Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Navigatie

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Arends1989
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Navigatie

Bericht door Arends1989 »

Een officiele reden voor deze keus is nooit echt gecommuniceerd, maar ik denk dat het om het volgende gaat:

Voorheen had je de TomTom GO 7XX en GO 9XX series welke die routeplanner hadden. Deze waren op de markt gebracht voor de consument, maar werden ook aangeschaft door bedrijven.

Daar TomTom ook een zakelijke afdeling heeft waar de producten worden gecombineerd met een voertuig-volg-systeem, dat die functie wel heeft (via het platform van het VV systeem), is de functie uit de nieuwe consumenten navigatiesystemen gehaald.

Puur om de gebruikers te scheiden en de juiste systemen aan de juiste gebruikers te verkopen.

De functie zal nog in de motornavigatie worden aangeboden omdat de concullega's als Garmin dit wel hebben. Er zijn niet veel spelers in deze markt en dan moet je elkaar soms een beetje na-apen om mee te komen.

Overigens is de vraag naar deze functie niet heel groot. Er is slechts een kleine groep dat een route zo ver wilt uitstippelen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Garmin heeft die functie niet alleen in de motormodellen (Zumo) maar ook in veel Nuvi's voor in de auto. Bovendien werk ik graag met MapSource en Basecamp als routeplanners. Reden waarom ik de voorkeur geef aan het Amerikaanse Garmin boven "ons" Nederlandse TomTom.
Bijkomend voordeel is de mogelijkheid om gratis OSM kaarten te installeren, al gebruik ik die alleen op mijn outdoor toestel en niet in de auto.
Groet,

Old Faithful
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Misschien is dat het punt: TomTom voor Nederland en Garmin voor de VS?
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW »

Sorry voor hijack van dit topic.

Aan iedereen maar denk vooral Arends1989. Heb nu een TomTom Live IQ Routes die Tyre ondersteund. Fantastisch apparaat waar het niet dat hij nu wat kleine probleempjes geeft. Had EU kaarten erop staan, even USA erop gezet om te kijken naar Tyre ondersteuning etc.. etc.. dat ging al 1x gepaard met een error in Home maar na opnieuw proberen ging het goed.
Nu terug naar EU maar al 4x vastelgelopen en krijg steeds stationsfoutmelding en kan niet checken. Heb nog steeds goede hoop dat na een wipe het helemaal goed komt.... maar.... mocht hij het begeven heb ik een vraag:

Wat is de meeste recente TomTom waar ik wel mijn Tyre routes in kan laden, want begreep dat de allernieuwste dat niet meer ondersteunen. Zou klote zijn als een nieuwe of refurb koop en mijn route is onmogelijk up te loaden :)
PhoebeCaulfield
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door PhoebeCaulfield »

Ik heb een paar vragen over Here Drive/Here Maps.
Kun je als je offline bent net als bij een TomTom zoeken op nuttige plaatsen zoals hotels en campings?
Kun je hem gewoon aansluiten op de sigarettenaansteker van een huurauto?
Alvast bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer