Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Re: FAQ Autohuur voor Amerika 2 (veelgestelde vragen)

Bericht door Maarten-Annique »

Wij willen er zeker van zijn dat we minimaal een midsize SUV hebben. Via National boeken en gokken op de Emerald Club rij met auto's vinden we een te grote gok nu.
Voor wat betreft de midsize suv is dit de beste prijs die we konden vinden...maar tips zijn welkom natuurlijk,
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

662 voor een midsize is een nette prijs, ik zie hem nergens goedkoper op het ogenblik. :thumbup:
MikeS1988
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MikeS1988 »

Hallo,

Wij gaan van 22 mei tot 7 juni naar Californië en willen een auto huren ( ophalen en inleveren in los Angeles).
Op de site van rentalcars kunnen we een standaard SUV (jeep grand Cherokee of soortgelijks) huren voor 479 euro. Is dit een goede prijs en zijn er dingen waar we eventueel nog rekening mee moeten houden? Wat denken jullie?
Maarten-Annique
Amerikakenner

http://www.alamo.co.uk/brits

Pick up
Los Angeles, International Airport
22 May 2014 15:00
Drop off
Los Angeles, International Airport
07 Jun 2014 12:00
Rental Period
16 Days
Vehicle
Standard SUV 5-Door/Automatic/Air
Package
Show package inclusions
Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
Airport Tax 11.11 pct
Customer Facility Charge
Tourism Fee 2.60%
Sales Tax
Unlimited Mileage
3 Additional drivers
Extras
Not yet chosen
Package Price
(Pay now)
£401.45
Estimated Total £401.45
Dat is ongeveer 470 euro.

Jullie prijs lijkt me dan ook prima.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Heb ook de link bekeken van Alamo/brits. Kun je deze dus gewoon boeken als Nederlander? Kiezen jullie dan voor nu betalen of bij ophalen?
Prijzen bij Usa-Reisen zijn nog niet bekekend zag ik.

Dit krijg ik te zien bij alamo/brits

Rental Period
24 Days

Vehicle
Midsize SUV 5-Door/Automatic/Air
Package
Show package inclusions
Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
Airport Tax 11.11 pct
Customer Facility Charge
Tourism Fee 2.60%
Sales Tax
Unlimited Mileage
3 Additional drivers
Extras
Not yet chosen
Package Price
(Pay now)
£489.27

Estimated Total £489.27

Zou dan 572 euro zijn en een standard 703 euro.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Maarten-Annique
Amerikakenner

Jazeker, velen gingen u voor.

Nu of straks betalen is een keuze die je alleen zelf kan maken. Nu betalen is goedkoper. Later betalen duurder. Als je nu betaald en later annuleert zit je met de wisselkoers.
Het is dus een kwestie van kiezen.

Prijzen USAreisen komen in november.
Judith85
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Judith85 »

Hoi!

Ik ben nieuw in dit forum, en bezig een 3 weekse reis te plannen naar de westkust. Nu beginnen we in Phoenix, en eindigen we in San Francisco. Heeft iemand ervaring met de one way fee die gevraagd wordt bij het huren van een auto? Ik heb al meerdere sites bekeken (usa-reisen.de, alamo.co.uk/brits, ebookers.nl) en ik kan het niet helemaal helder krijgen of je nu wel of niet een one way fee moet betalen. Ik kwam net een bedrag tegen van 300 pond, dus het is natuurlijk niet iets wat je bij wijze van verrassing wil betalen bij aankomst...

Iemand die me daarbij kan helpen?

Dank je wel!
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Judith85 schreef:Ik ben nieuw in dit forum, en bezig een 3 weekse reis te plannen naar de westkust. Nu beginnen we in Phoenix, en eindigen we in San Francisco. Heeft iemand ervaring met de one way fee die gevraagd wordt bij het huren van een auto? Ik heb al meerdere sites bekeken (usa-reisen.de, alamo.co.uk/brits, ebookers.nl) en ik kan het niet helemaal helder krijgen of je nu wel of niet een one way fee moet betalen. Ik kwam net een bedrag tegen van 300 pond, dus het is natuurlijk niet iets wat je bij wijze van verrassing wil betalen bij aankomst...
Als je de wagen binnenbrengt op een andere locatie dan waar je hem hebt opgehaald, moet je een drop-off fee betalen.
Maar die fee valt weg tussen Californië, Nevada en Arizona (bij elke verhuurder die ik tot hiertoe ben tegengekomen). Dus met jouw route zou dat geen probleem mogen zijn.
Judith85
Amerika-newbie

Bericht door Judith85 »

Dat zou bijzonder prettig zijn! Enige is dat het fijn zou zijn als je dat ergens zwart op wit ziet staan in de voorwaarden, maar dit klinkt in ieder geval al hoopvol :-).
M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus »

Dit vond ik op de website van Drive-USA(da's usa-reisen.de, maar dan in het Engels):
Applies to all one-way rentals between California and Colorado, between Arizona and Nevada, between California and Arizona, and between Georgia and Florida: If you are charged for a one-way fee at the rental location, you will be reimbursed by us upon your return home.
http://www.drive-usa.de/rental-cars/ala ... Terms.html

Het gaat over Alamo, maar je vindt het op dezelfde plek ook voor hun andere aanbieders, zoals National.
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Iemand die nog ideetjes heeft voor goedkopere autohuur? Vorige jaren telkens met drive usa via Alamo U25 gewerkt. Ik ben er nu 23, en ik zie dat ik toch overal snel aan €1300-400 euro zit voor een 20 dagen huur in juli 2014...
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

@Matan
De prijzen worden bekend begin november voor huurperiodes na 1 april 2014, dus nog een beetje geduld.
Javato
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Javato »

Ik zit eens te kijken voor autohuur voor mei 2014, 24 dagen ophaal en inleveren LAX.
Het gaat dan om een full size suv.
Op alamo/brits kom ik dan op 845 pond, niet slecht, beter dan 2012 in Denver.
Als ik Denver invoer met dezelde datum en auto kom ik op 1240 pond.
Is autohuur in California in de regel goedkoper of is dit toeval ?

Jan
Met de vriendelijke groeten, JAN
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Matan schreef:Iemand die nog ideetjes heeft voor goedkopere autohuur? Vorige jaren telkens met drive usa via Alamo U25 gewerkt. Ik ben er nu 23, en ik zie dat ik toch overal snel aan €1300-400 euro zit voor een 20 dagen huur in juli 2014...
Probeer het eens bij Dollar.com. Die bieden nu voor het hoogseizoen van 2014 stadsgebonden deals aan (LV, Denver, Tucson enz.)
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Wij hebben voor augustus 2014 bij Rentalcars.com een IFAR gehuurd via Hertz. Afhalen en inleveren op Chicago ORD.
Als ik nu op de website van Hertz kijk hebben ze geen IFAR. Weet iemand of Hertz deze helemaal niet heeft en krijgen we een andere klasse mee of staan ze gewoon niet op hun Nederlandse website vermeld.
Een grotere klasse zie ik niet echt zitten want dan heb ik onderhand een ladder nodig om er in te komen, ik ben nl niet zo groot.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

girliecathy schreef:Wij hebben voor augustus 2014 bij Rentalcars.com een IFAR gehuurd via Hertz. Afhalen en inleveren op Chicago ORD.
Als ik nu op de website van Hertz kijk hebben ze geen IFAR. .
IFAR is de code voor een midsize-suv.
En als je op de website van Hertz kijkt zie je 2 voorbeelden daarvan; een Chevrolet Captiva en een Toyota RAV4.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
girliecathy
Amerikakenner

Bericht door girliecathy »

Bedankt :thumbup: Ben ik weer gerust gesteld
Judith85
Amerika-newbie

Bericht door Judith85 »

Op rentalcars.com (via allesamerika.com) kun je een auto huren voor een mooie prijs, maar in de voorwaarden staat dat je dan wel een tankvulling moet betalen ter plekke. Ik las ergens op dit forum dat je dat ook mag weigeren. Iemand die ervaring heeft met deze specifieke verhuurder (ook al kan ik niet zien wie de verhuurder is, maar in ieder geval met rentalcars.com als tussenpersoon)?
Bop01
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Bop01 »

In juli 2014 starten we onze Amerika rondreis vanuit Las Vegas. Nu zie ik op veel plekken in dit forum dat je tot medio/eind november moet wachten omdat dan pas de tarieven voor zomer 2014 beschikbaar komen en ook de beste aanbiedingen bijv via drive-usa.de. Deze site meldt dat ook. Ik kan daar nog geen offerte krijgen.

Echter ik heb nu al een offerte van Rentalcars.com voor de huur van een Chevrolet Malibu (of gelijkwaardig) voor 568 euro (voor 22 dagen: 14 juli-4 aug). Lijkt mij al zeer gunstig. Als ik bijv een offerte van Rentalcars vergelijk met een van drive-usa.de maar dan voor bijv. een periode in maart dan is die van Rentalcars goedkoper. Dus waarom wachten tot medio/eind november? Kan iemand mij dat uitleggen?

De offerte van Rentalcars meldt dat de volgende zaken inclusief zijn:
Onbeperkt aantal kilometers ALLE auto groepen , Verzekering ( - Schadeverzekering - Diefstalverzekering - Aansprakelijkheid aan derden - Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI) - Onverzekerde motoristen verzekering (UMP) ) , Lokale belastingen , Luchthaven toeslag , Auto registratie toeslag
Lijkt me compleet.
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Lijkt mij een prima prijs. Ze zijn lekker bezig bij Rental Cars. Misschien loont het de moeite even te bellen en te vragen hoe het zit met een tweede bestuurder. Krijg je die optie er gratis bij als je bijvoorbeeld verwijst naar Alamo.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer