Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ? Deel 1 reviews t/m 2009

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ?

Bericht door jokaluma »

Grappig is wel te vermelden dat we 's avonds rond 23.00 uur (plaatselijke tijd) met 3 koppels aankwamen. We hadden allemaal via usareise.de een Equinox gehuurd.
Wij kregen zoals gezegd een Xterra. Onze vrienden hadden een Toyota Rav4 en ook een Nissan, weet niet meer precies welke type maar ik geloof een Murano. In ieder geval een kleinere auto dan de Xterra.
maar die murano is toch niet kleiner dan de equinox? Heb hier totaal geen idee van. Gaat mij vnl omtrent de bagageruimte
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

sorry, niet duidelijk vermeld.
Ik bedoelde: de Murano is kleiner dan de Xterra. De equinox heb ik nog nooit gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Reny schreef:sorry, niet duidelijk vermeld.
Ik bedoelde: de Murano is kleiner dan de Xterra. De equinox heb ik nog nooit gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Gr.
Reny
ik heb je niet begrepen,hihihihi. de volgende kier daan mer oppe zun Mestreechs ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Bostonlover schreef:Type gehuurd: Equinox
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij:USAreisen
Opgehaald in:Denver
Afgeleverd in:Denver
Meegekregen: Jeep Commander
Wanneer:begin juni

Mochten zelf eentje uitkiezen.In tegenstelling tot anderen kon ik ook daadwerkelijk een Equinox kiezen. Volledig uitgerust en met leren bekleding en 2100 mijl op de teller. Uit de rij die ons aangewezen was en waaruit we mochten kiezen stond echter ook de Jeep Commander. Deze was eigenlijk verkeerd geparkeerd maar ja belofte maakt schuld zei de medewerker en we kregen de Jeep Commander mee. Wel een stuk minder zuinig dan de Equinox, maar ja wanneer krijg je nu de kans om in een bijna full options Jeep met Flexifeul(!) te gaan rijden.
We hebben helaas afscheid moeten nemen van de Jeep na een hagelbui met korrels ter grootte van golfballen was de gehele Jeep voorzien van deukjes en waren de buitenspiegels aan diggelen. We hebben de auto ingeleverd en rijden nu rond in een Toyota Highlander. Ook een goede en leuke auto, maar geen full options Jeep :(
Afbeelding
[/url]
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Ik heb eigenlijk nog nooit BMW's of AUDI's gezien bij die verhuur bedrijven.
Dat zal ongetwijfeld zijn omdat het duitse auto's zijn en misschien duurder om te kopen. maar amerika rijd er wel vol mee.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Om even aan te haken op de vorige spreker (wel een beetje off topic, maar goed.);
Heeft er ooit iemand wel eens een Franse auto op Amerika's wegen gezien ??
Wij namelijk nog nooit, dus bovenstaande vraag stellen we onszelf regelmatig.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
PDX
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door PDX »

Ta2 Gerrit schreef:Om even aan te haken op de vorige spreker (wel een beetje off topic, maar goed.);
Ik heb er eigenlijk nooit op gelet, maar in Portland, OR wel een keer een oude Citroën 2CV gezien.. erg grappig om te zien daar.
1997 CA, NV, AZ, UT 1998 NY, 2000 NY, NJ, 2001 NJ, NY, 2007 WA, OR, CA, 2008 WA, OR, CA, NV, AZ, UT, 2009 WA, OR, 2010 NY, NJ, PA, MD, DE 2010 MT, CO, WY, ID, UT, AZ, NM, SD, NE, 2011 WA, OR, CA, NV.

2012 CO, WY, MT, AB, BC, WA
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Ta2 Gerrit schreef:Om even aan te haken op de vorige spreker (wel een beetje off topic, maar goed.);
Peugeot en Renault zijn niet meer in Amerika, heb ik ooit eens ergens gelezen. Ik vroeg me dat namelijk ook af. En Citroen volgens mij ook niet. Renault was vroeger geloof ik nog wel in de VS, maar de fabrieken zijn gesloten omdat de verkoop tegen viel.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Wij hebben een minivan gehuurd bij Alamo. Er staat als type bij: Chevrolet uplander. Wat kan ik nog meer voor auto's verwachten bij deze categorie? (Jullie zien wel: ik weet helemaal niets van auto's en merken :oops:, maar wil me niet een verkeerd type auto laten aansmeren. )
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

gondelier schreef:Wij hebben een minivan gehuurd bij Alamo. Er staat als type bij: Chevrolet uplander. Wat kan ik nog meer voor auto's verwachten bij deze categorie? (Jullie zien wel: ik weet helemaal niets van auto's en merken :oops:, maar wil me niet een verkeerd type auto laten aansmeren. )
In januari '08 heb ik Alamo een e-mail gestuurd met deze vraag, dit was het antwoord:
Thank you for your email.

Our SUV fleet consists of the following models: Chevrolet Trailblazer, Buick Rainer, Buick Rendezous, Dodge Nitro, Jeep Grand Cherokee, Kia Sorrento, Kia Sportage, Saturn Vue, Toyota 4Runner, and Toyota Highlander.

Our minivan fleet consists of the following models: Buick Terraza, Dodge Caravan and Grand Caravan, Chevrolet Uplander, Kia Sadona, Saturn Relay.

If we can be of further assistance, please feel free to email us or contact our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266). For customers outside the U.S. and Canada, please dial +1-801-533-4441.

Regards,
Felicia
Internet Response
Alamo Rent A Car
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Bedankt Carin, dat is een handig lijstje om te bewaren.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

pyca schreef:
gondelier schreef:Wij hebben een minivan gehuurd bij Alamo. Er staat als type bij: Chevrolet uplander. Wat kan ik nog meer voor auto's verwachten bij deze categorie? (Jullie zien wel: ik weet helemaal niets van auto's en merken :oops:, maar wil me niet een verkeerd type auto laten aansmeren. )
In januari '08 heb ik Alamo een e-mail gestuurd met deze vraag, dit was het antwoord:
Thank you for your email.

Our SUV fleet consists of the following models: Chevrolet Trailblazer, Buick Rainer, Buick Rendezous, Dodge Nitro, Jeep Grand Cherokee, Kia Sorrento, Kia Sportage, Saturn Vue, Toyota 4Runner, and Toyota Highlander.

Our minivan fleet consists of the following models: Buick Terraza, Dodge Caravan and Grand Caravan, Chevrolet Uplander, Kia Sadona, Saturn Relay.

If we can be of further assistance, please feel free to email us or contact our reservations department at 1-800-GO-ALAMO (1-800-462-5266). For customers outside the U.S. and Canada, please dial +1-801-533-4441.

Regards,
Felicia
Internet Response
Alamo Rent A Car
fijn lijstje carin. Echter raak ik nu toch weer in de war. In de lijst van suv zie ik geen equinox terwijl via deze link http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo ... TI-SUV.pdf bij de equinox wel suv staat......of is er een verschil tussen midsize suv en suv? Sorry heb totaal geen verstand en interesse in auto's maar wil wel weten wat me te wachten staat.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Tja... ik heb er ook geen verstand van maar ik denk dat dit standard SUV's zijn, en geen midsize. Midsize is vlgs mij een slag kleiner. Zo hadden wij vorig jaar een midsize SUV in PHX gehuurd, en kregen in 1e instantie een RAV4 mee, deze vonden toch ietwat aan de kleine kant, dat werd de volgende dag na lang praten en 4 Alamo-medewerkers, oplopend in rang :D, verder een GMC Acadia.

Maar anderes stuur je zoch toch een mailtje om te vragen welke auto's in de categorie SUV midsize vallen.
Alamo Reservations --> reservations@goalamo.com
Truckman
Amerikafan

Bericht door Truckman »

pyca schreef:Tja... ik heb er ook geen verstand van maar ik denk dat dit standard SUV's zijn, en geen midsize. Midsize is vlgs mij een slag kleiner. Zo hadden wij vorig jaar een midsize SUV in PHX gehuurd, en kregen in 1e instantie een RAV4 mee, deze vonden toch ietwat aan de kleine kant, dat werd de volgende dag na lang praten en 4 Alamo-medewerkers, oplopend in rang :D, verder een GMC Acadia.

