Heb net voor ons tweeen het ESTA-formulier aangevraagd, hoe gaat dat nou verder in z'n werk? Moet ik iets uitprinten? Moet ik dat formulier laten zien bij de douane of is het dan automatisch gekoppeld aan je paspoort? En als het van je crecitcard is afgeschreven betekend dat dan dat het is goedgekeurd?
Enne.. eeuhh.. als je vroeger wel es wat hebt uitgehaald kan dat dan van invloed zijn op je aanvraag? Heb geen strafblad hoor maarja wel es wat uitgehaald zeg maar..
Heel veel vragen, hoop dat iemand de antwoorden heeft voor me
Als het goed is krijg je gelijk te zien dat je het vliegtuig in mag (of je het land in mag beslist de immigrationbeambte) je kan de bevestigings pagina uitprinten maar dat is geen verplichting.
Men kan je goedkeuring zien op de computer.
Extra controle uit het verleden heeft geen invloed (eigen ervaring ben ook verschillende keren extra gecontroleerd)
Mijn paspoort is verlopen dus ga ik deze maand een nieuw aanvragen. Nu is mijn vraag als je een nieuw paspoort ontvangt, krijg je dan ook een nieuw paspoortnummer, of blijft dit dezelfde nummer. Als dit niet het geval is veronderstel ik dat ik ook een nieuwe Esta moet aanvragen ook al is die nog niet verlopen?
Iemand ervaring mee of is dit al eens eerder aanbod gekomen in deze lange thread ?
misschien staat het wel ergens op het forum, maar ik vind het echt niet terug.
Blijft ESTA een tijdje geldig of moet je het telkens opnieuw aanvragen en betalen?
We waren er afgelopen mei/juni en zouden ongeveer dezelfde periode (iets vroeger) terugkeren in 2012.
Dankjewel!
Laatst gewijzigd door Clint op 13 dec 2011, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Samen gevoegd met het bestaande Centrale ESTA topic
Moet je dan je gegevens aanpassen wanneer je een jaar later een tweede reis doet?
Ik bedoel dan bijvoorbeeld de verblijfsplaats (vorig jaar eerste overnachting ingegeven) of hebben jullie daar niets aan gewijzigd?
Is het mogelijk om de ESTA nogmaals af te drukken?
Bij sommige velden staat een * als het invulveld verplicht is. Voor het (eerste) adres waar je in de V.S. verblijft is dat niet het geval. Bij alle vragen op het formulier kun je ook het vraagtekentje aanklikken voor een in mijn ogen heel duidelijke toelichting.
Old Faithful schreef:Bij sommige velden staat een * als het invulveld verplicht is. Voor het (eerste) adres waar je in de V.S. verblijft is dat niet het geval. Bij alle vragen op het formulier kun je ook het vraagtekentje aanklikken voor een in mijn ogen heel duidelijke toelichting.
Bij mijn inchecken op Christchurch NZ (tja rare route voor de VS ) vroeg men nog eens extra naar mijn adres in de VS, volgens mij stond er ergens ook dat dit moest kloppen met mijn ESTA aanvraag. Maar ja, voor velen zal dat slechts 1 nacht zijn, maar toch, als je het kunt veranderen online zou ik het zeker doen, beter safe then sorry (kost niks, dus waar hebben we het over ).
Wij vliegen niet op een luchthaven in Amerika maar gaan naar Vancouver.
Vandaaruit naar Amerika.
Hoe gaat het dan met het aanvragen van ESTA ?
Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas 2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco onze website
Je hoeft geen esta aan te vragen voor vertrek in Amsterdam, je kunt gewoon naar Vancouver reizen. Bij de grensovergang van Canada naar Amerika (jullie gaan ook met de auto neem ik aan?) moet je verplicht stoppen om aldaar je waiver alsnog te regelen voor € 6 per persoon. Reken hiervoor wel enige wachttijd!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty" Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
We zijn al een keer vanuit Canada naar Amerika gereden (2001)
Hadden toen héél veel oponthoud bij de grens.
Als we toch een ESTA aanvragen, geldt die dan ook voor het binnenkomen per auto/camper, of moet je dan weer een ander visum hebben?
Gr
Peter
2025- Seattle - Denver
2023 - Chicago - San Francisco
2022 - San Francisco - Las Vegas 2021 - San Francisco - Las Vegas
2013 - Vancouver - Vancouver
2012 - Vancouver via Amerika naar Toronto
2009 - Chicago - Salt Lake City
2008 - San Fransisco - San Fransisco onze website
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.