Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Almere vak V »

Daarom boek ik dus altijd rechtstreeks bij de maatschappij en niet bij een broker. Een broker kan en mag niks. En de juiste tip is inderdaad voor Delta bel je niet naar Nederland maar naar Amerika. Voor BA naar Engeland en voor Lufthansa bel je naar Duitsland. Je wordt altijd meer dan prima geholpen is mijn ervaring!!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik boek bijna altijd via een broker en heb daar alleen maar goede ervaringen mee. Elke keer prima en adequaat geholpen naar een andere vlucht of zelfs maatschappij. In de loop der jaren al heel wat schema/vluchtwijzigingen gehad, zelfs een luchtvaartmaatschappij (Martinair) die er mee ophield en zich bijzonder stug opstelde. Broker Supersaver (toen nog gevestigd op Schiphol) heeft ons toen prima geholpen. Uiteindelijk door hun effort nog veel voordeliger uitgekomen. Ik hou het trouwens wel bij Nederlandse brokers. Brokers die buiten de EU gevestigd zijn zal ik vermijden. Ook probeer ik het altijd bij één en dezelfde maatschappij te houden, wat omboeken makkelijker maakt.

Maar dit is mijn ervaring :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Wie in september of oktober naar Hawaii wil vanaf AMS, er zijn mooie prijzen te vinden, bv 1-22 sep voor 495,-.
Zie Momondo
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wow dat zijn mooie prijzen.
Spijt dat ik al geboekt heb. Deze prijzen zijn overigens ook via de website van United te boeken.
voor €326 pp extra zit je in economy plus
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik wil in oktober naar Nashville. (Heenreis 12 okt, terug 2 nov)
Iemand nog tips voor de meest gunstige (goedkope) vlucht?

Zelf zit ik te zoeken via wtc en daar kom ik op minimaal 616 uit met 2 overstappen en met KLM/Delta voor rond de 850 met 1 keer overstap.

De overstaptijden in Detroit bedragen slechts 1,5 uur. Is dat voldoende? Ik meen me te herinneren dat ik bij 'n vorige reis m'n koffer opnieuw moest inchecken (Newark)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Goed zoeken en flexibel zijn. En anderhalf uur overstap op de eerste Amerikaanse luchthaven op de heenweg is behoorlijk krap. En inderdaad hoor je de bagage van de band te halen in dat geval.
Gast

Bericht door Gast »

elninjoo schreef:Ik wil in oktober naar Nashville. (Heenreis 12 okt, terug 2 nov)
Iemand nog tips voor de meest gunstige (goedkope) vlucht?

Zelf zit ik te zoeken via wtc en daar kom ik op minimaal 616 uit met 2 overstappen en met KLM/Delta voor rond de 850 met 1 keer overstap.

De overstaptijden in Detroit bedragen slechts 1,5 uur. Is dat voldoende? Ik meen me te herinneren dat ik bij 'n vorige reis m'n koffer opnieuw moest inchecken (Newark)
Als je vastzit aan deze dagen, en dus niet flexibel bent, is het misschien een optie om naar Memphis te vliegen, voor € 469.

Aangezien Nashville bijna bij geen enkele maatschappij vanuit Amsterdam een directe bestemming is, ontkom je er meestal niet aan om minstens 1x over te stappen

https://gate1.nl/flight-bookings/59219b ... passengers
Soebas
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Soebas »

Probeer eens via Dusseldorf en via Delta.com.
Gisteren tickets gekocht voor maart 2018 voor 380 euro 1 x overstappen in Atlanta.
Weet dat het veel vroeg is, maar zo hou ik wel 200 euro per ticket in mijn portemonnee. En dat keer 4 tickets....is toch bijna budget dekkend voor de autohuur!

Maar Dusseldorf scheelt je echt een hoop geld. Doe er je voordeel mee.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Voor wat betreft je vraag voor de overstap in DTW: ja, dat is voldoende. Ik neem aan dat je met Delta vliegt. De MCT voor DL-DL op DTW is 80 minuten en dat kan prima. DTW is een vrij klein en efficient vliegveld. Mocht het onverhoopt toch mis gaan dan zal DL je automatisch op de eerstvolgende vlucht naar je bestemming zetten. Wel altijd goed om even te kijken of die opties er nog dezelfde dag zijn, just in case.
Almere vak V
Amerika-expert

delta.com geeft bij mij access denied. Meer mensen dit probleem??
Lex77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Lex77 »

Net even getest, geen probleem vanuit hier.
Afbeelding
Almere vak V
Amerika-expert

Thanks...

