Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
WimrEm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door WimrEm »

Mirav5410 schreef:
Ik ben voor 4 personen (kinderen 15 en 13 dan) op zoek naar een vlucht vanaf Amsterdam / Brussel naar Portland (PDX)
Tot nu toe kom ik vluchten tegen van Icelandair voor € 786.
Weet iemand of dit als eens goedkoper is geweest? Of goedkoper kan? Moet ik gewoon nog geduld hebben?

Ik zoek een vlucht, vertrek op 11 juli en retour op 4 augustus.
Ik hoor graag jullie ervaringen
Seattle is maar 2 uurtjes rijden van Portland en geeft veel meer kans op goedkopere vluchten. Autohuur kan soms ook schelen.
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Mirav5410 »

Wij zijn dit jaar in het hoogseizoen met Icelandair naar/van Portland gevlogen, we waren 100 euro p.p. meer kwijt. Dus ik zou het boeken.
Seattle is maar 2 uurtjes rijden van Portland en geeft veel meer kans op goedkopere vluchten. Autohuur kan soms ook schelen.
00
Bedankt voor de reacties ik ga ze zeker vergelijken. :thumbup:
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Chi Sin X schreef:Wij hebben net geboekt bij Connections voor in het hoogseizoen in juli. We vertrekken van Amsterdam en gaan naar Las Vegas (BA) en vliegen terug van San Francisco (AA) voor 3 personen voor 1680 Euro. Dus ongeveer 560 Eur/pers.
Welke data?
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

SuzieQ schreef:Welke data?
8 juli is de heenvlucht, 29 juli terug.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

kan er mij iemand uitleggen waarom er voor tickets met een layover zoveel moet bijbetaald worden?

We zitten momenteel te kijken voor tickets naar Hawaii. Ik vind op dit moment volgende tickets:
Amsterdam- honolulu 14/07
Honolulu- Amsterdam 04/08
Voor de ronde prijs van €851 :shock:
Hiervoor moet je op de heenvlucht wel 2X overstappen maar is op zich geen probleem! (voor die prijs al helemaal niet).
Waar ik wel een probleem mee heb is als je hier een overlay wilt aan koppelen de prijs meteen bijna verdubbelt?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Misschien omdat er een vlucht tussen zit waarvoor alle goedkope plekken uitverkocht zijn? Aan de andere kant is niks wat het lijkt bij vliegtickets!
Alfred1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Alfred1982 »

Ook ik ben de afgelopen weken op zoek geweest naar tickets voor volgens jaar hoogseizoen. Wij gaan in het hoogseizoen, periode 21-7 tm 21-08 naar San Diego. We beginnen en eindigen daar met onze reis.
Lufthansa vliegt vanaf Frankfurt rechtstreeks daar naar toe. Dat leek mij wel ideaal.
De prijzen zaten steeds rond de 700 euro en bleven redelijk stabiel. Wat me wel opviel is dat het goedkoper was om vanaf Brussel te vertrekken met een tussenstop in Frankfurt.
Afgelopen maandag de knoop doorgehakt en geboekt voor 711 euro per ticket, 3 personen.
Een dag later, en de rest van de week, toch noch even gekeken wat de prijzen deden. :lol: een dag later waren ze al 200 euro per ticket duurder en ze zijn alleen nog maar verder gestegen.
Alleen als je reist via Oslo of Stockholm zijn ze nog betaalbaar.

Dus wij hebben, denk ik, net op tijd geboekt.
Ik ben in ieder geval tevreden met de prijs. Geboekt rechtstreeks bij Lufthansa trouwens.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Dus wij hebben, denk ik, net op tijd geboekt.
Ik denk dat je gewoon mazzel hebt en dat als je dit een half jaar gaat bijhouden, dat je dan nog wel onder die 711 gaat komen.
Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Inderdaad mazzel. Het is niet standaard dat tickets 10 maanden voor vertrek (al) op zijn goedkoopst zijn. Juli en augustus blijft hoogseizoen, maar er komen zeker nog wel periodes met dalende prijzen. In mijn beleving worden veel vakanties in de maanden nov-jan geboekt; daar wordt op ingespeeld met sales en aanbiedingen (om in die tijd klanten van concurrerende allianties af te snoepen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Wij hadden ook mazzel:
3 tickets duss-heathrow-miami in hoogseizoen 8/8 tot en met 1/9 485 pp met British Airways. Sinds vorig jaar ben ik ook al zo vroeg mogelijk begonnen met kijken en ook ons viel het op dat de mooie prijzen voorheen van rond kerst en oud en nieuw er nu al waren.
Vorig jaar nog wat problemen om al weer vrij te krijgen voor het volgende jaar gelukkig dit jaar niet dit probleem :clap: (eigenlijk 3 weken pas terug van rondje Zuid Westen)
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

WimrEm schreef:
Mirav5410 schreef:
Ik ben voor 4 personen (kinderen 15 en 13 dan) op zoek naar een vlucht vanaf Amsterdam / Brussel naar Portland (PDX)
Tot nu toe kom ik vluchten tegen van Icelandair voor € 786.
Weet iemand of dit als eens goedkoper is geweest? Of goedkoper kan? Moet ik gewoon nog geduld hebben?

Nou ken ik je rijstijl niet. Maar als je in 2 uur van Seattle naar Portland rijdt krijg je of een hele dure vakantie of eentje die all inclusive is zullen we maar zeggen.
Als je geluk hebt doe je er 3 uur over. Maar ga maar uit van 3 en een half uur. Minimaal..

Alles naar Portland onder de €1.000,- in de zomer is een goeie deal. Ritje van Seattle naar Portland is prima te doen over de I5. En als je het toeristisch wilt houden ga je via de kust over 101.
WimrEm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door WimrEm »

Nou ken ik je rijstijl niet. Maar als je in 2 uur van Seattle naar Portland rijdt krijg je of een hele dure vakantie of eentje die all inclusive is zullen we maar zeggen.
Als je geluk hebt doe je er 3 uur over. Maar ga maar uit van 3 en een half uur. Minimaal..
Hangt er een beetje vanaf waar je in Portland moet zijn. Als je rond de middag aankomt kan je zonder spits toch rond de de 2 uur Oregon binnen rijden.
Dan kan het ook nog een uur duren voordat je ergens anders in de stad bent. De toeristische route is zeker de moeite waard. Ik ga a.s. donderdag de I5 nemen.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Wendyp schreef:Wij hebben vanavond via tix.nl tickets voor 4 personen naar Las Vegas gekocht voor 2250 euro. Heen 24 juli, terug 14 augustus...
Met British Airways, heen via Philadelphia (overstap 4 uur 50) en terug via London Heathrow (overstap 2 uur 50). Heen hadden we nog goedkoper kunnen vliegen met een overstaptijd van 2 uur 50, maar we willen toch wat meer zekerheid qua tijd.

We zijn 4 jaar terug in Amerika geweest en hebben toen een rondje Phoenix-San Diego gemaakt. Dit jaar wilden we een rondje Denver doen, maar dit scheelt serieus geld. We gaan er dus een rondje Las Vegas van maken richting Yellow Stone etc.
Heel blij met deze prijs, we kunnen gaan plannen...
waarom kan ik niet van dit soort prijzen vinden. Wij willen met 4 man 2 volwassenen en 2 kids 28 juli weg en ongver 16 a 17 augustus terug. Voor €2250 boek ik direct.
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Wij zagen de tickets donderdagavond maar moesten e.e.a. nog op werk regelen. Vrijdag overdag waren ze weer stuk duurder, maar in de avond stonden ze weer op de actieprijzen en ook nog in het weekend. Nu zijn ze inderdaad weer duurder zie ik....
Ik zou gewoon even blijven kijken wie weet komen de prijzen weer terug.

Wij waren er ook erg blij mee, 5 jaar terug betaalden we ong. 3900 euro voor 4 tickets (wel multicity en Phoenix) en 3 jaar terug naar Canada ca. 3.450. Nu ben ik ook wel veel eerder aan het zoeken.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Mooi dat jullie in ieder geval voor een mooie prijs hebben kunnen boeken. :thumbup: :thumbup: Hopelijk hebben wij ook nog geluk.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wendyp schreef:Heen hadden we nog goedkoper kunnen vliegen met een overstaptijd van 2 uur 50, maar we willen toch wat meer zekerheid qua tijd.
Dat vind ik een erg vreemde redenering. Wat ga je in die uren doen? 2 uur en 50 minuten is al een enorm lange connectie. En mocht dat toch te kort zijn (wat echt onmogelijk is) dan wordt je door de airline gewoon op de volgende vlucht naar je bestemming vervoerd.
Wendyp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wendyp »

Ok, dat wisten we dus niet, we dachten dat het in Amerika misschien langer zou duren met het overstappen... De laatste keer hebben we in Londen bijzonder veel stress erom gehad..
Helaas, het is nu niet anders, dan wordt het iets langer wachten!
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Mij lijkt me het prima hoor, met pech sta je lang in de rij. En als je snel door bent, ga je ergens lekker wat eten.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Maar waarom zou je stress hebben bij een connectie in de US, als je weet dat er nog ten minste 1, en in dit geval 2 non-stop opties (naast nog vele andere routes) om die dag op de bestemming te komen vanaf je point of entry? Mocht je de eerste optie (die je dus goedkoper kon boeken) door een vertraging oid niet halen, dan kun je altijd nog, zonder extra kosten, mee op een latere vlucht. Waarbij overigens de kans op een misconnect met bijna 3 uur echt nihil is. De minimale connectietijd voor int-domestic met AA op PHL is 75 minuten.

Je haalt een eerdere ervaring uit London aan. Kijk, daarom raad ik altijd af om intercontinentaal te vliegen met een connectie in europa. Immers, bij een misconnect van een vlucht binnen europa naar een intercontinentale vlucht is de impact meestal veel groter. Er zijn vaak veel minder opties over om op je bestemming te komen. Plus dat de meeste Europese luchthavens rampzalig zijn voor connecties. Er zijn uitzonderingen, zoals bijvoorbeeld Schiphol, maar LHR en CDG zijn bijvoorbeeld twee plekken om wat mij betreft zoveel mogelijk te vermijden.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Intercontinentaal met een connectie in Europa kan op zich wel maar dan moet je wel rekening houden met eventuele vertraging. En ook zal er veel aan gelegen zijn hoe exotisch je het wil maken. Als je uit Dusseldorf of Brussel vliegt met een overstap in Amsterdam zou ik me niet al te veel zorgen maken. Zeker als je niet voor een overstaptijd van 40 minuten of zo kiest. Vanuit Amsterdam naar London met een redelijke overstap tijd in het begin van de ochtend voorzie ik ook nog niet al te veel problemen. Het wordt pas lastig als je later gaat en connecties moet hebben in Madrid, Zurich of nog verder weg.

Ik wil altijd zo vroeg mogelijk weg zodat ik nog wat aan mn dag in Amerika heb. Nog nooit problemen gehad met overstappen in Amsterdam, London of Frankfurt. Maar dan heb ik daar wel altijd de uitgaande vlucht van rond 10 uur te pakken.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer