Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur via www.usareisen.de

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Autohuur via www.usareisen.de

Bericht door vana »

Je kunt gewoon via de site van usareisen.de een auto in Canada huren.
klik op Mietwagen (bovenin) Vervolgens zie je in 2e de blauwe balk bovenaan (links) staan "Mietwagen inCanada", daar klik je op en voilà.

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Waar ik wel nog mee zit... Je kan er blijkbaar geen gps (meer) bij huren. :(
En ik ben al in die mate verwend en aangepast aan de moderne tijden dat ik het niet erg zie zitten om het met een map te moeten doen.

Nu heb ik hier een Tomtom GO500. Kan ik die meenemen naar ginder? Ik bedoel: werkt dat daar? Past dat ook in de sigarenaansteker?
Heeft iemand ooit al een map gedownload (bv. van Canada en de VS zie ook http://www.tomtom.com/products/maps/sel ... ge=5&P=414 )? Werkt dat goed?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

WOW! Inderdaad er staat Mietwagen in Kanada. Helemaal over het hoofd gezien.

Bij "Zusätzliche Mitteilungen (max.500 Zeichen)" kan je eventueel nog iets aardigs zeggen, bijvoorbeeld dat je uitkijkt naar het autorijden in Canada. :)

Wat betreft de TomTom, die past gewoon. Kaart zou moeten werken, het juiste product is geselecteerd, zowel apparaat als kaart, dus daar kan het niet aan liggen.
Groupof4, Montreal-Miami 2008
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De map VS & Canada op een SD-(geheugen)kaartje kost nog geen 100 euro. Dat zal ik dan maar gaan bestellen.
Tenzij iemand nog andere tips heeft?

En wat ik mij nou heel de tijd al af zit te vragen: hoe komt het dat usareisen zo'n lage prijzen heeft? Want als je zo'n Equinox elders huurt zag ik prijzen die het dubbel en nog veel meer zijn!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Het vaak gegeven antwoord op die vraag is dat USAreisen in veel grotere aantallen voertuigen inhuurt dan andere indirecte aanbieders of consumenten die direct bij het verhuurbedrijf met fysieke afhaallocatie huren. Geen idee of dit klopt maar ik denk dan dat Alamo zo zekerheid bemachtigd dat er een X aantal voertuigen zal worden verhuurd in een bepaalde periode wat weer zekerheid geeft dat de afschrijvingsposten zullen worden gedekt. Wellicht betaald USAreisen Alamo up front en verkrijgt laatstgenoemde partij rentebaten.

USAreisen kan in haar beurt lagere huurprijzen bedingen en doorrekenen aan de consument, welke als gevolg hiervan in groten getale bij USAreisen komt aankloppen voor een huurauto.

Mooi verhaal is het wel, als het maar werkt. Nog geen klachten kunnen vinden.

Alleen die aparte Equinox klasse vind ik nog altijd apart die bij USAreisen geldt. Goedkoper dan de standard SUV klasse maar ook goedkoper dan de midsize SUV klasse.
mvandenb77
Amerika-ontdekker

Bericht door mvandenb77 »

Als je verder naar beneden scrolt bij het overzicht van de diverse auto's zie je ook een pakket met navigatiesysteem staan: Pakete mit Navigationssystem.. :)

groet,

Marloes
mvandenb77
Amerika-ontdekker

Bericht door mvandenb77 »

o sorry zie nu dat je in canada gaat huren ik zat bij de westelijke staten te kijken... SORRY! :oops:
Veusy
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Veusy »

Zoals sommigen al weten, ben ik in Amerika toegekomen. Zaterdagavond de wagen opgehaald die ik via USAreisen.de heb geboekt bij Alamo.

Ik had een Chevrolet EQ gehuurd voor een 490 euro denk ik. Uiteraard, zoals te verwachten geen EQ beschikbaar... maar... blijkbaar stond in het systeem type IFER en mocht ik kiezen uit de rij met grote SUV's. Heb er de Chevrolet Tahoe uitgekozen, met alles erop en eraan :-)

Wreed machien :dance:
Weblog Zuidwesten van 6 tot en met 28 Juni 2009: http://reizen.deveuster.eu
Louis
Amerika-ontdekker

Bericht door Louis »

Veusy schreef:
M&M+D schreef:Hoe krijg je je vouchers, online of per post?
Welke taal hebben die, Duits of Engels.
Of moet ik toch voor de zekerheid gaan en de auto bij het reisburo boeken.

Groetjes Marian
Je krijgt alles via e-mail na betaling (via credit card). Bij mij was de voucher gedeeltelijk in Engels en voor de rest in het Duits. Ook de uitleg van Alamo is in het Duits.

Hans
Ik heb eind mei 2008 een Equinox gehuurd bij USA Reisen en ik heb daarvan via de mail een bevestiging ontvangen, uiteraard nadat ik met mijn creditcard de huur had betaald.
Bij dat mailtje zat echter geen bestandje (soort voucher dus). Krijg ik dat binnenkort nog toegemaild en is het gebruikelijk dat dit kort voor vertrek aan mij wordt toegemaild door USA Reisen? Of ik kan ik tóch beter eventjes bellen om te voorkomen dat men mij vergeten is?

Louis
M&M+D
Amerikafan

Bericht door M&M+D »

Ik heb een heel pak papieren gekregen en uit geprint.
Wat er allemaal bij zat heb ik nu even niet bij de hand, maar het waren zeker minimaal 5 blaadjes, maar volgens mij zelfs meer.

Gr. Marian
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hadden ook een heel pakket bij ons maar er werd niet eens om gevraagd.
Ze wilden alleen onze naam en onze creditcard.

Marjon
VanRoyal
Amerikafan

Bericht door VanRoyal »

Louis schreef:Bij dat mailtje zat echter geen bestandje (soort voucher dus). Krijg ik dat binnenkort nog toegemaild en is het gebruikelijk dat dit kort voor vertrek aan mij wordt toegemaild door USA Reisen? Of ik kan ik tóch beter eventjes bellen om te voorkomen dat men mij vergeten is?
Ik kreeg direct na boeken een ontvangstbevestiging ("Ihre Buchung Nr. 55XXX bei http://www.USA-Reisen.de") zonder bijlage en 4 dagen daarna de voucher en overige informatie ("55XXX - Ihre FTI-ALAMO Mietwagenbuchung über http://www.USA-Reisen.de"). Bij deze mail zaten de volgende bijlagen:

1) _alamo_anmiet_info.pdf (algemene info alamo)
2) rooij_mw_bestätigung0406_fti.pdf (factuur volgens mij)
3) rooij_mw_voucher0406_fti.pdf (voucher met wat informatie over de boeking)

Ik zou even bellen/mailen als ik jou was.
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Als het goed is staat er in het eerste mailtje dat je binnen enkele dagen nog een mailtje zal ontvangen met voucher, algemene info, en factuur.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Inderdaad, en die voucher is waar het om gaat. Ik zou die zeker voor de zekerheid bij je hebben, doen wij altijd en leidt nooit tot vragen. In principe zit je natuurlijk in het systeem, dus ook zonder voucher zou het goed moeten gaan. Wij hebben gisteren onze auto bij Alamo op Miami afgehaald. Ook hier had ik alleen voucher bij me, ging prima.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

bij ons ging afgelopen maansag ook alles prima. Ik had ook het formulier ingevuld met onze gegevens,de medewerker vroeg "wat moet ik hiermee"hihihihi. Trouwens geen vragen naar upgrades en ook geen vragen naar extra verzekeringen. Dit was in L.A. wel een lange rij voor ons en luie medewerkers. Naar iedere 2 klanten had men pauze.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Veusy schreef:Uiteraard, zoals te verwachten geen EQ beschikbaar... maar... blijkbaar stond in het systeem type IFER en mocht ik kiezen uit de rij met grote SUV's. Heb er de Chevrolet Tahoe uitgekozen, met alles erop en eraan :-)
IFAR is een Intermediate SUV. Maar die waren blijkbaar ook op dus je hebt een gratis upgrade gehad naar een Full Size SUV.
Zo maar twee klasses hoger :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Louis
Amerika-ontdekker

Bericht door Louis »

Ik heb vandaag gebeld met USA Reisen. Ze waren inderdaad vergeten om mij per mail de vouchers toe te zenden. Gelukkig is het meteen opgelost, want ik ben nog tijdens het telefoongesprek gemaild. De vouchers zijn dus binnen.

Ander vraagje, dat wellicht op het algemene autohuurtopic thuishoort, maar ik hier maar eventjes stel:
Hebben alle huurauto's de beschikking over een cd-speler of moet ik daar apart om gaan vragen?
Het is mij niet duidelijk geworden of dat ook bij de door mij van USA Reisen gehuurde Equinox het geval is. Bovendien is de kans aanwezig (dan wel groot) dat ik toch een andere auto krijg aangeboden, als ik zo eens lees hoe weinig mensen die een Equinox hebben gehuurd, em ook daadwerkelijk hebben meegekregen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Louis schreef:Ander vraagje, dat wellicht op het algemene autohuurtopic thuishoort, maar ik hier maar eventjes stel:
Hebben alle huurauto's de beschikking over een cd-speler of moet ik daar apart om gaan vragen?
Het is mij niet duidelijk geworden of dat ook bij de door mij van USA Reisen gehuurde Equinox het geval is. Bovendien is de kans aanwezig (dan wel groot) dat ik toch een andere auto krijg aangeboden, als ik zo eens lees hoe weinig mensen die een Equinox hebben gehuurd, em ook daadwerkelijk hebben meegekregen.
Vanaf 2000 ben ik niet meer een huurauto in Amerika tegengekomen die géén cd-speler had. Je kunt er dus gerust van uitgaan dat de auto die jij meekrijgt die ook heeft. Er is zelfs een grote kans dat de autoradio zelfs MP3's kan afspelen. De laatste 7 auto's (vanaf 2005) konden dit nl. wel. :D

De Equinox (meegekregen in jan. '07) heeft een cd-speler die ook MP3's kan afspelen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Louis
Amerika-ontdekker

Bericht door Louis »

Oké, tige tank!

Ik ga meteen muziek downloaden en op een cd'tje skroeien. :D
ben_
Amerika-ontdekker

Bericht door ben_ »

Vorige vrijdag gingen we onze wagen afhalen. Alamo vond niets terug van onze reservatie. Gelukkig had ik een hoop papieren bij dus 40min later konden we toch nog vertrekken :roll:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer