Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Ik heb al langer geleden een prepaid tarief betaald bij AVIS met mijn Mastercard cc. Ik gebruikte echter de code W 819200 bij die boeking en die is voor VISA kaarten. Denken jullie dat dit problemen gaat geven? Bijv bij verzekeringsgevallen of bij het ophalen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja @Familyof4, dat is een combinatie die ik persoonlijk in jouw geval niet zou gebruiken bij het huren van een auto.

Bij het ophalen zal het geen problemen opleveren. Het kán problematisch worden als je (een grote) schade rijdt en ze constateren dat je de auto met een bepaalde tariefsoort/kortingscode hebt gehuurd. Met nadruk op kán, want een praktijkvoorbeeld dat iemand hier tegenaan gelopen is, kennen we niet op het forum. Maar zulke verschillende tariefsoorten zijn er niet voor niets dus is mijn advies ook altijd om alleen die kortingscodes te gebruiken waar je ook aan kunt voldoen.

Misschien voor weinig een ANWB VISA Creditcard als extra creditcard aanschaffen? Heb ik ook gedaan (was vorig jaar actie bij ANWB) en heb nu zowel Mastercard als VISA waar ik een keuze uit kan maken bij het huren van een auto.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Je kunt gebruik maken van de NSkiV VISA Creditcard! Actie is al wat ouder maar werkt nog steeds kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Eerste jaar gratis!
35 euro tegoed!
Vanaf 2e jaar slechts 18 euro per jaar (goedkoopste)!
En je hoeft niet lid te zijn van de wintersport vereniging NSkiV.

Meer informatie en de werkende link kun je hier vinden: https://www.wintersport.nl/weblog/16/12 ... -visa-card
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@Laredo :thumbup: Thanks voor deze tip, heb zojuist de aanvraag gedaan. Altijd handig zo'n extra (gratis) kaart.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door SuzieQ »

BahamaOne schreef:
09 dec 2025, 13:50
SuzieQ schreef:
07 dec 2025, 16:25
Ik ben even aan het spelen met autohuur voor een dag of 14 van Vancouver naar Calgary.
Ik kom rond de 1800 euro uit. Zijn dit normale bedragen?

In Amerika voor 3 weken zelfs nog nooit zoveel betaald.
Canada is een behoorlijk stuk duurder dan de US, dus dat zou het verschil kunnen verklaren.
Dankjewel, goed om te weten.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

Even terugkomend op mijn vraag: Hartelijk bedankt voor de tips hierboven. Het was voor ons echter te laat om nog een nieuwe cc aan te vragen, maar tot onze vreugde kon ik gisteren dezelfde auto bij AVIS boeken ingelogd (president status) en zonder codes voor €50 minder. Ik heb dus nu alsnog volledig veilig een groep S 7seats SUV Ford Explorer e.d. 17 dagen voor 849,87. Dezelfde klasse niet beter kunnen vinden. Ik ben tevreden.
Laredo
Amerikakenner

Bericht door Laredo »

Familyof4 schreef:
15 dec 2025, 09:58
Even terugkomend op mijn vraag: Hartelijk bedankt voor de tips hierboven. Het was voor ons echter te laat om nog een nieuwe cc aan te vragen, maar tot onze vreugde kon ik gisteren dezelfde auto bij AVIS boeken ingelogd (president status) en zonder codes voor €50 minder. Ik heb dus nu alsnog volledig veilig een groep S 7seats SUV Ford Explorer e.d. 17 dagen voor 849,87. Dezelfde klasse niet beter kunnen vinden. Ik ben tevreden.
Mooie prijs! Kun je iets meer info geven? Via de Avis.nl website? Heb je een AVIS-KORTINGSNUMMER (AWD) gebruikt?
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Gisterenavond aangekomen in Las Vegas. IK had 3 reserveringen staan: Hertz D-klasse met Gold Conapy service, Luxe midsize SUV bij Alamo en via mijn EE status bij National een keuze uit de beide aisles.
Als eerste naar National gegaan, waar de manager mij in Oktober toen ik daar bij vertrek even ging kijken om te zien wat er zoal stond die dag, beloofde dat hij voor mij een Wagoneer zou regelen als ik ooit eens zou huren bij National. Ik vroeg bij aankomst aan de greeter meteen naar de manager, maar die was druk met een andere klant. Na een kwartiertje wachten, kwam de greeter met de sleutel naar ons toe en stond er een mooie, gloednieuwe Wagoneer L voor ons klaar. Kosten $304 (= € 260) voor 11 dagen :thumbup: :lol:
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@HennyCox , perfect!

Fijne vakantie!
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:clap: :thumbup: @HennyCox !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Mooie prijs @HennyCox !!!! :clap:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer