Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door Chrisp »

hekkie schreef:Wat ik mij ook afvraag is hoe het met de intercontinentale vluchten naar Europa gesteld.
Marjan
Eurocontrol geeft aan dat 50% van alle Transatlantische vluchten morgen 'grounded' zijn. Dus niet goed! Neem aan dat vooral vluchten naar zuidelijk- en centraal europa doorgaan.
Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het valt hier in Atlanta wel mee met de drukte, dit vliegveld is tenslotte niet gesloten. Het zijn alleen vluchten naar bestemmingen in West-Europa die zijn weggevallen, de rest gaat gewoon. Het is dus wachten op "groen" vanuit BRU/AMS en dan gaan de vliegtuigen vanuit hier ook weer die kant op.
"Keep Georgia On Your Mind"
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

hekkie schreef:Wat ik mij ook afvraag is hoe het met de intercontinentale vluchten naar Europa gesteld. Het lijkt mij dat (ook in Amerika) de luchthavens vol moet zitten met mensen die niet naar NoordEuropa toe kunnen vliegen. Of zou men dan uitwijken naar bijv. Zuid Europa en dat de passagiers daar dan gestrand zitten?

Marjan
"Normaal" gesproken niet, als er niet geland kan worden, meestal door weersomstandigheden, wordt er uitgeweken naar luchthavens dichtbij, voor Amsterdam is dat dan vaak Duitsland en/of België, passagiers komen dan later met hetzelfde vliegtuig of als dat niet mogelijk is (door bijv. crewrest) per grondtransport.

Nu is dit een zeer uitzonderlijke situatie, waar geen ervaring mee is (voor zover ik weet) maar ik denk niet er al te snel uitgeweken zal worden naar Zuid-Europa, daar zitten de vliegvelden ook niet te wachten op hallen met honderden passagiers die niet verder kunnen, daarbij is natuurlijk ook nog niet bekend welke kant die wolk opgaat.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Er is trouwens nog aardig wat verkeer:

http://www.radar-virtuel.com/#
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Rob en Annie ik vind het echt heel vervelend voor jullie......
Ik hoop dat jullie gauw alsnog kunnen vertrekken, ik ga duimen......
Groetjes Ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bij Nova nu een "kenner" die zegt dat er de komende dagen nog wel last zal zijn voor het vliegverkeer, hopelijk heeft hij geen gelijk.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik begin hem nu zelfs al een beetje te knijpen voor mijn vluchten op 26 april.... :lol: . Zo ver zal het hopelijk niet komen, gelukkig reis ik op fully flexible tickets, dus omboeken zal bij mij geen probleem zijn. Laten we met zijn alleen hopen dat de vulkanische as richting het noorden wordt geblazen!
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

christvs schreef:Laten we met zijn alleen hopen dat de vulkanische as richting het noorden wordt geblazen!
Het zou handig zijn geweest als dat meteen was gebeurd :roll:
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Rob en Annie, ik duim dat jullie snel weg kunnen !!! en overige reizigers naturlijk ook. Jeetje wat zuur zeg.

Vana, is er plek in het appartement voor extra nacht(en) ??
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

@christvs;

Komende dagen zijn merendeel van de airlines zeer flexibel met omboeken van vluchten voor alle passagiers, ongeacht (prijs)klasse. Logisch ook natuurlijk.

Ik hoorde net op mn werk (Schiphol) dat de Reserverings-nrs van de airlines vaak plat liggen. Ik raad dan ook aan, de mensen die komende dagen zouden gaan vliegen, om zoveel mogelijk online te doen (nieuwe boeking maken).

Ook al komt het vliegverkeer weer op gang morgen middag/avond, het zal dagen gaan duren voordat alles weer soepeltjes gaat verlopen. Dit is heel vaak het geval bij extreme verstoringen. En deze verstoring hebben wij op Schiphol nog nooit eerder mee gemaakt. Dit is de grootste ooit in de geschiedenis. 9/11 was ook even het luchtruim boven Nederland plat, maar dat was enkele uren maar.

hoor net dat KLM alle vluchten tot 14.00u morgenmiddag heeft geannuleerd
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Dit is gewoon echt vreselijk voor al die miljoenen mensen die komende dagen vertrekken. Je moet er toch niet aan denken dat je maanden voorbereiding hebt getroffen en vervolgens niet kunt gaan. Ik leef mee met iedereen die nu noodgedwongen thuis zit te wachten tot hij/zij kan vertrekken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

phillybilly schreef:
Vana, is er plek in het appartement voor extra nacht(en) ??
Ik hoop het. Nick vertelde me vanmiddag dat hij zou vragen of ze een extra nacht voor ze wilden vasthouden. ik weet nog niet of het gelukt is, want hij belt niet te vaak (erg duur).
Maar het is nog geen hoogseizoen of vakantie dus ik denk dat het wel lukt. Het is geen appartement bij het vliegveld ofzo, ze zitten met zijn zessen in Bayswater in één van deze appartementen.

Gelukkig zijn ze in Londen voor een opdracht van school en mist geen schooldagen en het is ook weekend. Hij zou alleen morgenavond naar Cape Fear gaan, een spectaculair feest dat bij ons op Forteiland wordt gehouden. Daar zijn maar een aantal tickets voor te krijgen en nu is hij zijn geld kwijt. daar baalt hij wel van, maar ach Londen is ook leuk natuurlijk.

Marjon
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Jeetje wat erg voor degene die binnenkort op reis zouden gaan.
Wij hebben a.s. vrijdag met vrienden uit Nederland in NY afgesproken.
Wij vliegen vanaf Raleigh naar NY en zij vanaf Amsterdam. Hoop dat het allemaal door zal gaan.
We hebben elkaar al zo lang niet gezien....
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Bericht door WillemenIrma »

Wij houden ons hartje ook vast...
Zaterdag zouden we vertrekken met delta airlines.
Wie weet, zien we niks van New York en moeten we door vliegen naar San Francisco.
Ineke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Ineke »

En ik begin nu toch ook af te vragen of ik a.s. zondag met Austrian Airlines vanaf Schiphol naar Wenen zal kunnen vertrekken.
Gelukkig zal het voor mij niet zo'n ramp zijn als voor de Amerika-vakantiegangers, maar toch.... :roll:

gr, Ineke
www.ine1149.web-log.nl
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Nou, er is in Engeland in ieder geval geen vliegverkeer tot 1900 vanavond. Nick zijn vlucht gaat dus niet door dat is duidelijk.
Op de website van Gatwick staat; Contact your airline for rebooting information.
Dat moeten ze vandaag dan maar proberen, ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en wat de kosten gaan zijn.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Vertrek zometeen naar Zeeland, zonder internet/laptop, 4 dagen leegworden zoals dat heet, maar of dat nu lukt?? Over 12 dagen moet het gewoon over zijn!

Iedereen die de komende dagen zou vertrekken; ik duim met jullie mee!!
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Goeiemorgen :)

Nieuwste voorspelling Metoffice: http://www.metoffice.gov.uk/aviation/va ... 398735.png

Ondertussen zijn in UK airspace ORK (Cork) & SNN (Shannon) terug opengegaan al is de kans groot dat deze later opnieuw zullen (moeten) sluiten. Een groot deel van Duitsland ligt plat en recentelijk heeft ook FRA (Frankfurt) de deuren gesloten.

Meer later ;)
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Update:

NATS, de instantie bevoegd voor het Britse luchtruim heeft zonet laten weten in een persbericht dat het Britse luchtruim minstens gesloten blijft tot 17APR2010 0100GMT

Bron: NATS
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb zojuist met de ANWB gebeld.
De kosten voor extra verblijf en eventuele omboekingskosten voor de tickets vallen onder de reisverzekering (tot maximaal € 450 ) :thumbup:
Wat wel heel belangrijk is om je kosten te kunnen calimen is dat je een dossier aan laat maken bij de SOS/alarmcentrale van je verzekeringsmaatschappij. Anders heb je grote kans dat je de kosten niet vergoed krijgt werd mij verteld. Dat heb ik dus meteen maar gedaan voor Nick.
Met dat dossiernummer kan hij later de gemaakte kosten claimen bij de verz. mij.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer