Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4

Bericht door RuthdeLange »

roelb schreef:Wat is er toch zo bijzonder aan een directe vlucht? Hoe erg is het om een connectie te hebben? Zeker naar de US vind ik het zelf juist erg fijn, even de beentjes strekken, je gebruikt die connectietijd efficient voor immigrations en bent dus op de plek van bestemming direct landside.
Roel, ook ik vind die tussenstop prettig voor de afwisseling en inderdaad om even de benen te strrekken maar ik vind overstappen nog vervelender omdat ik bang ben mijn volgende vlucht te missen (tenzij je dan weer echt lange overstaptijden kiest waardoor je ook heel laat -in NL tijd - in LA aankomt) en ook vooral, bang dat mijn koffers niet aankomen.. Maar vanwege de prijs zal het toch wel een overstap worden ;-)
Mijn vraag betrof ook niet zozeer de directe vlucht maar meer de beoordeling 'goedkoop'
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Die angst is echt nergens voor nodig, mits e.e.a. natuurlijk gewoon op een ticket is geboekt. Als je zelf gaat klooien met meerdere tickets dan is het een ander verhaal.

Maar als je een connectie zou missen dan wordt dat gewoon opgelost. Mijn stelling is ook dat je beter kunt kiezen voor de kortst mogelijke connectie dan voor een lange.

De meeste vluchten vanuit Europa naar de US vliegen in de ochtend of begin van de middag weg en zijn dus ook vroeg in de US. Vaak vlieg je via een van de hubs van de drie grote airlines. DFW of JFK voor American, ATL, SEA, DTW of MSP voor Delta en ORD, IAD, LAX of EWR voor United. Vanuit die airports zijn vaak tot in de late avond nog wel vluchten naar je bestemming. Je hoeft meestal nog niet eens naar een persoon of balie, bij een missed connectie kun je gewoon op een automaat nieuwe boarding passes printen. Of als je de app van je airline op je telefoon hebt staan kun je het daarop regelen.

Maar de kans dat het gebeurt is echt heel erg klein. Ik vlieg heel vaak met connecties, ik kies altijd de kortst mogelijke connectietijd, en het is mij echt nog nooit overkomen. Over het algemeen heb ik zelfs nog tijd om even een lounge in te schieten. Voor de drie bovengenoemde airlines geldt in alle gevallen dat de gate tot 15 minuten voor departure gewoon open is.

Bagage die niet aankomt: ook dat is echt een angst die nergens voor nodig is. Het komt echt bijna niet voor, en als het voorkomt is er geen land waar het beter geregeld is dan in de US. Alle drie de grote carriers zorgen er voor dat je je bagage zo snel mogelijk krijgt. Per koerier afgeleverd bij je hotel. Wat ik bij Delta altijd wel grappig vind is dat je, terwijl je in je toestel zit, een notificatie van de Delta app krijgt dat je koffer is ingeladen :-).
ReisM
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ReisM »

RuthdeLange schreef:
ReisM schreef:Was afgelopen jaar ook, wij keken telkens voor AMS - LAX rechtstreeks voor ongeveer dezelfde periode.
In september duur, in oktober weer goedkoper, begin november weer duurder, half november weer goedkoper .
Ben heel benieuwd wat jij verstaat onder duur/ goedkoop voor een rechtstreekse vlucht in het hoogseizoen (juli/ augustus) naar los angeles.
Alvast bedankt voor je reactie.
Het varieerde van bijna 1200 euro tot ruim 900 euro. Precieze bedragen heb ik niet meer.
RuthdeLange
Amerikakenner

tsja, maar ik overweeg die vlucht van Dusseldorf naar LA met BA (overstap in Heathrow, 1 1/2 uur en wissel van terminals - van 5 naar 3 geloof ik) en vanaf Londen met Virgin. Ik heb dit forum er op uitgepluisd maar las meer negatieve berichten m.b.t. het halen van de volgende vlucht en het achterblijven van bagage dan positieve.... (voor wat betreft Heathrow dan).
Maar ja het alternatief is een vlucht van kwart over 7 's ochtends met 5 uur overstaptijd.... Ik weet trouwens niet eens hoe lang van te voren je in Dusseldorf moet zijn, waarschijnlijk 2 uur dus kwart over 5. Nog 2 uur rijden dus kwart over 3 's nachts aanrijden. Is ook niet alles.
maar wel mooie prijzen...
RuthdeLange
Amerikakenner

oh ja en wat ik nog vergeet. Voor mijn kinderen is het de 1e keer dat ze vliegen dus we willen heel graag een raamplaats. als je je vlucht mist dan is de kans dat je dat nog krijgt (op een vervangende vlucht) erg klein.
Heb ook geen smartphone dus die app, daar kan ik niets mee ;-)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Wat is er mis met de route via Atlanta met Delta? Dus de DL91 (vertrektijd dagelijks om 10.25u) en daarna de DL1133 naar LAX. Connectie van 108 minuten.

Nu nog duur voor juli/augustus, maar dat is gewoon een kwestie van geduld.
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

RuthdeLange schreef:
MichelAngelo66 schreef:Ruth ik zocht via Momondo. Daar kwam ik ze tegen bij schipholtickets. Gisteren ook nog even gekeken zag ik e.e.a. langskomen voor een kleine €600. .
Als ik op jouw data zoek op mormondo dan krijg ik als goedkoopste vlucht een vlucht van 822 euro en dan heen met een russische maatschappij en terug met een Noorse.... En de heenreis is bijna 29 uur. Was dat de vlucht die jij eerder goedkoper zag staan?
Klopt ruth dat zag ik ook al vandaag. Ik heb 's avonds heel laat en zelfs 's nachts een keer gekeken en toen hadden ze betere vluchten en prijzen.via Moskou lijkt me ook niet het handigst haha.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Kan er niet een apart topic worden gemaakt voor zomervakantie-tickets? Je ziet echt telkens dezelfde vragen/discussies terugkomen, en elkaar wijzen op dealtjes werkt dan wellicht ook wat beter.
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Helemaal mee eens, goed idee. Op het Florida Forum is dat ook het geval.

Ik denk ook dat er dan gerichter advies kan worden gegeven.
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
RuthdeLange
Amerikakenner

roelb schreef:Wat is er mis met de route via Atlanta met Delta? Dus de DL91 (vertrektijd dagelijks om 10.25u) en daarna de DL1133 naar LAX. Connectie van 108 minuten.

Nu nog duur voor juli/augustus, maar dat is gewoon een kwestie van geduld.
Die heb ik nog niet eens gezien. Waarschijnlijk vanwege de prijs (ik kijk naar prijzen tot maximaal 900 euro).
Ik ga het in de gaten houden. Bedankt voor de tip.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Buiten het hoogseizoen is deze route al een hele tijd zo tussen de 300 en 500 euro. Maar ook deze zomer was deze route vaak gunstig geprijsd, al was dat pas vanaf mei/juni. Gewoon in de gaten houden dus, het is ook nog enorm vroeg om trips in de zomer van 2018 te boeken.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Apart topic vind ik persoonlijk geen goed idee. Fragmenteert te veel.
SuzieQ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door SuzieQ »

Het lijkt mij wel handig.
Dan weet je ook precies wie er zoekt.
Suzie

2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Inyaro
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Inyaro »

Momenteel retourtjes Amsterdam - Miami in de zomervakantie voor 534 euro
bv. 13/07 - 03/08
via Momondo met Schipholtickets
met Iberia en BA
het enige nadeel is bij deze vlucht de overstaptijden: de heenvlucht 1u.30 m. en de terugvlucht 6u.40m.

En ja, ik zou een aparte draad voor ticketprijzen in de zomervakantie ook best leuk vinden.

Helaas worden hier ook vaak mooie prijzen vermeld, maar staat er niet ineens bij op welke site en welke periode.
Mensen, denk daaraan aub !
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

roelb schreef:Wat ik bij Delta altijd wel grappig vind is dat je, terwijl je in je toestel zit, een notificatie van de Delta app krijgt dat je koffer is ingeladen :-).
Vond ik afgelopen week ook erg prettig. In de app kan je de status van je ingecheckte bagage volgen. Dus al voor je zelf instapt kan je zien waar je bagage is.
Zeker geruststellend omdat ik de afgiftebalies in de VS altijd wat rommelig vindt: er is geen (of zelden) een band die je bagage na wegen en labelen automatisch naar de bagagekelder transporteert. De baliemedewerker moet je tas optillen en zet deze vaak achter hem/haar vóór de lopende band. Een ander mannetje loopt dan rond en zet koffers/tassen op deze band maar er blijven altijd (grote) tassen langer staan. Ben altijd bang dat mijn tas hier ook te lang blijft hangen. Dan is het handig om tijdens het wachten bij de gate te zien dat je bagage al is ingeladen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Daika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Daika »

op dit moment tickets van Amsterdam naar las vegas 509€ via Tix.be
Ik heb echter nog nooit geboekt via een broker. Bovendien is heenvlucht maar 1 u15 op London Gatwick. Terugvlucht is ruimer.
Wat denken jullie?
Inyaro
Amerikafan

Bericht door Inyaro »

zoals ik net al schreef...
periode alstublieft
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Als jij 509 een mooie prijs vindt, lekker boeken! Via een broker kan prima, tenzij je dezelfde prijs bij de luchtvaartmaatschappij kan vinden.
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Maar 1u15m overstaptijd op Gatwick is nogal krap. Maar boeken bij een broker gaat prima.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Daika schreef:op dit moment tickets van Amsterdam naar las vegas 509€ via Tix.be
Ik heb echter nog nooit geboekt via een broker. Bovendien is heenvlucht maar 1 u15 op London Gatwick. Terugvlucht is ruimer.
Wat denken jullie?
1.15u op Gatwick is wel erg risicovol. Het is precies de MCT (minimum connection time), dus formeel mag het.

Maar besef jezelf met dit soort tickets op een route via een kleine luchthaven wel dat een gemiste connectie dus vermoedelijk betekent dat je die dag niet meer op de plek van bestemming komt. Immers, er is maar een vlucht van LGW naar LAS.

Verder zal het een vlucht met Virgin atlantic zijn, realiseer je ook dat dat niet up-to-par is met wat je gewend bent bij airlines als Delta, KLM, BA, United, etc.

Je geeft geen data, maar ik zie bij Delta genoeg routes AMS-LAS tussen de 500 en 600 euro in de aankomende maanden, met gewoon een reguliere route via bijvoorbeeld DTW, MSP of ATL. En dan vlieg je routes waar een vertraging of issue bij een connectie niet direct zorgt voor een dominoeffect maar je hooguit een of twee uurtjes later op je bestemming bent.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer