Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen Londen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jan de korte
Amerikafan

Re: Overstappen Londen

Bericht door jan de korte »

Beste AA leden,

Ik zit met een klein probleempje, althans dat denk ik :) Ik heb vorig jaar een ticket geboekt op de BMI site voor een vlucht naar LAX via londen heathrow.

Vertrek data: 14 sept 7.20 vanaf amsterdam, aankomst 7.35 local time londen terminal 5, 10,35 vertrek naar LAX vanuit terminal 1 met United.
Ik zou in eerste instantie met bmi naar londen vliegen, maar dit is overgezet naar BA omdat de bmi vlucht geschrapt is.

Als ik nu kijk op de BA site kan in niet online inchecken voor de 2e vlucht met United. Ik heb hierover gebeld en kreeg het antwoord dat ik voor beide vluchten bij de balie moet inchecken van BA op schiphol. Ze konden mij niet met zekerheid vertellen dat de bagage doorgelabeld zou worden naar LAX omdat united geen samenwerking heeft me BA of zoiets... Bmi en united wel.

Mijn vraag aan jullie is: Heb ik genoeg tijd om bagage op te halen in londen, en hoe gaat dit alles in z'n werk? Opnieuw inchecken, controle etc?

Als ik de vlucht zal missen, krijg ik dan een ticket voor de volgende vlucht van united?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Ik begrijp je niet helemaal?

Als je met United verder vliegt naar Amerika dan check je toch online in bij United??

Wij hebben hetzelfde, alleen vliegen op SFO, maar ik heb de stoelnummers bij United al vastgelegd. Alleen bij BA kan ik ze niet vastleggen en de terugreis vanaf Londen naar Amsterdam kan ik ook niet vastleggen. Maar ik geloof dat we die wel online in kunnen checken!
jan de korte
Amerikafan

Ik heb de reis geboekt op bmi, en bmi laat de vlucht van londen naar LAX uitvoeren door united. BMI heeft de hele vlucht overgedragen aan BA, en deze hebben dus geen overeenkomst met united schijnt. Maar alles is dus geboekt op 1 nummer, ik heb ook 1 eticket nummer, alles staat op 1 initiary ofzo..

Als ik naar de united site ga dan kan ik niet inchecken of stoelnummers vastzetten want dat kan pas 24 uur van te voren. Of ik moet wat over het hoofd gezien hebben.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Heb je al geprobeerd om op de United site naar my itineraries te gaan, en daar in te loggen met je E-ticket of confirmationnummer, en je achternaam?, normaal gesproken krijg je dan je vlucht te zien.
jan de korte
Amerikafan

ja dat heb ik al geprobeerd. Ik zie daar alleen de vlucht van londen naar lax, niet van lax naar londen. Er staat dat ik pas 24 uur van te voren kan inchecken. Meer kan ik er niet.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben ook geboekt bij BMI, en toevallig hebben we gisteren nog ingelogd op de site van United, omdat onze terug vlucht vanuit San Francisco naar Londen gewijzigd was. Hiermee waren ook onze stoelen, die we al eerder hadden vastgelegd, weer "verdwenen". Gisteren hebben we weer opnieuw stoelen vastgelegd voor onze terug vlucht (welke pas plaats vindt op 1 november) op de site van United.
Je moet wel bij het inloggen je E ticket nummer gebruiken, en niet het nummer wat je eerder van BMI gekregen hebt.
jan de korte
Amerikafan

Dit is bij mij dus niet mogelijk... heel vreemd.
jan de korte
Amerikafan

ik neem wel even contact op met united hierover.
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Wat raar joh.

Dus BMI heeft alles overgedragen naar British Airways en je vliegt met United?

Als ik jou was zou ik eerst BMI bellen, zij hebben mij toen doorgezet naar United en met hen heb ik de stoelnummers telefonisch vastgelegd. Toen ik daarna online ging kijken kon ik inloggen met mijn gegevens en nu zou ik zelf de stoelnummers ook nog kunnen wijzigen. Succes !
jan de korte
Amerikafan

esprit, heb je de stoelnummers telefonisch vastgelegd? Naar wie heb je daarvoor gebeld?
jan de korte
Amerikafan

Ik heb nogmaals contact gehad met BMI, ze verwijzen met voor het reserveren van stoelen naar United, bij de incheckbalie op schiphol schijn ik gewoon in te kunnen checken voor beide vluchten en mijn bagage zou dan ook doorgelabeld worden. Ik hoop dus dat het allemaal goed gaat! Kan ik meteen even bij de BA balie op schiphol vragen voor een gratis upgrade zodat ik mijn lange benen wat beter kwijt kan :)
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

jan de korte schreef: Kan ik meteen even bij de BA balie op schiphol vragen voor een gratis upgrade zodat ik mijn lange benen wat beter kwijt kan :)
Met zo'n naam geloven ze je toch nooit :lol:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jan de korte
Amerikafan

;) ik doe maar net of ik dat nog nooit gehoord heb :)
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Ik heb inderdaad die stoelnummers telefonisch vastgelegd. Belde eerst naar BMI en zij verbonden mij door naar United.

Ik heb geloof ik het reserveringsnummer gevraagd zodat ik online ook zelf mijn stoelnummers kon wijzigen!
jan de korte
Amerikafan

Nou het is gelukt hoor om de stoelen vast te leggen, we zitten nu op 36G en 36F, niet bij het raam maar wel bij het gangpad zodat ik mijn benen wat kan strekken af en toe zonder langs iemand te hoeven lopen. Kheb nog een vraagje, zijn dit de enige plekken die er nog maar zijn, die je kan zien bij het selecteren van je stoelen, of zijn er nog meer plekken vrij bij het raam etc als je incheckt bij het vliegveld? Zouden ze stoelen vrij houden voor mensen die geen stoelen kiezen?
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Wij hebben een vlucht vanuit San Francisco naar Londen met British Airways, aansluitend (1,5 uur later) een vlucht van Londen naar Brussel met SN Brussels Airlines/BMI. Wordt onze bagage doorgelabeld in San Francisco of moeten we deze ophalen in Londen en opnieuw inchecken? Iemand die me kan helpen?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Je bagage wordt doorgelabeld, je hoeft het dus niet op te halen. wij hebben vorige week dezelfde vlucht gehad, maar dan naar Amsterdam.
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door naranya »

Een bump voor dit topic met een vraag die ik niet terug kan vinden:
Wij reizen vanuit Dusseldorf met British Airways naar London Heathrow (Terminal 5) en daarna met Virgin Atlantic (vanaf Terminal 3) naar San Francisco.
Moeten wij onze koffers op London Heathrow zelf ophalen en weer inleveren of worden deze automatisch doorgelabeld naar SF?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Bij ons werden ze doorgestuurd. Normaal moet je enkel je koffers ophalen op de eerste plaats waar je Amerika binnenkomt. In jouw geval is dat dus je eindbestemming (en moet je ze natuurlijk niet opnieuw afgeven ;-)).

Tenzij je 2 afzonderlijke vluchten hebt geboekt?
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Wij zijn vorig jaar met Brussels Airways gevlogen en daarna verder met Virgin Atlantic via Heathrow. De koffers werden bij ons vanuit Brussel direct doorgelabeld naar Miami (eerste aankomst, en ook finale aankomst in USA). Sowieso kan je altijd even informeren bij het inchecken!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht