hertz ligt het omslagpunt rond de 60 dagen, daar boven gaat de dagprijs voor de gehele huur met zo'n 50% omhoog.
Ik heb voor mijn trip in het najaar nu al een reservering bij National staan voor rond de $35 p/d dus we gaan eens kijken of we daar met mijn Executive Elite Status een fatsoenlijke auto mee kunnen krijgen.
Ik heb voor mijn trip in het najaar nu al een reservering bij National staan voor rond de $35 p/d dus we gaan eens kijken of we daar met mijn Executive Elite Status een fatsoenlijke auto mee kunnen krijgen.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik ben er ook bang voor. Zo gek, zowel bij Alamo.de als bij ustravel, waar het voor de USA altijd heel duidelijk vermeld staat, kan ik het nu voor Canada niet eens kiezen. Heb nog wel deze vraag ook uitgezet bij USTravel.BahamaOne schreef: ↑05 aug 2026, 12:18Ik denk dat je met de boeking via ALAMO de SLI/LIS mist: de aansprakelijkheid. Ik zou niet boeken zonder deze verzekering.Tantelotje schreef: ↑05 aug 2026, 10:01
Zijn er misschien nog andere mensen die hun auto via alamo.de geboekt hebben voor Canada?
'Vriend Co' (die van Pilot) geeft aan dat alle verzekeringen erbij zitten omdat het met de code is geboekt die staat voor PP AFF Fully, wat zou staan voor post paid, affiliate en fully inclusive pakket. Maar goed, zoals ik in een ander topic ook aangaf zou ik het ook fijn vinden de mening van ervaringsdeskundigen hierover te horen.
Op zich lijkt vooral het feit dat het geboekt is via een Europees kanaal in combinatie met het gegeven dat ik geen aanvullende verzekeringen kon kiezen te wijzen op voldoende verzekering, maar goed, verzekering is wel een dingetje.
Heb maar eerder advies opgevolgd en heel veilig nog een reservering bij Sunnycars gemaakt. Dat is heel lang geleden!
Gelukkig scheelt het, wonderlijk genoeg, maar 100 euro met Alamo.de. Voor dat verschil ga ik me niet druk zitten maken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn afgelopen juni - vooral uit gemakzucht - voor Sunnycars gegaan.
Voor Canada is het toch wat anders dan voor de VS, bijvoorbeeld wat het eigen risico betreft.
Marianne
Voor Canada is het toch wat anders dan voor de VS, bijvoorbeeld wat het eigen risico betreft.
Marianne
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
We zijn nu begonnen aan onze vakantie en goed aangekomen in Las Vegas. Alles ging goed totdat ik de auto ging ophalen bij Hertz.....
Ruim een paar weken geleden dus een pick-up geboekt voor de reis die we nu maken met aardig wat kilometers, netjes vooruit betaalt, gold canopy, alles leek goed tot wij aankwamen bij Hertz en ik naar de balie moest ipv de auto in kon.
Daar kreeg ik doodleuk te horen dat ze geen pick-ups meer hadden maar ze voor mij een leuk alternatief hadden, en ja hoor daar was die weer, de Jeep wrangler. Die wil ik eigenlijk noet. Ik heb echt heel bewust eens een Amerikaanse pick-up geboekt voor de ervaring.
Ze kon niks doen en alleen die Jeep meegegeven, maar dan kon ik de ochtend erop wel terugkomen om om te wisselen. Zo gezegd zo gedaan dus ik gisteren terug om 7:00. Weer geen pick-up beschikbaar (na een half uur wachten). Genoeg grote auto's maar die kreeg ik niet mee omdat een pick-up volgens de man aan de balie een goedkope auto is en hij echt geen upgrade kan geven. Ik kon kiezen uit of de Jeep weer mee, of een kia Niro of een chevy blazer. Er stond er wel 1 (toyota) maar die moest in vegas blijven en mocht niet one-way naar san Francisco. We wilden toch echt met vakantie en moesten richting page dus hebben de chevy maar genomen. Dit is natuurlijk helemaal niet wat ik zocht voor deze vakantie en de auto is zo basic als maar zijn kan. Het verknalt de vakantie uiteraard niet, maar we maken veel kilometers en je wilt eens iets anders.... twijfel alleen of ik hier nog iets mee moet (klacht, morgen naar de balie, ofzo..)
Ruim een paar weken geleden dus een pick-up geboekt voor de reis die we nu maken met aardig wat kilometers, netjes vooruit betaalt, gold canopy, alles leek goed tot wij aankwamen bij Hertz en ik naar de balie moest ipv de auto in kon.
Daar kreeg ik doodleuk te horen dat ze geen pick-ups meer hadden maar ze voor mij een leuk alternatief hadden, en ja hoor daar was die weer, de Jeep wrangler. Die wil ik eigenlijk noet. Ik heb echt heel bewust eens een Amerikaanse pick-up geboekt voor de ervaring.
Ze kon niks doen en alleen die Jeep meegegeven, maar dan kon ik de ochtend erop wel terugkomen om om te wisselen. Zo gezegd zo gedaan dus ik gisteren terug om 7:00. Weer geen pick-up beschikbaar (na een half uur wachten). Genoeg grote auto's maar die kreeg ik niet mee omdat een pick-up volgens de man aan de balie een goedkope auto is en hij echt geen upgrade kan geven. Ik kon kiezen uit of de Jeep weer mee, of een kia Niro of een chevy blazer. Er stond er wel 1 (toyota) maar die moest in vegas blijven en mocht niet one-way naar san Francisco. We wilden toch echt met vakantie en moesten richting page dus hebben de chevy maar genomen. Dit is natuurlijk helemaal niet wat ik zocht voor deze vakantie en de auto is zo basic als maar zijn kan. Het verknalt de vakantie uiteraard niet, maar we maken veel kilometers en je wilt eens iets anders.... twijfel alleen of ik hier nog iets mee moet (klacht, morgen naar de balie, ofzo..)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Ze zijn contractueel verplicht om het na te komen. Anders zijn ze gratis upgrade verplicht of downgraden met vergoeding of op hun taxikosten naar andere vestiging die wel jouw geboekte type hebben. Heb je ergens opgeschreven dat je onder protest de auto neemt? Schrijf daarbij op welke klasse je had geboekt en wat je kreeg en dat je het daar niet mee eens bent. Laat de medewerker tekenen. Mocht je dit in de stress vergeten dien dan alsnog achteraf klacht in. Zorg dat je alle bewijs kopieert en meestuurt. Een andere oplosrichting is langs het volgende Herz kantoor op je route te gaan en te proberen te wisselen.
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ben opzoek naar een Midsize Suv (denk ik) voor mn week Sedona/Tucson in januari. Ik deed eigenlijk altijd pay later maar het verschil is nu best groot. Als ik het zo lees is er weinig mis mee om pay now te doen? Als ik het goed lees kun je nog steeds kosteloos annuleren en omboeken, klopt dat?

-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Welke verhuurder is dit? Hertz zo te zien? En wat zijn die annuleringkosten waar ze naar verwijzen? Staat er niet voor niks bij. Vaak is het bij pay now tarieven binnen 48u voor aanvang huur gratis annuleren.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
Voor een week lijkt me dit best prijzig.TradeMarkNL83 schreef: ↑07 aug 2026, 18:14Ben opzoek naar een Midsize Suv (denk ik) voor mn week Sedona/Tucson in januari. Ik deed eigenlijk altijd pay later maar het verschil is nu best groot. Als ik het zo lees is er weinig mis mee om pay now te doen? Als ik het goed lees kun je nog steeds kosteloos annuleren en omboeken, klopt dat?![]()
- bedeve
- Amerika-expert
Wat formuleer jij dat voorzichtig @BahamaOne ...
Zo te zien een boeking via American Express ; daar kan wel wat van af !!
Zo te zien een boeking via American Express ; daar kan wel wat van af !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
Ja ik vond het ook duur, vandaar dat ik al helemaal weinig zin heb in dat pay later tarief @BahamaOne. Ik heb idd Amex Gold: 306613 gebruikt. Ik zal nog eens verder puzzelen voor m’n rit van 10-18 januari van las Vegas naar Tucson.
@TradeMarkNL83 waarom niet 211762 of 427346? Kijk ook eens bij National, die hebben ook goede tarieven vanaf LV. 
Edit: krijg net mail van hertz voor 25% korting met code 211494. Wat doet die code voor jou?
Edit: krijg net mail van hertz voor 25% korting met code 211494. Wat doet die code voor jou?
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
Ga ik kijken, thnx! Hertz beetje gewoonte geworden omdat ik er meestal wel goede prijzen kon vinden en Gold+ Five Star ben. Maar zal zeker ook eens National checken, maar daar helaas geen status en geen zin om in een rij te staan 
Laatst gewijzigd door TradeMarkNL83 op 08 aug 2026, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
"Promotiecoupons - De coupon verloopt voor de ophaaldatum. Wijzig alstublieft uw verzoek of verwijder de promotie." Maar met 211762 en 427346 wel een aardige prijs voor Midsize SUV bij Hertz
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
En dat hoeft ook niet want je zou gewoon je status kunnen matchen.TradeMarkNL83 schreef: ↑08 aug 2026, 17:43Ga ik kijken, thnx! Hertz beetje gewoonte geworden omdat ik er meestal wel goede prijzen kon vinden en Gold+ Five Star ben. Maar zal zeker ook eens National checken, maar daar helaas geen status en geen zin om in een rij te staan![]()
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
Ja ik heb dat jaren terug ooit gedaan en die status dus wel gehad. Kan ik dat dan weer opnieuw doen?
- bedeve
- Amerika-expert
Voor mijn october Las Vegas huur maakt die Proton Australie code van jou het wel erg duur !!
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
@bedeve ik ben aan het kijken naar alternatieve vluchten om ipv op Phoenix misschien op LV te vliegen komend najaar. Mede door de goede ervaringen met National van @HennyCox wil ik eens gaan kijken of ik daar een expedition of wagoneer mee kan nemen op mijn midsize sedan reservering.
In phoenix lukt me dat niet, dus mede door de lagere prijzen naar LV toch maar eens kijken voor autohuur via LV.
In phoenix lukt me dat niet, dus mede door de lagere prijzen naar LV toch maar eens kijken voor autohuur via LV.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht