Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door mtl »

Ga er maar van uit dat als de Fyra inderdaad nog niet gaat rijden dat dan de Thalys de enige trein is. Er zal geen vervangende trein zijn mocht dit het geval zijn.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Wij hebben een reis geboekt af Antwerpen/ Schiphol naar de USA. Onze vertrektijd in Antwerpen -Centraal is 10.30 uur en een geplande aankomst op Schiphol ongeveer 11.30 uur. Nu is mijn vraag of iemand weet welk soort trein dit is of was? Aangezien het gedonder al de hele poos met de Fyra die ook in 1 uur op Schiphol zou zijn er nu helemaal uit ligt. Is hiervoor weer de Internatinale/Beneluxtrein voor teruggekomen en hoe lang doet die er dan over? Bij KLM word je ook niets wijzer , ze zeggen alleen dat je 4 uur voor vertrek je de treintickets kunt af halen en dat je dan hoort welke trein dit is. Ik weet dat je de treintickets persoonlijk af moet halen in Antwerpen met je tickets .
schellie
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Volgens mij rijdt de Thalys gewoon nog wel...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door erikh »

Bij het boeken staat welke trein je hebt. Wij hebben ook pas weer geboekt vanaf Antwerpen, en de ene dag werden vluchten aangeboden i.c.m. een treinreis met de Fyra en de andere dag met Thalys. Wij hebben bewust voor Thalys gekozen, en de twee keer hiervoor hebben we ook altijd de Thalys gehad.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

SpaceAce schreef:Volgens mij rijdt de Thalys gewoon nog wel...
Dat is ook zo SpaceAce, maar ik kan er niet achter komen via KLM of wij reizen met de Thalys met gereserdeerde zitplaatsen?, of als de Fyra zou rijden ( dit moeten ook gereserveerde zitplaatsen zijn) .? Als het weer de Internatinale word hebje geen gereserveerde zitplaatsen!!!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zowel Fyra als Thalys hebben alleen gereserveerde zitplaatsen. Ik heb trouwens gelezen dat er een alternatieve intercity Roosendaal-Antwerpen komt zolang de Fyra niet rijdt.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

De internationale bestaat niet meer. De Fyra rijd op het moment niet. Als treinreis een KLM vluchtnummer heeft is de kans groot dat je met de Thalys reist. Dit was vorig jaar bij mij het geval.

Ik weet niet wanneer je moet vliegen maar nu de Fyra niet rijd en de Thalys de enige mogelijkheid is zal ik maar eens contact opnemen de KLM om te zien of je alsnog niet omgeboekt kan worden om direct vanaf Amsterdam te vliegen. Vlieg je pas over een aantal weken/maanden dan zal je nog even geduld moeten hebben.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Vanaf het weekend rijden er weer intercity's tussen Roosendaal en Antwerpen als noodoplossing. Maar je reistijd is hoe dan ook langer dan dat uur wat in je boeking staat.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

hopelijk hebben ze over een aantal weken een oplossing, anders wordt het contact op nmen met de KLM
woels11
Amerika-ontdekker

Bericht door woels11 »

Als je direct via de KLM website boekt kun je volgens mij alleen maar met de Thalys reizen. De tijden waarop de Fyra reed boden ze niet aan toen ik opzoek was naar vliegtickets.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin »

Gezien de reistijd van 1 uur lijkt het me inderdaad de Thalys te zijn waarmee je reist.

Prima trein om snel van Brussel naar Schiphol te gaan. Echt supersnel :thumbup:
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zolang Schiphol bereikbaar is dan. Nu weer uitgelopen werkzaamheden. Dan weer brandalarmen in de tunnel, dan weer kapotte treinen. Ik vind dat echt een dramatisch stuk spoor naar een van Nederlands belangrijkste transportknooppunten.
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

Oke, bedankt. Houden we het er maar op dat het de Thalys is. We nemen een paar dagen voor vertrek nog wel ,n keer contact op met KLM of station Antwerpen centraal.
schellie
GYMF
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door GYMF »

Wij hebben via connections.be vorig jaar tickets geboekt voor de a.s. meivakantie naar Orlando, met vertrek vanaf Antwerpen centraal station. Nu keek ik vandaag in manage my booking op de KLM website en zag dat de treinreis heen (op 28 april) uit het overzicht is verdwenen. De treinreis terug (10 mei) van Schiphol naar Antwerpen staat er nog wel. Ik heb gebeld met de KLM en kreeg te horen dat dit waarschijnlijk te maken heeft met de uitval van de FYRA. Ik mag nu vanaf Amsterdam vertrekken. Gezien alle verhalen, vroeg ik om een bevestiging, maar die kreeg ik niet, er staat volgens de medewerker namelijk niet meer dat ik moet vertrekken vanaf Antwerpen, maar vanaf Amsterdam. De medewerker zou een aantekening in het reserveringssysteem zetten (..). Toch geeft me dit (nog) niet een goed gevoel. Het rare is dat in 'viewtrip.com' de treinreis heen er nog wel in staat.

Iemand 'ervaring' hiermee?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wel een wat vreemde wijziging. Het lijkt erop dat KLM dit produkt nog steeds niet goed onder de knie heeft.

Je hebt in principe met KLM een overeenkomst om vanaf Antwerpen vervoerd te worden. Dat die trein niet rijdt is niet jouw probleem, maar een probleem van KLM. Dan zullen ze dus een alternatief moeten bieden, trein, taxi, bus, etc. Zomaar zeggen dat je dan maar vanaf Amsterdam moet vertrekken is eigenlijk niet conform de overeenkomst. Natuurlijk kan het voor jou wellicht wel prettiger zijn om vanuit Amsterdam te vertrekken, maar voor iemand die in of bij Antwerpen woont natuurlijk niet. Die dacht dichtbij huis te kunnen vertrekken maar moet nu opeens een ritje naar Amsterdam gaan regelen.

Ik zou toch nog eens bellen en dan vragen of ze het echt zeker weten. Dat gesprek opnemen kan verstandig zijn, zeker gezien het feit dat KLM blijkbaar niet schriftelijk wil bevestigen. En dan ook vragen wat KLM denkt te gaan doen aan de kosten van het vervoer van Antwerpen naar Amsterdam op eigen gelegenheid.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik denk dat de KLM gaat zeggen dat je hiervoor bij connections moet zijn. Je hebt immers bij hun geboekt.

Dat kregen wij vorig jaar ook te horen toen we niet vanaf Antwerpen konden vertrekken omdat de Belgische spoorwegen staakten. Zij hebben ons toen in een e-mail toestemming gegeven om vanaf Schiphol te vertrekken.

Het systeem view trip was bij ons vorig jaar ook een puinhoop met dubbele vluchten etc. Daar zou ik niet te veel vanuit gaan.
GYMF
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door GYMF »

Ik kreeg telefonisch wel alternatieven vanaf Antwerpen aangeboden, maar mocht ook direct vanaf Amsterdam vertrekken. Ik zal dit verhaal ook aan Connections voorleggen en vragen om een bevestiging dat vertrek vanaf Amsterdam is toegestaan. Ik heb geen zin in gezeur aan de balie bij KLM.

Het merkwaardige is dat diezelfde treinreis op 28 april (we zouden met de Thalys gaan) vanaf Antwerpen nog steeds boekbaar is bij de KLM, dus wat nu de echte reden is dat de treinreis eruit is gehaald, is mij een raadsel.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Als iemand de oplossing vanuit KLM heeft gekregen is er geen enkele aanleiding om bij Connections om de bevestiging te vragen.
KLM is verantwoordelijk voor het vervoer ( en de voorwaarden daarvoor) en Connections is enkel de broker.
Die incasseert jouw geld, koopt namens jou een ticket en thats it.

Vlieg je binnenkort met KLM en doe je dat met een ticket dat vertrekt vanuit Antwerpen Centraal?

Grote kans dat je dan niet meer eerst de trein hoeft te nemen om naar Schiphol te komen. Maar dat geldt alleen als je op een Fyra trein geboekt stond.

Omdat deze treinen niet meer naar Antwerpen en Brussel rijden geldt er een tijdelijke versoepeling van de regels. Hieronder alle details zoals KLM ze officieel heeft verspreid. Mocht je vragen hebben als het wellicht niet helemaal duidelijk is, bel dan met KLM op nummer 020-4747747.

Belangrijk: ga er trouwens nooit klakkeloos van uit dat je gewoon met een Belgisch KLM ticket naar Schiphol kunt komen. Vraag KLM naar wat in jouw geval specifiek mogelijk is en laat ze dit per mail aan je bevestigen!

FYRA Treinservices uitgesteld
Belangrijk nieuws als je een Belgisch KLM ticket hebt.

Vanwege technische problemen van de FYRA-treinservices tussen België en Nederland is het volgende omboekbeleid tot en met 28 februari 2013 van kracht. Deze periode kan worden verlengd.

Passagiers in het bezit van een Air France / KLM ticket die geboekt zijn op de vluchtnummers 9B9201- 9257-9261 (naar Schiphol) of 9B9268-9273 (vanaf Schiphol) kunnen worden omgeboekt in dezelfde originele boekingsklasse op:

de KLM-vluchten tussen Brussel en Amsterdam
treinen met een AF-nummer tussen Brussel en Parijs Charles de Gaulle

Voor boekingen op andere FYRA-vluchtnummers geldt:

Gedupeerde passagiers wordt een nieuw treinticket aangeboden op de eerstvolgendeThalys-verbinding wanneer zij het ticket omwisselen bij de SNCB/NMBS balie op Antwerpen Centraal,of bij de NS-balie in Amsterdam op de dag van vertrek. Indien er geen goede aansluiting mogelijk is, kan de passagier zijn reis in Amsterdam beginnen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

bedeve schreef:Als iemand de oplossing vanuit KLM heeft gekregen is er geen enkele aanleiding om bij Connections om de bevestiging te vragen.
KLM is verantwoordelijk voor het vervoer ( en de voorwaarden daarvoor) en Connections is enkel de broker.
Die incasseert jouw geld, koopt namens jou een ticket en thats it.
.
Ik geef hier alleen maar onze ervaring aan van vorig jaar. Toen stond KLM er namelijk op dat wij dit zwart op wit hadden van Connections. Terwijl de KLM ons ook zelf de aanbieding deed om direct vanaf Schiphol te vertrekken.
fieke85
Amerikafan

Bericht door fieke85 »

Wij hebben gisteren een mailtje gekregen van Connections dat we omgeboekt zijn en nu met de Thalys van Antwerpen naar Amsterdam rijden.
Afbeelding

http://bartensofie.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer