Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Nick-y
Amerika-ontdekker

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door Nick-y »

Ik heb bij eautohuur (of rentalcars) een offerte gekrgen.
Iemand al ervaring hiermee? En komen er dan nog plaatselijk kosten bij?
Blijkbaar moet je voor een 2e chauffeur in Californie niet bijbetalen, klopt dit?

Dit is de offerte:

Prijs van 9 tem 30 mei: 437€
Chevrolet Aveo

Onbeperkt aantal kilometers ALLE auto groepen
Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) )
Lokale belastingen
Luchthaven toeslag
Premium locatie toeslag
Binnenlandse veiligheids toeslag
Mitchel1986
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mitchel1986 »

Hoi Nicky,

ik heb ongeveer een maand geleden ook bij eautohuur een auto gehuurd voor onze vakantie in (o.a.) Californie in mei 2013. Omdat ik de prijs ZO aantrekkelijk vond (479,- voor 23 dagen midsize auto all. incl.) kon ik het bijna niet geloven en heb ik even gebeld.

Aan de telefoon werd ik erg vriendelijk geholpen en werden al mijn vragen beantwoord. Al de door jou genoemde verzekeringen zitten er bij. Afhankelijk van waar je de auto daadwerkelijk gaat huren (eautohuur besteedt dit uit aan bijvoorbeeld Alamo of Dollar) zullen ze ter plekke proberen je nog iets aan te smeren (een soort anwb service), waar je niet mee in zee hoeft te gaan...alle benodigde verzekeringen zijn incl. Ervaringen hiermee kun je op dit forum voldoende lezen.

Vanwege de slechte recensies over Dollar die ik las, vroeg ik of mijn auto bij Alamo gehuurd kon worden en dat was geen probleem. Zo kreeg ik dus een prima gevoel en ga ik er vanuit dat alles goed gaat! Je kan dus altijd even met ze bellen (kans bestaat een Engelsman/vrouw aan de telefoon te krijgen aangezien het bedrijf in de UK zit) als je zeker wilt zijn van je zaak. Je kan tevens met iemand aan de telefoon je boeking doen/aanpassen.

Hoop dat je er iets aan hebt!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Er staat niet bij waar je terug brengt, maar als dit in CA, AZ of NV is dan is er geen one-way fee. In CA is 2de chauffeur inderdaad kosteloos. Als je geen premium pakket neemt dan moet je ter plaatse de 1ste tank bezine betalen (leeg inleveren), tenzij je kan afspreken om vol in te leveren (weet niet als dat kan bij Alamo). Normaal omvat premium pakket ook een 2de chauffeur maar omdat je huurt in CA is dat sowieso mogelijk zonder meerkost dus.
frederick1984
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door frederick1984 »

Stan.Gobien schreef:Ze proberen je af te wimpelen door te zeggen dat de nieuwe prijs op aanvraag is voor dat type auto en dat het dus kan zijn dat je die prijs niet kan gereserveerd krijgen. Als je kan annuleren zonder kosten maak je eerst een nieuwe boeking en annuleer je dan na de bevestiging de oude boeking. Lees goed de voorwaarden.
Ik kan idd gratis annuleren. Dan moet ik het eens goed bekijken eerst
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Nick-y
Amerika-ontdekker

Bericht door Nick-y »

Stan.Gobien schreef:Er staat niet bij waar je terug brengt, maar als dit in CA, AZ of NV is dan is er geen one-way fee. In CA is 2de chauffeur inderdaad kosteloos. Als je geen premium pakket neemt dan moet je ter plaatse de 1ste tank bezine betalen (leeg inleveren), tenzij je kan afspreken om vol in te leveren (weet niet als dat kan bij Alamo). Normaal omvat premium pakket ook een 2de chauffeur maar omdat je huurt in CA is dat sowieso mogelijk zonder meerkost dus.
Ik ga hem ophalen en terugbrengen aan de luchthaven in LAX. Bedankt voor de reply alvast, ook aan Mitchel1986.
Omdat de prijs toch een stuk goedkoper is dan bij usa-reisen was ik toch aan het twijfelen geslagen. Omdat ik ter plaatse ook geen extra kosten wil betalen (buiten de verplichte aankoop van de brandstof). Je kan dit bij eautohuur ook bijnemen incl 2e chauffeur maar dan is dit 120€. En volgens mij gaat er in zo een kleine wagen nooit voor €120 brandstof :-)
Laatst gewijzigd door Nick-y op 21 mar 2013, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mitchel1986
Amerikafan

Let nog even op het volgende: ik kreeg toen ik belde de OPTIE om de auto afgetankt terug te brengen of leeg te rijden. Mij werd aan de telefoon de tip gegeven de auto afgetankt terug te brengen omdat een tank kopen bij Alamo altijd duurder is dan wanneer je zelf gaat tanken!
Laatst gewijzigd door Mitchel1986 op 21 mar 2013, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
frederick1984
Amerikafan

idd je moet meer dan 100euro extra betalen voor die volle tank. Hier tank je maar amper voor €100 dus ginder zeker niet :)
frederick1984
Amerikafan

Stan.Gobien schreef:Ze proberen je af te wimpelen door te zeggen dat de nieuwe prijs op aanvraag is voor dat type auto en dat het dus kan zijn dat je die prijs niet kan gereserveerd krijgen. Als je kan annuleren zonder kosten maak je eerst een nieuwe boeking en annuleer je dan na de bevestiging de oude boeking. Lees goed de voorwaarden.

nu krijg ik dit weer:
Uw boeking is op aanvraag geweest en bevestigd. Hier verandert niets meer aan. Had u echter tot nu gewacht met reserveren en de auto voor € 590 aangevraagd, dan was er een redelijke kans geweest dat deze niet meer beschikbaar is. Het autotype is namelijk op aanvraag.

Is het echt zo dat als je hier een wagen reserveert voor een prijs die niet gegarandeert kan worden? Zou toch maar erg zijn dat je eentje reserveert en je paar dagen voor je vertrekt te horen krijgt dat er geen wagen meer is voor jou :?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

frederick1984 schreef: Is het echt zo dat als je hier een wagen reserveert voor een prijs die niet gegarandeerd kan worden? Zou toch maar erg zijn dat je eentje reserveert en je paar dagen voor je vertrekt te horen krijgt dat er geen wagen meer is voor jou :?
Een reden te meer om het eerdere advies van Stan nog eens goed te overwegen.
En als je dat opvolgt vind je hier een hele reeks aan mogelijkheden om te huren bij Alamo met Brits korting, National met Flying Blue of Emerald Club, eAutohuur, usa-reisen en anderen waar je weet waar je aan toe bent.

Auto op aanvraag ?
Zijn ze gek geworden ?

Succes, en laat je voorpret niet bederven.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Nick-y schreef:Je kan dit bij eautohuur ook bijnemen incl 2e chauffeur maar dan is dit 120€. En volgens mij gaat er in zo een kleine wagen nooit voor €120 brandstof :-)
Dat pakket heeft enkel zin als je ook effectief met twee personen zult rijden, voor de tank brandstof moet je het inderdaad niet doen. Nu, dat zijn natuurlijk de opties waar die bedrijven winst op maken. Vorig jaar hadden ze me prepaid fuel én roadside assistance op de factuur geplaatst & ik moest zogezegd nog 200$ betalen voor beide opties. Na 10min ruzie maken heeft hij het er toch maar vanaf geflikkerd ;)

Mijn raad is dus ook, als je niet persé met 2 personen hoeft te rijden, neem het goedkoopste pakket en let op dat de balans van de factuur die je ter plaatse moet aftekenen op 0$ staat. De kost voor de 2de bestuurder spaar je uit & die tank, die gooi je zelf vol voor de helft van't geld ;) De Chevrolet Captiva LT V6 die ik vorig jaar had, die gooide ik vol voor +/-80$(en er ging 17 gallon in dacht ik). Ik neem dus ook nooit prepaid fuel, want het is vrij belachelijk. Je gaat weken aan een stuk tanken & dan zou die laatste tankbeurt er ineens teveel aan zijn (+ je moet er 2x zoveel voor betalen :lol:). Het zogenaamde "comfort" van zelf niet te hoeven tanken weegt echt niet op tegen de belachelijke prijs die ze er voor aanrekenen.
frederick1984 schreef:Is het echt zo dat als je hier een wagen reserveert voor een prijs die niet gegarandeert kan worden? Zou toch maar erg zijn dat je eentje reserveert en je paar dagen voor je vertrekt te horen krijgt dat er geen wagen meer is voor jou :?
Nee, dat is niet echt zo, dat is gewoon onzin. Je moet het gewoon hard spelen & meteen annuleren (zolang het kosteloos is natuurlijk). Besteld & betaald moet definitief zijn, anders zou het te gek voor woorden worden. Het zou maar mooi zijn dat je een Midsize SUV boekt & betaalt, als je aankomt krijg je een compactje onder je neus geduwd omdat jouw broker niet overeen kwam met de verhuurder :lol: Zoals bij alles in het leven moet je krijgen waar je voor betaald hebt, anders wordt het oplichterij.
Reisblog: thisisfraa.be
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De Chevrolet Captiva LT V6 die ik vorig jaar had, die gooide ik vol voor +/-80$(en er ging 17 gallon in dacht ik). Ik neem dus ook nooit prepaid fuel, want het is vrij belachelijk.
Even een vraagje hierover. Moet je dan binnen 10mijl van het inleverpunt tanken en de tankbon laten zien bij het afleveren? Ik heb eigenlijk altijd alleen die auto neergezet. Meestal voor ik zelf uit de auto was had iemand de barcode al gescand en of over me heen, of via de passagierskant de gps er al uitgehaald en dat was het dan, have a nice day!
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik zoek op Google Maps gewoon een tankstation in de buurt, ik tank hem vol & geef het bonnetje af als ik hem aflever. Als ze de barcode scannen zien ze normaal of je hem vol moest binnen brengen of niet denk ik, hij keek nadien ook of de wagen vol getankt was. Het bonnetje vroeg hij zelf niet, maar ik heb het hem gewoon gegeven. Nu ik er aan terug denk kan je dat bonnetje beter bij houden, stel je maar eens voor dat ze je die tank benzine naderhand nog van je credit card af houden (door een al dan niet opzettelijke vergissing). Zo heb je tenminste bewijs dat je hem 10min voor het afleveren nog vol getankt hebt :)
Reisblog: thisisfraa.be
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wat je ook doet, laat zeker niemand met de auto rijden die niet op het contract als extra bestuurder vermeld staat. Als je niet wenst te betalen voor een extra bestuurder geen probleem maar doe het dan ook niet. In CA is 2de bestuurder gratis, maar je moet die wel laten bij vermelden op het contract dat ze ter plaatse opmaken met kopie van je rijbewijs.
Ik heb het vetjes gezet, maar je wilt niet moeten betalen voor een wagen! Want diegene die het contract getekend heeft zal moeten betalen. Er is hier zeker 1 zo'n geval bekend.

Over het premium pakket of niet, ik vraag bij eautohuur altijd een tegen offerte voor de usa-reisen prijs, en laat beide opties op de offerte zetten. Dit jaar heb ik situaties waar het prijsverschil slechts +-50€ of minder was, en dan is het zeker al de moeite om te overwegen premium/gold pakket te nemen.
Bartlinda
Amerika-newbie

Bericht door Bartlinda »

Ik kan het op het forum niet vinden, maar ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het bieden op een auto huren via Priceline.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Ik geloof niet dat je dit als Europeaan kan doen. De auto's waarop je biedt hebben niet de nodige verzekeringen voor ons.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Bartlinda schreef:Ik kan het op het forum niet vinden, maar ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met het bieden op een auto huren via Priceline.
Ik heb het één keer gebruikt. Maar dat was toen ik nog een creditcard had waarbij ik automatisch de benodigde verzekeringen had. Anders ben je vrijwel altijd duurder uit omdat je dan nog de verzekeringen ter plekke af moet sluiten.
Valckske
Amerikafan

Bericht door Valckske »

Ben aan het zoeken geweest, maar kan de topic echt niet meer terugvinden. Heb je nu voor de US een Internationaal rijbewijs nodig of niet. Een vriend van mij zegt dat die wetgeving in voege is gegaan vanaf februari dit jaar. In Belgie aan te vragen op het gemeentehuis. 1 pasfoto meebrengen + 21€ Zonder dit rijbewijs geven ze de auto niet af, volgens hem.
2010: Florida
2013: The West
2016: Northwest & Canada
2017: New York
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Valckske schreef:Ben aan het zoeken geweest, maar kan de topic echt niet meer terugvinden. Heb je nu voor de US een Internationaal rijbewijs nodig of niet. Een vriend van mij zegt dat die wetgeving in voege is gegaan vanaf februari dit jaar. In Belgie aan te vragen op het gemeentehuis. 1 pasfoto meebrengen + 21€ Zonder dit rijbewijs geven ze de auto niet af, volgens hem.
Ging om Florida maar aangezien dit mogelijk in strijd is met internationale verdragen is dit in verder onderzoek.
Nick-y
Amerika-ontdekker

Bericht door Nick-y »

Mitchel1986 schreef:Let nog even op het volgende: ik kreeg toen ik belde de OPTIE om de auto afgetankt terug te brengen of leeg te rijden. Mij werd aan de telefoon de tip gegeven de auto afgetankt terug te brengen omdat een tank kopen bij Alamo altijd duurder is dan wanneer je zelf gaat tanken!
Heb je eventueel nog een telefoonnummer? De 2 nummers die ik heb blijken niet te kloppen.
Met afgetankt, bedoel je hiermee volgetankt ? :-)
Mitchel1986
Amerikafan

Heb je eventueel nog een telefoonnummer? De 2 nummers die ik heb blijken niet te kloppen.
Met afgetankt, bedoel je hiermee volgetankt ? :-)
Ik heb gewoon het nummer op de website van eautohuur.nl gebeld: 0800 265 9219. Ik heb twee maal gebeld, de eerste keer kreeg ik een Engelsman aan de lijn (Brits moederbedrijf) en de tweede maal een Nederlander. Ik denk dat ze zien waar je vandaan belt en aan de hand daarvan kijken of er een Nederlandstalige werknemer beschikbaar is, zo niet: een Engelsman.

Succes!
Florida 1995
Westen VS 2013
Florida 2014
West-Canada 2017
Midwesten VS 2019
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer