Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Waarschijnlijk eindigt de reis in Jackson/Grand Teton en is retour vlucht vanaf Jackson aanlokkelijk.
Wij hebben daar vorig jaar ook naar gekeken maar niet gedaan omdat we ook geen interessante autohuur konden vinden.
Uiteindelijk toch maar de rit van Jackson naar SLC gemaakt voor een goede autohuur deal en ook directe vlucht naar huis.
Wij hebben daar vorig jaar ook naar gekeken maar niet gedaan omdat we ook geen interessante autohuur konden vinden.
Uiteindelijk toch maar de rit van Jackson naar SLC gemaakt voor een goede autohuur deal en ook directe vlucht naar huis.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
Bedankt voor jullie info!
Op aanraden van iemand hier op het forum hebben we gekozen voor Jackson Hole omdat onze reis idd in Yellowstone eindigt.
Eerder heb ik eens vanaf Bozeman gevlogen, dat beviel toen ook goed. Maar ik besef nu dat niks meer hetzelfde is als toen
We hadden inderdaad beter een lange rit naar SLC kunnen doen en vanaf daar in 1x terug kunnen vliegen. Kan het ook niet meer omboeken (of +600 euro).Helaas!
Ik zal eens kijken of we de auto misschien toch eerder ophalen, we hebben 'm de eerste dagen nog niet nodig, dus vond het een beetje zonde (dagen huur + parkeren). Dus ik dacht 2x taxi beter.
Dus de zoektocht gaat alsnog verder naar een oneway auto van Las Vegas naar Jackson Hole
Op aanraden van iemand hier op het forum hebben we gekozen voor Jackson Hole omdat onze reis idd in Yellowstone eindigt.
Eerder heb ik eens vanaf Bozeman gevlogen, dat beviel toen ook goed. Maar ik besef nu dat niks meer hetzelfde is als toen
We hadden inderdaad beter een lange rit naar SLC kunnen doen en vanaf daar in 1x terug kunnen vliegen. Kan het ook niet meer omboeken (of +600 euro).Helaas!
Ik zal eens kijken of we de auto misschien toch eerder ophalen, we hebben 'm de eerste dagen nog niet nodig, dus vond het een beetje zonde (dagen huur + parkeren). Dus ik dacht 2x taxi beter.
Dus de zoektocht gaat alsnog verder naar een oneway auto van Las Vegas naar Jackson Hole
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip | 2026: LV - Yellowstone
Bij Easyterra krijg ik wel alsnog de beste resultaten. Als je daar het Worry Free pakket hebt, dan zit je toch goed?
Er staat expliciet one way en extra bestuurder bij. Via Avis (maar via de directe site en andere directe verhuurders krijg ik deze bedragen niet zo laag). Ik betaal dan nu iets van 800 en dan aldaar nog de onewayfee van ca 300. Klinkt dit allemaal goed en plausibel?
Er staat expliciet one way en extra bestuurder bij. Via Avis (maar via de directe site en andere directe verhuurders krijg ik deze bedragen niet zo laag). Ik betaal dan nu iets van 800 en dan aldaar nog de onewayfee van ca 300. Klinkt dit allemaal goed en plausibel?
Als het goed voelt voor jou @Sing gewoon boeken en niet meer twijfelen. Je hebt genoeg argumenten en er zijn ook genoeg argumenten gemeld door andere forumleden om het niet te doen. Als jij het goed denkt te doen, moet je het doen en niet meer twijfelen.
De reservering is toch nog te annuleren, je betaalt pas bij ophalen/inleveren van de auto............toch?
De reservering is toch nog te annuleren, je betaalt pas bij ophalen/inleveren van de auto............toch?
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Let op, Easyterra is vooraf betalen..
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
Vandaar mijn laatste zin... @d_vdploeg
iets met appels en appels
Laatst gewijzigd door BahamaOne op 28 jan 2026, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- bedeve
- Amerika-expert
Mooie tekst @BahamaOne ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ja die
begreep ik wel hoor 
2018: Rondreis Zuid West
Prima hoor, ik volg al jaren de tips op van dit forum... zo ben ik nu ook in Jackson Hole terecht gekomen
Komt goed, we gaan verder met de puzzel en ik houd de prijzen overal in de gaten! Bedankt!
Gelukkig hebben we nog wel ff
Komt goed, we gaan verder met de puzzel en ik houd de prijzen overal in de gaten! Bedankt!
Gelukkig hebben we nog wel ff
-
moniquevdh
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij starten onze rondreis op zondag 12 juli in Denver en eindigen op 2 augustus in Las Vegas. Ik ben al een hele tijd aan het kijken voor een huurauto maar ik blijf de prijzen hoog vinden. Nu zag ik bij Avis een standard suv (staat medium bij maar wel categorie S en Ford Explorer) voor 1354 euro prepaid. Ik heb eens wat reviews gelezen en ik schrok daar wel van. Vieze auto’s, kapotte auto’s, tot wel drie uur in de rij staan etc. Scoren een 2.8 Heeft iemand van jullie wel eens gehuurd bij Avis in Denver? Hoe serieus moet ik die reviews nemen? Alamo scoort een stuk hoger (4.5) maar dan ben je 1800 euro kwijt. 🥲 Snap ook dat de prijzen nog wel wat zullen zakken, maar ook geen honderden euro’s denk ik.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Geen ervaring met Avis in Denver, wel met Hertz. Wij hadden daar met 2 Hertz PC midsize boekingen 2 Ford Explorers, grotere groep. Iets van $750 voor 3 weken. Je zou PC status kunnen matchen - zie topic daarover - en een Hertz klasse C kunnen boeken en hopen op een grotere SUV. Daarnaast als backup bij Hertz of een andere verhuurder een Standard SUV boeken die je wilt, alles betalen later.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Niet.
Hertz Denver scoort niet veel beter. Daar heb ik nu 2x gehuurd en mijn ervaring is prima.
Lange rijen zijn als gold member niet van toepassing. Bij Avis heb je preferred met een gelijk soort werking. Alle uitleg staat in de topics van Hertz en Avis.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
moniquevdh
- Amerika-ontdekker
Ik kan geen pc status aanvragen want ik heb geen loyalty programma’s en ook alleen. Aar een Visa card dus heel veel codes kan ik niet gebruiken. Slechts een keer bij Alamo gehuurd en that’s it. Avis preferred hebben we wel al voor aangemeld maar moeten gewoon langs de balie want ik moet toegevoegd worden als driver. Hertz is veel te duur. Dan ben je meer dan 2000 kwijt.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@moniquevdh Je hoeft ook geen PC aan te vragen, maar je zou wel lid kunnen worden van Hertz Gold. Er zijn 3 tiers. Gold, Five star en PC. Je begint dus bij Gold. Bijkomend voordeel is dat je dan niet langs de balie hoeft. Wel bij je 1e huur, maar dit is te omzeilen. Daarnaast zou je bij Avis ook nog vrij eenvoudig de President status kunnen krijgen, dan is die tweede bestuurder gratis. Zie hiervoor het status match topic.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
@moniquevdh je kunt prima status matchen, zie de stappen en ervaringen in dit topic viewtopic.php?f=30&t=78751
Voor jouw huurperiode, ophalen DEN, terugbrengen LAS, is dit de prijs bij Hertz voor uitzoeken:
Voor jouw huurperiode, ophalen DEN, terugbrengen LAS, is dit de prijs bij Hertz voor uitzoeken:
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Nou inderdaad. Hier normaal een groot fan van Alamo, maar de service is nog nooit zo slecht geweest als bij onze huur in 2015 bij Alamo in Denver.
Lang verhaal kort: auto hield er (bijna) mee op. Na veel gedoe moesten we vanuit Scotts Bluff terug naar Denver. Daar zei de meneer die ons hielp: 'What did you expect from your car. It's a Hyundai'. Het was een splinternieuwe Tucson.
Uiteindelijk vertrokken we na veel gedoe om 18.00 uur uit Denver, we 'moesten' nog naar Custer. Dat was geen leuke reisdag.
Eerlijk is eerlijk: nu zou ik veel doortastender hebben opgetreden dan 10 jaar geleden. En er een manager bij gehaald hebben ofzo.
Maar als we morgen naar Denver vliegen, zou ik daar huren waar de beste prijs is.
-
Familyof4
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik heb heel vroeg een reservering kunnen maken voor onze zomerreis van 30 dagen voor een 5 persoons standard SUV categorie L bij Hertz voor 1552 usd achteraf betalen (hopen dat de dollar nog verder zakt nu ongeveer 1300 dollar). Het lijkt erop dat ze daar nu de tactiek van herboeken bij lagere prijs door beginnen te krijgen en dat vroeg boeken weer loont. We zijn met 4 maar reizen met alleen handbagage koffertjes en 1 grote koffer. Dat paste ook prima in een NIssan Roque (kleinere categorie).moniquevdh schreef: ↑29 jan 2026, 09:04Wij starten onze rondreis op zondag 12 juli in Denver en eindigen op 2 augustus in Las Vegas. Ik ben al een hele tijd aan het kijken voor een huurauto maar ik blijf de prijzen hoog vinden. Nu zag ik bij Avis een standard suv (staat medium bij maar wel categorie S en Ford Explorer) voor 1354 euro prepaid. Ik heb eens wat reviews gelezen en ik schrok daar wel van. Vieze auto’s, kapotte auto’s, tot wel drie uur in de rij staan etc. Scoren een 2.8 Heeft iemand van jullie wel eens gehuurd bij Avis in Denver? Hoe serieus moet ik die reviews nemen? Alamo scoort een stuk hoger (4.5) maar dan ben je 1800 euro kwijt. 🥲 Snap ook dat de prijzen nog wel wat zullen zakken, maar ook geen honderden euro’s denk ik.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@Familyof4 voor hoe lang heb je deze auto geboekt?
En zit je vast aan Hertz, als je Avis of Alamo checkt zou je nog goedkoper uit kunnen komen, ik vindt persoonlijk 1500,- nog aan de hoge kant (afhankelijk van waar je naartoe gaat en hoe lang je de auto huurt).
En zit je vast aan Hertz, als je Avis of Alamo checkt zou je nog goedkoper uit kunnen komen, ik vindt persoonlijk 1500,- nog aan de hoge kant (afhankelijk van waar je naartoe gaat en hoe lang je de auto huurt).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
moniquevdh
- Amerika-ontdekker
Dank voor alle reacties. Ik vind 1500 euro voor een sedan bij Hertz nog steeds erg duur. Ook vervelend dat ze nooit de one way fee meteen erbij tellen. Dan is het ook nog maar afwachten wat daar staat. Verder vind ik het wel een heel gedoe voor die pc status te krijgen. Vooral omdat dit voorlopig laatste keer US zal zijn. Kids willen graag eens naar Azië en Afrika.
Ik was nu aan het denken om een uber naar het hotel te nemen en dan de dag erna om 7:00 bij een Avis locatie die op 7 minuten lopen van ons hotel zit de auto op te halen. Dan heb ik sowieso een 7 seater en ik betaal 1297 euro prepaid. Dollar staat nu super goed. En annuleren kan tot 48 uur van te voren. Op die manier omzeil ik de eventuele wachtrijen op het vliegveld. Alleen gedoe dat we een uber moeten nemen. Verwacht niet dat het nog goedkoper gaat worden.
Bij iedere verhuurder zijn negatieve reviews te vinden. Meeste mensen laten alleen een review achter als ze niet tevreden zijn. Zelf doe ik dat ook eigenlijk nooit.
Ik was nu aan het denken om een uber naar het hotel te nemen en dan de dag erna om 7:00 bij een Avis locatie die op 7 minuten lopen van ons hotel zit de auto op te halen. Dan heb ik sowieso een 7 seater en ik betaal 1297 euro prepaid. Dollar staat nu super goed. En annuleren kan tot 48 uur van te voren. Op die manier omzeil ik de eventuele wachtrijen op het vliegveld. Alleen gedoe dat we een uber moeten nemen. Verwacht niet dat het nog goedkoper gaat worden.
Bij iedere verhuurder zijn negatieve reviews te vinden. Meeste mensen laten alleen een review achter als ze niet tevreden zijn. Zelf doe ik dat ook eigenlijk nooit.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
@moniquevdh heb je ook hier gekeken?
viewtopic.php?f=30&t=82297
Het loont echt soms om verschillende verhuurbedrijven, verschillende landen en verschillende codes (als je er recht op hebt) te proberen!
Er staan ook codes tussen zoals die van BA en FlyingBLue waar je je gratis voor kunt aanmelden en zodra je een account hebt vaak 5% extra korting krijgt.
Lees de tips eens door, misschien heb je er wat aan!
En Alamo, Hertz, Avis, National.... allemaal 1 pot nat! Het hangt echt af welke stad, welke medewerker en welke auto je mee krijgt of je tevreden bent of niet. Er zijn er bij met een grotere pool auto's maar ook dat hangt weer af van de stad.
viewtopic.php?f=30&t=82297
Het loont echt soms om verschillende verhuurbedrijven, verschillende landen en verschillende codes (als je er recht op hebt) te proberen!
Er staan ook codes tussen zoals die van BA en FlyingBLue waar je je gratis voor kunt aanmelden en zodra je een account hebt vaak 5% extra korting krijgt.
Lees de tips eens door, misschien heb je er wat aan!
En Alamo, Hertz, Avis, National.... allemaal 1 pot nat! Het hangt echt af welke stad, welke medewerker en welke auto je mee krijgt of je tevreden bent of niet. Er zijn er bij met een grotere pool auto's maar ook dat hangt weer af van de stad.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht