https://www.carsized.com/en/cars/compar ... s=imperial
De Edge zou volgens deze data ietsje kleiner zijn geworden:
https://www.edmunds.com/car-comparisons ... =401997678
(mijn auto thuis vs mijn auto tijdens mijn laatste USA trip

Gaan jullie emigreren dat je zoveel spullen meeneemt? Rond die tijd is het daar zomer, dus korte broek is prima. Lange broeken gebruik je niet en jassen al helemaal niet. Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk. Alles wat je nu opsomt krijg je never nooit in een RAV 4. Dan ga je al gauw richting een grote SUV of een people mover zoals een voyager waarvan je dan de 3e bank en een stoel plat kan leggen voor alles wat je meeneemt.crazywarning schreef: ↑14 jan 2025, 16:40Al een tijdje geen hulp nodig gehad maar wel veel informatie hier gevonden. Nu we weer naar Florida gaan in April ben ik ook weer op zoek gegaan naar een auto.
We landen 28 april in de namiddag op Tampa en vertrekken 15 mei ook weer vanuit Tampa en hebben voor die periode een auto nodig. We zijn met twee volwassenen en een kind van 4 jaar oud, 3 grote koffers, 3 kleine cabin koffertjes, kinderwagen en wat losse persoonlijke tassen.
Ik denk dat ik met een compact suv prima uit de voeten kan maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik kom vaak de Toyota Corolla (compact) tegen als soort auto. Die lijkt mij wat aan de kleine kant.
De chevrolet trailblazer (compact suv) zou de volgende stap zijn.
Zelf twijfel ik over deze of over de opvolger Toyoyta Rav4 (midsize suv).
Via alamo kom ik ruim over de €1000 uit, autoeurope is wat goedkoper maar niet veel. Hertz was een stuk goedkoper maar als ik een booster seat voor onze dochter erbij wil dan kost het mij rond de €300 voor die extra stoel waardoor ik alsnog erg duur uit ben.
Wie heeft er nog tips of kan eens mee zoeken naar een mooie prijs?
Nee, schade met motorrijtuigen is een uitsluiting op de ‘gewone’ aansprakelijkheidsverzekering die wij hier hebben.
Hier zat ik ook naar te kijken, of het onder een Nederlandse aansprakelijkheidsverzekering of reisverzekering zou vallen, maar dat is inderdaad (voor zover ik het kan vinden) niet het geval jammer genoeg.