Lekker heb ik dat weer. Als ik op wifi zit access denied. Als ik 4g gebruik niks aan de hand. Raar...
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Iets te veel queries gedaan vanaf dat IP adres?
Almere vak V
Amerika-expert

Niet dat ik weet. Maar dat zou een reden zijn om te blokkeren??

Hoe denken ze dat ik anders aan die paar honderdduizend airmiles kom??
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Voor de mensen die in de US wonen en even naar Nederland willen: in september voor +- $560 met Delta retour AMS vanaf diverse luchthavens, iig LAS en diverse data.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Soebas schreef:Probeer eens via Dusseldorf en via Delta.com.
Gisteren tickets gekocht voor maart 2018 voor 380 euro 1 x overstappen in Atlanta.
Weet dat het veel vroeg is, maar zo hou ik wel 200 euro per ticket in mijn portemonnee. En dat keer 4 tickets....is toch bijna budget dekkend voor de autohuur!

Maar Dusseldorf scheelt je echt een hoop geld. Doe er je voordeel mee.
Maar naar Dusseldorf reis je ook niet voor niets. En vaak zijn vliegtijden zo ongunstig dat je vooraf een hotel moet nemen.
Na verder gegoogeld te hebben denk ik dat ik met KLM/Delta toch 't beste af ben. Vliegtijden waarbij ik geen hotelkosten kwijt ben, 1 keer overstap en binnen de 12 uur op plaats bestemming.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

roelb schreef:Voor wat betreft je vraag voor de overstap in DTW: ja, dat is voldoende. Ik neem aan dat je met Delta vliegt. De MCT voor DL-DL op DTW is 80 minuten en dat kan prima. DTW is een vrij klein en efficient vliegveld. Mocht het onverhoopt toch mis gaan dan zal DL je automatisch op de eerstvolgende vlucht naar je bestemming zetten. Wel altijd goed om even te kijken of die opties er nog dezelfde dag zijn, just in case.
Een vriend die vaak op Amerika reist zei 't zelfde. Dat het prima te doen is met 1,5 uur. En idd zijn ze verplicht je op de eerstvolgende vlucht te zetten mocht je door omstandigheden je connectie toch missen.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

elninjoo schreef:Maar naar Dusseldorf reis je ook niet voor niets. En vaak zijn vliegtijden zo ongunstig dat je vooraf een hotel moet nemen.
Dat ligt er natuurlijk maar helemaal aan waar mensen wonen. Vanuit de regio 's-Hertogenbosch ben ik maar 20 minuutjes langer onderweg naar DUS dan naar AMS, met minder filerisisco. Parkeren is op DUS goedkoper dan op AMS. Als je puur naar de kosten kijkt: ik rij 35km enkele reis extra. Dus 70km. Dat is ongeveer EUR 7 aan brandstof.

Enige nadeel is inderdaad dat het OV geen optie is. Maar voor korte trips (tot een week of twee) is brandstof+parkeren op AMS of DUS al snel goedkoper (of bijna hetzelfde) dan voor 2 personen de trein op en neer naar Schiphol. Met het OV naar AMS toe en terug kost ons EUR 74,36 met z'n tweetjes (trein + bus).

Met de auto op en neer naar DUS + een dikke week parkeren is qua kosten ongeveer hetzelfde.

Qua vliegtijden: dat ligt er maar net aan wat je boekt. Ik vlieg later dit jaar vanaf DUS, met DL naar MIA. Op zaterdag om 11.35u de DL25 naar ATL, en 101 minuten later verder naar MIA. Totale vliegtijd 12u 14m + 101 minuten connectie in ATL - net genoeg tijd voor een drankje in de Skyclub. De terugweg is met een AF A380 MIA-CDG en dan na anderhalf uur nog een uurtje naar DUS, aankomst 14.00u op woensdag. Voor mij worden die tijden niet veel idealer hoor. Zaterdag op een normale tijd opstaan (ik moet rond 08.15u wegrijden voor deze vlucht) en woensdag voor de avondspits weer thuis.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Atlanta is voor mij ook nog 'n optie. Daar kan ik vanaf Brussel (dichtbij voor mij) voor 500 euro naartoe met slechts 1 overstap.
Jan52
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Jan52 »

Komende donderdag vliegen we voor de eerste keer naar de USA.
Ondanks het feit dat we al veel informatie hebben ingewonnen is er toch nog een vraag die ons bezig houdt.
In het vliegtuig moeten we een formulier (douane) invullen maar er worden geen pennen verstrekt, iets wat ik me wel kan voorstellen..
Maar mogen we een ballpoint meenemen in de handbagage?
Deze is toch ook puntig en kan net als een potlood als steekwapen gebruikt worden?
Of mag het ene wel en de andere niet?
Misschien is het vergezocht maar we willen niet voor verrassingen komen te staan.
Groet, Jan
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer