Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BahamaOne »

ik heb ff op gemini prompt ingevoerd "sixt platinum upgrade SUV"
https://www.google.com/search?q=sixt+pl ... -gP5K-xuQw

Deze kwam met het volgende:
With SIXT Platinum status, you get a free upgrade to the next higher vehicle category, subject to availability, which can include an SUV if one is open in the next tier up. However, upgrades to larger SUVs are never guaranteed, exclude special/luxury/long-term rentals, and depend entirely on physical fleet stock at your pickup location.

How the Platinum Upgrade Works

Next Category Only: The free upgrade applies strictly to the next vehicle group up from what you booked (e.g., standard SUV to a larger or premium SUV, if available).Subject to Availability: Upgrades are not locked in; if the lot is busy or out of higher cars, you get the exact category you reserved.

Exclusions Apply: Upgrades do not apply to certain specialty cars, trucks, or special-class large SUVs outside standard grouping paths.
Perks of SIXT PlatinumCar Class Bump: Free one-category upgrade upon arrival (based on availability).
Rental Discounts: Up to 15% off standard car rentals.
Counter Access: Skip normal lines with dedicated priority service.
Daarna verder: "Standard SUV, LAX" ingegeven als follow up parameters:
If you book a Standard SUV (SIXT Category Code: SFAR) at SIXT Los Angeles International Airport (LAX), your Platinum status gives you a free space-available upgrade to a Fullsize SUV (Category Code: FFAR).

The specific vehicle models involved in this LAX upgrade path typically look like this:The LAX Standard to Fullsize SUV PathWhat you book (SFAR): Models like the Chevrolet Blazer or GMC Acadia, which comfortably seat 5 to 7 passengers with standard trunk space.

What you get upgraded to (FFAR): A massive, traditional American family SUV like the Chevrolet Tahoe or GMC Yukon, offering maximum passenger room and heavy cargo space.

Alternative Upgrade Routes at LAX

Depending on what cars are physically sitting in the LAX lot when you arrive, agents sometimes deploy alternative "next category" upgrade logic:

Premium Edge:
If Fullsize SUVs are sold out, they may move you into a Premium SUV (such as a BMW X3 or Audi Q5) which offers higher-end luxury instead of more physical space.

Electric/Hybrid Shift:
They might offer a larger premium electric option if standard gas models are low in stock.

Maximizing Your Upgrade Chance at LAX

Avoid Peak Holiday Weekends: LAX gets heavily picked over during major U.S. holidays, meaning fewer open vehicles in higher tiers.

Use the App Early:
Look at the SIXT app 30 to 45 minutes before pickup; you can often see and digitally claim your available Platinum upgrade vehicle directly on your phone.
Head to Priority Counter: Since LAX is a high-volume branch, use the [dedicated SIXT tier counter line](https://upgradedpoints.com/travel/car-rentals/sixt-rent a car/) to ensure an agent processes your benefit manually if the app doesn't show it.
goose00
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door goose00 »

Ik heb een GFAR boeking (fullsize elite SUV) bij booking.com (830 euro voor 21 dagen).
Bij Sixt kan ik dan een reservering maken voor een standard elite SUV *750 euro voor 21 dagen) en dan uitgaan van een free upgrade.
Net een dame van Sixt op de chat gesproken en zij bevestigde het de uitleg van Gemini{ free upgrade bij minder dan 28 dagen en hangt af van beschikbaarheid.
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

Ik heb een GFAR boeking (fullsize elite SUV) bij Sixt bij booking.com (830 euro voor 21 dagen).
Bij Sixt kan ik dan een reservering maken voor een standard elite SUV (750 euro voor 21 dagen) en dan uitgaan van een free upgrade.
Net een dame van Sixt op de chat gesproken en zij bevestigde het de uitleg van Gemini{ free upgrade bij minder dan 28 dagen en hangt af van beschikbaarheid.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

goose00 schreef:
03 aug 2026, 13:31
Ik heb een GFAR boeking (fullsize elite SUV) bij booking.com (830 euro voor 21 dagen).
Bij Sixt kan ik dan een reservering maken voor een standard elite SUV *750 euro voor 21 dagen) en dan uitgaan van een free upgrade.
Volgens Gemini:
If you book a Standard Elite SUV at SIXT Los Angeles International Airport (LAX), your Platinum status positions you for an upgrade into a Fullsize Elite SUV.Unlike standard categories which favor large American utility vehicles, the "Elite" descriptor at SIXT signals premium European luxury branding.

The LAX Standard Elite to Fullsize Elite SUV Path

What you book:
A BMW X3 or similar premium compact-to-midsize crossover.
The Platinum upgrade target:
A BMW X5 or similar. This represents a significant jump in physical size, engine performance, cabin space, and luxury tier.

Strategic Realities at SIXT LAX

Elite Upgrades are Highly Coveted: European luxury models are the primary reason renters choose SIXT at LAX. Because these exact vehicles are in high demand, finding an open Fullsize Elite SUV sitting on the lot during busy periods can be difficult.Alternative Routing: If a BMW X5 tier vehicle is completely sold out when you arrive, agents will usually attempt to fulfill your Platinum benefit by pivoting.

They may look to place you in a standard Premium SUV (like a Cadillac Escalade or Chevrolet Suburban) or a luxury sedan alternative.Digital Selection Window: Be sure to check the SIXT mobile app exactly 30 minutes before your scheduled pickup window. If the branch has the fleet capacity, the app allows you to select your upgraded premium vehicle before you even reach the counter.
Ik zou bij een te groot prijsverschil tussen standard SUV en Standard Elite SUV gewoon voor de eerste gaan. De kans is dan groter dat je alsnog in een Premium SUV terecht komt tegen een lagere prijs. (en wie wil er nou BMW rijden) :thumbup:
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

Dank voor het advies, boekingen aangepast. En ik rij op vakantie graag hetzelfde merk als thuis. :D
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@BahamaOne Thanks voor deze info :clap:
Ik ben benieuwd of ze een upgrade beschikbaar hebben. En anders is een GMC Acadia een prima auto, had ik in mei/juni ook :thumbup:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

goose00 schreef:
03 aug 2026, 13:53
Dank voor het advies, boekingen aangepast. En ik rij op vakantie graag hetzelfde merk als thuis. :D
Helaas nog nooit een Porsche zien staan bij Hertz :shock:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@HennyCox @goose00 krijgen jullie dit ook bij Sixt? Ik krijg op een aanstaande huur van 65 dagen maar 1743 miles inclusief.....
Het ziet er naar uit dat miles alleen tegen betaling unlimited zijn..... en $18,78 pd voor 2900 miles extra vind ik aardig aan de prijs.
image.png
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

mijn boeking even nagekeken en die is toch echt met "onbeperkte mijlen"
ik had graag de afbeelding erbij gezet maar weet niet zo snel hoe ik een afbeelding kan bijvoegen.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Net ff gecheckt, maar inderdaad: als ik 9 dagen huur heb ik ook ongelimiteerde mijlen. Het lijkt dat 27 dagen het omslag punt is als ik een andere boeking simuleer. Na 27 dagen krijg ik in totaal maar 783 mijlen. Voor >27 dagen is SIXT dus niet zo geschikt, tenzij je weinig rijdt. :thumbup:
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Lol, 4 dagen geleden een boeking gedaan bij de franse ALAMO met die 20% kortings link. Ik probeerde het vandaag nog een keer en nu betaal ik opeens 600 euro voor een extra bestuurder. Dus gelijk de vorige boeking gecheckt, en daar was het nog vragen. BIj beide heb ik niet spouse aangevinkt.
Hopelijk is het tijdelijk, anders is mijn eerste boeking voorlopig nog wel de goedkoopste
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
goose00
Amerika-ontdekker

Bericht door goose00 »

In sommige staten is de spouse altijd gratis als extra bestuurder bv in Californië. Misschien heb je hier iets aan.
wouterjanS
Amerikafan

@goose00
Hier in SF op een of andere manier niet.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

M'n Frans je wat roestig maar daar staat toch juist dat partners gratis extra bestuurder zijn?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

wouterjanS schreef:
04 aug 2026, 19:18
@goose00
Hier in SF op een of andere manier niet.
Ik hoop niet dat het "Spouse " geneuzel hier weer terug komt !!
Tis uiterst forum vervuilend en er is al zoveel over geschreven en hier over te vinden.
Zal niets negatiefs over Sixt oppennen want ik werk regelmatig voor ze....

Een " Spouse " is bij verhuurders met een loyalty programma altijd een gratis automated extra driver .
Automated ; mits aan de leeftijds en rijbewijs eisen wordt voldaan...
Als je dan je "Spouse "als extra driver opgeeft geef je aan dat het niet je Spouse is en zal er vaak een extr bedrag voor een Extra Driver in rekening gebracht worden ....
Das terecht ...

Buitenissige Sixt geeft op de website aan dat zelf moet of je wel of een automated free extra driver opgeeft of dat je moet betalen..
De opmerking aan hen is " Don t mess with the law " !!

https://codes.findlaw.com/ca/civil-code ... t-1939-19/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
wouterjanS
Amerikafan

Ik snap even niet waar er allemaal op gereageerd wordt en de toon daarvan?

Maar het gaat om Alamo, en niet sixt. En daarnaast gaat het niet op een echtgenoot/partner. Het gaat om een broer, dus het hele spouse verhaal heeft hier niks mee te maken.

En zoals op de screenshot te zien, wordt er zo'n 600+ euro voor gerekend, waarbij dit vorige week nog niet zo was.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

En jij denkt dat ze dat gaan controleren? Als jij zijn rijbewijs afgeeft wordt hij er gewoon bijgezet.
Op NL rijbewijzen staat geen adres, dus hoe gaan ze dat controleren?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

wouterjanS schreef:
04 aug 2026, 20:00
Maar het gaat om Alamo, en niet sixt. En daarnaast gaat het niet op een echtgenoot/partner. Het gaat om een broer, dus het hele spouse verhaal heeft hier niks mee te maken.
Kun je nagaan hoe alergisch ik voor het onderwerp " Exttra Driver " ben geworden ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Filu
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Filu »

Vandaag mijn huurauto opgehaald op JFK bij Sixt. Wij zijn uitstekend geholpen en kregen een upgrade naar een Elite SUV.
Een BMW X7 met 675 op de kilometerteller. We zijn er super blij mee. Voor 18 dagen $1620 en 3100 mile inbegrepen.

Fien
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Tantelotje schreef:
31 jul 2026, 16:22
Even een vraagje voor de zekerheid.

Ik heb 2 reserveringen staan voor de komende Canada reis. 1 via Happytours bij Herz, en 1 via Alamo.de.
Prijs is bijna gelijk, scheelt een paar tientjes. Eindelijk trouwens, want tot begin deze week was een Standard SUV bij Alamo.de ruim € 600 duurder dan via Hertz (1650 is volgens mij heel redelijk voor 22 dagen autohuur in Canada). Nu komt huur via Alamo op ongeveer € 1500. Voorkeur is voor Alamo omdat we daar altijd goede ervaringen mee hebben.

Bij de huurovereenkomst van Alamo.de staat: SLDW is included (collision damage waiver with excess).
Ik had geen keuze om andere verzekeringen toe te voegen.
Bij de huurovereenkomst met happytours staat: LDW & TPL (third party liability) included.
Ook hier geen keuze om andere verzekeringen toe te voegen.

Nu is dit de eerste keer huur in Canada, maar ik twijfel nu of dit via Alamo.de wel goed gaat met verzekeringen?

Kan iemand mij geruststellen :)
Zijn er misschien nog andere mensen die hun auto via alamo.de geboekt hebben voor Canada?

'Vriend Co' (die van Pilot) geeft aan dat alle verzekeringen erbij zitten omdat het met de code is geboekt die staat voor PP AFF Fully, wat zou staan voor post paid, affiliate en fully inclusive pakket. Maar goed, zoals ik in een ander topic ook aangaf zou ik het ook fijn vinden de mening van ervaringsdeskundigen hierover te horen.
Op zich lijkt vooral het feit dat het geboekt is via een Europees kanaal in combinatie met het gegeven dat ik geen aanvullende verzekeringen kon kiezen te wijzen op voldoende verzekering, maar goed, verzekering is wel een dingetje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer