Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'
En als ze er iets over zeggen dan zal het ook niet van de ene op de andere dag veranderen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: 'VS kan in komende weken beslissen over verbod op laptops in Europese vluchten'
Daar kan ik het niet zo eens mee zijn. Als men morgen beslist om de regels te wijzigen is de kans vrij groot dat dit heel snel effectief ook zo zal toegepast worden.Njit schreef:En als ze er iets over zeggen dan zal het ook niet van de ene op de andere dag veranderen..
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bij de laatste maatregel voor de luchthaven in het midden-oosten en noorden van Afrika was er 72 uur tussen de aankondiging en het daadwerkelijk invoeren van de maatregel.
-
- Amerika-expert
Precies, veel tijd tussen beslissing en uitvoering is er dus niet.
72 uur is wat mij betreft zo goed als van de ene op de andere dag.
72 uur is wat mij betreft zo goed als van de ene op de andere dag.
Misschien even off topic, maar zijn GPS toestellen toegelaten als handbagage?
Wij vliegen donderdag met British airways en ik vroeg me af of ik deze als handbagage zou meenemen of in het ruimbagage
Wij vliegen donderdag met British airways en ik vroeg me af of ik deze als handbagage zou meenemen of in het ruimbagage
-
- Amerika-expert
Waarom zou een GPS niet in de handbagage mogen ?
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik neem GPS (verschillende zelfs
) altijd mee in handbagage
Geen probleem
Powerbank hebben ze ooit al wel eens uit mijn handtas gehaald om van naderbij te bekijken
(maar ALS het nieuwe verbod er komt (...) dan mogen GPS'en allicht ook niet meer in handbagage neem ik aan)

Geen probleem
Powerbank hebben ze ooit al wel eens uit mijn handtas gehaald om van naderbij te bekijken

(maar ALS het nieuwe verbod er komt (...) dan mogen GPS'en allicht ook niet meer in handbagage neem ik aan)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het gaat om alle Devices groter dan een Telefoon/Smartphone. Een GPS device is meestal 5 of 6'' . Zou dus geen probleem moeten zijn..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
mmm ik vind mijn tom tom toch groter dan mijn i phone
tis allemaal nogal vaag - we zullen zien...
tis allemaal nogal vaag - we zullen zien...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
De kans is groot dat wanneer ze tot een ban overgaan dat het ook gelijk goed raak is.
Zit er nou niet op te wachten om alle apparatuur in het ruimbagage te stoppen.
We reizen graag met zachte tassen maar als die ban er komt dan word het weer ouderwets met stugge harde koffers reizen.
Maar of het nu een veilig gevoel geeft dat alles maar in het ruimbagage moet,bij mij niet in ieder geval.
Kijk maar eens waar overal lithium batterijen of accu's in zitten.
Mocht er een brand uitbreken dan word het een behoorlijk stuk lastiger om het uit te krijgen, mocht je er al bij kunnen komen.
Als je al bekijkt hoe ze omgingen met de Samsung telefoon , dan kan dit nog veel gekker worden.
Dan zal straks ook de koptelefoon wel verboden worden, niet zo leuk op reizen van 11 uur.
Ik hoop dat het toch snel duidelijk gemaakt gaat worden.
Zit er nou niet op te wachten om alle apparatuur in het ruimbagage te stoppen.
We reizen graag met zachte tassen maar als die ban er komt dan word het weer ouderwets met stugge harde koffers reizen.
Maar of het nu een veilig gevoel geeft dat alles maar in het ruimbagage moet,bij mij niet in ieder geval.
Kijk maar eens waar overal lithium batterijen of accu's in zitten.
Mocht er een brand uitbreken dan word het een behoorlijk stuk lastiger om het uit te krijgen, mocht je er al bij kunnen komen.
Als je al bekijkt hoe ze omgingen met de Samsung telefoon , dan kan dit nog veel gekker worden.
Dan zal straks ook de koptelefoon wel verboden worden, niet zo leuk op reizen van 11 uur.
Ik hoop dat het toch snel duidelijk gemaakt gaat worden.
KLM houdt rekening met een periode van maximaal 96 uur tussen bekendmaking van de maatregel en inwerkingtreding, aldus dit artikel van de NRC.Njit schreef:En als ze er iets over zeggen dan zal het ook niet van de ene op de andere dag veranderen..
Ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Iedereen wil gewoon zijn laptop meenemen op vakantie en hoe gaan de verzekeringsmaatschappijen om met laptops in de koffers...?
Ik denk dat ik mijn oude laptop maar meeneem.
Dat lijkt me verstandig als het verbod er komt. Eens even de verzekeringsvoorwaarden van de doorlopende reisverzekering van de ANWB als voorbeeld genomen.
Kostbaarheden
Onder kostbaarheden verstaan wij:
1. Audiovisuele, audio- en computerapparatuur, inclusief geluidsdragers en toebehoren.
2. Mobiele telefoons.
3. Foto-, film- en videoapparatuur en toebehoren.
4. Sieraden, horloges en voorwerpen van edele metalen, edelstenen of parels.
(...)
Diefstal, verlies van of schade aan je bagage is in de volgende gevallen niet verzekerd:
(...)
9. Als kostbaarheden en reisdocumenten zijn achtergelaten in bijvoorbeeld een koffer of tas, die niet als handbagage meegenomen werd en niet onder direct beheer was.
- miccie
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
En dat met een fotografie-uitrusting van een toch niet misselijk bedrag...... Dat doe ik dus niet in de koffer.
Het is afwachten hoelang Trump aanblijft. Hopelijk zijn we er over hooguit een kleine 4 jaar vanaf.
Het is afwachten hoelang Trump aanblijft. Hopelijk zijn we er over hooguit een kleine 4 jaar vanaf.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
- headhunterke
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
In de luchtvaart gaan er toch al enkele plannen rond om een work-around te vinden + aanbevelingen van IATA zelf. Dus helemaal afschieten zou ik het toch niet doen.roelb schreef:Nogmaals, het is nieuws dat zover met name uit een enkele bron is gekomen en nog niet veel aandacht heeft in mainstream media. Plus dat er een tweet ligt vanuit DHS dat een dergelijk verbod niet "imminent" is, ondanks sommige berichten in de media.
Dat was bij de airline uit het Midden Oosten toch lichtjes anders. Van de ene op de andere minuut, bij wijze van spreken. 72 uur is erg weinig om dingen georganisseerd te krijgen op zo'n schaal.Njit schreef:En als ze er iets over zeggen dan zal het ook niet van de ene op de andere dag veranderen..
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Nu is wat meer duidelijk over de achtergrond van deze maatregel:
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tru ... aan-russen
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/tru ... aan-russen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dus??? Dat kan in het ruim niet? Ik blijf het een zinloze maatregel vinden. Of een bom nu in de handbagage of in de ruimbagage zit, het resultaat blijft hetzelfde.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Artikel op NOS.nl:
'Welk probleem lossen we op met laptopverbod?'
De Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) snapt niet wat de Amerikanen willen bereiken met een eventueel verbod in Europa van laptops in vliegtuigen.
en
"Maar wij denken dan: een explosief kan ook in een laptop zitten die tussen de vracht ligt", zegt Joost van Doesburg van de VNV.
Bron: http://nos.nl/artikel/2173393-welk-prob ... erbod.html
'Welk probleem lossen we op met laptopverbod?'
De Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) snapt niet wat de Amerikanen willen bereiken met een eventueel verbod in Europa van laptops in vliegtuigen.
en
"Maar wij denken dan: een explosief kan ook in een laptop zitten die tussen de vracht ligt", zegt Joost van Doesburg van de VNV.
Bron: http://nos.nl/artikel/2173393-welk-prob ... erbod.html
Er is in verschillende media al geopperd dat er mogelijk informatie is (die om voor de hand liggende redenen niet algemeen wordt gedeeld) waaruit zou blijken dat er een specifiek risico is voor de cabinebagage, in navolging van de explosie op de vlucht van Daallo in Somalië vorig jaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2321 Weergaves
-
Laatste bericht door jensvos129
-
- 4 Reacties