Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
tosca
Amerika-expert

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door tosca »

De eerste twee keer was ik nog jonger dan 25, dus dan kostte het zo veel geld voor "wat als er iets gebeurt". Als er dan wat zou gebeuren zouden we het wel ter plaatse regelen.

Laatste keren hebben we het steeds zo gelaten. Hoewel ik Nederland vele kilometers maak, op vakantie zit ik er eigenlijk altijd naast. Mijn vriend rijdt liever zelf en wordt heel snel wagenziek als hij niet zelf rijdt. Dus is het vaak ook zonde van het geld om een extra bestuurder op te laten nemen voor dat ene ritje wat ik dan zou maken.

We doen een rondje Texas, dus helaas niet gratis. Maar denk dat we het gewoon zo laten :)
elwin
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door elwin »

Hallo allemaal,

Iemand ervaring met "Standard" size auto's van Alamo?
Wij hebben een auto geboekt via Rentalcars.com bij Alamo.

Ophalen: 22 januari - Tampa Int.Airport
Terugbrengen: 29 januari - Fort Myers Int. Airport
Kosten: 160 euro incl alle verzekeringen

Ik heb eerder auto's geboekt bij Alamo, maar nog nooit een Standard size.
Staat gelijk aan Chrysler 200 of gelijkwaardig. Iemand een idee wat voor alternatieve auto's er in deze klasse (in Tampa) te vinden zijn?
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Rémon
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Rémon »

Ik heb hier zelf vaak naar antwoorden op mijn vragen gezocht, en gelukkig ook gevonden maar nu heb ik nog een vraag...wie kan mij helpen?

Ik ga aanstaande zomer naar de US en heb bij Alamo.com een fullsize SUV gehuurd. Dit heb ik vaker gedaan bij deze verhuurder en moest dan altijd het hele bedrag of een aanbetaling betalen maar deze keer heb ik alleen een reservering gekregen. Totaal niets hoeven betalen en dat vind ik raar. In de reservering staat wel het bedrag dat ik moet betalen maar kunnen ze mij straks in Amerika niet ineens meer laten betalen omdat het een "estimated" bedrag is? En hoe kan ik eventueel toch het hele bedrag vooruit betalen?

Alvast bedankt
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Op http://www.alamo.co.uk/brits kun je op de startpagina kiezen voor "Pay now & save" of "Pay on arrival".
Bedrag staat in je boekingsbevestiging. Wordt alleen anders als je ter plekke opties kiest, wijzigt etc
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Contacteer:

Bericht door Njit »

Hij heeft al geboekt bij Alamo.com. Dus daar heeft hij nu denk ik niet meer zoveel aan :?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ik zie alleen pay now tarieven voor inwoners uit de VS.
Verander maar eens je land naar de VS.
(Natuurlijk niet boeken aangezien je dan niet de juiste verzekeringen hebt)
dummy007
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door dummy007 »

Is er iemand die weet hoe het zit met de drop off fee tussen PHX en SFO? Volgens Alamo.co.uk/Brits bedraagt die 300 USD (periode 25/05 - 12/06), maar volgens de drop off lijst op de NL site zou er geen drop off zijn (of is dit dan enkel van toepassing via de NL website?).

Alvast bedankt :).
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

@remon

Ik heb ook op Alamo.com geboekt en daar hoef je inderdaad alleen je naam en email in te vullen, dan krijg je de bevestiging per mail. Is verder in orde en je betaald dat bedrag ter plaatse. Estimated = het juiste bedrag, mits je geen extra's neemt daar ter plekke, benzine of de auto eventueel later terugbrent, anders klopt dat bedrag gewoon.

Afgelopen jaar ook geboekt gehad bij alamo.com en het jaar ervoor bij national.com. Is toch fijn dat je nu nog niets hoeft te betalen en eventueel annuleren kan tot 24 uur van te voren.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Rémon
Amerika-newbie

Bericht door Rémon »

@Pumi

Oké bedankt voor de info :thumbup:

Dan houden we het maar zo, alleen jammer dat dan het gehele bedrag pas van je CC gaat. Had liever nu betaald en dan mijn CC weer aangevuld. Nogmaals bedankt voor de info

@harryh

Ik boek niet bij alamo.co.uk/brits ivm one way fee dat hun wel rekenen, ik ga namelijk van SFO naar Las Vegas, maar toch bedankt voor het meedenken
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

dummy007 schreef:Is er iemand die weet hoe het zit met de drop off fee tussen PHX en SFO? Volgens Alamo.co.uk/Brits bedraagt die 300 USD (periode 25/05 - 12/06), maar volgens de drop off lijst op de NL site zou er geen drop off zijn (of is dit dan enkel van toepassing via de NL website?).

Die zit gewoon bij de prijs in hoor :wink:
Alamo.nl 752 euro
Brits: 703 euro (inclusief meerdere bestuurders)
Alamo.com 601 euro :!:
Usareisen.de 752 euro (inclusief meerdere bestuurders)
Usareisen.de 653 euro
Ebookers.de 601 :!:

Prijzen op moment van plaatsing.
data: 25-5/12-6
Mid Suv
Allemaal inclusief one way fee
Aanbieder: Alamo
dummy007
Amerika-ontdekker

Bericht door dummy007 »

Volgens de drop-off chart op de NL site van Alamo, is er geen drop off fee tussen PHX en SFO (https://www.alamo.nl/pdf/Drop-off%20she ... a%20NL.pdf). Maar ik wil graag boeken (of toch op zijn minst een correcte prijs krijgen) via de UK site (Brits).
Iemand die weet of dit document enkel geldt op de NL site??
Hinko schreef:
dummy007 schreef:Is er iemand die weet hoe het zit met de drop off fee tussen PHX en SFO? Volgens A bedraagt die 300 USD (periode 25/05 - 12/06), maar volgens de drop off lijst op de NL site zou er geen drop off zijn (of is dit dan enkel van toepassing via de NL website?).

Die zit gewoon bij de prijs in hoor :wink:
Alamo.nl 752 euro
Brits: 703 euro (inclusief meerdere bestuurders)
Alamo.com 601 euro :!:
Usareisen.de 752 euro (inclusief meerdere bestuurders)
Usareisen.de 653 euro
Ebookers.de 601 :!:

Prijzen op moment van plaatsing.
data: 25-5/12-6
Mid Suv
Allemaal inclusief one way fee
Aanbieder: Alamo
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Je bent toch goedkoper uit als je boekt via brits, met one way fee, dan alamo.nl, zonder one way fee.
Bij brits heb je ook nog 3 extra bestuurders.
Heb je geen extra bestuurders nodig dan boek je lekker via Ebookers.de of Alamo.com

Die prijs die je ziet is correct.
en als je toch twijfelt, mail naar Alamo
alamoukweb@rentpremier.com (http://www.alamo.co.uk/brits)
dummy007
Amerika-ontdekker

Bericht door dummy007 »

Bedankt voor het emailadres, ik heb voor de zekerheid toch eens een mailtje gestuurd. De one way fee die ze bijrekenen is +/- 190£, op een totaal bedrag van 540£. Het zou zonde zijn om die te betalen, als het in feite niet nodig is :).
Hinko schreef:Je bent toch goedkoper uit als je boekt via brits, met one way fee, dan alamo.nl, zonder one way fee.
Bij brits heb je ook nog 3 extra bestuurders.
Heb je geen extra bestuurders nodig dan boek je lekker via Ebookers.de of Alamo.com

Die prijs die je ziet is correct.
en als je toch twijfelt, mail naar Alamo
alamoukweb@rentpremier.com ()
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Sommige hebben ook al gemaild naar Alamo om dezelfde vraag.
Ik weet zo even niet wat daar uit is gekomen.
Wellicht dat het ergens staat op het forum en anders rustig het antwoord afwachten.
Laat ons het even weten :thumbup:
Rémon
Amerika-newbie

Bericht door Rémon »

Hoi daar ben ik weer...
Na gisteren een vraag te hebben gesteld over de betaling bij Alamo.com, ben ik vandaag even verder gaan zoeken of er nog andere opties waren en heb weer een aantal sites vergeleken. Ben uitgekomen bij Uscarhire.com waar ik nu voor de zelfde Fullsize SUV (Alamo) €136 minder kwijt ben en het bedrag gelijk in één keer kan betalen :D
Fer80
Amerika-ontdekker

Bericht door Fer80 »

Hallo,

Ik heb via Alamo (Brits) een auto gereserveerd. Aangezien we nu binnenkort (eindelijk) vertrekken, zal ik nog eens kijken of mijn boeking wijzigen/opnieuw doen misschien lagere prijzen tot gevolg heeft. Ik kwam dit tegen: http://www.uscarhire.com/alamo-kiosks-e ... ickup.aspx

Lijkt mij wel handig om te doen, de kans meteen iets kleiner dat ik uren in de rij moet staan als het toevallig erg druk is. Als ik het goed begrijp ligt de uiteindelijke keuze/beslissing welke auto je meekrijgt toch meer bij de mensen van Alamo op het terrein en proberen de mensen bij de balie je met name upgrades etc. te verkopen?

Zijn er mensen die de kiosk gebruiken? Zitten hier nadelen aan (kan ik bijvoorbeeld niet meer van mijn reservering af o.i.d.)?
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Je kan ook voor reservaties via alamo.co.uk/brits/ de savetime informatie invullen en dus de Kiosk gebruiken.
Americandreamboy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Americandreamboy »

Hallo Forumleden,

Nadat we onze vliegtickets hebben geboekt is het nu tijd voor de huurauto.

Met 5 vrienden gaan we 3 weken naar Amerika :thumbup: , we zijn allemaal 21 als we daar zijn en natuurlijk willen we ook allemaal in de auto rijden.
We willen graag een Fullsize of Premium SUV huren.
Ik heb gekeken bij Drive-USA.de omdat deze site speciale onder-25 aanbiedingen heeft. De prijzen beginnen bij €1500 voor een Fullsize of €2000 voor een Premium SUV.
Ze bieden hier 2 pakketten, Super-Saver en Super-Inclusive. Omdat ik in Los Angeles huur, is het enige verschil tussen de pakketten de brandstof, dus ik ga voor het Saver pakket.

Nu heb ik 2 vragen:
Is dit een goede prijs? (voor onder-25 huur?)
Is een Premium SUV de 500 euro meer waard?

Heb ook gekeken op uscarhire.com, deze bieden wel under-age pakketten aan maar hier zitten maar 3 extra bestuurders bij, en bood ook geen Premium SUV aan. De prijs was overigens vergelijkbaar met Drive-USA.

Alvast bedankt!
Paeperi
Amerika-ontdekker

Bericht door Paeperi »

Wij zijn op zoek naar een auto voor onze reis van 2 juli t/m 26 juli, nu zit ik te kijken op de site alamo Brits en daar staat een standaard SUV voor £600 en een intermediate SUV voor £614 prijsverschil is erg klein maar wat is het verschil een standaard SUV is toch ruimer? Op de site drive.usa.de is het prijsverschil heel groot dus die twee SUV?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer