Beste forum gebruikers,wij zijn begonnen met onze eerste Amerika reis aan het plannen(juli 2018) en direct kom ik met een vraag:
wij willen oost kust en west kust combineren tegen het beste prijs natuurlijk. Nu verzon ik om retour AMS-NY te kopen en dan binnenland retour NY-LAX. Volgens mijn berekeningen is dat goedkoper dan enkeltjes naar NY en van LAX naar huis.
Wat denken jullie? Is dat een goed idee?
NB.MIjn excuses voor evt taalfouten. Mijn Nederlands is niet vlekkeloos.
Heel simpel. Je neemt een multicity: een retoer waarbij je heen naar NYC vliegt en terug vanaf LA. En ertussen een binnenlandse vlucht. Kan via multicity op één ticket geboekt worden. Dus: AMS-NYC, NYC-LA en LA-AMS.
Klopt helemaal maar is geen garantie dat dit de goedkoopste optie is. Het loont ook de moeite om te kijken of je het binnenlandse traject NYC-LAX apart kunt boeken. Dus een multi city ticket AMS-NYC en LAX-AMS, en los daarvan een enkeltje NYC-LAX.
Als je niet perse aan de volgorde NY-LA vast zit kun je evt ook nog spelen met heen reizen naar LA en terug vanaf NY (en dus een binnenlandse vlucht LAX-NYC). Zo kun je zien wat de goedkoopste/beste optie is.
Super bedankt voor jullie adviezen.
Nu is nog wat moeilijk kijken voor de goedkope opties omdat de prijzen voor juli 2018 nog niet bekend zijn maar ik zal zeker multicity bekijken.
Nu andere vraag, als dat kan. Mijn man is behoorlijk lang.Ik ben dus op zoek naar maatschappij/toestel met het ruimste beenruimte.
Waar kan ik dat zien? Kan ik extra beenruimte bijkopen?
Dat is afhankelijk van de maatschappij. Sommigen hebben (naast business en/of first class) alleen gewone economy maar er zijn ook maatschappijen die zgn XL stoelen aanbieden of premium economy. XL stoelen zijn doorgaans gewone economy stoelen maar deze staan iets verder uit elkaar waardoor je meer beenruimte hebt. Premium economy heeft doorgaans ook andere stoelen waardoor je naast meer beenruimte ook een bredere stoel hebt. Bij bv skyscanner.nl kun je bij je zoekopdracht aangeven wat voor klasse je zoekt. Je moet toch al gauw aan 100 tot 200 euro per persoon per enkele reis extra denken voor die extra ruimte. Bijkomend voordeel is dat a) de stoelen meestal voorin zitten dus je bent eerder het toestel uit en b) je kunt vaak ook direct je zitplaats reserveren. V.w.b. vluchten naar Amerika weet ik helaas niet welke maatschappijen wat aanbieden op dit gebied.
Ik heb zelf alleen ervaring met AirBerlin waar je voor € 89,- pp per enkele reis een XL seat kunt boeken (en met EVA maar dat is op een vlucht naar Thailand waar je de Elite Class hebt voor ca 200-300 pp per retour).
Laatst gewijzigd door sanook op 11 jun 2017, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Omdat wij het ook altijd doen en daarop letten met boeken hier wat tips.
Als het je alleen om beenruimte te doen is, zijn KLM en Delta het voordeligst. Ook AirBerlin is goed betaalbaar. Reken idd op ongeveer 90,- pp voor alleen de trans-Atlantische route enkele reis.
United kost $ 900,- per jaar p.p. en haal je er alleen uit als je meerdere keren per jaar vliegt.
British Airways en AirFrance hebben echt een aparte klasse waar je zo honderden euro's meer betaalt voor een ticket.
Lufthansa durf ik niet te zeggen.
Ik denk dat we ons gaan richten op delta en Lufthansa. Premium economy lijkt toch te duur te zijn. Of moeten we veel geluk hebben met leuke aanbiedingen.
Ik weet dat volgend jaar de prijzen weer anders zullen zijn maar wat is een goede prijs voor 4 personen in hoog seizoen naar NY?
Is 2300/2500 euro leuke prijs? of misschien onhaalbaar?
DUS en BRU zijn wat verder van ons. Eigenlijk het idee is om met OV naar Schiphol te gaan en geen parkeerkosten betalen.
Ik wacht rustig af totdat de booking voor juli 2018 mogelijk is. Dan ga ik op jacht
Vito schreef:... United kost $ 900,- per jaar p.p. en haal je er alleen uit als je meerdere keren per jaar vliegt. ...
Dit klopt niet helemaal. Je betaalt $ 900,- per jaar voor een abonnement in de Economy Plus voor jezelf plus 1 persoon. Wij reizen met z'n tweeën en voor ons was het goedkoper om zo'n abonnement te nemen dan voor elke vlucht apart extra beenruimte voor 2 personen te boeken. Dit was voor een retour Las Vegas.
Om het iets voordeliger te maken, reizen we binnen een jaar nog een keer naar Las Vegas.
Als je alles in 1 multicity itinerary boekt heb je op alle vluchten recht op 23kg bagage. Als je binnenlands vlucht apart boekt zal je moeten bij betalen voor bagage.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.