Die angst is echt nergens voor nodig, mits e.e.a. natuurlijk gewoon op een ticket is geboekt. Als je zelf gaat klooien met meerdere tickets dan is het een ander verhaal.
Maar als je een connectie zou missen dan wordt dat gewoon opgelost. Mijn stelling is ook dat je beter kunt kiezen voor de kortst mogelijke connectie dan voor een lange.
De meeste vluchten vanuit Europa naar de US vliegen in de ochtend of begin van de middag weg en zijn dus ook vroeg in de US. Vaak vlieg je via een van de hubs van de drie grote airlines. DFW of JFK voor American, ATL, SEA, DTW of MSP voor Delta en ORD, IAD, LAX of EWR voor United. Vanuit die airports zijn vaak tot in de late avond nog wel vluchten naar je bestemming. Je hoeft meestal nog niet eens naar een persoon of balie, bij een missed connectie kun je gewoon op een automaat nieuwe boarding passes printen. Of als je de app van je airline op je telefoon hebt staan kun je het daarop regelen.
Maar de kans dat het gebeurt is echt heel erg klein. Ik vlieg heel vaak met connecties, ik kies altijd de kortst mogelijke connectietijd, en het is mij echt nog nooit overkomen. Over het algemeen heb ik zelfs nog tijd om even een lounge in te schieten. Voor de drie bovengenoemde airlines geldt in alle gevallen dat de gate tot 15 minuten voor departure gewoon open is.
Bagage die niet aankomt: ook dat is echt een angst die nergens voor nodig is. Het komt echt bijna niet voor, en als het voorkomt is er geen land waar het beter geregeld is dan in de US. Alle drie de grote carriers zorgen er voor dat je je bagage zo snel mogelijk krijgt. Per koerier afgeleverd bij je hotel. Wat ik bij Delta altijd wel grappig vind is dat je, terwijl je in je toestel zit, een notificatie van de Delta app krijgt dat je koffer is ingeladen

.