Maar anderes stuur je zoch toch een mailtje om te vragen welke auto's in de categorie SUV midsize vallen.
Hmm..wij hebben vorig jaar een RAV-4 gekregen, (wél een V-6!) En ik moet zeggen, deze is ons perfect bevallen! Maar volgens mij, ik weet het echter niet zeker, valt een RAV-4 onder de "standard-SUV's".
The USA...what else?
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

Truckman schreef:
pyca schreef:Tja... ik heb er ook geen verstand van maar ik denk dat dit standard SUV's zijn, en geen midsize. Midsize is vlgs mij een slag kleiner. Zo hadden wij vorig jaar een midsize SUV in PHX gehuurd, en kregen in 1e instantie een RAV4 mee, deze vonden toch ietwat aan de kleine kant, dat werd de volgende dag na lang praten en 4 Alamo-medewerkers, oplopend in rang :D, verder een GMC Acadia.

Hmm..wij hebben vorig jaar een RAV-4 gekregen, (wél een V-6!) En ik moet zeggen, deze is ons perfect bevallen! Maar volgens mij, ik weet het echter niet zeker, valt een RAV-4 onder de "standard-SUV's".
RAV4 valt onder de midsize. De Highlander van Toyota valt onder de fullsize (standard).
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij hadden een full size gehuurd bij Avis via USAreisen.de, maar eenmaal in SLC aangekomen waren die niet meer beschikbaar. Opeens hadden ze er toch 1, zeiden ze - een Saturn Acura (? nooit van gehoord). Wij naar die auto, pasten de koffers er niet eens in, volgens mij was het stiekem een intermediate. Vervolgens hebben we een Chevrolet Trailblazer meegekregen, zonder bijbetalen. Het ding rijdt heeerlijk, maar een dorst dat-ie heeft!!!
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Ik had een Chevrolet Equinox gehuurd voor afhaling Denver, via Alamo. Gehuurd bij usareisen.de
Ik heb een Chevrolet Tahoe LT meegekregen.

Dus:

Type gehuurd: Chevrolet Equinox
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: usareisen.de
Opgehaald in: Denver
Afgeleverd in: San Diego
Meegekregen: Chevrolet Tahoe LT
Wanneer: van 7 juni tot en met 28 juni 2008

Hans
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
michael66
Amerikakenner

Bericht door michael66 »

GJ schreef:Opeens hadden ze er toch 1, zeiden ze - een Saturn Acura(? nooit van gehoord). Wij naar die auto, pasten de koffers er niet eens in, volgens mij was het stiekem een intermediate.
Saturn of Acura. Dat zijn twee verschillende merken.

GM brengt onder het merk Saturn vijf modellen op de markt: de Aura (middenklasse), Astra (bij ons bekend van Opel), Vue (midsize SUV), Sky (roadster) en Outlook (SUV).

Acura is onderdeel van de Honda Group. Ook vijf modellen: de sedans RL, TL en TSX en de SUV's MDX (fullsize) en RDX (midsize).
Dikkie
Amerikakenner

Bericht door Dikkie »

GJ schreef:Wij hadden een full size gehuurd bij Avis via USAreisen.de, maar eenmaal in SLC aangekomen waren die niet meer beschikbaar. Opeens hadden ze er toch 1, zeiden ze - een Saturn Acura (? nooit van gehoord). Wij naar die auto, pasten de koffers er niet eens in, volgens mij was het stiekem een intermediate. Vervolgens hebben we een Chevrolet Trailblazer meegekregen, zonder bijbetalen. Het ding rijdt heeerlijk, maar een dorst dat-ie heeft!!!
Dan heb je toch gewoon gekregen wat je hebt geboekt? Een trailblazer is een fullsize SUV.
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Ik snap helemaal niets meer van al die autotypes.....

Een trailblazer is toch een standaard (SFAR) SUV. Volgens mij is de Tahoe een Fullsize (FFAR)....

Is er iemand die weet welke types van de volgende merken in de FFAR klasse vallen????

Chevrolet (ik dacht dus de Tahoe)
Dodge (volgens mij de Durango)
GMC (Envoy???)
Toyota?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer