Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3

Bericht door Ruud2004 »

Is mijn ervaring ook, maar die vluchttijden zijn dramatisch!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Anonymous123

Bericht door Anonymous123 »

cvr schreef:Ik zie een aanbieding van BA die blijkbaar alleen bij Schipholtickets loopt. In augustus vanaf Amsterdam naar Las Vegas voor 538 Euro. Prijs lijkt me top echter de vluchtduur is dramatisch: 31 uur heen en 26 uur terug... Op de heenweg 11 uur wachten in Dublin (zal dus wel met Air Lingus zijn) en op de terugweg 10 uur wachten in Charlotte.

Prijs is leuk voor augustus maar....

Ik betaal graag 200 á 300(p.p.) meer uit voor gunstige vluchttijden.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Of vlieg naar LAX en rij dat stukje naar LAS. Ik zie prijzen van rond de $600 voor LA retour in augustus.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Gisteren een retourtje AMS-Newark geboekt voor morgen. 430 euro. Best tevreden mee, gezien de timing. De eerste keer dat ik zo ongepland op reis (nu ja, grotendeels voor het werk) ga. :?
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

en waar geboekt?? non-stop? voor wanneer?
nightfoal schreef:Gisteren een retourtje AMS-Newark geboekt voor morgen. 430 euro.
ik wou dat ik voor mijn werk die kant op kon :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

meyem schreef:en waar geboekt?? non-stop? voor wanneer?
nightfoal schreef:Gisteren een retourtje AMS-Newark geboekt voor morgen. 430 euro.
ik wou dat ik voor mijn werk die kant op kon :lol:
Rechtstreeks bij Lufthansa (is een Lufthansa/United Airlines vlucht), rechtstreekse vlucht ook. Ik stijg op om kwart na 9 's ochtends en vlieg in het terugkomen om 5 uur 's avonds. Helemaal tevreden mee! :)
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Mobile

Bericht door Mobile »

Een beetje :offtopic: een artikel uit het FD van vandaag,

"Prijzen vliegtickets stijgen door krapte op Schiphol
De kans is groot dat de toenemende krapte op luchthaven Schiphol zal leiden tot hogere ticketprijzen voor reizigers. Ook dreigt verdunning van het routenetwerk als de luchthaven niet verder kan groeien.
Dat valt af te leiden uit een studie door onderzoeksbureau SEO, in opdracht van de Europese branchevereniging van luchthavenbedrijven, ACI Europe. Door schaarste op Europese luchthavens betaalden consumenten in 2014 al € 2,1 mrd meer aan extra vliegtickets, zo blijkt uit de studie.

Negatief welvaartseffect
De uitkomst is belangrijk voor de Nederlandse luchtvaart, die worstelt met toenemende krapte op Schiphol. De luchthaven bereikt waarschijnlijk dit jaar een maximum van 500.000 starts en landingen, (‘slots’ in luchthaventermen). Dat plafond is afgesproken met omwonenden, overheden en de luchtvaartsector. Hierdoor is er tot 2020 geen ruimte voor groei.
De groeibeperking heeft een economische prijs. ‘Minder vliegtuigbewegingen gaat gepaard met minder geluidsoverlast. Maar de beperking van de capaciteit van Schiphol heeft ook een negatief welvaartseffect. De reiskosten voor consumenten gaan omhoog en het netwerk wordt minder divers’, zegt Guillaume Burgthouwt, luchtvaarteconoom bij SEO.
Verdunning routenetwerk
Het onderzoek van SEO, dat in januari is verschenen maar onder de radar bleef, wijst op een duidelijk verband tussen schaarste op een luchthaven en de hoogte van ticketprijzen. Bij 10% meer krapte, stijgen de ticketprijzen gemiddeld met 1,4% tot 2,2%. Omdat luchthavens gereguleerd zijn, kunnen ze vraag en aanbod vaak niet met elkaar in evenwicht brengen met hogere luchthavengelden. Dus doen luchtvaartmaatschappijen dat via hogere ticketprijzen.
Krapte leidt ook tot verdunning van het routenetwerk, aldus de onderzoekers. ‘Luchtvaartmaatschappijen gaan op de routes vliegen die het meeste opbrengen. De rest laten ze links liggen. Dat betekent dat kleine bestemmingen in Europa verdwijnen en er minder ruimte is voor vrachtvliegtuigen’, stelt Burgthouwt.
Lagekostenverkeer
Op drukbezette luchthavens als Londen Heathrow zijn beide effecten al merkbaar. Dezelfde ontwikkeling dreigt op Schiphol, dat de afgelopen jaren aanzienlijk sneller is gegroeid dan concurrerende luchthavens als Heathrow en Frankfurt. Om de onverwachte snelle groei op te vangen heeft Schiphol maandag een nieuwe tijdelijke vertrekhal geopend.
Verband
Bij 10% meer krapte, stijgen ticketprijzen met 1,4% tot 2,2%

Verdunning netwerk
Luchtvaartbedrijven gaan op routes vliegen die meeste opbrengen
Volgens Schiphol zijn luchtvaartmaatschappijen de afgelopen jaren slots gaan hamsteren omdat ze het groeiplafond zagen aankomen. Volgens het SEO speelt de snelle verlaging van de havengeldtarieven door Schiphol mogelijk ook mee. In april 2016 verlaagde Schiphol de havengelden met 10,6%, dit jaar met 7,1%. ‘De lage gelden hebben de groei van lagekostenverkeer mogelijk gestimuleerd’, aldus het onderzoek.
Budgetmaatschappijen
Deze bevinding is koren op de molen van KLM. Volgens de maatschappij is de toenemende schaarste te wijten aan een ‘ongebalanceerde aanpak’ door Schiphol. Dat zou veel te veel ruimte gegeven voor de groei van nieuwkomers als EasyJet en Ryanair, die de afgelopen jaren steeds meer zijn gaan vliegen naar grote luchthavens als Schiphol.
Vergeleken met luchthavens als Frankfurt, Parijs en Dubai heeft Schiphol inmiddels het hoogste percentage budgetmaatschappijen. Ten opzichte van 2015 noteerden zij een groei van bijna 26% op de luchthaven, tot ergernis van KLM. De maatschappij vindt dat de schaarste capaciteit op Schiphol moet gaan naar intercontinentale routes.
Luchtvaartknooppunt
Zelf opende de KLM deze zomer zeven nieuwe routes naar vakantiebestemmingen als Malaga, Porto en Split. Als de grootste gebruiker van Schiphol heeft KLM de afgelopen jaren bovendien het meest geprofiteerd van de lagere havengelden.
Schiphol benadrukt dat de toewijzing van slots op de luchthaven gebeurt door een onafhankelijke ‘Slotcoördinator.’ Het aantal vakantievluchten is sinds 2008 bovendien gedaald met 3,1%, zo vermeldt het jaarverslag van de Schiphol Group. Verkeer dat belangrijk is voor de positie van Schiphol als luchtvaartknooppunt groeide in deze periode juist met 1,9%.

Toenemende drukte
In een brandbrief waarschuwde KLM afgelopen week voor de toegenomen drukte op Schiphol. Volgens de maatschappij dreigt een ‘extreem drukke zomer’, met operationele problemen op de luchthaven. De thuismaatschappij vindt dat Schiphol niet genoeg heeft geïnvesteerd in zijn infrastructuur om de groei op te vangen.
Veel Europese luchthavens kampen met toenemende drukte. Luchtverkeersleidingsorganisatie Eurocontrol verwacht dat in 2025 in totaal 1,9 mln vluchten niet verwerkt kunnen worden door de bestaande luchthavens, een capaciteitstekort van 12%. Door de schaarste zullen Europese consumenten in 2035 naar verwachting €6,3 mrd extra betalen voor hun vliegtickets, ofwel €10,43 per gemiddelde retourvlucht.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nightfoal schreef: Rechtstreeks bij Lufthansa (is een Lufthansa/United Airlines vlucht), rechtstreekse vlucht ook. Ik stijg op om kwart na 9 's ochtends en vlieg in het terugkomen om 5 uur 's avonds. Helemaal tevreden mee! :)
Dat kan ik me voorstellen!
Maar je vliegt vanaf Brussel, he? Daar begin ik toch een beetje jaloers op te worden, is vaak toch goedkoper dan vanuit Schiphol (daar woon ik om de hoek :D )
welke tijd van het jaar?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Mobile

Bericht door Mobile »

Meyem , nightfoal vliegt vanaf AMS schrijft ze.

Over wat jij schrijft ; elk nadeel hep se voordeel .
Brussel ,maar vooral Dusseldorf gebruiken scheelt geld, maar ja als jij in de buurt van Schiphol woont zijn je aanreis kosten ook minimaal
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik weet niet of dit bericht vertragingen heeft veroorzaakt:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... -aan-grond
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Mobile schreef:Meyem , nightfoal vliegt vanaf AMS schrijft ze.
ah, even over het hoofd gezien ... lekker prijsje, hoor!
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Hoort niet helemaal in dit topic thuis maar voor de Amerikanen die toevallig meelezen en nog een reisje naar NL plannen:

Boston, NYC, Philly, Atlanta, LA, Seattle (maar ook allerlei kleinere steden zoals Tampa, Raleigh, Kansas City etc.) naar Amsterdam voor rond de $400 in mei, en weer in september t/m maart 2018. Sommige data zelfs nog wat goedkoper ($380). We hebben in ieder geval gelijk geboekt! Reizen vanuit de VS naar Europa zijn vaak een stuk duurder dan van Europa naar de VS.

Edit: krijg er nu ook een deal alert over https://www.travelpirates.com/flights/e ... -trip_5778
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Ik zie voor BRU-MIA begin augustus 366,- op dit moment :)
jpbriaire
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jpbriaire »

Heb je daar ook meer details van?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ataturk007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Ataturk007 »

Ik had een maand geleden een ticket gekocht voor 10 september tot 22 september naar Miami voor 230 euro!!! :D
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Dat is zeker vanaf Keulen met Eurowings ? Mooie prijs maar dat is excl bagage toch ?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Ataturk007 schreef:Ik had een maand geleden een ticket gekocht voor 10 september tot 22 september naar Miami voor 230 euro!!! :D
Mooie prijs maar dat was inderdaad exclusief koffer en buiten het hoogseizoen. Die 366 incl koffer is voor het hoogseizoen een hele mooie prijs ;)
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Miami sale: Vanaf 25 april en in mei & juni kun je nu voor eur 272,- zonder bagage rechtstreeks vanaf BRU naar MIA retour met TUI (Dreamliner meestal), zie https://www.tuifly.be/nl/last-minute/brussel/miami.
Snel schakelen, uit ervaring weet ik dat prijzen vaak snel weer omhoog gaan als er paar tickets verkocht zijn ;)

Edit: Inclusief gewijzigd in zonder bagage
Koffer 20kg is 2x20,-.
Laatst gewijzigd door harryh op 18 apr 2017, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Harry, het is maar wat je onder bagage verstaat.... Dat tarief is incl 10 kg handbagage. Wil je meer meenemen dan komt er 20 euro per persoon per traject bij (voor 20 kg). Blijft het nog steeds een mooie prijs !
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer