N.a.v. de SLI dekking bij Alamo van 300000 contact gehad met Alamo. In het eerste antwoord werd aangegeven dat de SLI wordt aangeboden maar dat ze aanraden om daarnaast eigen verzekeringen te gebruiken. Toen gemaild dat vanuit Nederland de SLI automatisch zat inbegrepen. Toen kreeg ik onderstaand antwoord dat ik door google translate heb gehaald:
Shawn (Klantenservice van Enterprise Holdings)
25 okt 2024 12:08 CDT
Zoals ik al zei, is dat aan de verzekeringsmaatschappijen, niet aan ons. U zult zien dat de andere bedrijven ook verminderde beperkingen aanbieden, omdat die hogere limieten hier in de VS niet kosteneffectief zijn (of over het algemeen noodzakelijk), vooral gezien de meerdere opties anders. Begrijp dat verzekeringen hier anders werken dan in Europa, en de meeste staatsvereisten liggen zelfs ver onder de limieten van 300k. De limieten van de gemiddelde autoverzekering in de VS zijn eigenlijk 25k/50k. Ook onze dekkingen zijn al enkele jaren van kracht, we zien geen vermindering van het aantal internationale reserveringen. Als u winkelt en vergelijkt, zult u merken dat u die hogere limieten opneemt, het dubbele of zelfs driedubbele van het tarief dat het ooit was. De meeste klanten gaan voor de meer betaalbare opties.
Oprecht
Shawn
Alamo Klantenservice
Opmerkelijk:
-mijn eerdere veronderstelling dat limieten in de VS voor deze verzekering veel lager zijn, klopt
-hij gaat er vanuit dat andere bedrijven ook lagere bedragen bieden om concurrerend te zijn. Dat klopt niet b.v. Hertz heeft nog steeds 1 miljoen.
-hij geeft aan dat deze dekking al jarenlang van kracht is.
Ik was ervan overtuigd dat dit niet klopt. Dus ik zocht mijn huurovereenkomst van afgelopen mei. En wat schetst mijn verbazing?
Der Zusatzhaftpflichtschutz (SLP) ist zum Zeitpunkt der Anmietung gegen eine zusätzliche
Tagesgebühr erhältlich. Der Zusatzhaftpflichtschutz (SLP) bietet dem Mieter und autorisierten
Fahrern eine kombinierte Einzelobergrenze von bis zu 300.000,00 USD für Haftungsansprüche
Dritter. Wenn der Mieter den Zusatzhaftpflichtschutz (SLP) erwirbt, bietet Alamo Haftpflichtschutz
gegenüber Dritten bis zur geltenden finanziellen Mindesthaftungsgrenze. Die Zurich American
Insurance Company bietet eine Haftpflichtversicherungsdeckung ab der geltenden finanziellen
Mindesthaftungsgrenze bis zu einer Höhe von 300.000,00 USD
Hebben we nu met zijn allen zitten slapen?