Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Mattie112
Amerika-ontdekker

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Mattie112 »

Iets goedkoper (Intermediate SUV) via: https://partners.rentalcar.com/american ... ntal_rates&
€1618 of €1650 voor gold (+ gratis annuleren dus gewoon vast leggen en als je wat beters ziet annuleren)
Tin_cricket
Amerikafan

Bericht door Tin_cricket »

1.148,84 euro, annuleerbaar met alamo via easyterra.be
Gast

Bericht door Gast »

@tin_criicket: je vergeet helaas wel te vermelden dat er nog € 584.56 aan one-way fee berekend wordt.

Totaalprijs wordt dan € 1733,40
Capture.PNG
summergirl
Amerika-ontdekker

Bericht door summergirl »

Bedankt! Iets in de richting van € 1.730 hadden we inderdaad wel langs zien komen.
Die andere is voor 'americanvacation.nl'-klanten, maar volgens mij ben ik dat automatisch als ik via die link de auto boek? Ik zie niet waar staat dat ik deze gratis kan annuleren, zou je aan kunnen geven waar je dat ziet staan? Ik heb doorgeklikt tot ik gegevens in moet vullen, terms & conditions bekeken... maar niet niet kunnen vinden.
Op een doos van een klok made in Hongkong:
Guaranteed to work throughout its useful life.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Ik weet niet wat je route is, maar soms kan het lonen om de route op te splitsen voor een lagere one way fee en een lagere totale huur.
Afbeelding
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Als je boekt met Hertz als Gold member met cdp 510000: alle verzekeringen zitten er in, maar hoeveel kost een 2e bestuurder? Of moet je dit terplekke regelen? Zie nl die optie niet op de site
Vimana
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Vimana »

Matan schreef:Als je boekt met Hertz als Gold member met cdp 510000: alle verzekeringen zitten er in, maar hoeveel kost een 2e bestuurder? Of moet je dit terplekke regelen? Zie nl die optie niet op de site
Waar huur je de auto? In Californië is dit gratis.

User Hinko had dit al eerder gepost:https://www.autoslash.com/blog-and-tips ... river-fees

f you rent cars only in the state of California, you can probably stop reading now since we have some great news for you. There are no additional driver fees in California at all by law. This goes for all companies, regardless of whether the additional driver is a spouse or someone unrelated to you. (You still need to list the additional driver on the contract, though.)
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Als Hertz Gold member is de spouse sowieso gratis 2e bestuurder (wel van te oren opgeven geloof ik), zie: https://www.hertz.nl/rentacar/member/enrollment
Mr. Patrick
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Mr. Patrick »

Ik zie bij Hertz nu deze staan voor 4-06-2019 t/m 27-06-2019 voor een rondje Denver. Overigens met ANWB en Gold member profiel.

Afbeelding

Wat denken de kenners... goede deal , maar wel een dikke auto voor 2 personen? Of beter wachten?
Wij willen wel per se een SUV, maar hoeft niet zo groot (mag wel).
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Marco en Cindy
Amerikafan

Bericht door Marco en Cindy »

Volgens mij kun je deze altijd nog kostenloos annuleren. Doen wij ook best vaak met reserveren. Als we een redelijk goede deal zien vastleggen met de optie om kostenloos te annuleren. En dan regelmatig blijven vergelijken. Komt er een betere optie/prijs voorbij nieuwe reservering maken en andere annuleren.

Ik heb een keer 6 of 7 reserveringen op die manier gemaakt. Iedere keer een paar tientjes goedkoper.
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Niet alleen kun je dit gratis annuleren, als je niet komt opdagen vervalt de reservering kostenloos.

Dus je verliest er niets mee: direct reserveren. Als je nog niet 100% zeker bent over ophaal- en terugbrengdatum: meerdere reserveringen maken zodat je voor alle mogelijke opties het tarief vast hebt liggen.

Een Escalade is een erg fijne auto. Kijk, voor deze periode kun je ook voor de helft van het geld een auto rijden, maar als je het er voor over hebt: zeker die Escalade nemen! Kun je ook nog een keer van het gebaande pad af als dat nodig is.
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

https://go.easycar.com/nl/book?tv=36E74 ... /965850656
Ik ben deze mogelijkheid tegen gekomen voor onze reis naar de westkust volgende zomer. Nu had ik graag geweten of er voldoende dekking op zit. Op het eerste zit stemt het eigen risico en schade 0,0 overeen met wat ik lees voor de aangeraden voorwaarden. Toch vind ik het verwarrend wat wel en niet is inbegrepen. Graag had ik dan ook jullie mening even gevraagd.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hoi allen,

We hebben vandaag de eindafrekening ontvangen van onze huurauto bij AVIS via Rentalcars.com.
Er staan allerlei extra kosten opgesomd (kleine bedragen), maar er staat ook een bedrag van 251 euro bij dat we niet kunnen verklaren. Hetgeen erbij staat is: T & KMS/D & KMS. Iemand die weet wat ze hiermee willen zeggen? Ik ga ze zelf sowieso een mailje sturen hoor, maar ik wou eerst eens horen of er iemand weet wat deze afkorting betekend?

Alvast bedankt hoor! :thumbup:

Frouke
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Misschien kunnen we er wat meer wijs uit als je die afrekening of de huurovereenkomst zelf even post. Streep even de persoonlijke zaken door.

Het probleem met dit soort rentals via tussenpersonen is dat je vermoedelijk bij het ophalen nog allerlei "extra's" aangeboden hebt gekregen. Immers, de verhuurder wil ook wat verdienen en klanten van brokers zijn de beste prooi - dat zijn immers vaak onwetende toeristen.

Dus de vraag is: waar heb je je handtekening allemaal bij gezet.

In principe dekt de voucher van de tussenpersoon de volledige huur. Dus alleen als je extra's hebt afgenomen zal Avis je geld in rekening brengen. Ik zie uit je andere posts dat je in Florida bent geweest. Wat heb je gedaan qua tol? Als je zelf geen sunpass transponder hebt en wel over de turnpike bent gereden (of op andere plekken door de sunpass/ezpass lane) dan ben je iig $19.75 plus de kosten van alle tolls (tegen het hoge tarief) aan Avis verschuldigd. $251 lijkt me echter wat veel voor toll in een vakantie, dus dat zal het niet zijn.

Wellicht heb je bij het ophalen roadside assistance of personal affects insurance geaccepteerd (lees: niet gedeclined)?
Franciscus
Amerikakenner

Bericht door Franciscus »

Ik kom bij een mooie aanbieding tegen bij Hertz in de klasse 'Luxury SUV (Categorie S6) LFDR', gaat om een Mercedes GL 450 of gelijkwaardig. Heeft iemand een idee welke auto's ik nog meer kan treffen in deze klasse? Ik ken deze klasse niet en kom hem ook niet tegen op de fleetlist. En iemand een idee waarmee dit qua grootte te vergelijken is? Ik neem aan met de Standard SUV (Categorie L4) FRAR?
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

sanook schreef:Als Hertz Gold member is de spouse sowieso gratis 2e bestuurder (wel van te oren opgeven geloof ik), zie: https://www.hertz.nl/rentacar/member/enrollment
Is Denver -> SFO en 2e bestuurder is geen familie.

@ Luxury cars: welke promo? :)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Matan schreef: Is Denver -> SFO en 2e bestuurder is geen familie.
Dat kan die hourly hired Spouse Controler in het uitrijhokje echt niet zien op afstand
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Franciscus schreef:Ik kom bij een mooie aanbieding tegen bij Hertz in de klasse 'Luxury SUV (Categorie S6) LFDR', gaat om een Mercedes GL 450 of gelijkwaardig. Heeft iemand een idee welke auto's ik nog meer kan treffen in deze klasse? Ik ken deze klasse niet en kom hem ook niet tegen op de fleetlist. En iemand een idee waarmee dit qua grootte te vergelijken is? Ik neem aan met de Standard SUV (Categorie L4) FRAR?
Dit is toch Prestige collection? Dan is het type vermoedelijk precies die auto die genoemd staat, de GL450 dus.
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Hey Roelb: onze verhuurperiode was blijkbaar opgesplitst in 2 delen. We hadden betaald voor 34 opeenvolgende dagen aan Rentalcars.com, maar blijkbaar gold dit aanbod bij AVIS maar voor 28 dagen (omdat dit volgens hun de langste periode is om een auto te huren). en hebben we een extra factuur gekregen van AVIS waarbij ze blijkbaar een extra bedrag van 300 euro via de kredietkaart hebben aangerekend... Nu moeten we dit bedrag van die 6 dagen dus teruggevorderd zien te krijgen via Rentalcars.com omdat zij ons deze auto 'verkocht' hebben voor een huurperiode van 34 dagen op rij. Dit is al de tweede maal op rij dat we deze zever hebben bij AVIS bij het huren van een auto voor een lange periode (telkens langer dan een maand). Vorige keer hadden we de zever vòòr ons vertrek en nu dus nà onze reis.... We hebben het misverstand telefonisch proberen te regelen, maar dit was dan weer net iets té gemakkelijk volgens hun dus nu moeten we het via een knudde klachtenlijntje per mail zien te regelen... pfffffff
Opletten dus voor diegenen die een auto zoeken te huren voor een periode van 28 dagen of langer want dit is niet altijd zo vanzelfsprekend/duidelijk... Hoewel dit bij onze eerste lange reis (31 dagen) via ALAMO totaal géén problemen gaf!

Groetjes, Frouke
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

In dat geval zou ik gewoon een chargeback doen. Als jij een voucher hebt voor de volledige huurperiode heb je voldoende bewijs voor je creditcard uitgever. Laat ze maar met papieren over de brug komen waaruit zou blijken dat je ze meer verschuldigd bent.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer